Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2004, 14:07   #61
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag weer heugelijk nieuws van Najaf city.
Amerikanen zijn moeten gaan lopen en hebben alles achter gelaten.
Dus Mustapha vind het vermoorden van mensen "heugelijk nieuws"?
Prima.Eens kijken hoelang de vreugde duurt als de coalitie de tegenaanval inzet.
En reken niet op gematigde Westerlingen om tijdens de verkiezing veel sympathie te voelen voor moslims in Europa.......

Wie wind zaait.......
Oud 6 april 2004, 14:14   #62
Thor
Provinciaal Statenlid

Thor's schermafbeelding

Standaard

Een coalitie soldaat loopt patroullie in Bagdad,en ziet een moslim die aangevallen wordt door een pitbull.De soldaat komt tussen en schiet de hond neer.
De omstaanders en het slachtoffer bedanken hem:
"Mijnheer,U bent een ware Spaanse held - We zullen u herdenken in onze gebeden"
"Jamaar",zegt de soldaat "ik ben helemaal geen Spanjaard"
"Dan bent U een Britse bevrijder - en we zullen U gedenken in onze gebeden"
"Ha nee heh" zegt de soldaat "ik ben Amerikaan"

De dag erna klaagt de Iman aan: "Sadistische Amerikaanse imperialist schiet Arabisch huisdier neer "
Oud 6 april 2004, 18:16   #63
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Ter informatie , een foto van dat lelijk mens in kwestie.

Ik zou niet teveel geld wedden op die z'n leven.
Oud 6 april 2004, 18:51   #64
Trajanus
Banneling

Trajanus's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon

Belangrijker is dat hij niet gesteund wordt door al-Sistani. De man zou een soort sjah-adept zijn die dus zijn mosterd in Iran haalde. Niet meteen de beste vrieden van de Iraki's. Ik ben benieuwd hoelang het verzet zal duren...
Trajanus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2004, 21:45   #65
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door zijn hoog iq en zijn verkeerde geloof is het leven van deze man voorbij daar kun je gerust van zijn. Ik alvast wel.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 08:35   #66
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Door zijn hoog iq en zijn verkeerde geloof is het leven van deze man voorbij daar kun je gerust van zijn. Ik alvast wel
Ja, bewijzen van uw "hoog iq" zien we hier alle dagen...
"Verkeerd geloof", tjonge, tjonge.......
En zijn kleur, is die ook verkeerd?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 09:45   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Door zijn hoog iq en zijn verkeerde geloof is het leven van deze man voorbij daar kun je gerust van zijn. Ik alvast wel
Interessant hoe jij je gepikeerd voelt wanneer iemand schrijft dat een moslim-terroristen alla Sadr een lage IQ heeft.... Aan welke kant sta je in de oorlog tegen het terrorisme in feite?
Oud 7 april 2004, 09:52   #68
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Interessant hoe jij je gepikeerd voelt wanneer iemand schrijft dat een moslim-terroristen alla Sadr een lage IQ heeft.... Aan welke kant sta je in de oorlog tegen het terrorisme in feite?
OK, Antoon, mag ik dan aub van jou weten wat Al Sadr precies gedaan heeft om het predikaat Moslim Terrorist te verdienen ? Blijkbaar heb jij 'tangible' info hierover ,dus laat maar komen ,want ik ben geinteresseerd om bij te leren..
Oud 7 april 2004, 10:04   #69
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:

