Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 1 juni 2008, 15:23   #61
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Maar dat zijn Chinezen of, nog erger, Indiërs.
Belgische wezen of verzorgers ervan maar ook alle andere Europese, Afrikaanse, Amerikaanse, ... zullen blij zijn uw bijdrage te lezen.
Oud 1 juni 2008, 15:23   #62
L. J. Brutus
Minister-President

L. J. Brutus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Kinderen krijg je op natuurlijke wijze!
Niet door menselijk ingrijpen in de natuur!
We grijpen overal in in de natuur, dus waarom daar niet?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:25   #63
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Cafébazen zullen in hun pollen wrijven
De forummers hier ook. De eigenaars van p.be, daarentegen...
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:25   #64
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
De kans dat dat een halve Jazeker gaat zijn is klein. Eerder een één twintigste, of zo. Opvoeding e.d. zijn denk ik belangrijker in het vormen van een persoon dan DNA.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je DNA tot expressie komt en hoe meer je dus op je biologische ouders gaat lijken.

Maar dat kind verschilt qua "hoeveelheid samenstelling van jou" in niets van het kind dat je maakt met de parnter naar keuze en zelf opvoedt. Het enige verschil zou dus in de gevoelsmatige band ermee moeten zitten. Maar is die zo verschillend? Bij mij niet denk ik. Ik ben trouwens zelf bezorgd en wordt niet goed als ik op televisie hoor hoe kinderen die zover ik weet genetisch totaal niet aan mij verwant zijn in verschrikkelijke situaties zijn terechtgekomen, wat moet dat dan wel niet zijn bij een kind dat genetisch gezien voor 50% aan mij verwant is?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 juni 2008 om 15:27.
Groentje-18 is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:30   #65
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Hoe ouder je wordt, hoe meer je DNA tot expressie komt en hoe meer je dus op je biologische ouders gaat lijken.

Maar dat kind verschilt qua "hoeveelheid samenstelling van jou" in niets van het kind dat je maakt met de parnter naar keuze en zelf opvoedt. Het enige verschil zou dus in de gevoelsmatige band ermee moeten zitten. Maar is die zo verschillend? Bij mij niet denk ik. Ik ben trouwens zelf bezorgd en wordt niet goed als ik op televisie hoor hoe kinderen die zover ik weet genetisch totaal niet aan mij verwant zijn in verschrikkelijke situaties zijn terechtgekomen, wat moet dat dan wel niet zijn bij een kind dat genetisch gezien voor 50% aan mij verwant is?
Dat lijkt me vreemd. Ik heb evenveel voeling met iemand die niet genetisch verwant is met mij als met iemand die dat wel is. Hoe dat met kinderen zit weet ik niet, natuurlijk, die heb ik immers niet.
L. J. Brutus is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:31   #66
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgische wezen of verzorgers ervan maar ook alle andere Europese, Afrikaanse, Amerikaanse, ... zullen blij zijn uw bijdrage te lezen.
Dat is al beter.
Oud 1 juni 2008, 15:32   #67
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me vreemd. Ik heb evenveel voeling met iemand die niet genetisch verwant is met mij als met iemand die dat wel is. Hoe dat met kinderen zit weet ik niet, natuurlijk, die heb ik immers niet.
Oh ja? Doe dan volgend gedachte-experiment:

hoeveel Chinezen mogen er voor jou omkomen opdat je het leven van je broer/zus/vader/moeder zou kunnen redden?

Eén? Tien? Tienduizend?

Ik wil niet cru zijn maar je zal ook wel beseffen dat ...consequentie op dat gebied nooit meer zal zijn dan een ijdele hoop.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 juni 2008 om 15:34.
Groentje-18 is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:33   #68
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Kinderen krijg je op natuurlijke wijze!
Niet door menselijk ingrijpen in de natuur!
Leg dat maar uit aan een koppel met een kinderwens die er helaas geen kunnen krijgen. Of zeg eens tegen je dochter: "Als papa of mama geen kindjes kon krijgen, dan liep jij hier niet, schat".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:36   #69
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Of zeg eens tegen je dochter: "Als papa of mama geen kindjes kon krijgen, dan liep jij hier niet, schat".
Dat lijkt me niet minder logisch dan: "Als papa onvruchtbaar was, dan had ge nu een onbekende papa gehad die voor de rest van uw leven door uw hoofd blijft spoken."

Voor ge een zijpad zou beslaan: ik weet wat het is, mijn zus kreeg haar kind via invitro.
Oud 1 juni 2008, 15:39   #70
L. J. Brutus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oh ja? Doe dan volgend gedachte-experiment:

hoeveel Chinezen mogen er voor jou omkomen opdat je het leven van je broer/zus/vader/moeder zou kunnen redden?

Eén? Tien? Tienduizend?

