Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juli 2008, 09:40   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
raciste, moi? mais non voyons.
Altijd één bepaalde 'bevolkingsgroep' verdacht maken en kleineren, altijd de andere bevoklingsgroep' verontschuldigen en tot voorbeeld stellen.

Ik racist?? komaan een beetje ernstig blijven!
Oud 22 juli 2008, 09:43   #62
kamiel spieces
Minister

kamiel spieces's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Om dan nog maar te zwijgen over de "spaarpot" van het koningshuis die overal verspreid zit ... Reken eens uit hoeveel er daar mee geholpen kunnen worden ...
Heel het familiefortuin van 't koningshuis behoort toch aan het land toe , de mensen dus ...
We zouden moeten gaan halen waar we recht op hebben!
kamiel spieces is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 09:46   #63
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Ach Luc de mensen trappen daar steeds minder in. Wat er op 14 juli 1789 in Frankrijk plaats vond zal hier ook wel redelijk snel komen. Want mensen pikken dit niet meer.
Oud 22 juli 2008, 10:02   #64
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Ik vond zijn speech even inhoudsloos als de afgelopen 15 jaren.
Zolang hij niet één of ander drama (Dutroux, etc...) heeft om over te praten stelt zijn toepsraak niets voor. Hij gaat altijd de communautaire problemen uit de weg of weet hij enkel wat algemene vaagheden te vertellen.
Het enige opvallende was dat hij dit jaar zelfs die moeite niet meer nam om zich er verder over te willen uitspreken. Zou hij dan zelf ook niet meer in de toekomst van België geloven ?
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 10:19   #65
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik vond zijn speech even inhoudsloos als de afgelopen 15 jaren.
Zolang hij niet één of ander drama (Dutroux, etc...) heeft om over te praten stelt zijn toepsraak niets voor. Hij gaat altijd de communautaire problemen uit de weg of weet hij enkel wat algemene vaagheden te vertellen.
Het enige opvallende was dat hij dit jaar zelfs die moeite niet meer nam om zich er verder over te willen uitspreken. Zou hij dan zelf ook niet meer in de toekomst van België geloven ?
Volgens mij weet hij zelf nog niet eens wat er zich nu juist allemaal afspeelt in zijn eigen landje als je het mij vraagt.

België zal ofwel met horten en stoten wat verder aankloten zoals het altijd gedaan heeft en als dat niet meer lukt dan zal het langzaam uitdoven. Het zijn de privé firma's (multinationals) die België nog boven water houden want met politiek of zonder maakt geen bal uit. Nu is het in België op politiek vlak ook één grote klucht al een hele tijd, maar toch kan België zijn kop nog boven water houden op internationaal vlak. De meeste politiekers zijn grote egotrippers en mediageilers en het grotendeel is overbodig op het toneel.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 22 juli 2008 om 10:19.
Oud 22 juli 2008, 12:35   #66
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Wat er op 14 juli 1789 in Frankrijk plaats vond zal hier ook wel redelijk snel komen. Want mensen pikken dit niet meer.
Ik treed je niet bij: het zijn precies dergelijke uitspraken die de Vlaamse zaak geen goed doen.
Ten eerste leven we in de 21e eeuw, niet in de 18e.
Ten tweede: waarom moet het met geweld gebeuren?
De beste echtscheidingen zijn die waar men rustig alles netjes regelt; zo kun je nadien nog probleemloos samen aan tafel zitten bij één of andere gelegenheid.

Zo zie ik het bij voorkeur gebeuren. Denk aan Tchechië en Slowakije, niet aan Frankrijk.

Laatst gewijzigd door kizzy : 22 juli 2008 om 12:36. Reden: typfouten weggehaald
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 12:40   #67
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Ik treed je niet bij: het zijn precies dergelijke uitspraken die de Vlaamse zaak geen goed doen.
De beste echtscheidingen zijn die waar men rustig alles netjes regelt; zo kun je nadien nog probleemloos samen aan tafel zitten bij één of andere gelegenheid.

