![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik bedoel daar mee natuurlijk, racisme als in een racistische menigsuiting. Discriminatie daar en tegen wel. Zelfs positieve discriminatie dat geen duidelijke beleidsgronden heeft. Zelf vind ik dat racisme afschuwelijk is, maar niet bestrafbaar. Ik geloof dan ook niet dat 't CGKR klachten over racisme aanvaard. Wat het aantal afwijzingen zou verklaren. Ook vind ik dat de wet niet duidelijk is, en de naam van 't centrum misleidend.
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op het moment dat 'racistische' gedachten in de vorm van woorden uit uw mond komen, bent u echter al wél strafbaar, want dan discrimineert u namelijk op grond van afkomst, geloofsovertuiging, sexuele voorkeur enzovoorts enzovoorts. In de praktijk is racisme, hoewel een inmiddels ver uitgeholde term, dus wel gewoon strafbaar. Alleen wordt het anders genoemd, en valt het onder de anti-discriminatiewetgeving. Het heeft dus verder ook geen nut om van racisme/discriminatie semantische spelletjes te gaan maken, aangezien, zoals gezegd, de praktijk anders uitwijst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat zo'n klachten best voorbehouden blijven voor serieuze gevallen. Een vloek, een gebaar,...daarvoor ga je toch niet naar de meester. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 december 2008 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister
|
![]() Geeft mij eens wat voorbeelden aub ? Veroordelingen voor puur racisme. Enkel in de mond genomen, zoals jij 't stelt ? Geen daden. Niet iemand die bijvoorbeeld 'iets geschreeuwd heeft' en dan ''t er nog opklopt'.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaams Blok (na wijziging van de grondwet, nog een paar andere wetten, en het zich onbevoegd verklaren van een paar rechters...)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() What's in a word ?
Er zijn waarschijnlijk een massa meer voorbeelden aan te halen waar over racisme wordt gesproken. Trouwens waar heeft het vb gediscrimineerd ? Het proces dat het parket van Dendermonde aanspant tegen Van Hecke. Racisme of discriminatie ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Neem ook 't forum als voorbeeld. Berichten worden enkel gewraakt als ze oproepen tot discriminatie, niet als ze racistisch zijn. Is 't niet zo dat er in de toch al lange geschiedenis nog maar enkele berichten op dit forum door de CGKR geviseerd werden ? Oproepen tot discriminatie geef ik trouwens altijd een 'driehoekje'. Racisme, hoe irritant ook, niet. Het laatste process ? Verantwoordelijke uitgever in een proces waar men bedrog in een publicatie vermoed. Opgeblazen door de media en het VB (gratis reclame) Nog niet schuldig tot de uitspraak, vergeet dat niet. Graag je massa voorbeelden. Aub. Bang hebben in België om je mond te roeren is een hele rare wending. Toch maak ook ik mij zorgen over bijvoorbeeld het mogelijk verbieden van die concerten van B&H. Vrije meningsuiting, tenzij in 'aanzetten tot', zou best gewaarborgd worden, What the Hell Europa daar ook over denkt. Ik vind trouwens dat de forum reglementen duidelijk zouden moeten verdeeld worden in een hoofdstuk 'onwettelijk' en een hoofdstuk 'etikette'. Persoonlijke aanvallen belanden dan onder 'geen etikette'. Het staat de forum'leiding' vrij om een beleid rond 'etikette' te hebben.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 1 december 2008 om 17:16. Reden: ik zag een dt fout vanuit mezelf, hoy hoy |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
M.a.w, het leeft hier, het geniet hier van de welvaart, maar daar houd het bij op. Dit even als vb.: op hetgeen Westerse vrouwen zijn voor hetgeen dat progressieve noemen, cultuurverrijkers.
