Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Bent u er voorstander van dat een aantal landen en/of regio's in Europa zones mogen worden waar het
ja 19 47,50%
neen 21 52,50%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2004, 16:22   #61
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Brussel wordt een islamitisch Gewest. En Antwerpen en Mechelen worden islamitische steden.

Ach ja leef jij maar met die angst, je verdient het. Hopelijk flip je niet door en begin je geen moslims af te schieten.
Dus jij vindt het niet erg dat Brussel een islamstaat wordt en dat Antwerpen en Mechelen islamitische steden worden?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 16:38   #62
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het moet voor mensen die niet in een multiculturele samenleving willen wonen mogelijk zijn om die levenswijze ook daadwerkelijk in realiteit om te zetten.
Er moet nog wel ergens een verlaten atol in de Stille Zuidzee liggen waar u ongetwijfeld welkom bent...
Oud 19 april 2004, 16:39   #63
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Het grote verschil tussen de VS en Belgie is de quasi straffeloosheid hier. Zo'n gasten gelijk de bende van den dikke mag men in de VS als winkelier gewoon overhoop schieten. Het verdedigen van goederen is in de VS volkomen wettelijk. Zo'n gasten vliegen daar voor jaren in de bak. Hier lopen die na 6 maanden terug vrij rond. Die lachen met ons gerechtelijk systeem. In Nederland is men nu een proces aan het voeren of Murat wel of niet als meerderjarige moet vervolgd worden. Hij zal hoogstens 4 jaar bak krijgen. In de VS krijgt zo iemand onverbiddelijk de doodstraf.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 17:03   #64
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle

Zij die oordelen over de VS moeten de dingen ginder van dichtbij opsnuiven en voor langere tijd, niet als toerist, maar met een zeker minimum aan integratie. Om een lang verhaal kort te maken: jij haalt de dingen weer volledig uit hun verband en je isoleert een element om vervolgens te veralgemenen. Ik kan je evenveel voorbeelden geven van zwarten, latino's, arabieren, aziaten die wél slaagden en gewoon meedraaien in het economisch systeem en in de maatschappij. Maar die "allochtone" mensen zijn zodanig geintegreerd dat het niet meer opvalt in de smeltkroes dat ze infeite "buitenlanders" zijn. Op de werkvloer "krioelde" het letterlijk van verschillende culturen. Ik heb zelfs geweten dat palestijnen en joden in vrede naast elkaar stonden en de intifada samen op de TV volgden.... Ik kan je verzekeren dat als je ginder op je werk 1 verkeerde opmerking (zelfs insinuaties) maakt over iemands ras of geloof, je zonder pardon de laan wordt uitgestuurd, dat wil ik hier nog eens zien... De omgang tussen al die rassen en geloofsgroepen op de werkvloer is ongelooflijk goed, in al mijn ervaringen die ik ginds heb opgedaan. Voor officiele documenten krijg je in NYC nu al naast het engels op hetzelfde document een versie in het spaans voorgeschoteld. Powell en Rice zijn andere voorbeelden die me onmiddellijk te binnen springen om aan te tonen dat het racisme sterk verminderd is en dat echte werkwilligen, wél kansen krijgen, ongeacht ras of culturele afkomst.
Kan ik alleen maar bevestigen, Straddle... Als er één plaats is waar je ergens een beeld kan vormen van multicultureel samenleven, dan is het wel in de USA. Het beeld van de permanente gewelddadige spanningen tussen bevolkingsgroepen op basis van etnie wordt vaak ingegeven door films en televisiereeksen (vaak uit de eighties...).

Dat neemt echter niet weg dat er wel essentiële verschillen bestaan tussen de cultuur in de VS en Europa. Nooit vergeten dat de gemiddelde (blanke) Amerikaan zich nog altijd verbonden voelt met de pioniers van weleer en zich maar al te goed bewust is dat ie weinig historische claims heeft op het land dat ie bewoont. Tradities zoals thanksgiving doen daar nog heel sterk aan denken. Misschien heeft ook die ingesteldheid wel z'n rol gespeeld in het multiculturele proces.

Ik zou daar heel graag jouw visie eens op leren kennen. Dit is een aspect van de Amerikaanse cultuur dat ik destijds jammergenoeg veel te weinig heb bestudeerd.
Hoewel ik zelf nog steeds in een analyseproces daaromtrent zit, zal ik proberen van daar eens uitgebreid op te antwoorden ten gepasten tijde, want ik denk dat dit 3-4 blz in beslag zal nemen. Ik ben trouwens even benieuwd om jou visie te lezen, gezien jij toch ook in de angelsakische wereld hebt vertoefd. Ik heb zo'n 2-3 verschillende theoriën waarom de Vs cultuur zo anders is als de onze. Meestal komen ze allen neer op de unieke grondwet van de VS, hoe ze tot stand is gekomen, de stappen en denkprocessen waarop de "founding fathers" zich gebaseerd hebben.

