Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2008, 19:50   #61
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sfinx666 Bekijk bericht
Het word hoog tijd dat ik een andere nationaliteit aanvraag: Mali bvb, lijkt me wel wat. Daar mag je inderdaad 20 vrouwen hebben. In Marokko enkel 4 dacht ik. Da's niet genoeg, met twintig echtgenotes kan je elk jaar twintig kunderen maken ! Op 10 jaar zijn dat 200 kinderen !!! Dan word ik schatrijk, kindergeld voor 200 kinderen !! En met de nieuwe wetgeving mag ik zelfs Belg blijven ! Twee paspoorten ! La vie est belle !
Het is natuurlijk wel zo dat de inkomsten uit kindergeld voor een gezin met pakweg vijf kinderen niet gering is ... en dit gaat naar mensen die nooit zelf hebben bijgedragen aan die grote pot waaruit het kindergeld komt.

Ik begrijp in die zin wel de frustraties van velen, die wel voortdurend geld in die pot stoppen.

Wat betreft die polygamie: het is wel zo dat een man moet bewijzen iedere vrouw te kunnen onderhouden. Alleen een man die rijk is, kan dus meerdere vrouwen hebben. En voor vrouwen die arm zijn en die zelf hun situatie niet kunnen verbeteren (want geen studies en dus geen werk) is trouwen met een rijke man zeer interessant.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juli 2008 om 19:50.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 19:53   #62
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Waarom is het jouw verantwoordelijkheid dat Ali in Mali vijftig kinderen heeft bijeengep*pt?
Waarom is het jouw verantwoordelijkheid dat Jef van op de hoek vijftig kinderen heeft?
Oud 10 juli 2008, 19:55   #63
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
daarom dat we ze WEL eten moeten geven
en zeg niet dat er voedsel te kort is e
ge moet is naar de veiling gaan en kijken wat ze dagelijks wegsmijten omdat het niet verkocht geraakt, en zo zijn er nog tal van zaken, die mensen wegsmijten, maar waar anderen nog goed mee kunnen zijn.
²
Ik vermoed ook dat een leegloop van een land leidt tot het terugroepen van een bevolking, die men probeert te verleiden met betere voorwaarden.
Polen heeft ook zijn bouwarbeiders teruggeroepen mbv een loonsverhoging.
Oud 10 juli 2008, 19:56   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Waarom is het jouw verantwoordelijkheid dat Jef van op de hoek vijftig kinderen heeft?
omdat die Jef van op de hoek zijn kinderen eventueel nog de kans hebben om bij te dragen aan de maatschappij zonder dat we er meer moeten insteken dan we eruit halen. Bovendien komen er met de vijftig kinderen van Jef geen twintig ongeletterde vrouwen uit Verwegghistan mee.

iets wat ik van de kinderen en de vrouwen van Ali uit Mali weinig waarschijnlijk vind.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 20:06   #65
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Anderzijds biedt deze ultra-intelligente wetgeving een hoop mogelijkheden.

laten we nu Fernand Maes nemen, met echtgenote Madeleine Meersman.
Fernand is Madeleine een beetje beu, en Madeleine is bovendien slecht te been en amper nog in staat het huishouden te doen.

Wat doen we nu als oude belg?

Fernand gaat op verlof naar Mali, hij huwt daar een plaatselijke schone of drie. Terwijl Madeleine rustig thuis in haar fermetteke zit, copuleert Fernand zich te pletter met zijn drievoudige harem (mag van Mali) zodat ze alle drie zwanger zijn.

Fernand gaat terug naar zijn fermetteke. Na de geboorte van zijn spruiten laat hij zowel kinderen als bijhorende moeders overbrengen. Fatima 1 zorgt voor de kuis, Fatima 2 zorgt voor de kook, FAtima 3 zorgt voor het onderhoud van de tuin. Ondertussen zijn de drie Fatima's werkzoekend zodat ze ieder hun eigen dop krijgen.

Iedereen content. Fernand en Madeleine hebben hun eigen onbetaald huispersoneel, de kinderen hebben kindergeld en vanaf dan gaan Madeleine en Fernand rustig samen naar de zee, enkel Fatima 2 (voor de kook) mag dan meegaan.

