Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2002, 14:44   #61
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Jonas De muynck's schermafbeelding

Standaard

Ik deel die mening volkomen, hoewel het liefst wat meer mag zijn natuurlijk...
Jonas De muynck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 14:44   #62
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas De muynck
Ik deel die mening volkomen, hoewel het liefst wat meer mag zijn natuurlijk...
Slokop
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 14:46   #63
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Daar gaan we voor!
Oud 15 december 2002, 14:47   #64
Stefanie
Minister-President

Standaard

Jamaar, toen ik de politiek begon te volgen, liep Martens zijn regeerperiode al op haar eind. En Dehaene vond ik toch wel goed. Guy daarentegen... Maar misschien dat ik door Dehaene een te positief beeld van de CD&V heb? Zou kunnen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2002, 14:49   #65
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Jamaar, toen ik de politiek begon te volgen, liep Martens zijn regeerperiode al op haar eind. En Dehaene vond ik toch wel goed. Guy daarentegen... Maar misschien dat ik door Dehaene een te positief beeld van de CD&V heb? Zou kunnen.
Waarschijnlijk was jij tijdens de regering Dehaene geen loontrekkende, belasting-en accijnzenbetalende werkmens.
Anders kan ik dat 'positieve' beeld van struikrover-tsjeef-met volmachten Dehaene absoluut niet begrijpen.
Oud 15 december 2002, 14:55   #66
Stefanie
Minister-President

Standaard

Jamaar, dat kwam door de staatsschuld. Die was er al voordat Dehaene premier was. Hij moest het puin van zijn voorgangers opruimen. Bovendien heeft paars-groen de kans gemist om de belastingen te hervormen. Hogere belasting op energie en lagere belastingen op arbeid. Daar kan zowel Agalev als de VLD voor zijn. Maar nee. Ze doen het niet. Daarom ben ik nu erg ontgoocheld.
Oud 15 december 2002, 15:20   #67
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
Hij moest het puin van zijn voorgangers opruimen.
Die voorgangers waren ACHT regeringen van oppertsjeef Martens!!!!!
Daarvoor Tindemans!!!
Daarvoor ook steeds regeringen met de CVP(D&V) aan de macht!!!

Citaat:
Bovendien heeft paars-groen de kans gemist om de belastingen te hervormen. Hogere belasting op energie en lagere belastingen op arbeid. Daar kan zowel Agalev als de VLD voor zijn. Maar nee. Ze doen het niet. Daarom ben ik nu erg ontgoocheld.
Daar heb je grotendeels gelijk in, maar de gigantische puinberg is niet in een handomdraai op te ruimen. Daar gaan nog tientallen jaren overheengaan.
Voorts is het wél OK om paars(groen) te blijven met hun neus op hun beloften duwen.
Oud 15 december 2002, 15:48   #68
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ja, ja. Martens van de CVP (nu CD&V). Ik weet het. Maar in die tijd (onder Martens) volgde ik de begroting helemaal niet. Mijn aandacht ging uit naar de files en de milieuvervuiling.
Oud 15 december 2002, 15:55   #69
Jonas De muynck
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Huh? Dat is wel vreemd, het gaat onder Martens om de grote economische crisis van de jaren '80 en jij dacht aan milieu en files?
Oud 15 december 2002, 15:58   #70
Stefanie
Minister-President

Standaard

Ja. Voor mij waren dat de echte problemen. Wat heb je aan al die luxe en al die verspilling en overconsumptie als de lucht en het water vergiftigd zijn? Trouwens, overconsumptie bestond in de jaren '80 ook al. Ik moet er wel aan toevoegen dat men naar mijn mening te weinig deed voor de werklozen. Men zocht niet genoeg naar oplossingen voor dat probleem, zoals bijvoorbeeld opleidingen voor de werklozen. Dat stoorde mij wel.
Oud 15 december 2002, 22:10   #71
Kevin Devos
Lokaal Raadslid

Kevin Devos's schermafbeelding

Standaard

Eerst en vooral wil ik er de nadruk op leggen dat België een welvarend land is en dat dit het werk is van zogezegd 40 jaar het volk te pluimen!
Wij hebben in 40 jaar tijd van België één van de welvarendste landen in Europa gemaakt. Sinds paars-groen hier aan de macht is is dat niveau gedaalt. In 2000 waren we het 5de welvarendste land ter wereld, maar Verhofstadt had dit enkel te danken aan de vorige regering Dehaene!
Er wordt hier gezegd dat de CVP niks over had voor Vlaanderen ??? Wel diezelfde mensen zeggen dat de CVP altijd en overal hun stempel op drukten. En diezelfde mensen beweren dan dat de CVP tegen Vlaanderen waren ... Niet waar, je bent jezelf aan het tegenspreken!
CVP drukte inderdaad zijn stempel door op het beleid (wat wil je als je altijd de grootste regeringspartij bent). Daardoor is in der tijd een Vlaamse Cultuurraad gekomen die uitgemond is op vele staatshervormingen om Vlaanderen meer bevoegheden te geven!
Vandaag staan wij voor confederalisme. En men meent dat CD&V dit enkel maar zegt omdat ze in de oppositie zit ... Geen waar! Want Dehaene zei bij zijn aantreden in 1991: 'Nu gaan we werk maken van de staatshervorming'. Een Federalisme die door de Liberalen werd tegengehouden. Je moet weten dat van Unitair naar Federaal al een grote stap was. Nu naar confederaal is een iets kleinere stap, maar wat bevoegdheden betrefte een grote stap!

Met andere woorden, had het niet van de CVP geweest, dan was Vlaanderen niet zo welvarend en zaten we nu nog altijd met onze Waalse broeders onder ons unitaire dak!
Oud 23 december 2002, 16:13   #72
robby h
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VL
De regering blijft steeds weer zeggen dat het goed gaat. Maar het is een warboel, een chaos, een puinhoop. Je zou zo beginnen te denken dat een val van de regering vooraf verboden werd door sommigen.

Maar laten we maar wachten op de begrotingscontrole, het zou dan uiteindelijk toch zover kunnen zijn...

eindelijk iemand waarmee ik het eens kan zijn! de vld is zo voldaan van zichzelf en wil niet inzien dat ze verkeerd bezig zijn. En als ze alleen aan de macht komen ,dan mogen ze ons landje opdoeken!!!! dan is er geen zin meer in een leven in België. Maar ja, wie zijn wij om de duivel te verdrijven. Maar de n-va zal de underdog zijn. En der zullen er veel verschieten wanneer de stemmingsresultaten zullen worden bekendgemaakt. De stilte van de vld zal niet te beschrijven zijn. Whon knows what future will bring

een n-va er die streeft naar een eerlijke toekomst
robby h is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2002, 18:54   #73
vivanter007
Burgemeester

vivanter007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Een regering zonder groen, een echte paarse regering dus zal zijn stempel véél meer kunnen doordrukken.
Dat geloof je nu toch zelf niet? VLD-ers ergeren zich blauw aan de zgn. kadopolitiek van de SPa, met zo'n coalitie valt geen land te bezeilen.
Zo krijgen ze hun belastingen nooit omlaag. Laat er dan tenminste toch nog eentje tussenlopen die ecotaksen verzint .

Maar de wapenhandel, die zal daar wel bij varen!
Want dat lijkt me toch bij uitstek de meest liberale stempel op ons beleid, waar de sp-a zich probleemloos in kon vinden overigens. SPA: sociaal, potdoof en stekeblind.
Sprak hier iemand over maffia?
vivanter007 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be