Dat waren geen ezels die gasten, zij hebben eigenlijk de zwakheden van europa geanalyseerd om vervolgens die zwakheden uit hun constitutie te weren. Om dit te staven moet ik in detail gaan, en dat zal even tijd kosten, maar je houdt dit van me tegoed.

Wat mijn eigen ervaringen betreft: ik zal toegeven dat ik de laatste jaren hoofdzakelijk in NYC heb vertoefd. En NYC is niet representatief voor de ganse VSA. Maar in NYC heb ik mijn beste jaren gekend: hoe makkelijk het was hechte banden te smeden met mensen van allerlei afkom, cultuur en godsdienst. Hoe makkelijk het is met wildvreemden een dieper gesprek aan te gaan. Hoe onbelangrijk status wel is, want amerikanen zijn echt géén snobs of misnoegde aristocraten. Hoe er een sfeer heerst van vrijheid, van leven en laten leven. Hoeveel cultuur er wel aanwezig is in die stad, hoeveel musea, libraries, interessegroeperingen, theater, interessante wijken om je door te waden en in interesante coffeeshops te belanden. En dan zie je hier de werkelijke onverdraagzaamheid, zelfs van zovele politiek correcten, de afgunst en nijd in het maatschappelijk en economisch leven... enfin te lang om hier over door te bomen...
Oud 19 april 2004, 17:58   #65
Hexa
Vreemdeling

Standaard

Darwin, wil je je bron is geven van al dat cijfermateriaal?
Hexa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 20:11   #66
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
West-Europa wordt dus één grote Balkan, Libanon of Israel.
als we allemaal zo onverdraagzaam zijn als jij waarschijnlijk wel. Dus neen dank je ik ga ze behandelen zoals ik elk homo sapiens behandel.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2004, 20:29   #67
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hexa
Darwin, wil je je bron is geven van al dat cijfermateriaal?
Hier zijn een aantal links die veel "cijfers" bevatten.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=723
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=3799
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4414

De cijfers zijn al van een tijdje geleden en dienen zeker bijgesteld, maar de ordegrootte blijft intact. De aantallen zijn in voortdurende verandering en geven slechts een momentopname weer.

Zo heb ik deze tekst niet meer op het internet gevonden, de woorden van Temsamani zelf :

Citaat:
Moeten er verplichte quota komen voor allochtonen in het bedrijfsleven?

Anissa Temsamani: Volgens mij heeft de overheid hierin een belangrijke voorbeeldfunctie: bij de openbare besturen, bij de politie en in de ziekenhuizen moet een evenredig aantal allochtonen aan de slag kunnen. Pas daarna kun je van de bedrijven hetzelfde eisen. En neem nu het diversiteitsbeleid in de media: daar had men veel vroeger mee moeten beginnen. Nu er zich problemen met bepaalde jonge allochtonen stellen, wordt daar in de politiek en in de media op gereageerd.

Ik ken oudere allochtone vrouwen die al jaren in de politiek bedrijvig zijn, maar waar niemand naar omkeek. Nu is dat fenomeen ineens hip. Maar waar het echt op aan komt, is dat álle jongeren toegang tot degelijk onderwijs krijgen en kunnen doorstromen op de arbeidsmarkt. In Mechelen is veertig procent van de min-twaafjarigen van allochtone afkomst. Zij moeten straks voor mijn en jouw pensioen werken. Als we ons daar niet om bekommeren, is dat een tikkende tijdbom.
[size=2]Hier was het vorig jaar dus 40% (ipv 50%).[/size]
Oud 20 april 2004, 07:26   #68
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan
Het grote verschil tussen de VS en Belgie is de quasi straffeloosheid hier. Zo'n gasten gelijk de bende van den dikke mag men in de VS als winkelier gewoon overhoop schieten. Het verdedigen van goederen is in de VS volkomen wettelijk. Zo'n gasten vliegen daar voor jaren in de bak. Hier lopen die na 6 maanden terug vrij rond. Die lachen met ons gerechtelijk systeem. In Nederland is men nu een proces aan het voeren of Murat wel of niet als meerderjarige moet vervolgd worden. Hij zal hoogstens 4 jaar bak krijgen. In de VS krijgt zo iemand onverbiddelijk de doodstraf.
De criminaliteit in de VS is dan ook vele malen hoger en bijna 1% van de bevolking zit in de gevangenis. Dat is beter voor jou?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 08:58   #69
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Ik heb zo'n 2-3 verschillende theoriën waarom de Vs cultuur zo anders is als de onze. Meestal komen ze allen neer op de unieke grondwet van de VS, hoe ze tot stand is gekomen, de stappen en denkprocessen waarop de "founding fathers" zich gebaseerd hebben.
Eerder een andere mentaliteit in bepaalde zaken. De VS cultuur is ook niet zo verschillend van de europese .

