![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Zou u een moslim-vriend(-in) kunnen hebben? | |||
ja, een vriend(-in) is een vriend |
![]() ![]() ![]() |
64 | 57,66% |
neen, een moslimvriend(-in) is geen vriend |
![]() ![]() ![]() |
31 | 27,93% |
alleen als ze een burka draagt |
![]() ![]() ![]() |
5 | 4,50% |
alleen als ze geen burka draagt |
![]() ![]() ![]() |
11 | 9,91% |
Aantal stemmers: 111. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga er vanuit dat in de enquête met "vriend/in" een partner wordt bedoeld. En daarom is mijn antwoord : neen. Gewoon met moslims omgaan is voor mij geen probleem, op het werk zijn er verschillende moslims, ik praat en lach met hen zoals met ieder ander.
Een moslim-vriend in de betekenis van een partner? Dat is iets waar volgens mij elke normale, Westerse vrouw die haar verstand gebruikt nee op moet antwoorden. We hebben geen lange strijd voor emancipatie gevoerd om die teniet te zien doen door het omarmen van een religie die jammer genoeg enkele eeuwen achterloopt als het om mensenrechten gaat. Een vrouw die gehuwd is met een moslim zal snel moeten inbinden als het gaat om gelijke rechten.
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Arabieren hebben doorgaans geen grote sympathie voor Berbers. http://nl.wikipedia.org/wiki/Amazigh
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Als daar niet veel waarheid inzit dan weet ik het ook niet meer ze!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Vrouwen met een boerka hebben niet eens het recht om met vreemde mannen te praten ! Hoe zou ik met hen bevriend kunnen geraken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
On-topic: ik heb verscheidene vrienden en vriendinnen die moslim zijn. De meesten onder hen beleven hun geloof een beetje zoals onze ouders/grootouders (afhankelijk van je leeftijd) het katholicisme beleden: sommige aspecten en tradities uit overtuiging, sommige aspecten en tradities om de oudere familieleden niet te schofferen, sommige aspecten en tradities helemaal niet. Ik weet wel dat de Philippe heeft gezegd dat zulke gematigde moslims niet bestaan, maar hoeveel moslims kent die man eigenlijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() IK heb veel moslim vrienden en vriendinnen en ik heb nooit problemen met ze gehad, zij hebben zich hier allemaal mooi aangepast en dragen geen hoofddoek ect...
Laatst gewijzigd door nubian : 9 mei 2010 om 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burgemeester
|
![]() Toen ik nog klein was , had ik ook marokkaanse vrienden . Ik liet ze binnen , gezellige dag gehad . Totdat ik avonds zag dat mijn spaarpot leeg was .
Dus eerst een groot vertrouwen hebben , anders is het een njet . Maar vroeger vond ik het gezellig als ze een schaap aan het eten waren , mocht ik zo mee eten . Met die gasten amuseerde ik mij , die ouders vonden mijn nen toffe gast . Totdat de vader gestorven was . Zo is er onlangs iemand getrouwd in de familie met een turkse . Hij heeft zich moeten bekeren tot de islam . Een relatie starten met een moslima , ik vind dit geen probleem . Maar mij bekeren tot 1 of andere religie ? Nee dat niet . |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Heb al wel eens Marokkaanse "gehad" maar ofwel hadden ze kids en gedumpt omdat ze te "vrijdenkend" waren. Ofwel moest ik anaal omdat ze maagd moesten blijven (vervelend vond ik dat ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Dat is een kwestie van semantiek en taalgebruik.
Anti-semitisme slaat niet op de hele groep van semieten maar op een deel daarvan: de Joden. Buiten dat: kan een westerling niet anti-westers zijn? Daar vind je er veel van onder de multiculturalisten. Ben ik een anti-semiet als ik mij tegen die Mohammedaanse semieten van Arabië keer? Ik dacht dat je dan een islamofoob bent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Liet ze je dan eerst naar The English Patient kijken?
|
![]() |
![]() |