Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2004, 21:45   #61
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Alé. Je zegt het zelf.

Keuze 1 = Rechts
Keuze 2 = Rechtser

Is minstens 50% democratischer dan hier. Hier hoef je zelfs niet te gaan. We krijgen toch opnieuw paars op ons groen dak.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2004, 22:00   #62
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Dat is niet gezegd, dat het terug paars zal zijn.. Ik denk dat het wel eens rooms blauw zou kunnen worden, of zoiets..
Oud 9 april 2004, 10:03   #63
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Denkt U ook niet dat het aan de Irakezen zelf is om te bepalen hoe en door wie ze bestuurd willen worden?
Zolang de rechten van de mens min of meer gegarandeerd blijven wel. Maar ik denk niet dat dat erin zit met degenen die staan te springen om de macht over te nemen.

Die DOEN immers alle zaken (en nog veel erger) waar de linkie winkies het VB zo graag (onterecht) van beschuldigen. Maar ja dat zijn de goeie mannen hé dus voor die mannen moeten we supporteren

En sorry, mensen die het oké vinden om juichend met lijken over straat te lopen zijn in mijn ogen barbaren waartegen dan die minderheid die er niet voor is best tegen in bescherming mag worden genomen.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 10:28   #64
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven

De enige manier dat hier iets kan veranderen is als we massaal zouden gaan stemmen op CD&V of Vlaams-blok, de enige 2 andere partijen van betekenis, zodat dat politiek-correcte-softies-kartel geen meerderheid heeft. Maar daarvoor moet er eerst een bom ontploffen op de spoorwegen ofzo
???? CD&V heeft nochthans ook al gekarteld met N-VA! En ze steken het nietonder stoelen of banken dat ze bereid zijn vrolijk voort te kartelen met de Sp-A. Wat rest er nu nog? Juist, enkel het Vlaams Blok!
De grootste reden dat ook ik voor hen stem.
Ze blijven trouw aan hun gedachtengoed (die NIET verander, maar meeëvolueerd). Intern lijkt het hen precies ook uitstekend te lukken. En ze weten wat er onder de gewone mens leeft. Punt. De problemen die zij aankaarten herken ik, want het zijn de mijne: onveiligheid, uw geld zien wegvloeien naar Wallonië, bedreigd worden door onaangepaste vreemdelingen door een gebrek aan integratiebeleid...
Het politiek landschap op zijn kop: mensen stemmen Vlaams Blok omdat er géén alternatief is!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 10:40   #65
pope
Gouverneur

pope's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
En sorry, mensen die het oké vinden om juichend met lijken over straat te lopen zijn in mijn ogen barbaren waartegen dan die minderheid die er niet voor is best tegen in bescherming mag worden genomen.
Dat vind ik nu ook! Die linkie winkies prediken de vrede en nemen wreedaardige moordenaars in bescherming zodat deze ongestoord verder zouden kunnen folteren, verkrachten en moorden! Begrijpe wie kan!
Zou de wereld niet beter af zijn zonder deze terreur?

Wat me dunkt: dat rechts van 60 jaar geleden serieus links geworden is en vice versa. Tegenwoordig is het rechts die de vrede probeert te bewaren door te strijden tegen een volk die géén enkel conventie in acht neemt!!!

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 10:49   #66
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Citaat:
Maar momenteel is de situatie ernaar dat je kan kiezen tussen de VS en de moslim fundamentalisten. Dan is mijn keuze snel gemaakt.
Ik kan je keuze wel begrijpen, en respecteren, maar ik zal echter niet dezelfde keuze maken omwille van het volgende:

Amerika heeft jarenlang een crimineel buitenlands beleid gevoerd in Brazilië, in het midden-oosten, in Afghanistan. Het steunen van dictators, het bewapenen van de vijanden van Rusland, enzoverder, dit allemaal in naam van de koude oorlog. Nogal logisch dat het hiermee vrienden koopt, maar ook vijanden. Pech dat er dan zo'n typetje is, toevallig zoon van een schatrijke familie, die uiteindelijk een heel netwerk opricht tegen Amerika; Maar wie met vuur speelt zal vroeg of laat op de blaren zitten. Al Qaeda had evengoed een braziliaans netwerk kunnen zijn, wat één of ander oud-Maya religie als bindend drijfsveer had om de arme, goedgelovige braziliaantjes te kunnen recruteren.

Al dat moslimextremisme als vijand is één grote farce. Ik kan nog steeds mijn oren niet geloven als Europese leiders die crap verder vertellen. De Islam in Europa is een kwestie, juist, de kwestie dat het directe resultaat is van slappe linkiewinkies die niet kunnen zeggen: Jullie zijn in België, wordt ook Belg. Maar dat staat totaal los van Irak-toestanden.

Amerika heeft ons echter na 11 september meegetrokken in haar oorlog. Omdat wereld's superflik zich anders wel eens alleen zou zien staan.

Het laatste restje eigenheid dat Europa had werd rap weggelogen door een grote show op te voeren hoe Irak zoveel kernbommen zou bezitten, door Frankrijk, Duitsland en Frankrijk-meeloper België als verraders af te schilderen.

Neen.... Ik kies dus niet voor Amerika.

Ik ben er zeker van dat Europa een keuze op zich is, een keuze weg van Amerika, en toch tegen terrorisme. Al wordt deze keuze steeds moeilijker en moeilijker.
goed gezegd, Raven, volledig akkoord wat Amerika, Irak en Osama betreft.

Huidig Europees vreemdelingenprobleem lijkt me de schuld van alle vorige regeringspartijen, 't is pas als het dramatisch wordt, dat de heren&dames politici ergens *kuch* prioritair *kuch* aandacht aan geven.
Men heeft te lang het blok als het probleem beschouwd, terwijl men beter het probleem waarop zij teren, had aangepakt, maar ja, da's al heel wat lastiger dan een cordon afkondigen.

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet welk verschil andere partijen in onze regering zouden maken op internationaal vlak.
Samenwerken met VS of Europa in strijd tegen internationaal terrorisme sluit mekaar trouwens niet uit.
Oud 9 april 2004, 13:54   #67
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
[.
goed gezegd, Raven, volledig akkoord wat Amerika, Irak en Osama betreft.[/quote]

Ook akkoord met Raven. Europa hoeft niet mee de Amerikaanse oorlogen uit te vechten.
Ik zou zelfs verder durven gaan, volgens mij is dat hele Moslim-terreur gedoe ofwel een fictie van de Amerikanen(zoals de massa vernietigingswapen), ofwel op poten gezet door de VS zelf, om hun oorlogen te rechtvaardigen én Europa te destabiliseren.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 14:02   #68
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
wreedaardige moordenaars in bescherming

Zou de wereld niet beter af zijn zonder deze terreur?

Wat me dunkt: dat rechts van 60 jaar geleden serieus links geworden is
1. Die "contractors" in Fallujah waren privé-soldaten, huurmoordenaars dus.

2.Welke terreur? Die van de Irakezen, die van de Amerikanen? De twee misschien?

3.Rechts en links zijn totaal achterhaalde begrippen.
Oud 9 april 2004, 14:27   #69
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat terrorisme zo verspreid zit. Het is geen vyand die ligt te wachten achter afgebakende grenzen.
De enige aanpak die effect heeft is dan ook de internationale.
Stel dat de VS, die toch protectionistisch zijn gewoon hun eigen grenzen zouden sluiten, en in plaats van geld te stoppen in buitenlandse interventies alles in hun ICBM afweer investeren?

Terrorisme wordt niet veroorzaakt door bvb een verbolgenheid wegens wat de Amerikanen doen, maar door een hatelijkheid tenopzichte van een andere cultuur.
Deze hatelijkheid is inherent aan de tegenstellingen van de culturen of bevolkingsgroepen en krijg je nooit weg, zelfs al zou je de andere bevolkingsgroep zomaar middelen toespelen.
Alleen al het feit dat er door de evolutie heen zoveel culturen ontstaan zijn is een bewijs van deze inherentie.

Het enige wat je kunt doen is om zoveel mogelijk oorlog te voorkomen.
Oorlog is het gelijktijdig optreden van gelegenheid en middelen en heeft een lawine effect, maw men start van een situatie met enkele deelnemers en eindigt met een wereldomvattende polarisatie.

Er is maar één manier om zo een escalatie te vermijden, en dat is een grootmacht, en dankzij de VS is die er.
Dan stel ik om haar niet uit te dagen zoals Flahout doet.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 16:31   #70
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Het probleem is dat terrorisme zo verspreid zit. Het is geen vyand die ligt te wachten achter afgebakende grenzen.
De enige aanpak die effect heeft is dan ook de internationale.
Stel dat de VS, die toch protectionistisch zijn gewoon hun eigen grenzen zouden sluiten, en in plaats van geld te stoppen in buitenlandse interventies alles in hun ICBM afweer investeren?