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van Dale geeft trouwens als verklaring van "racisme" = "discriminatie op grond van ras". Nu als ge het mij vraagt, kan men elke belediging, onder de term discriminatie onderbrengen "negatieve beoordeling van iemand op grond van bepaalde, niet ter zake doende kenmerken", tenzij het berust op feiten die eigen zijn aan het individu (maw "mankepoot" mag als de tegenpartij mankt, "debiel" mag als de tegenpartij debiel is, maar "keeskop" mag niet, omdat men hierbij beledigend uitvalt tegen de groep Nederlanders, die niet allemaal een keeskop hebben). Maw degenen die men best niet zou beledigen, mogen beledigd worden, en degenen die tegen een stootje zouden moeten kunnen, mogen niet beledigd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wanneer word daar eens iets aan gedaan want bij mij weten sterven mensen niet van een hitlergroet maar van 10 stampen tegen u hoofd of 8 messteken wel dus kom hier niet met u multi cultureel gezaag af want ik zal u eens iets zeggen. al dat multi gedoe werkt niet als je allerlei regeltjes aan werkgevers moet gaan opleggen opdat ze ook af en toe eens ene vreemde moeten aanpakken, of voordelen voor allochtonen bij huisvestiging en andere zaken, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Beter is de definitie op wiki. “Racisme is de verzamelterm voor alle opvattingen die aan het begrip 'ras' een doorslaggevende betekenis toekennen bij het indelen van de mensheid.” Het CGKR zelf zegt: “Racisme kan omschreven worden als een ideologie waarbij uitgegaan wordt van de superioriteit van de ene etnische groep ten opzicht van de andere groep.” Het woordje 'ideologie' zit als een tang op een varken in die zin. Zelf ga ik liever voor: “agressief etnocentrisme” Tijdens mijn 'net research' stootte ik op dit: http://www.cyberhate.be/ Cyberhate, de nieuwe definitie van racisme. Je moet de pdf eens downloaden. Dit noem ik pas beangstigend.
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister
|
![]() dissue ?
![]() |
#76 |
Parlementslid
|
![]() In de trieste toestand van onderdrukking en de daaruit volgende lethargie waarin het autochtone deel onze bevolking zich nu bevindt, is het aangeven van een racistische uitspraak een lichte vorm van volksverraad. Licht, maar daarom niet minder verfoeilijk.
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Een maatschappij met mensen die racisten zijn en die hun racisme in het publiek uiten." Ik beweer dus helemaal niet dat alle mensen die een racistische uitspraak doen, racisten zijn. (Jij mag me gerust tutoyeren.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.mensenrechten.be/main.php...em_content=555 Ik denk dat "iemand die iets schreeuwt" art1. al 3 of al 4 overtreedt. 3° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon wegens zijn ras, huidskleur, afstamming, afkomst of nationaliteit; 4° hij die in de omstandigheden genoemd in artikel 444 van het Strafwetboek publiciteit geeft aan zijn voornemen tot discriminatie, haat, geweld of segregatie jegens een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wegens het ras, de huidskleur, de afstamming, de afkomst of de nationaliteit van deze leden of van sommigen onder hen; Enkele voorbeelden van iemand die "iets schreeuwt" en (o.a.) daarvoor veroordeeld werd. http://www.diversiteit.be/index.php?...select_page=68 http://www.diversiteit.be/index.php?..._detail&id=168 http://www.diversiteit.be/index.php?...k_detail&id=38 http://www.diversiteit.be/index.php?...ak_detail&id=6 http://www.diversiteit.be/index.php?...k_detail&id=13 http://www.diversiteit.be/index.php?...k_detail&id=87 http://www.diversiteit.be/index.php?...k_detail&id=70 Je kan er zelf nog zoeken http://www.diversiteit.be/index.php?...el=Rechtspraak |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er is dus Effectief Geen Vrije meningsuiting IN België.
maar denk niet ik ga mijn eigen gang,denk niet ik ga het veranderen,want alleen ben je te klein en te bang ,je kunt niet zonder de anderen Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 2 december 2008 om 00:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |