![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht Brussel uitgebreid worden met geheel Brabant, dan zie ik de Franstaligen in onze gemeente (en er zijn er) ook nog hun documenten in het Frans vragen, ja, we liggen dan bijna op de grens hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Zo overtuigd van de zwakte van de Vlaamse taal en cultuur?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Mochten opboksen tegen dé wereldtaal bij uitstek. en ik hoor dat ondanks de draconische maatregelen het Frans het op termijn wellicht toch zal moeten afleggen tegen het Engels; vooral in Montreal. Het Engels is zeker in Noord-Amerika ,en bij stadsmensen dé taal hé. de taal van zowat alles. Je moet je dan echt weren als een duivel in een wijwatervat om stand te houden tegen de pletwals die het Engels is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als er morgen 1 Franstalige in Knokke 1 keer niet in het Frans aangesproken wordt door gelijk wie, krijgt Vlaanderen overmorgen heel de internationale pers over zich heen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() veel kans toe ja. dat zijn de slechtsen
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een zevertopic heb je toch geen bronnen nodig? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Armeense mevrouw maakte gebruik van Engels en Frans om de Poolse mevrouw een beetje Nederlands te leren (ja, nee, de trein, goede mensen hier, Mechelen tweede station, ik ga naar mijn dochter in Leuven, ...). Ik vond dat bijzonder vertederend. De (Vlaamse) conducteur was zeer behulpzaam, en haalde zowel zijn beste Frans als zijn beste Engels boven om de Poolse mevrouw de nodige inlichtingen te verschaffen. De overige passagiers waren Vlamingen. Niet één medereiziger nam aanstoot aan het feit dat de Poolse mevrouw alleen een beetje Frans en nog wat minder Engels beheerste. Niet één boze blik, niet één afkeurende trek om de mond, niet één negatieve opmerking. Ook d�*t is Vlaanderen. Maar d�*t Vlaanderen wordt door bepaalde krachten in dit land ofwel systematisch genegeerd, ofwel systematisch ontkend, ofwel systematisch over één kam geschoren met een �*nder, véél marginaler Vlaanderen dat helaas ook bestaat, maar waar geen ènkel weldenkend Vlaming trots op is of zelfs maar mee wil samenwerken. Aan de andere kant van de taalbarrière zitten ongetwijfeld ook heel wat weldenkende mensen, maar ik heb niet de indruk dat de afkeuring van de 'marginalen' zo uitgesproken is, integendeel zelfs. Dhr. Maingain wordt niet alleen geen strobreed in de weg gelegd (voor wanneer een 'cordon sanitaire'?), hij kan zelfs rekenen op de instemming/steun van de politieke leiders van zowat �*lle partijen die in franstalig België vertegenwoordigd zijn. De schaarse tegenstemmen worden overschreeuwd door het gekerm van die o zo bedreigde o zo superieure o zo kosmopolitische o zo democratische o zo verontwaardigde o zo afhankelijke o zo bange o zo meelijwekkende o zo hypocriete medelanders die er alleen maar op uit zijn voor het te laat is zo veel mogelijk Lebensraum in te pikken, en zo veel mogelijk willen profiteren in afwachting van het definitieve einde van België (dat zij allang aan het voorbereiden zijn, maar waarvoor ze natuurlijk wel eerst de Vlamingen dusdanig moeten tergen dat deze laatsten uiteindelijk de eerste stap gaan zetten en dan zullen mogen 'betalen'). Als ik mij in dezen vergis, wil ik graag bewijzen daarvoor. Ik ben niet te beroerd mijn ongelijk toe te geven.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |