![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u er voorstander van dat een aantal landen en/of regio's in Europa zones mogen worden waar het | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
19 | 47,50% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 52,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het grote verschil tussen de VS en Belgie is de quasi straffeloosheid hier. Zo'n gasten gelijk de bende van den dikke mag men in de VS als winkelier gewoon overhoop schieten. Het verdedigen van goederen is in de VS volkomen wettelijk. Zo'n gasten vliegen daar voor jaren in de bak. Hier lopen die na 6 maanden terug vrij rond. Die lachen met ons gerechtelijk systeem. In Nederland is men nu een proces aan het voeren of Murat wel of niet als meerderjarige moet vervolgd worden. Hij zal hoogstens 4 jaar bak krijgen. In de VS krijgt zo iemand onverbiddelijk de doodstraf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat waren geen ezels die gasten, zij hebben eigenlijk de zwakheden van europa geanalyseerd om vervolgens die zwakheden uit hun constitutie te weren. Om dit te staven moet ik in detail gaan, en dat zal even tijd kosten, maar je houdt dit van me tegoed. Wat mijn eigen ervaringen betreft: ik zal toegeven dat ik de laatste jaren hoofdzakelijk in NYC heb vertoefd. En NYC is niet representatief voor de ganse VSA. Maar in NYC heb ik mijn beste jaren gekend: hoe makkelijk het was hechte banden te smeden met mensen van allerlei afkom, cultuur en godsdienst. Hoe makkelijk het is met wildvreemden een dieper gesprek aan te gaan. Hoe onbelangrijk status wel is, want amerikanen zijn echt géén snobs of misnoegde aristocraten. Hoe er een sfeer heerst van vrijheid, van leven en laten leven. Hoeveel cultuur er wel aanwezig is in die stad, hoeveel musea, libraries, interessegroeperingen, theater, interessante wijken om je door te waden en in interesante coffeeshops te belanden. En dan zie je hier de werkelijke onverdraagzaamheid, zelfs van zovele politiek correcten, de afgunst en nijd in het maatschappelijk en economisch leven... enfin te lang om hier over door te bomen...
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Darwin, wil je je bron is geven van al dat cijfermateriaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=723 http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3799 http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4414 De cijfers zijn al van een tijdje geleden en dienen zeker bijgesteld, maar de ordegrootte blijft intact. De aantallen zijn in voortdurende verandering en geven slechts een momentopname weer. Zo heb ik deze tekst niet meer op het internet gevonden, de woorden van Temsamani zelf : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() @Straddle & K9
Het is inderdaad nogal onzinnig om gemeenplaatsen te verkopen over de USA in z'n totaliteit... Schrijven over de "gemiddelde Amerikaan" is al even gek als schijven over de "gemiddelde Europeaan"... Er zijn in de VS ook zeer grote culturele verschillen. Als je dus al vergelijkingen trekt, dan moet je die dus met een grote korrel zout nemen en weten d�*t het gemeenplaatsen zijn... Wat mij het sterkste opviel in m'n contacten met Amerikanen (let wel: studenten en academici, dus reeds een bepaald stratum uit de samenleving) was een fundamenteel verschil in culturele bagage. Europeanen dragen de bagage van hun eeuwenoude cultuur (geschiedenis, moraliteit, zeden,...) met zich mee, wat er voor zorgt dat ze doorgaans iets voorzichtiger, genuanceerder en "braver" denken. "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg..." Ook het belang dat Europeanen hechten aan opleiding (hoeveel diploma's heb je op je naam staan?) en -in sommige gevallen- afkomst speelt ook een rol... "Die of die is doctor in de ....." levert hier reeds een gezagsargument op. Discreet zijn over materiële rijkdom heeft ook te maken met een eeuwenoude vererving van