Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2008, 16:30   #61
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Jaja, en vooral niet de oorzaken aanpakken waarom die jongeren werkloos zijn hé. Geef hén maar de schuld.
Neen. We bieden hen een alternatief waarbij ze wat kunnen bijleren, staat goed op hun CV en bijgevolg wordt hun jobkans vergroot na bv. 1 jaar dienst. En ja, ik ken jonge, gezonde Belgische werklozen die 100% verantwoordelijk zijn voor hun werkloosheid.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 16:31   #62
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou veel interessanter en nuttiger zijn om alle jongeren 1 jaar naar een ontwikkelingsland te sturen.

Da's veel leerrijker en brengt veel belangrijker waarden bij.
Darfoer of zo ??? Dan zou ik ze toch maar even een tijdje militaire oefeningen laten doen , ook humanitaire medewerkers zijn schietschijven ...

Maar , er is net een militair gesneuveld bij zo'n humanitaire aktie , heel erg voor die man , maar ondertussen heeft die wel al honderden mensen hun benen gered door daar explosieven op te ruimen ... En da's dan toch ook een militair ... Ze doen wel andere dingen dan op mensen schieten ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 16:32   #63
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zou veel interessanter en nuttiger zijn om alle jongeren 1 jaar naar een ontwikkelingsland te sturen.

Da's veel leerrijker en brengt veel belangrijker waarden bij.
Nog zoiets, mensen verplichten om voor onbaatzuchtige goedendadenman te komen spelen op een ander.

Kijk, ik ken zelf mensen die waterputten gingen graven bij de negerkes. Heel nobel allemaal maar mij moeten ze er niet mee gaan lastigvallen omdat ik er niet voor heb gezorgd dat die negerkes in armoede leven. Ga mensen niet verplichten om rommel te gaan opkuisen die ze zelf niet hebben veroorzaakt.
Oud 5 september 2008, 16:36   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik zou de legerdienst enkel verplichten voor jongeren die meer dan een jaar werkloos zijn. Laat ze de keuze tussen leger- of burgerdienst met behoud van uitkering. Misschien kunnen ze dan een bepaalde stiel leren die hen in het burgerleven van pas kan komen.
knap idee! lijkt me wel te doen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 16:49   #65
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Het leger om onze losbandige jongeren een moraal te schoppen. Goeie grap. De kunst en de oefening in het doden gebruiken als basis voor een moraal ? Dat kan niet serieus zijn. Het leger gebruiken als een preventieve alternatieve straf? Alle jongeren maar gelijk schakelen ? Ze zijn allemaal ettertjes meneer ? Hele goeie grap.

We hebben reeds een systeem om jongeren die niet in pas lopen aan te pakken. Alternatieve straffen is daar een onderdeel van. Het systeem moet gewoon consequent toegepast worden. Uitgevoerd zoals de wet voorziet. Ik heb er wel geen probleem mee dat legerdienst wordt opgenomen in het aanbod van alternatieve straffen. Voor zij die het door hun aanstootgevend gedrag over zich roepen heb ik weinig mededogen. Hup 't leger in.
Oud 5 september 2008, 17:27   #66
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Hoe denk je?
Van 90% van de mannen die je aanspreken op straat, bij 't uitgaan of zelfs via internet word je weinig vrolijk, of beter: verkleint de hoop op het vinden van een fatsoenlijke partner. Aanspreken is dan nog een eufemisme.
Ik ervaar eigenlijk net het omgekeerde.
Goed, er zijn mannen te vinden die niet deugen, maar de meerderheid zijn gewoon heerlijke mensen (vrouwen ook, trouwens). In mijn ogen toch.

Ik mag blij zijn dat ik introvert ben, en dus niet teveel mensen tegenkom, anders werd ik veel te vaak verliefd dan goed voor me is.
Oud 5 september 2008, 17:27   #67
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Een jaartje burgerdienst voor jongens en meisjes lijkt me inderdaad geen slecht idee.

Sommigen zie ik nu wel liever niet leren schieten, maar dat zullen we er dan maar bij nemen zeker?
Ik ben eigenlijk meer geïnteresseerd in het leren maken van bommen
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 17:35   #68
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
als googlend valt dat ook te leren hoor
Oud 5 september 2008, 17:42   #69
Félicien Bwanatongo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertjan22 Bekijk bericht
"Vijftien jaar na het afschaffen van de verplichte legerdienst stapt de liberale legervakbond VSOA met een opmerkelijk voorstel naar minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V). "Wij vragen opnieuw de invoering van de verplichte legerdienst", zeggen vakbondssecretaris Erwin De Staelen en voorzitter Marc De Ceulaer. "En niet alleen voor mannen, ook voor vrouwen."

Een erg goede zaak: waarden en normen bijbrengen en (her)aanleren,gedaan met vandalisme en drugs,gedaan met hangjongeren!

Voor mij mogen ze morgen de verplichte legerdienst al herinschakelen! De jongeren eens een poepje laten ruiken

Typisch ouwe wijven gezeur vanwege klassiek-rechts"denkenden". Na de werklozen zijn nu ook de "jongeren" slecht, met dank aan de systeemmedia die "jongeren" gelijkgeschakeld hebben met jong vreemdelingencrapuul.