Is dat niet interessant?
De moeder mag niet mee overkomen.

En zo zorgt onze overheid mooi voor een aantal hartverscheurende familiedrama's. Bravo wetgever.
Oud 10 juli 2008, 20:08   #66
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat betreft die polygamie: het is wel zo dat een man moet bewijzen iedere vrouw te kunnen onderhouden. Alleen een man die rijk is, kan dus meerdere vrouwen hebben. En voor vrouwen die arm zijn en die zelf hun situatie niet kunnen verbeteren (want geen studies en dus geen werk) is trouwen met een rijke man zeer interessant.
Dus als ik drie vrouwen kan onderhouden is er ook geen probleem dat ik met drie dames huw ??? Ik dacht nochtans dat dit soort toestanden in belgië niet toegelaten was ...
Enfin , als Ali uit Mali er drie mag hebben , dan mag ik dat ook zeker ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 20:10   #67
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De vraag is : waarom maakt Ali B vijftig kinderen als hij ze geen eten kan geven!
Uw uitgangspunt is niet noodzakelijk juist.

Wist Ali B dat hij vijftig kinderen maakte? En wisten de moeders dat?
Zijn er middelen beschikbaar om te voorkomen dat de vrouw zwanger wou raken?
Verveling. Wat zou u doen als er niets anders te doen was?
(Toen in een bepaalde regio in Nederland de electriciteit voor een avond uitviel, merkte men dat negen maanden later aan het geboortecijfer!! )
Ali B en zijn vrouw kunnen kinderen gemaakt hebben in de hoop dat deze kinderen konden gaan werken om zo Ali B en zijn vrouw later van voeding en verzorging te voorzien. Hoe meer kinderen je maakt, hoe groter de kans dat minstens eentje hun later comfort kon bieden.
Op dat moment kon de man rijk zijn, de economie kon goed draaien, ...

Maakt u dezelfde bedenkingen als u een Vlaams gezin ziet met elf kinderen?

Als je immigreert in een land, betekent dat dan automatisch voor u dat het land (of de inwoners van dat land) automatisch het recht hebben je met je privé-situatie te moeien??

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juli 2008 om 20:12.
Oud 10 juli 2008, 20:13   #68
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dus als ik drie vrouwen kan onderhouden is er ook geen probleem dat ik met drie dames huw ??? Ik dacht nochtans dat dit soort toestanden in belgië niet toegelaten was ...
Enfin , als Ali uit Mali er drie mag hebben , dan mag ik dat ook zeker ???
In België is polygamie verboden.
Maar niet in ieder land dus, maar er zijn daar wel (financiele) voorwaarden aan polygamie verbonden. En ook aan het huwelijk eigenlijk, want een man moet een bruidschat betalen.
Oud 10 juli 2008, 20:17   #69
Groentje-18

Standaard

Citaat:
ik heb het over de verantwoordelijkheid. Iets dat anno 2008 een vies woord schijnt te zijn.

Ali B. is verantwoordelijk voor de gevolgen van zijn eigen neukgedrag, trouwgedrag, veelwijverij gedrag. Niet ik, niet de Belgische staat, niet Sinte Pieter en nog minder Osama Bin Laden.
Waarom u met Ali B moeien en niet met Jef van op de hoek?
Waarom vindt u dat de belgische staat en u wel verantwoordelijk zijn voor die kinderen van Jef van op de hoek?

Citaat:
alsi Ali B nadien naar Belgie wil komen dan moet hij zich m.i. aanpassen aan de belgische wetten (maar wie ben ik ondertussen).
Logisch.

Citaat:
In Belgie is polygamie niet wettelijk.
In Belgie wordt enkel kindergeld betaald aan de ouder die effektief de kinderen bij zich heeft wonen. Althans dit geldt voor de oude Belgen, of ook voor nieuwe belgen wiens halve trouwboek in het heimweeland verblijft met haar jong.
Maar, de wet is nu dat de kinderen uit een polygaam huwelijk wel mogen meekomen met de ouder die hier woont. De partners niet. Er wordt nog steeds geen polygamie toegelaten dus. Informeer je eerst.
Oud 10 juli 2008, 20:18   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw uitgangspunt is niet noodzakelijk juist.

