![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Belgische wezen of verzorgers ervan maar ook alle andere Europese, Afrikaanse, Amerikaanse, ... zullen blij zijn uw bijdrage te lezen.
|
|
|
#62 |
|
Minister-President
|
We grijpen overal in in de natuur, dus waarom daar niet?
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
#63 |
|
Minister-President
|
De forummers hier ook. De eigenaars van p.be, daarentegen...
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley |
|
|
|
|
#64 | |
|
|
Citaat:
Maar dat kind verschilt qua "hoeveelheid samenstelling van jou" in niets van het kind dat je maakt met de parnter naar keuze en zelf opvoedt. Het enige verschil zou dus in de gevoelsmatige band ermee moeten zitten. Maar is die zo verschillend? Bij mij niet denk ik. Ik ben trouwens zelf bezorgd en wordt niet goed als ik op televisie hoor hoe kinderen die zover ik weet genetisch totaal niet aan mij verwant zijn in verschrikkelijke situaties zijn terechtgekomen, wat moet dat dan wel niet zijn bij een kind dat genetisch gezien voor 50% aan mij verwant is?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 juni 2008 om 15:27. |
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is al beter.
|
|
|
#67 | |
|
|
Citaat:
hoeveel Chinezen mogen er voor jou omkomen opdat je het leven van je broer/zus/vader/moeder zou kunnen redden? Eén? Tien? Tienduizend? Ik wil niet cru zijn maar je zal ook wel beseffen dat ...consequentie op dat gebied nooit meer zal zijn dan een ijdele hoop.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 juni 2008 om 15:34. |
|
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Leg dat maar uit aan een koppel met een kinderwens die er helaas geen kunnen krijgen. Of zeg eens tegen je dochter: "Als papa of mama geen kindjes kon krijgen, dan liep jij hier niet, schat".
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor ge een zijpad zou beslaan: ik weet wat het is, mijn zus kreeg haar kind via invitro.
|
|
|
|
#70 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik geef toe dat ik dat niet begrijp: is het instinctief, of aangepraat via de media?? De échte ouders van een kind zijn toch diegene die het kind opvoeden en er hun energie, kennis en tijd in steken gedurende jaren. Meestal zijn dat wel degene die genetisch materiaal leverden, maar dat is dus IMHO niet de belangrijkste basis van de ouder-kind relatie als je er even over nadenkt. Aan de andere kant moet ik toegeven dat ik jaren geleden een nauwelijks verholen verzoek om spermadonatie vanwege mijn beste vriendin heb afgewimpeld omdat ik aanvoelde dat ik de neiging zou hebben me meer met het kind te bemoeien dan me redelijk scheen voor mijn huwelijk en voor dat kind. Laatst gewijzigd door filosoof : 1 juni 2008 om 15:51. |
|
|
|
|
|
#72 | |||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 juni 2008 om 15:48. |
|||||
|
|
|
|
#73 |
|
|
Mja, Groentje haar vergelijkingen zijn niet altijd even correct, heb ik zonet gezien.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
#74 | |
|
|
Citaat:
Dat stond niet duidelijk in je vorige post, sorry. (Er stond dat je evenveel voeling had met iemand met genetische - als zonder gen. band.)
|
|
|
|
#75 | ||||||
|
|
Citaat:
Citaat:
En wie had het over immoreel? Als ik mijn kind laat adopteren wil dat zeggen dat ik heb geconcludeerd dat ik er zelf niet goed (genoeg) voor kan zorgen en denk dat het beter af is elders. Als ik een eicel doneer, kan ik mogelijk wel goed voor dat kind zorgen, en misschien stukken beter dan de mensen aan wie ik mijn eicel doneer. Deze zijn tenslotte anoniem. Het kunnen bij wijze van spreken evengoed marginale drugsverslaafden zijn van over de 50 dan een heel rijke en welgstelde familie waar dat kind alle kansen krijgt. Citaat:
??? Citaat:
Als het kind biologisch gezien van mij is en ik zie het daardoor als mijn kind, is het voor mij mijn kind. Punt. Maar dat is een semantische kwestie. Citaat:
Citaat:
Wie ben jij om te zeggen dat je in een eicel geen liefde of moeite steekt? Enig idee wat voor een behandling je moet ondergaan als je ze kwijt wil? Enig idee wat voor emotionele waarde zoiets heeft? Je bent duidelijk een man.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 1 juni 2008 om 16:02. |
||||||
|
|
|
|
#76 |
|
|
edit.
Laat maar, ik zie uw punt, Groentje. Ge brengt het alleen héél slecht over, en ge maakt een hoop denkfouten. Maar ja, wie ben ik om te zeggen dat wat iemand denkt fout is?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 1 juni 2008 om 17:14. |
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probleem is dat veel mensen niet willen accepteren dat niet alles te krijgen is op de wereld.
|
|
|
#78 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 1 juni 2008 om 18:20. |
||
|
|
|
|
#79 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Schepen
|
Bwa, nen hoop mensen laten dat bvb wel aborteren als op voorhand blijkt dat het een handicap gaat hebben ofzo. Product afgekeurd? (gelukkig is er een garantie van 3 maand).
|
|
|