![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() De voorwaarde is dan wel dat je naar Limburg verhuist; als je in West-Vlaanderen blijft wonen, mag je niet kandideren op een Limburgse kamerlijst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() Dat kan helemaal niet. Als dat echt zo het geval was, dan wil dat zeggen dat het Vlaams Belang de kieswetgeving heeft overtreden.
Laatst gewijzigd door stropdrager : 4 mei 2008 om 20:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.ibz.rrn.fgov.be/fileadmin...l010504_01.pdf
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is toch zo dat je moet verhuizen als je verkozen bent? Als je niet verkozen bent is er geen vuiltje aan de lucht en mag je blijven wonen waar je woont.
Als ik morgen op een lijst voor Limburg ga staan, mag ik in Antwerpen blijven wonen. Als ik echter verkozen raak, moet ik naar Limburg verhuizen. Lijkt me ook niet meer dan logisch.
![]() |
#68 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wie zorgt er voor een politieke crisis?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ben ook verbonden met Brussel, ik werk er, maar ik mag ook niet voor Brusselse kandidaten stemmen hoor. so what?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 40 km, in de meeste landen is dat bijzonder dichtbij hoor. en dan nog, wat heeft dat er mee te maken?
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer houdt dat op? Ben jij een nazi of zo? ![]()
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat staat dan ook helemaal niet in dat arrest. Er staat wel in dat het niet samenvallen van provincie en kieskring in de kieskring Vlaams-Brabant-Brussel een discriminatie is. Dit moet opgelost worden. Dat kan door de kieskring te splitsen, maar dat kan ook door andere kieskringen in te stellen. Voor het eerste bestaat een meerderheid, een Vlaamse meerderheid die ook een Belgische meerderheid is, voor het tweede niet. Dat kan natuurlijk perfect op een andere manier geregeld worden, alleen moet die optie uiteindelijk een meerderheid achter zich krijgen. En aangezien we een federale staat zijn, lijkt het mij logischer een kieskring te hebben waarbij twee deelstaten elkaar niet overlappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() Dat vind ik een verkeerde redenering. Deze crisis komt ook niet voort uit het feit dat men provinciale kieskringen heeft gemaakt, maar juist omdat men het juist niet heeft gemaakt. Er is geen probleem in Henegouwen, West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen, Antwerpen, Limburg, Luik, Luxemburg, Namen en Waals-Brabant, er is een probleem in de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde-Leuven, waar men omwille van juridische problemen terug is moeten gaan naar BHV en Leuven, in plaats van BHVL of, het meest logische, Halle-Vilvoorde-Leuven en Brussel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister
|
![]() Om juridische redenen? Nee, dat was om puur machtspolitieke redenen. Het Belgisch koloniaal systeem moest op zijn minst in de ruime omgeving van Brussel overeind blijven.
|
![]() |
![]() |