Wist Ali B dat hij vijftig kinderen maakte? En wisten de moeders dat?
Zijn er middelen beschikbaar om te voorkomen dat de vrouw zwanger wou raken?
Verveling. Wat zou u doen als er niets anders te doen was?
(Toen in een bepaalde regio in Nederland de electriciteit voor een avond uitviel, merkte men dat negen maanden later aan het geboortecijfer!! )
Ali B en zijn vrouw kunnen kinderen gemaakt hebben in de hoop dat deze kinderen konden gaan werken om zo Ali B en zijn vrouw later van voeding en verzorging te voorzien. Hoe meer kinderen je maakt, hoe groter de kans dat minstens eentje hun later comfort kon bieden.
Op dat moment kon de man rijk zijn, de economie kon goed draaien, ...
als Ali B zijn 50 kinderen maakte om later zelf een boterham te hebben, dan wil dat vooral zeggen dat het niet IK ben die voor het brood van zijn kinderen moet zorgen. Als hij er zelf voor zorgt dan maakt hij er voor mijn part 100 (tenzij jij een probleem hebt met de overbevolking misschien? ).

Citaat:
Maakt u dezelfde bedenkingen als u een Vlaams gezin ziet met elf kinderen?
Europeanen schijnen een te laag geboortecijfer te hebben om zichzelf en hun cultuur in stand te houden. Ik zie niet in waarom ik daar dan een probleem van zou maken.

Citaat:
Als je immigreert in een land, betekent dat dan automatisch voor u dat het land (of de inwoners van dat land) automatisch het recht hebben je met je privé-situatie te moeien??
Natuurlijk niet.

als ik emigreer naar een ander land dan betekent dat toch enkel en alleen dat ze me ginds van 's morgens tot 's avonds moeten gaan bepamperen, me van voldoende eten en drinken en gezondheidszorg gaan voorzien, voor mij, mijn kinderen, mijn vrouwen en heel mijn familie.
en dat ze zich verder gewoon met hun eigen zaken bemoeien, en mij me rust laten!
Wat dacht je?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 20:23   #71
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België is polygamie verboden.
Maar niet in ieder land dus, maar er zijn daar wel (financiele) voorwaarden aan polygamie verbonden. En ook aan het huwelijk eigenlijk, want een man moet een bruidschat betalen.
Ah, dus is deze wet redelijk onmenselijk en moet die zo snel mogelijk geschrapt worden , want:
Of
- Ali uit Mali komt alleen met z'n kinderen (moeders blijven maar daar ...
-Ali uit Mali komt naar hier met één vrouw en de twee anderen blijven ginder (kinderen van die twee vrouwen zijn moederloos)
-Ali uit Mali komt naar hier met drie vrouwen en moet wettelijk gezien naar de gevangenis , de vrouwen kunnen hier niets doen , want ze zijn illegaal hier en moeten terug naar hun land (met kinderen) ...
Of moet er nog een wetje aagepast worden om Ali uit Mali hier legaal te laten wonen met drie vrouwen en een hoop kinderen ??? (Wat dan weer discriminatie is want wij mogen zulks dan nog steeds niet ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 20:25   #72
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien nogal een onozele vraag na alle discussies die hier al over gevoerd zijn, maar hoe wordt er eigenlijk bepaalt of iemand in belgië mag blijven wonen. Weet iemand dat?
Er worden toch heel wat mensen teruggestuurd en hun asielaanvragen worden niet aanvaard. Waarom die van Marokkanen, Turken doorgaans (?) wel, en die van andere Afrikanen of bv. Zuid-Amerikanen veel moeilijker?
Hoeveel Turken en Marokkanen vragen er asiel aan, en hoeveel Afrikanen en Zuid-Amerikanen?
Oud 10 juli 2008, 20:34   #73
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hoeveel Turken en Marokkanen vragen er asiel aan, en hoeveel Afrikanen en Zuid-Amerikanen?
Zo'n simpele verklaring kon ik nog net wel zelf bedenken.