OK, Antoon, mag ik dan aub van jou weten wat Al Sadr precies gedaan heeft om het predikaat Moslim Terrorist te verdienen ? Blijkbaar heb jij 'tangible' info hierover ,dus laat maar komen ,want ik ben geinteresseerd om bij te leren..
Als jij dat niet weet is het inderdaad heel erg ja. Weet je wat...hij heeft helemaal niets gedaan het is een echt engeltje!!! Ik zou hem graag in huis nemen want een schatje dat hij is, echt waar. Hij doet zelfs geen vlieg kwaad, ooh nee sorry, ik zal het anders zeggen hij heeft enkel nog geen vlieg kwaad gedaan.
Oud 7 april 2004, 10:12   #70
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Och laat hem maar... hij is pist off omdat ik niet meer op hem reageer. Een eigen mening heeft hij precies niet meer, zijn doel is enkel negatieve dingen over andere forummers neer te zetten. Zielig maar ja... ik kan er niets aan doen.
Oud 7 april 2004, 10:18   #71
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als jij dat niet weet is het inderdaad heel erg ja. Weet je wat...hij heeft helemaal niets gedaan het is een echt engeltje!!! Ik zou hem graag in huis nemen want een schatje dat hij is, echt waar. Hij doet zelfs geen vlieg kwaad, ooh nee sorry, ik zal het anders zeggen hij heeft enkel nog geen vlieg kwaad gedaan.
ik had het niet op jou Illwill. Met je antwoord bewijs je trouwens dat je de klepel evenmin weet hangen.. Jij bent namelijk de klepel.. Hol klinkt de klok.

als je met het label 'terrorist' begint te zwieren, verwacht ik dat je dat ook kan motiveren..
Oud 7 april 2004, 10:25   #72
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

ik had het niet op jou Illwill. Met je antwoord bewijs je trouwens dat je de klepel evenmin weet hangen.. Jij bent namelijk de klepel.. Hol klinkt de klok.

als je met het label 'terrorist' begint te zwieren, verwacht ik dat je dat ook kan motiveren..
Allé ik zal het anders zeggen, het is geen persoon om te verededigen ok, hij is een moordenaar, en inderdaad nog geen persoon die met een bom op zijn rug een gebouw of bus is ingelopen. Het is iemand die nu dan ook nog oproept tot haat tov de US en is dus absoluut geen hulp in iraq en al zeker geen goed persoon om als leider naar voren te komen. En al zeker geen 2de Saddam die door mensen zoals jij eerder op de 1st plaats komt tov de US omdat het gewoonweg een tegenhanger is van de US.
Zeg dan gewoon dat het een slecht persoon is, waarom doe je alsof je hem geen slecht persoon vind? Enkel omdat je dan een soort van kant kiest van de amerikanen?

Zeg dan waar de klepel hangt!!
Oud 7 april 2004, 10:35   #73
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Allé ik zal het anders zeggen, het is geen persoon om te verededigen ok, hij is een moordenaar, en inderdaad nog geen persoon die met een bom op zijn rug een gebouw of bus is ingelopen. Het is iemand die nu dan ook nog oproept tot haat tov de US en is dus absoluut geen hulp in iraq en al zeker geen goed persoon om als leider naar voren te komen. En al zeker geen 2de Saddam die door mensen zoals jij eerder op de 1st plaats komt tov de US omdat het gewoonweg een tegenhanger is van de US.
Zeg dan gewoon dat het een slecht persoon is, waarom doe je alsof je hem geen slecht persoon vind? Enkel omdat je dan een soort van kant kiest van de amerikanen?

Zeg dan waar de klepel hangt!!
maar ik heb nooit mijn steun voor hem uitgesproken ! Maar alles wordt hier véél te zwart-wit gesteld, en het is net daartegen dat ik reageer.. Je kan niet alles en iedereen waar je niet mee akkoord gaat ,onder het kamp der terroristen plaatsen. .Voor zover ik er weet van heb heeft Al Sadr tot nu toe géén enkele terroristische actie gevoerd.. Daarom stoort het me wanneer er zo gratuit met die labels wordt gesmeten.. Alsof er géén onderscheid meer bestaat;. Alsof er alleen goed en alleen kwaad bestaat (en het is duidelijk aan welke kant wij staan) terwijl de zaken zoveel ingewikkelder zijn... meer is 't niet..

ik vind Al Sadr een gevaarlijk individu..Ik heb er géén problemen mee dat de Amerikanen zijn Mahdi troepen hardhandig aanpakken. Of het op zich nog tot meer problemen zal leiden valt niet te voorspellen.. Komend weekend is het -weeral- een of andere Islamitisch feest in Najaf, waar tienduizenden op straat gaan komen .. Het is met andere woorden een gevaarlijke periode..
Oud 7 april 2004, 10:43   #74
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Interessant hoe jij je gepikeerd voelt wanneer iemand schrijft dat een moslim-terroristen alla Sadr een lage IQ heeft... Aan welke kant sta je in de oorlog tegen het terrorisme in feite?
call me stupid, maar ik zie in de verste verte niet hoe je al Sadr's beweging (en bij uitbreiding de hele Iraakse bevrijding) met de "war on terror" kan linken.

en kom nu niet af met dar-al-Islamiah, dat was een beweging die Iran steunde om rel te schoppen in Noord-Irak, ze zijn nooit verdacht van aanslagen tegen Westerse doelen, shit, in theorie hadden ze zelfs dezelfde bedoeling als de VS, nl Saddam van de troon stoten.