Zo zie ik het bij voorkeur gebeuren. Denk aan Tchechië en Slowakije, niet aan Frankrijk.
Vergeet niet dat we in België leven en niet in Tjechië of Slowakije!!

In België kunnen ze nu éénmaal niet samenwerken want er is wel altijd iemand die tegen de stroom in gaat. België is te hard verdeeld op alle vlakken en dat maakt het moeilijk om tot éénheid te komen en verdraagzaamheid. Teveel partijen dus teveel verschillende meningen en dat botst langs alle kanten. Het zou beter zijn als België een republiek werd.

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 22 juli 2008 om 12:42.
Oud 22 juli 2008, 12:41   #68
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben ook niet voor geweld maar er zijn mensen die soms geen andere uitweg zien om verschillende redenen en die toch niets meer te verleizen hebben. En die gaan dan tot zoiets over en we moeten (snel) tot een verstandige en nuchtere scheiding komen want anders gebeuren er ongelukken en dat wil ik ook vermijden.
Oud 22 juli 2008, 12:47   #69
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Vergeet niet dat we in België leven en niet in Tjechië of Slowakije!!

In België kunnen ze nu éénmaal niet samenwerken want er is wel altijd iemand die tegen de stroom in gaat. België is te hard verdeeld op alle vlakken en dat maakt het moeilijk om tot éénheid te komen en verdraagzaamheid. Teveel partijen dus teveel verschillende meningen en dat botst langs alle kanten. Het zou beter zijn als België een republiek werd.
Tuurlijk; als u mijn andere berichten leest, zult u zien dat ik voor de volle 100% streef naar een onafhankelijk Vlaanderen. Maar NIET met geweld; men kan evengoed tot een akkoord komen of desnoods zoals Kosovo de onafhankelijkheid uitroepen. Daar hebben we geen toestemming van de overige 40% voor nodig.

Ik verwacht ook geen problemen met de erkenning: men verwacht er zich toch aan (zie de grote buitenlandse belangstelling). Maar geweld zou hier wel eens roet in 't eten kunnen gooien...
Oud 22 juli 2008, 12:49   #70
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
Ik ben ook niet voor geweld maar er zijn mensen die soms geen andere uitweg zien om verschillende redenen en die toch niets meer te verleizen hebben. En die gaan dan tot zoiets over en we moeten (snel) tot een verstandige en nuchtere scheiding komen want anders gebeuren er ongelukken en dat wil ik ook vermijden.
Zo is dat!

Ze kunnen mensen zo gaan uitpersen en zo ver drijven dat ze niets meer te verliezen hebben en geen hoop meer hebben en dan komen er rellen. Volgens mij is de overgrote meerderheid dat hypocriete koningshuis gewoon beu en zien ze het nut er niet meer van in. Het zuigt teveel geld op van de belastingsbetaler en mensen pikken dat minder en minder. Monarchieën hadden misschien vroeger wel een bepaald nut en uitstraling maar nu in de 21 ste eeuw zie ik het nut er niet meer van in. De tijden zijn veranderd en de werking van een monarchië is ouderwets en kost de bevolking teveel geld.

Gewoon weg ermee als het aan mij ligt!
Oud 22 juli 2008, 12:55   #71
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
Tuurlijk; als u mijn andere berichten leest, zult u zien dat ik voor de volle 100% streef naar een onafhankelijk Vlaanderen. Maar NIET met geweld; men kan evengoed tot een akkoord komen of desnoods zoals Kosovo de onafhankelijkheid uitroepen. Daar hebben we geen toestemming van de overige 40% voor nodig.

