![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De finale alinea van het artikel in de GVA Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Active_Denial_System
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of dat je nageslacht nu crepeerd door agent orange,Sarin, VX uranium of de vele andere canceriogene materialen die de omgeving voorkomen, al dan niet door menselijk toedoen? Oorlog zou niet mogen, en dan zijn die verarmd uranium wapens totaal niet meer nodig. Helaas is net zoals in de oertijd de wet van de sterkste van toepassing.
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen. Er bestaat immers geen enkel verbod op dergelijke wapens. Vind u het nodig om zich uit te spreken tegen het gebruik van nucleair materiaal in bv. ziekenhuizen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
Waar is het bewijs voor die zogezegde toename van tumors? Hoe zou er een link bestaan? Waar is ook maar het minste bewijs voor het gebruik van een atoomwapen? Waarom probeert men een discussie over atoomwapens enerzijds en verarmd uranium anderzijds bewust te mengen wanneer beiden NIETS met elkaar te maken hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
Kent u zelfs het verschil tussen landmijnen en anti-persoonsmijnen? Of vind u het niet belangrijk te weten waarover u praat? Zonder landmijnen zouden in de afgelopen decennia ongetwijfeld vele miljoenen Koreanen gestorven zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De oorspronkelijke beschuldigingen over het gebruik van een atoomwapen in Irak komen van een veteraan, Brown. Zijn argumenten zijn in een interview te lezen (zie eerder in deze draad). Ik heb in deze discussie eigenlijk nog niemand gehoord die beweerde dat zo'n atoomwapen wapen gebruikt is geweest, maar wel verschillende malen de veronderstelling dat anderen zouden denken dat zo'n wapen gebruikt is geweest. Het is deze houding die de discussie moeilijk maakt. Het verband tussen het gebruik van verarmd uranium in Irak (het zou om 300 ton gaan) en het mogelijke gebruik van een atoomwapen heb ik zopas proberen uit te leggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() zelfs u moet inzien dat die vergelijking mank loopt
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks menselijks is mij vreemd, en ik kan je zeggen, de mens in't algemeen is een gruwelijk monster. Ik zou graag genoeg dat laatste beetje menselijkheid opgeven. En dat zal gebeuren. Citaat:
Maar als een mijnenveld vol met VX gevulde landmijnen mijn "belastingsbetalers" kan vrijwaren van "de tegenstander" dan mag je er zeker van zijn dat ik zal proberen dat mijnenveld er te leggen. En nog een als backup. Citaat:
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Dat u nog altijd beweert dat er een verband kan zijn tussen verarmd uranium (dat onderdeel uitmaakt van een munitie en dus niet per ton gebruikt wordt) en een atoomwapen geeft aan dat u uit uw nek kletst of ter kwader trouw bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door het trekken van dit soort van grenzen en ernaar te handelen hoop ik dat de mens 'menselijker' handelt. Met slavernij is dat gelukt, met andere mensonterende toestanden kunnen we hetzelfde bereiken. Daarvoor is het van belang dat mensen zich UITSPREKEN tegen het gebruik van de meest mensonterende wapens, ook al worden ze daarvoor uitgelachen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Wat een hypocrisie! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel vast dat u het gebruik van verarmd uranium als wapen niet wil veroordelen 'omdat het niet verboden is'. Moest het van dit soort van logica afhangen we zouden inderdaad nog altijd de slavernij niet afgeschaft hebben. Hoe hypocriet is het niet moraal te vervangen door de wet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe groot een expert bent u eigenlijk indien u 'olie' niet eens als een reden vermeld voor de invasie in Irak? (http://forum.politics.be/showthread.php?t=113435) In ieder geval een 'uitzonderlijk' 'expert'. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2008 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Johan Bollen
Het blijft een feit dat verarmd uranium anti pantser projectielen NIET geklasseerd zijn als atoomwapens. En die zijn het ook niet. Niks in hun functie heeft te maken met de nucleaire of radioactieve eigenschappen van het materiaal. Het feit dat verarmd uranium licht radioactief is, is minder ernstig dan het feit dat het redelijk giftig is in de vorm van een zwaar metaal. Je wil dat gewoon niet in je lijf hebben.
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 2003 werd er in Hamburg een internationale conferencie gehouden onder de naam "depleted Uranium and other uranium weapons: Trojan horse of a nuclear war". enkele artikels: Hier een samenvatting van een studie met de naam "depleted uranium and health of people in basrah: epidemilogical evidence." tweede hoofdstuk: "incidence and pattern of congenital anomalies among births in basrah during the period 1990-1998. http://www.irak.be/ned/archief/Deple...0INCIDENCE.htm "Depleted uranium-catalyzedoxidative DNA damage" Journal of Inorganic Biochemistry, vol. 91 (2002), pp 246-252. John Williams. Uranium and the War. The effects of depleted uranium weapons in Iraq. Global Research, March 23, 2007. http://www.globalresearch.ca/PrintAr...articleId=5160 Ik las over een wetenschapper die 11 jaar bij de WHO gewerkt heeft als directeur van de afdeling 'radiatie en gezondheid' (mijn vertaling) die aanklaagt dat een rapport van de WHO in 2001 van zijn experten over de risicos van radioactieve 'contamination' als gevolg van de gebruikte wapens sinds 1991 door de VS en het UK geblokeerd en gecensureerd werd. A. Embid "Los expertos de la OMS mienten" Revista de Medicina Hol�*stica nº 65. ("De experten van de WHO liegen") Siegwart Horst-Gunther. " Projectiles d´uranium: Militaires gravement mutilés, nouveaux nes difformes, enfants mourants " ed. trilingue Ahriman-Verlag. www.ahriman.com Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 oktober 2008 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als we puur op radioactiviteit of giftigheid gaan kijken, dan zijn zelfs analoge horloges NBC wapens. Tot nu toe is de benaming "atoomwapens" gegeven aan wapens die gebaseerd zijn op kernsplitsing of kernfusie. En in diezelfde klasse kan je DU projectielen rangschikken in chemische wapens. Voor mij is het lood om oud ijzer. Dood is dood.
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Brown verwijst wel in zijn argumentatie voor het gebruik van een atoomwapen in Irak naar deze voorvallen van tumors in Basora. Ik hoeverre hij daarin gelijk heeft weet ik niet. |
|
![]() |
![]() |