TomB zei: splits het land per bevolkingsgroep op. Hmm, terug naar de oude landkaarten, helaas politiek onmogelijk.

Probleem is dan dat de shi'iten waarschijnlijk rap aansluiting zullen zoeken bij oudere broer Iran, iets wat de democratisering van de regio (één van de weinige redenen om militair in te grijpen die ik nog houdbaar vind) niet zal helpen. De ontluikende democratische beweging in Iran zelf zal er ook onder lijden.

De Koerden zouden dan op een hoop olie komen te zitten. Hun onafhankelijkheidsstrijd in Zuid-Turkije en Syrië zal dankzij de petrol-dollars snel opnieuw losbarsten. Op zich geen probleem, alleen zijn Amerikaanse bedrijven veel geld aan het uitgeven om de olie-bronnen en pijpleidingen een beetje in orde te krijgen.
Ik neem aan dat ze dat niet doen met de bedoeling om ze snel erna weer te laten kapotschieten of om ze in gloednieuwe staat af te geven aan het Turks leger.

Blijven 'braaf' in het centrum over: de soennieten, yep, dezelfde kerels die nu voor problemen zorgen en best af waren onder Saddam.

Wat dan wel?
imo is dit niet veel meer dan een interne machtsstrijd in de aanloop van de overdracht van 't land aan Iraakse volk zelf.

Dat je in 't marrionettenregime van de VS, oeps, ik bedoel natuurlijk de provisional Iraki Authority bvb geen al Sistani terugvindt, is enkel en alleen de schuld van een gebrek aan kennis van de regio én het lobby-werk van Iraakse dissidenten in de VS in de jaren voor deze invasie.
Als ik ooit een land binnenval (Zweden ofzo) mag je er zeker van zijn dat ik op voorhand de plaatselijke conflicten, gezagsdragers en plaatselijke vedetten wil kennen.
Allemaal vijgen na Pasen, maar geen nood, het kan imo nog goedkomen.

De coalition of the willing moet zeker blijven, anders loopt het op een onderlinge slachting uit. Verkiezingen zo democratisch mogelijk houden, alsnog een VN-mandaat en een echte internationale troepenmacht bekomen, blijven werken aan verbeterde infrastructuur, hopen op een opleving van de Iraakse economie, geen hardhandige blinde retaliatie-acties meer, zijn slechts een paar mogelijke zaken die men kan doen.
Maar eerlijk gezegd heb ik er geen goed oog op...
Oud 7 april 2004, 10:48   #75
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Om een paar voorbeelden te geven: het laten vermoorden van onschuldige westerse werknemers en hun lichamen laten mutileren, hoe heet dat? Vergeet niet : de enige reden waarom hij dit liet doen is dat het om Westerlingen ging.
Verder : de moord op Ayat Allah Abd al-Majid al-Khoei, wiens lichaam in stukjes is gehakt door Al Sadr zijn mensen.

Noem het zoals je wilt, voor mij is hij een moslim-terrorist. Als je hem een beetje macht geeft, dan helpt hij mee met de moslim-cellen in Europa om hier ook zoveel mogelijk mensen te vermoorden.
Oud 7 april 2004, 11:00   #76
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Om een paar voorbeelden te geven: het laten vermoorden van onschuldige westerse werknemers en hun lichamen laten mutileren, hoe heet dat? Vergeet niet : de enige reden waarom hij dit liet doen is dat het om Westerlingen ging
tiens, Antoon, heeft de Shi'itsche klerk al Sadr nu al aanhangers in Fallujah, bekendste verzetshaaard in de Soenni-triangle? zo kan je overal een draai aan geven natuurlijk...