Terrorisme wordt niet veroorzaakt door bvb een verbolgenheid wegens wat de Amerikanen doen, maar door een hatelijkheid tenopzichte van een andere cultuur.
Deze hatelijkheid is inherent aan de tegenstellingen van de culturen of bevolkingsgroepen en krijg je nooit weg, zelfs al zou je de andere bevolkingsgroep zomaar middelen toespelen.
Alleen al het feit dat er door de evolutie heen zoveel culturen ontstaan zijn is een bewijs van deze inherentie.

Het enige wat je kunt doen is om zoveel mogelijk oorlog te voorkomen.
Oorlog is het gelijktijdig optreden van gelegenheid en middelen en heeft een lawine effect, maw men start van een situatie met enkele deelnemers en eindigt met een wereldomvattende polarisatie.

Er is maar één manier om zo een escalatie te vermijden, en dat is een grootmacht, en dankzij de VS is die er.
Dan stel ik om haar niet uit te dagen zoals Flahout doet.
Bullshit. Als de VS zich wat meer met hun eigen zaken bemoeiden zou er waarschijnlijk héél wat minder oorlog zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2004, 17:09   #71
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Bullshit. Als de VS zich wat meer met hun eigen zaken bemoeiden zou er waarschijnlijk héél wat minder oorlog zijn.
Bullshit. Moest de VS zich met niks moeien dan waren er al 20 brandhaarden.
Oud 9 april 2004, 18:12   #72
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Bewijs dat
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 april 2004, 18:17   #73
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bewijs dat
Moest ik een slot kunnen zetten op de deur van de VS en we wachten 10 jaar dan zou je je bewijs hebben maar dan is het wel te laat.
De wereld verdient dit soort bewijsvoering niet.
Jij daarentegen misschien wel.
Oud 9 april 2004, 18:18   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bewijs dat
Moest ik een slot kunnen zetten op de deur van de VS en we wachten 10 jaar dan zou je je bewijs hebben maar dan is het wel te laat.
Bla bla bla...

Citaat:
Oud 9 april 2004, 18:26   #75
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bla bla bla...
Jah dat is zowat de samenvatting van al hetgeen jij post, en niet alleen in dit topic. Simplistische kerel ben jij.
Oud 9 april 2004, 18:38   #76
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Bla bla bla...
Jah dat is zowat de samenvatting van al hetgeen jij post, en niet alleen in dit topic. Simplistische kerel ben jij.
Aan zichzelf meent men een ander te kennen

Citaat:
Oud 9 april 2004, 18:48   #77
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Aan zichzelf meent men een ander te kennen
U hebt duidelijk een hondje nodig om u de nodige bezigheidstherapie te verschaffen. Misschien dat U dan uzelf terugvindt.
En ik besef nu ook dat mijn herhaaldelijk ingaan op uw simplistische uitspraken die duidelijk alleen dienen om mensen hier te schofferen, geen oplossing is.
Deze topic is verworden tot een tweestrijd die niks meer ter zake doet en dat was mijn bedoeling niet.
Bij deze negeer ik uw posts, als ik gelijk heb dan zullen er nog wel mensen zijn die hetzelfde van U denken. Op termijn zorgt dat wel voor een oplossing.
Oud 10 april 2004, 11:33   #78
Sufragette
Schepen

Sufragette's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sufragette
Standaard

Ha, zo voeren we tegenwoordig discussie..kraak elkaar af en trek dan je handen af van waar het oorspronkelijk over ging.. Goed bezig mannen!!
Oud 10 april 2004, 12:53   #79
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
[
De VS hadden zich zelfs niet moeten moeien in Europa vanaf 1917! Toen hebben ze de smaak te pakken gekregen om overal lokale conflicten op te stoken en te doen ecaleren om er zelf voordeel uit te trekken.
Oud 10 april 2004, 13:18   #80
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Denkt U ook niet dat het aan de Irakezen zelf is om te bepalen hoe en door wie ze bestuurd willen worden?
Zolang de rechten van de mens min of meer gegarandeerd blijven wel. Maar ik denk niet dat dat erin zit met degenen die staan te springen om de macht over te nemen.

Die DOEN immers alle zaken (en nog veel erger) waar de linkie winkies het VB zo graag (onterecht) van beschuldigen. Maar ja dat zijn de goeie mannen hé dus voor die mannen moeten we supporteren

Ik geloof niet dat het universele mensenrecht-isme een goede oplossing is, integendeel: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=12995
Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be