Ik wil niet cru zijn maar je zal ook wel beseffen dat ...consequentie op dat gebied nooit meer zal zijn dan een ijdele hoop.
Maar met die Chinezen heb ik geen emotionele band. Mijn punt is dat emotionele banden primeren op genetische banden.
L. J. Brutus is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:41   #71
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik ben daar ra-di-caal tegen!!

Waarom zo foefelen terwijl er zoveel kinderen zonder thuis en toekomstperspectief/mogelijkheden, op deze wereld zijn die zoeken naar een mama en papa?

Waarom zulk zwaar bereop doen op een vreemde? Want het is een hele opgave voor een eiceldonor om te doneren. Niks dan nadelen. Oftewel dat u ze RUIMSCHOOTS gaat vergoeden.
Die eeuwige obsessie "vlees van mijn vlees, bloed van mijn bloed" hé...
Ik geef toe dat ik dat niet begrijp: is het instinctief, of aangepraat via de media??

De échte ouders van een kind zijn toch diegene die het kind opvoeden en er hun energie, kennis en tijd in steken gedurende jaren. Meestal zijn dat wel degene die genetisch materiaal leverden, maar dat is dus IMHO niet de belangrijkste basis van de ouder-kind relatie als je er even over nadenkt.

Aan de andere kant moet ik toegeven dat ik jaren geleden een nauwelijks verholen verzoek om spermadonatie vanwege mijn beste vriendin heb afgewimpeld omdat ik aanvoelde dat ik de neiging zou hebben me meer met het kind te bemoeien dan me redelijk scheen voor mijn huwelijk en voor dat kind.

Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2008 om 15:51.
filosoof is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:45   #72
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat eicellen gelijkgesteld worden aan organen wil m.i. zeggen dat je niet beseft waarover het gaat.
Ik heb het over alles wat tot mijn lichaam behoort (of zou behoren, indien ik een vrouw was). Als gij dat anders ziet, lees de post dan nog een keertje.

Citaat:
Ik sluit wel niet uit dat er situaties zijn waarin ik het misschien wel zou doen, maar zomaar aan vreemden waardoor je je kind nooit ziet terwijl je totaal niet weet in wat voor een situatie het komt? Neen bedankt.
Dus adoptie is volgens jou ook immoreel?

Citaat:
Je zit hier ook in een enorm asymmetrische uitwisseling hé. De wensouders hebben natuurlijk geen enkelk probleem: geef hun een eicel en ze hebben alles wat ze willen. Het kan hen zelfs niet schelen wat voor dna er in dat eicelletje zit gezien ze met anonieme donatie werken (sorry dat ik het zo cru stel). Plus als zij het kind hebben zijn voor hun dan alle vragen voorbij.
Voor jou begint het echter pas: eerst een heel zware medische procedure doormaken waar risico's aan verbonden zijn, dan een eicel kwijt zijn waarbij je je hele leven kan afvragen wat er in godsnaam mee gebeurt is, of het kind gelukkig is of niet, en zelfs of de zwangerschap gelukt is, enzovoort.
Als ik het ooit zou doen omwille van één of andere speciale reden, zou ik het ook bij mensen doen die nog geen kind hebben, niet als tweede kindje.
Meh, 'uw kind'. M.i is een kind van u wanneer ge het opvoedt of opgevoed hebt. (indien ge er wettig aangekomen zijt uiteraard...)

Citaat:
Het is niet voor niets dat die mensen na een jaar nog geen donor gevonden hebben, en dat een kliniek in Leuven ondanks een wervingscampagne opstartte tegen een vergoeding. Daarom zijn alle goedbedoelde reacties ! la 'ik zou graag één geven, maar ik kan niet' volgens mij eerder kwetsend dan iets anders. Als wat jullie zeggen waar zou zijn zouden ze hier niet zo'n oproep moeten plaatsen...
Kent ge de mensen op dit forum zo goed dat ge weet wat ze wel en niet zouden doen?

Citaat:
En zelfs als je een dier kweekt en verkoopt wil je weten waar en dat het goed terecht komt.
Valse analogie. Uw vergelijking zou neerkomen op een reeds geboren baby verkopen. Een eicel kweekt ge niet, in een eicel steekt ge geen moeite, emotie of liefde. In een dier wel.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 juni 2008 om 15:48.
van Maerlant is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:48   #73
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Maar met die Chinezen heb ik geen emotionele band. Mijn punt is dat emotionele banden primeren op genetische banden.
Mja, Groentje haar vergelijkingen zijn niet altijd even correct, heb ik zonet gezien.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 1 juni 2008, 15:51   #74
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Aaah.