Citaat:
Wat mijn eigen ervaringen betreft: ik zal toegeven dat ik de laatste jaren hoofdzakelijk in NYC heb vertoefd. En NYC is niet representatief voor de ganse VSA. Maar in NYC heb ik mijn beste jaren gekend: hoe makkelijk het was hechte banden te smeden met mensen van allerlei afkom, cultuur en godsdienst. Hoe makkelijk het is met wildvreemden een dieper gesprek aan te gaan.
Ja ? Ben nog niet in new york geweest maar wel al in enkele andere delen en daar was het allesbehalve makkelijk. Het was zoals hier, het gaat maar moeizaam.

Citaat:
Hoe onbelangrijk status wel is, want amerikanen zijn echt géén snobs of misnoegde aristocraten.
Daar ben ik absoluut niet mee eens. Ik ken nergens anders waar statuus zo enorm belangrijk is. Een grote auto, groot huis, goede job, goede vrouw/man/kinderen,... Alles is zo belangrijk .

Citaat:
Hoe er een sfeer heerst van vrijheid, van leven en laten leven.
Na 9/11 is dat fel verandert ik merkte dat echt. De wetten die als reactie doorop gestemd zijn hebben van de VS een veel strikter land gemaakt als de meeste EU landen.

Citaat:
Hoeveel cultuur er wel aanwezig is in die stad, hoeveel musea, libraries, interessegroeperingen, theater, interessante wijken om je door te waden en in interesante coffeeshops te belanden.
En in europa heb je dat niet? Belgie allen al heeft meer cultuur dan new york .

Citaat:
En dan zie je hier de werkelijke onverdraagzaamheid, zelfs van zovele politiek correcten, de afgunst en nijd in het maatschappelijk en economisch leven...
Afgunst van de VS? Waarom het is anders maar absoluut niet beter.
Oud 20 april 2004, 09:55   #70
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

@Straddle & K9

Het is inderdaad nogal onzinnig om gemeenplaatsen te verkopen over de USA in z'n totaliteit... Schrijven over de "gemiddelde Amerikaan" is al even gek als schijven over de "gemiddelde Europeaan"... Er zijn in de VS ook zeer grote culturele verschillen. Als je dus al vergelijkingen trekt, dan moet je die dus met een grote korrel zout nemen en weten d�*t het gemeenplaatsen zijn...

Wat mij het sterkste opviel in m'n contacten met Amerikanen (let wel: studenten en academici, dus reeds een bepaald stratum uit de samenleving) was een fundamenteel verschil in culturele bagage.

Europeanen dragen de bagage van hun eeuwenoude cultuur (geschiedenis, moraliteit, zeden,...) met zich mee, wat er voor zorgt dat ze doorgaans iets voorzichtiger, genuanceerder en "braver" denken. "Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg..." Ook het belang dat Europeanen hechten aan opleiding (hoeveel diploma's heb je op je naam staan?) en -in sommige gevallen- afkomst speelt ook een rol... "Die of die is doctor in de ....." levert hier reeds een gezagsargument op. Discreet zijn over materiële rijkdom heeft ook te maken met een eeuwenoude vererving van rijkdom, waardoor de "oude rijken" niet meteen gaan pronken met de veren van hun voorvaders; it's simply bad taste... En in dezelfde lijn ligt ook de idee van basissolidariteit en een zekere herverdeling van rijkdom. Het bewustzijn dat je niet op eigen krachten je materiële status hebt bereikt (maar deels dankzij je ouders die het dan weer dankzij hun ouders etc...), gekoppeld aan een christelijke moraal stemt tot een stuk bescheidenheid en een gevoel dat men iets moet terugdoen aan de maatschappij. Mecenaat is in Europa reeds een heel oud gegeven, in de USA is het nog in volle ontwikkeling en ... paradoxaal genoeg zal de Europeaan zuiniger zijn, terwijl de enthousiaste Amerikaan vaak exuberant veel zal geven eens ie overtuigd is.