de moord waarvan sprake komt meerdere mensen goed uit, ik twijfel nog tussen krachtmeting tussen ayatollah's op z'n Irakees (en dan is al Sadr inderdaad hoofdverdachte/opdrachtgever) en echt terrorisme (leider waarmee de VS wou samenwerken opruimen) door Saddam's geheime dienst of buitenlandse shit-stirrers

hij zorgt voor problemen voor de VS, maar dat maakt 'em nog geen terrorist.
Oud 7 april 2004, 11:04   #77
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Duh! Illdinges schreef -en ik quote :
Citaat:
Lees dit nog eens :
door ... en zijn verkeerde geloof is het leven van deze man voorbij.
Dus als je consequent leest betekend dit :
Deze man verdient de dood omdat hij een moslim is
en (via ironie) hij een domme aap is..
Het 2de kan ik begrijpen, het eerste totaal niet.

Wat zou jij ervan vinden als ene Moestafa op maroc.nl zou schrijven :
Door zijn hoge iq en verkeerde geloof verdient die hond van
een Paul Bremmer de dood....
Ik zou daar evenzeer tegen ingaan als nu. Capice?

En @Illwill, schrijf in het vervolg aub in uw eigen taal want
ik heb echt de indruk dat je dingen intikt die je echt
niet begrijpt. Je maakt jezelf constant
belachelijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 11:11   #78
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Citaat:

Om een paar voorbeelden te geven: het laten vermoorden van onschuldige westerse werknemers en hun lichamen laten mutileren, hoe heet dat? Vergeet niet : de enige reden waarom hij dit liet doen is dat het om Westerlingen ging
tiens, Antoon, heeft de Shi'itsche klerk al Sadr nu al aanhangers in Fallujah, bekendste verzetshaaard in de Soenni-triangle? zo kan je overal een draai aan geven natuurlijk...

de moord waarvan sprake komt meerdere mensen goed uit, ik twijfel nog tussen krachtmeting tussen ayatollah's op z'n Irakees (en dan is al Sadr inderdaad hoofdverdachte/opdrachtgever) en echt terrorisme (leider waarmee de VS wou samenwerken opruimen) door Saddam's geheime dienst of buitenlandse shit-stirrers

hij zorgt voor problemen voor de VS, maar dat maakt 'em nog geen terrorist.
Hij wordt al van vorig jaar gezocht vanwege de moord op Ayat Allah Abd al-Majid al-Khoei. Was deze ook een Amerikaanse soldaat?
Oud 7 april 2004, 12:06   #79
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij wordt al van vorig jaar gezocht vanwege de moord op Ayat Allah Abd al-Majid al-Khoei. Was deze ook een Amerikaanse soldaat?
Een moordenaar zijn is ook nog niet hetzelfde als terrorist zijn. Met zijn recentelijke oproep tot 'terreur' tegen de Iraakse politie en VS bezettingsmacht komt ie er echter veel dichter bij in de buurt.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2004, 12:22   #80
lyot
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Om een paar voorbeelden te geven: het laten vermoorden van onschuldige westerse werknemers en hun lichamen laten mutileren, hoe heet dat? Vergeet niet : de enige reden waarom hij dit liet doen is dat het om Westerlingen ging.
Verder : de moord op Ayat Allah Abd al-Majid al-Khoei, wiens lichaam in stukjes is gehakt door Al Sadr zijn mensen.

Noem het zoals je wilt, voor mij is hij een moslim-terrorist. Als je hem een beetje macht geeft, dan helpt hij mee met de moslim-cellen in Europa om hier ook zoveel mogelijk mensen te vermoorden.
je moet foutieve info hebben want die moord op de vier Blackwater contractors wordt niet toegeschreven -althans niet bij mijn weten- aan Al Sadr.. Integendeel, algemeen wordt aangenomen dat dit een move was van het Sunni verzet, al dan niet in samenwerking met buitenlandse elementen..

Als Al Khoei vermoorden een terroristische daad was, wat dan te denken van de verpulvering ( ook in kleine stukjes he) van onze vriend Yassin ? (voor alle duidelijkheid : geen van beiden zijn terroristische aanslagen in mijn ogen.. )

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be