![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
persoonlijk vind ik achter slot en grendel ook een mooie optie Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 juni 2008 om 23:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De minister ging zijn boekje te buiten; daarover kan geen twijfel bestaan.
Het Parlement doet er ook goed aan deze zaak met gepaste ernst te behandelen, en zo te vermijden dat een precedent wordt geschapen. Ik wil niet verstoppen dat ik het tegelijk erg vervelend vind dat VB hier gratis propaganda 'van overheidswege' krijgt. Of zou de minister ècht zo naïef zijn?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het van Leterme afhangt gebeurt er met deze 'naiëveling' hetzelfde als met al de andere onder Verhofstadt: niets.
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hey, als je uzelf laat buiten trappen door zo'n janet, wat ben je dan waard?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Allee djimi, laten we dan toch recht zegevieren? Of zetten we je waarden opzij omdat het over een blokker gaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Hij wilde volksvertegenwoordiger zijn voor Waals-Brabant; maar hij woonde er niet eens. Hij vertegenwoordigde dus niemand. Hij maakte enkel misbruik van een achterpoortje. Volgens de letter van de wet kon hij die zetel opeisen; maar wie de democratie genegen is houdt ook rekening met de geest van de wet en provoceert niet onnodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'De minister ging zijn boekje te buiten; daarover kan geen twijfel bestaan. Het parlement doet er ook goed aan deze zaak met de gepaste ernst te behandelen, en zo te vermijden dat een precedent wordt geschapen.' Of het nu een 'blokker' is, of een 'tsjeef', of een 'rooie', ... : een minister mag een parlementair niet verhinderen zijn/haar werk te doen. De minister moet dus teruggefloten worden, en dat is een absoluut minimum. Ik vrees tegelijk dat er niet veel meer in zit dan dit, tenzij een motie van wantrouwen - ingediend door het VB - toch door een parlementaire meerderheid zou worden gesteund. Dat lijkt mij toch een beetje onrealistisch. De minister zou beter de eer aan zichzelf houden en vrijwillig opstappen, maar dat zie ik eerlijk gezegd nog veel minder gebeuren. In deze zaak gaat mijn steun naar de parlementaire fractie van het VB, en 'leuk' vind ik dat niet. Ik vind het vervelend dat ik door een heer Minister in dergelijk positie gemaneuvreerd word. Maar om op je vraag terug te komen : recht moet geschieden, ja, tenzij ik mijn waarden opzij zou willen (laten) schuiven. In dat laatste heb ik geen zin. Gisteren niet, vandaag niet, morgen niet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De parlementairen, en vooral de Waalse, gaan moeten beslissen wat voor "gewoontes en zeden" ze gaan hanteren.
Als ze mekaar met zo'n spellekes gaan koeieneren, dan gaan ze er rekening mee moeten houden dat "wie kaatst, de bal moet verwachten". Als ze dus dat ministerke niet nu tot de orde gaan roepen, dan hebben ze wel degelijk een overwinning op korte termijn, maar niet op lange termijn. Persoonlijk hoop ik op een andere ingesteldheid in het toekomstig onafhankelijk Vlaanderen. Waar men liefst mekaar politiek bestrijdt zonder mekaar te behandelen als behorend tot een minderwaardig ras. (en dat geldt ook voor de Blokkers, waarvan ik bepaalde elementen van de leiding nog minder vertrouw dan sommige van die Walenkoppen)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het profiel van de Vlaamse beroepsjournalist (deel 1) Els De Bens, Mieke De Clercq & Steve Paulussen Vakgroep Communicatiewetenschappen Universiteit Gent. Artikel verschenen op 27 mei 2003 in De Journalist (Magazine van de VVJ) nr. 59: p.4-7 Els De bens spreekt hier over "progressief" en "eerder progressief". Nu mag jij je werk doen en zeggen waar ze stelt dat 72% tot 80% links of extreem linksis. Citaat:
Citaat:
De verkeerde. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() fout
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 juni 2008 om 07:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 6 juni 2008 om 08:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Van Overstraeten was een kompaan van Karel Dillen en wilde met zijn stunt de regels van de democratie toepassen. ![]() ![]() ![]() Wie had gedacht dat we het onderstreepte ooit samen in 1 zin zouden krijgen. http://nl.wikipedia.org/wiki/Toon_Van_Overstraeten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||
Staatssecretaris
|
![]() [quote=Fieseler;3476226]
Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat Els De Bens spreekt over 'progressief' en 'eerder progressief'. Niet over extreem progressief. Zo semantisch hoogstaande conclusie is dat nu ook weer niet hoor. Eerder "begrijpend-lezen-van-het-1e-lager-niveau" Ik zal nog eens herhalen: het gaat over de kwantificatie en niet de kwalificatie die je gebruikte. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Maes_P : 6 juni 2008 om 08:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Staatssecretaris
|
![]() Volgens u is het toepassen van de wet ...een stunt? Allé, zeg het nog eens. Ik ben werkelijk verwonderd over de vindingrijkheid waarmee ge uw visie tracht op te dringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat is idd een nog niet opgehelderd aspect van de zaak nu Bart L is wel enorm legalistisch ingesteld, dus ik vermoed dat hij gegokt heeft dat hij het op deze manier best kan uitspelen aan de andere kant hij is KRO geweest, hij zou zich niet zomaar laten opzijduwen ook als t moet hoor ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Wie in Limburg woont moet ook niet proberen om in naam van de Gentenaars in het parlement te gaan zitten. En wie rakelt nu nog den Toon op; de helft van het forum weet niet meer wie dat was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg nu nog dat dit ( land ) niet meer en meer op een dictatuur begindt te lijken.
Ik denk dat De Klucht niet zo dikwijls naar de gongo gaat om ze daar de les te gaan spellen maar om af te kijken hoe je een dictatoriaal bewind moet creëeren. |
![]() |
![]() |