In plaats van blindelings pro legerdienst te lallen, moet bourgeopis-rechts misschien eerst eens denken aan het aanpakken van het kwalijke (maar voor hen geliefde) kapitalisme dat van die geviseerde jongeren materialistische vetballen maakt?
Félicien Bwanatongo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 17:53   #70
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dan zal je je legerdienst moeten doen bij de genietroepen , daar leren ze je dat ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 5 september 2008, 18:12   #71
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Het lijkt me niet verantwoord om dienstplichtigen te sturen naar conflictgebieden zoals Afghanistan, Libanon en Darfoer. Beter lijkt het mij om het defensiebudget te besteden aan verbeterde opleiding voor beroepsmilitairen, gesofisticeerde ontmijningsapparatuur, humanitaire hulp, gedegen professionele begeleiding bij post-traumatisch stress syndroom etc. Oorlog is sowieso al een spijtige zaak en zeker niets voor amateurs.

Een alternatieve dienst op maat van burgers vind ik dan wel kunnen. Zo zou bv. de civiele bescherming wel wat extra man- of vrouwkracht kunnen gebruiken.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 18:15   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Félicien Bwanatongo Bekijk bericht
Typisch Na de werklozen zijn nu ook de "jongeren" slecht, met dank aan de systeemmedia die "jongeren" gelijkgeschakeld hebben met jong vreemdelingencrapuul.
ik vroeg me al af wanneer er eens iemand daarover ging vallen. Kwestie van vooroordelen opbouwen lijkt me het gebruik van de de term "jongeren" voor schorem (als ze maar bruinachtig zien) ook wel een schande.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 5 september 2008, 18:23   #73
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Het lijkt me niet verantwoord om dienstplichtigen te sturen naar conflictgebieden zoals Afghanistan, Libanon en Darfoer. Beter lijkt het mij om het defensiebudget te besteden aan verbeterde opleiding voor beroepsmilitairen, gesofisticeerde ontmijningsapparatuur, humanitaire hulp, gedegen professionele begeleiding bij post-traumatisch stress syndroom etc. Oorlog is sowieso al een spijtige zaak en zeker niets voor amateurs.
Kijk naar de dienstplicht in Israel ...
Citaat:
Een alternatieve dienst op maat van burgers vind ik dan wel kunnen. Zo zou bv. de civiele bescherming wel wat extra man- of vrouwkracht kunnen gebruiken.

Idd , maar om dat te realiseren is een dienstplicht een goede oplossing .
Het materiaal ervoor staat toch maar te roesten ...
Hoog tijd dat het leger wordt gebruikt om de bevolking te beschermen ... Op alle manieren , niet enkel door wacht te lopen rond de lokale frituur ...

REDEN EDIT: EEN TYPO WEGDOEN , NIET OM BELEDIGINGEN WEG TE WERKEN , ENKEL OM EEN TYPO WEG TE DOEN !!!('k zeg het maar hé , er zijn er anderen die anders editten ...

Laatst gewijzigd door manta : 5 september 2008 om 18:25.
Oud 5 september 2008, 18:44   #74
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Daar heb ik al mooie foto's van gezien

Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 18:51   #75
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Daar heb ik al mooie foto's van gezien

Oké , ik verklaar de oorlog aan Israel en ga me wa krijgsgevangenen maken ...
Oud 5 september 2008, 19:10   #76
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben niet zeker of u dit als een zwans beschouwde maar u haalt daar ook een nogal specifiek voorbeeld aan. Doordat Israël zich bijna steeds in een quasi-staat van oorlog bevindt moeten ze wel teruggrijpen naar de dienstplicht. Permanent een beroepsleger van 300.000 man op de been houden zou op den duur een geldverslindende bezigheid worden. En 10 % van de bevolking gedurig onder de wapens houden zou ook funest worden voor de economie. Het bijkomend voordeel van hun dienstplicht is dat ze in geval van oorlog kunnen rekenen op degelijk opgeleide reservisten.
Oud 5 september 2008, 19:19   #77
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik ben niet zeker of u dit als een zwans beschouwde maar u haalt daar ook een nogal specifiek voorbeeld aan. Doordat Israël zich bijna steeds in een quasi-staat van oorlog bevindt moeten ze wel teruggrijpen naar de dienstplicht. Permanent een beroepsleger van 300.000 man op de been houden zou op den duur een geldverslindende bezigheid worden. En 10 % van de bevolking gedurig onder de wapens houden zou ook funest worden voor de economie. Het bijkomend voordeel van hun dienstplicht is dat ze in geval van oorlog kunnen rekenen op degelijk opgeleide reservisten.
Was gene zwans (Wat denk jij nu van mij ... )
, de dienstplicht is er nog steeds 2 jaar minstens dacht ik ...
En daar gaat iedereen onder de wapens ... Mannen en vrouwen ...
Waarom zou het daar wel kunnen en hier niet ...
Oud 5 september 2008, 19:30   #78
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het voor ons mss moeilijker te verantwoorden valt om het defensiebudget op te schroeven? Ik denk dat we van de luxe moeten gebruik maken om burgers elders te kunnen inzetten. Het leger lijkt me een last resort te zijn. Israël beschikt nu eenmaal niet over die luxe.

P.S. Dit laatste is een vrijblijvende opmerking waarbij ik mij niet wil uitspreken over het al dan niet oorlogszuchtig karakter van Israël. Dit zou ons geheel wegvoeren van het oorspronkelijke topic.
Oud 5 september 2008, 19:34   #79
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Leger, militarisme... daar kickt U op hé??
alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2008, 19:39   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Leger, militarisme... daar kickt U op hé??
U niet? Ik had nochtans de indruk dat het sovjetleger en het mao leger toch zo graag rondhuppelde. Kim Il Jung of hoe heet hij nu weer in Korea houdt ook zoveel van zijn leger.

Ga je die nu allemaal verketteren?

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be