rijkdom, waardoor de "oude rijken" niet meteen gaan pronken met de veren van hun voorvaders; it's simply bad taste... En in dezelfde lijn ligt ook de idee van basissolidariteit en een zekere herverdeling van rijkdom. Het bewustzijn dat je niet op eigen krachten je materiële status hebt bereikt (maar deels dankzij je ouders die het dan weer dankzij hun ouders etc...), gekoppeld aan een christelijke moraal stemt tot een stuk bescheidenheid en een gevoel dat men iets moet terugdoen aan de maatschappij. Mecenaat is in Europa reeds een heel oud gegeven, in de USA is het nog in volle ontwikkeling en ... paradoxaal genoeg zal de Europeaan zuiniger zijn, terwijl de enthousiaste Amerikaan vaak exuberant veel zal geven eens ie overtuigd is. En dat brengt met bij de Amerikanen... Heel bewust van het feit dat ze een "jonge" cultuur hebben en met een hele "lichte rugzak" door het leven stappen. De pioniersspirit zit er nog voor een flink stuk in. Dat maakt Amerikanen heel eigenzinnig, enthousiast en hardnekkig in de zaken waar ze hun gedacht op zetten, heel informeel en soms onbesuisd. Als het op geld aankomt zijn ze verre van naïef, maar als het op immateriële waarden aankomt... vaak een vogel voor de kat. (het succes van gebedsgenezers en allerlei al te doorzichtige reli-toestanden bewijst dat duidelijk). De reden dat Amerikanen graag hun welvaart tonen is omdat ze daar ook hun succes aan afmeten. Diploma's en titels zijn van minder tel; belangrijk is wat je effectief realiseert in je leven; uitgemeten in termen van welvaart. Telkens ik terugkeer naar de UK en m'n Amerikaanse vrienden ga opzoeken (en ook nieuwe mensen leer kennen) sta ik ervan te kijken hoe fundamenteel verschillend qua mentaliteit en ingesteldheid we wel zijn. En tegelijkertijd hoe we ergens toch verbonden zijn door een gemeenschappelijke navelstreng. Amerikanen hebben een ontzettend (buiten proportie) grote bewondering voor West-Europa en voelen zich hier ook vrijwel onmiddellijk thuis; Europeanen in Amerika ondervinden de culture clash vaak veel sterker, zijn er veel gevoeliger voor. Dit kan ook een aanzet zijn voor een verklaring waarom Europeanen het lastiger hebben in de omgang met vreemde culturen... Beiden hebben hun sterkten en zwakten... En belangrijker: beiden kunnen van elkaar heel veel leren. De US kan ons leren om "out of the box" (goh... newspeak ![]() Just my 2 cents...
![]() |
#71 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Nu heb ik al veel onzin gelezen, maar dit slaat werkelijk alles! Monoculturen bestaan in Europa niet meer (en elders ook al bijna niet meer); alle Vlamingen zijn zelf het product van multiculturele factoren (en voorouders)... En alle Vlamingen hebben aparte smaken en behoeften enzovoorts... De een zweert bij Belgisch voedesl en Franse wijn; de andere bij duits voedsel en Belgisch bier enzovoorts enzoverder... al onze culturele smaken (muziek, schilderkunst, literatuur, kledij, voedsel, sport, enzovoorts) is multicultureel getint! Enkel de nazi's, de stalinisten, maoisten en de moslims trachten ons een monoculturele samenleving op te dringen. welnu, dat zal niet lukken omdat de geschiedenis zelf multicultureel is geworden! maar goed, Darwin, niets belet je op een eiland te gana wonen en je bezig te houden met je monokul!
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Gouverneur
|
![]() Darwin,
ik weet anders nog wel een lap grond op de oevers van de Maas te koop voor u en uw kleurloos gezelschap: niet duur! ![]()
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Vreemdeling
|
![]() @darwin: die tekst van Temsalni gaat toch over allochtonen, en nie over marrokanen, of vergis ik mij? En ik kan toch niet alles terugvinden in die andere topics wat jij hier geschreven hebt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Ik heb van dit topic een poll gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() "neen"
![]() |
![]() |
![]() |