![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is ook godgeklaagd dat mensen zich verzetten wanneer hen hun portefeuille gevraagd wordt. Dit is dan ook een "typische" ruzie die iedereen op school wel eens op de speelplaats heeft uitgevochten, in zijne tijd...
Waarom dat minimaliseren? Ik weet dat velen hier overdrijven met hun voorstelling, maar je biedt echt geen tegenwicht door te overdrijven langs de andere zijde...
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ruzie kan iedereen overkomen, letsels ook. Dat het niet plezant is daar kan ik inkomen. Maar 15 jaar is van het goede veel te veel.
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een paar weken eerder was er ook zo een dergelijke geval, nog erger dan dat zelfs.
En wat kregen die? 3 jaar voorwaardelijk. Leg me eens het verschil uit?
![]() |
#65 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Dat het niet plezant is daar kan ik inkomen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 25 april 2008 om 00:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of blinde misschien?
![]() |
#68 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Neen , beste Mambo, dan ben je zwaar in de fout gegaan en heb je je verdiende loon. Als ge 20, 21, 22 of 23 jaar oud zijt, ben je meerderjarig en verantwoordelijk voor wat je aanvangt. In dit geval was het een gerichte aanval op een reeds halfblinde man, geen per ongeluk begane slip of the fist tussen enkele dronkemannen, zoals u wil doen uitschijnen. Btw, zouden ze het mss niet gedaan hebben, als ze deze strafmaat op voorhand wisten ? Denk dan ook eens aan alle toekomstige slachtoffers van een overval of zinloos geweld, die door de eenvoud van deze "onnozele overtrokken barbaarse straf", alvast worden vermeden. De vechtersbazen die een nog greintje verstand hebben, houden zich dan in en de achterlijken die deze zware stok achter de rechtbankdeur niet doorhebben, zijn we dan ook beter kwijt dan rijk. En ach, binnen een 5-tal jaartjes komen deze religieus geinspireerde lieverdjes weer vrij en is alles weer peis en vree... Hopelijk komen ze dan in dezelfde straat wonen als jij, kwestie van hen veel te kunnen troosten, voor het aangedane onrecht van hun "onnozele overtrokken barbaarse straf". Verder lijkt je compassionele inlevingsvermogen meer gericht op de agressieve daders, dan dat je hun weerloze slachtoffers, inclusief hun verklote leven toemeet. O ja, laat het ons dan ook even niet hebben, over de bijkomende fysiek-sociale toestand voor de overige gezinsleden. Ben je dan echt zo poco-naief, of doe je maar alsof ? Citaat:
Citaat:
Gelukkig maar, beter laat dan nooit. Hoeveel slachtoffers zijn er ondertussen reeds vakkundig getrakteerd, op de getrainde vuisten en voeten van dit agressief gespuis en hoeveel zouden er de volgende jaartjes nog bijkomen, mocht dit allochtone low-life niet zijn opgepakt of er zo goed als ongestraft van hadden afgekomen ? Ik twijfel er overigens sterk aan, of u bij een eventuele slachtoffertelling, wel over voldoende vingers en tenen zult beschikken. Citaat:
In elk geval heeft dit losgeslagen kwartet enorm zwaar gegokt en alzo de hoofdprijs gewonnen. Nice indeed ! ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 25 april 2008 om 00:37. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze het signaal een beetje verhogen tegen al die vechtpartijen kan ik aanvaarden;
Maar gaande van voorwaardelijk naar 15 jaar in één keer? Dat is het verschil tussen vrijspraak en een staande executie.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bah jongen allemaal swans hier.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal prietpraat van blokkers, die als het gat schoon hebben ook links of rechts staan te kloppen op iedereen die een andere mening heeft.
Maar ja, dat is dan weer poco en mag niet vervolgd worden hé? Nochtans...krak hetzelfde allemaal.
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou uw gezicht eens willen zien moesten ze U eens naar de cel sturen...al was het maar 14 dagen. Kwestie van het eens te verstaan allemaal.
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Zojuist gelezen op DS dat gevangenisstraffen tot 3 jaar geen dag gevang betekent wegens overbevolking. Misschien daarom op veilig spelen, Mambo, en ze direkt tot 15 jaar veroordelen. Mens, het Belgisch gerecht is echt naar de kl*ten. Even vlug het strafwetboek bezien en dan maar misdaden plegen die max. 3 jaar (fiktief)gevang geven...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rob Roy : 25 april 2008 om 06:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je geen misdaad hebt gepleegd wel. Vraag aan die blinde man of hij door god getroffen blind is geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dan ook niet de neiging om mensen half-dood te slaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() Die man het zicht ontnemen en er maar 15 jaar voor krijgen.
Verontwaardigde toeschouwers,zal wel familie geweest zijn zekers,waarschijnlijk waren die zelf wel fier op de heldendaad van hun crapuul. In het vervolg zullen die wel beetje meer nadenken.Een oog is 15 jaar,er ene doodslaan is een ticket voor de Rode Duivels. Laatst gewijzigd door Gargamel : 25 april 2008 om 07:40. |
![]() |
![]() |