Maar ik zou echt die toelatingsvoorwaarden eens willen weten.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juli 2008 om 20:38.
Oud 10 juli 2008, 20:37   #74
Groentje-18

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 10 juli 2008 om 20:40.
Oud 10 juli 2008, 20:45   #75
Groentje-18

Standaard

Citaat:
omdat die Jef van op de hoek zijn kinderen eventueel nog de kans hebben om bij te dragen aan de maatschappij zonder dat we er meer moeten insteken dan we eruit halen.
Vooroordelen tot en met dus.
Het is door mensen met zo'n vooroordelen als jij, dat deze kinderen minder kansen krijgen in onze samenleving en dat deze kinderen dus effectief minderkans hebben om bij te dragen! Ook al willen ze dat net wel.

Citaat:
Bovendien komen er met de vijftig kinderen van Jef geen twintig ongeletterde vrouwen uit Verwegghistan mee.
Die vrouwen mogen niét meekomen! De polygame man mag maar één vrouw laten overkomen, maar wel al zijn kinderen.
Oud 10 juli 2008, 20:52   #76
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Citaat:

http://www.cgvs.be/nl/Woordenlijst/V/

Citaat:
Vluchteling: asielzoeker aan wie een land de vluchtelingenstatus heeft erkend en dus bescherming heeft toegekend. De vluchteling voldoet aan de voorwaarden van het Verdrag van Genève; hij koestert een gegronde vrees voor vervolging wegens een van de criteria vermeld in het Verdrag van Genève: ras, nationaliteit, godsdienst, politieke overtuiging of het behoren tot een bepaalde sociale groep.
maar dat heeft op zich niet zoveel te maken met gezinshereniging

Laatst gewijzigd door Dope : 10 juli 2008 om 20:53.
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 20:55   #77
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

http://www.vmc.be/vreemdelingenrecht/wegwijs.aspx?id=55

Hier vind je meer info over het bekomen van verblijfsrecht in België.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 20:55   #78
Dope
Gouverneur

Dope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooroordelen tot en met dus.
Het is door mensen met zo'n vooroordelen als jij, dat deze kinderen minder kansen krijgen in onze samenleving en dat deze kinderen dus effectief minderkans hebben om bij te dragen! Ook al willen ze dat net wel.
circe was al heel kort door de bocht aan het gaan, maar je hebt haar verslaan
Dope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 21:00   #79
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Sorry indien dit dom overkomt maar ... bestaat dat "weduwenpensioen"?

EDIT: ondertussen wel 4000 EURO kindergeld (en drie doppen) per maand... Men zou ook kunnen zeggen: "je moest maar niet zo hard neuken", nietwaar?
Kan je uitleggen hoe je dit berekend hebt?
4000 euro kindergeld en drie doppen per maand.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 21:05   #80
sfinx666
Banneling

Standaard het nuttige met het aangename PAREN...

Citaat:
Het is natuurlijk wel zo dat de inkomsten uit kindergeld voor een gezin met pakweg vijf kinderen niet gering is ... en dit gaat naar mensen die nooit zelf hebben bijgedragen aan die grote pot waaruit het kindergeld komt.

Ik begrijp in die zin wel de frustraties van velen, die wel voortdurend geld in die pot stoppen.

Als ik met 5000 euros naar Mali trek, kan ik daar rustig voor een rijk man doorgaan, en een stuk of 5 jonge bruiden op de kop tikken. Wat volgt is enkel plezier, en daarna een rinkelende kassa in België Elke man van in de veertig die zijn job verliest, zou zijn spaarcenten bijéénmoeten pakken, en gaan investeren in jonge echtgenotes, in een arm Afrikaans land. Met de nieuwe wetgeving zal dat aardig wat meer opbrengen dan een onvolledig pensioen !

Laatst gewijzigd door sfinx666 : 10 juli 2008 om 21:06.
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be