Dat stond niet duidelijk in je vorige post, sorry. (Er stond dat je evenveel voeling had met iemand met genetische - als zonder gen. band.)
Oud 1 juni 2008, 16:01   #75
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Ik heb het over alles wat tot mijn lichaam behoort (of zou behoren, indien ik een vrouw was). Als gij dat anders ziet, lees de post dan nog een keertje.
Leuk. Maar ik zou toch niet zomaar een haartje dat je verkoopt aan een pruikenmaker gelijk stellen met een deel van een potentiele mens.

Citaat:
Dus adoptie is volgens jou ook immoreel?
Over valse vergelijkingen gesproken!
En wie had het over immoreel?

Als ik mijn kind laat adopteren wil dat zeggen dat ik heb geconcludeerd dat ik er zelf niet goed (genoeg) voor kan zorgen en denk dat het beter af is elders.
Als ik een eicel doneer, kan ik mogelijk wel goed voor dat kind zorgen, en misschien stukken beter dan de mensen aan wie ik mijn eicel doneer. Deze zijn tenslotte anoniem. Het kunnen bij wijze van spreken evengoed marginale drugsverslaafden zijn van over de 50 dan een heel rijke en welgstelde familie waar dat kind alle kansen krijgt.

Citaat:
Meh

???

Citaat:
, 'uw kind'. M.i is een kind van u wanneer ge het opvoedt of opgevoed hebt. (indien ge er wettig aangekomen zijt uiteraard...)
Maar je hebt hier genoeg bomma's en bompa's, tantes, opvangmoeders,... die veel meer voor hun kleinkind zorgen dan de eigen moeder, worden het daarom plots ook hun kinderen? Of als de ouders niet meer voor het kind kunnen zorgen om de één of andere reden, dan houdt het kind toch niet op hun kind te zijn?
Als het kind biologisch gezien van mij is en ik zie het daardoor als mijn kind, is het voor mij mijn kind. Punt. Maar dat is een semantische kwestie.

Citaat:
Kent ge de mensen op dit forum zo goed dat ge weet wat ze wel en niet zouden doen?
Ik ken ze goed genoeg om te weten wat voor onozelariteiten ze in staat zijn neer te pennen zonder eerst eens twee minuten na te denken waarover ze het precies hebben. Dat geldt gelukkig niet voor iedereen, anders zou ik hier niet meer komen.

Citaat:
Valse analogie. Uw vergelijking zou neerkomen op een reeds geboren baby verkopen. Een eicel kweekt ge niet, in een eicel steekt ge geen moeite, emotie of liefde. In een dier wel.
Een puppy die ge hebt laten kweken door je hond vergelijk je wel met een kind dat je zelf hebt gebaard?????

Wie ben jij om te zeggen dat je in een eicel geen liefde of moeite steekt? Enig idee wat voor een behandling je moet ondergaan als je ze kwijt wil? Enig idee wat voor emotionele waarde zoiets heeft? Je bent duidelijk een man.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 juni 2008 om 16:02.
Groentje-18 is offline  
Oud 1 juni 2008, 17:08   #76
van Maerlant

Standaard

edit.

Laat maar, ik zie uw punt, Groentje. Ge brengt het alleen héél slecht over, en ge maakt een hoop denkfouten. Maar ja, wie ben ik om te zeggen dat wat iemand denkt fout is?

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 juni 2008 om 17:14.
van Maerlant is offline  
Oud 1 juni 2008, 18:15   #77
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg dat maar uit aan een koppel met een kinderwens die er helaas geen kunnen krijgen. Of zeg eens tegen je dochter: "Als papa of mama geen kindjes kon krijgen, dan liep jij hier niet, schat".

Probleem is dat veel mensen niet willen accepteren dat niet alles te krijgen is op de wereld.
Oud 1 juni 2008, 18:18   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Probleem is dat veel mensen niet willen accepteren dat niet alles te krijgen is op de wereld.
Een kinderwens is net iets anders dan een mercedes of bmw willen. Als je dat niet snapt dan geef je je dochter (tot groot jolijt van je vrouw) maar weg. Je kan haar verkopen aan de restwaarde van een dikke BMW die 12 jaar oud is. Ga je dat doen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juni 2008 om 18:20.
Jazeker is offline  
Oud 1 juni 2008, 18:32   #79
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
volges mij wast maar voor te lache
morgen is offline  
Oud 1 juni 2008, 18:35   #80
morgen
Schepen

Standaard

Citaat:
Een kinderwens is net iets anders dan een mercedes of bmw willen. Als je dat niet snapt dan geef je je dochter (tot groot jolijt van je vrouw) maar weg. Je kan haar verkopen aan de restwaarde van een dikke BMW die 12 jaar oud is. Ga je dat doen?
Bwa, nen hoop mensen laten dat bvb wel aborteren als op voorhand blijkt dat het een handicap gaat hebben ofzo. Product afgekeurd? (gelukkig is er een garantie van 3 maand).
morgen is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be