Ik verwacht ook geen problemen met de erkenning: men verwacht er zich toch aan (zie de grote buitenlandse belangstelling). Maar geweld zou hier wel eens roet in 't eten kunnen gooien...
Een onafhankelijk Vlaanderen zou idd beter zijn dan zoals het nu is maar het probleem is dan weer dat we nog kleiner worden dan we al zijn. We zouden een fusie kunnen vormen met Nederland maar dat is rapper gezegd dan gedaan natuurlijk. Misschien eerst Vlaanderen onafhankelijk maken en dan achteraf eens kijken misschien of we eventueel een fusie kunnen vormen met Nederland. Maar volgens mij heeft het misschien allemaal geen zin want ik vermoed sterk dat we langzaam naar één wereldregering gaan gaan en naar één wereldleger en één wereldmunt.
Oud 22 juli 2008, 13:10   #72
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces Bekijk bericht
Een onafhankelijk Vlaanderen zou idd beter zijn dan zoals het nu is maar het probleem is dan weer dat we nog kleiner worden dan we al zijn. We zouden een fusie kunnen vormen met Nederland maar dat is rapper gezegd dan gedaan natuurlijk. Misschien eerst Vlaanderen onafhankelijk maken en dan achteraf eens kijken misschien of we eventueel een fusie kunnen vormen met Nederland. Maar volgens mij heeft het misschien allemaal geen zin want ik vermoed sterk dat we langzaam naar één wereldregering gaan gaan en naar één wereldleger en één wereldmunt.
En wat zou er op tegen zijn om als klein landje te blijven bestaan? Voorbeelden zijn legio: Luxemburg, Liechtenstein, San Remo, Vaticaanstad, Monaco...

Klein maar fijn!
Oud 22 juli 2008, 13:50   #73
kamiel spieces
Minister

Standaard

Citaat:
En wat zou er op tegen zijn om als klein landje te blijven bestaan? Voorbeelden zijn legio: Luxemburg, Liechtenstein, San Remo, Vaticaanstad, Monaco...

Klein maar fijn!
Tja eigenlijk niets!

In ieder geval zou Vlaanderen rijker en een nog betere welvaart kennen dan nu, als we die Walen loslaten. Het is idd zo dat die kleine landjes het beste boeren, dus ik ben zeker voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen.

Tis zoals je zegt,

Klein maar gezellig!

Laatst gewijzigd door kamiel spieces : 22 juli 2008 om 13:52.
Oud 22 juli 2008, 14:30   #74
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Het enige wat me opviel was z'n snelheid.. allee als je dat nog snelheid mag noemen.
Bedankt om 13 min m'n favoriete zender vol te lullen met loze woorden majesteit. Ik zie het liever op deze manier volgende keer (als die er nog komt maar hopelijk niet) http://www.youtube.com/watch?v=h_md7A8sl8E
Oud 22 juli 2008, 14:38   #75
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Het enige wat me opviel was z'n snelheid.. allee als je dat nog snelheid mag noemen.
Bedankt om 13 min m'n favoriete zender vol te lullen met loze woorden majesteit. Ik zie het liever op deze manier volgende keer (als die er nog komt maar hopelijk niet) http://www.youtube.com/watch?v=h_md7A8sl8E
Dat tempo is misschien iets overdreven, neit iedereen kan zo snel spreken en ademen maar dit vertellen in 5-6 minuten is absoluut geen probleem. Ik moet wel toegeven, ik kan de versie van 3,5 minuten volgen (maar dat tempo zou lachwekkend zijn op TV).
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 16:26   #76
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:

Rustig! Niemand roept op tot geweld.

Maar indien nodig, dan wel éénzijdig doen wat moet gedaan worden.

Laatst gewijzigd door luc broes : 22 juli 2008 om 16:28.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 17:08   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Den Albert heeft dat goed gedaan.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 17:38   #78
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Er waren weinig normale toeschouwers op tv te zien... Die moeten er toch geweest zijn...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 17:57   #79
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hij deed een dikke 14 minuten over zijn speech, er zijn mensen die exact dezelfde speech in 3,5 minuut konden doen, het as wel sneltempo maar in 5 minuten kon men het op een statige manier doen, nu was het gewoon zeeeeer traaaaaaaaaaaaag.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2008, 18:26   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat hypocriet komen lullen over armoede en zelf leven in grote overbodige luxe op kosten van diezelfde armen.
En dat noem jij ''goed'' gedaan?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be