En dat brengt met bij de Amerikanen... Heel bewust van het feit dat ze een "jonge" cultuur hebben en met een hele "lichte rugzak" door het leven stappen. De pioniersspirit zit er nog voor een flink stuk in. Dat maakt Amerikanen heel eigenzinnig, enthousiast en hardnekkig in de zaken waar ze hun gedacht op zetten, heel informeel en soms onbesuisd. Als het op geld aankomt zijn ze verre van naïef, maar als het op immateriële waarden aankomt... vaak een vogel voor de kat. (het succes van gebedsgenezers en allerlei al te doorzichtige reli-toestanden bewijst dat duidelijk). De reden dat Amerikanen graag hun welvaart tonen is omdat ze daar ook hun succes aan afmeten. Diploma's en titels zijn van minder tel; belangrijk is wat je effectief realiseert in je leven; uitgemeten in termen van welvaart.

Telkens ik terugkeer naar de UK en m'n Amerikaanse vrienden ga opzoeken (en ook nieuwe mensen leer kennen) sta ik ervan te kijken hoe fundamenteel verschillend qua mentaliteit en ingesteldheid we wel zijn. En tegelijkertijd hoe we ergens toch verbonden zijn door een gemeenschappelijke navelstreng. Amerikanen hebben een ontzettend (buiten proportie) grote bewondering voor West-Europa en voelen zich hier ook vrijwel onmiddellijk thuis; Europeanen in Amerika ondervinden de culture clash vaak veel sterker, zijn er veel gevoeliger voor. Dit kan ook een aanzet zijn voor een verklaring waarom Europeanen het lastiger hebben in de omgang met vreemde culturen...

Beiden hebben hun sterkten en zwakten... En belangrijker: beiden kunnen van elkaar heel veel leren. De US kan ons leren om "out of the box" (goh... newspeak ) te denken en wat meer schwung achter onze projecten te steken en dat eeuwige denken in understatements achter ons te laten. De US kan van ons zeker een stuk ervaring en behoedzaamheid leren in het omgaan met immateriële waarden. Want uiteindelijk -en dat beseffen Amerikanen maar al te goed- leeft een mens niet van brood alleen...

Just my 2 cents...
Oud 22 april 2004, 20:46   #71
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
In Europa zijn er reeds zeer veel (legale en illegale) vreemdelingen, en Europa dreigt compleet te worden overspoeld door vreemdelingen zodanig dat het overwegend blanke karakter van Europa compleet verloren dreigt te gaan.
Complete onzin. De meer dan 400miljoen "blanke" europeanen hebben als buren enkele miljoenen niet blanken. 1 a 2% van een bevolking is niet overspoelen. (alleen in VB propaganda is dat overspoelen)
Het zou mij verbazen dat er heden in Europa 'slechts' 1 �* 2% niet-blanken zouden wonen. Los daarvan, is het huidige aandeel van de niet-blanken in de Europese bevolking allesbehalve een statisch gegeven. Het staat als een paal boven water dat vele vreemdelingen maar al te graag naar Europa willen uitwijken, en bij die vreemdelingen ligt de nataliteit een stuk hoger. Bij ongewijzigd beleid zal het aandeel van de vreemdelingen in de bevolking alleen maar toenemen.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 07:34   #72
k9

Standaard

Citaat:

Het zou mij verbazen dat er heden in Europa 'slechts' 1 �* 2% niet-blanken zouden wonen.
Hangt er natuurlijk vanaf wat jij als niet blank omschrijft . Als je spanjaarden daarbij meerekend zijn er natuurlijk meer dan 1 a 2% .

Citaat:
Het staat als een paal boven water dat vele vreemdelingen maar al te graag naar Europa willen uitwijken, en bij die vreemdelingen ligt de nataliteit een stuk hoger.
En na enkele generaties is dat gezakt naar het niveau van autochtone europeanen.
Oud 23 april 2004, 09:31   #73
jeanblanquart
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
In Europa zijn er reeds zeer veel (legale en illegale) vreemdelingen, en Europa dreigt compleet te worden overspoeld door vreemdelingen zodanig dat het overwegend blanke karakter van Europa compleet verloren dreigt te gaan. In de EU is er vrijheid van verkeer van personen. In principe zou het dus mogelijk zijn dat de rechtse kiezers van de diverse EU-landen zich zouden vestigen in één of in enkele EU-lidstaten om daar een échte rechtse regering aan de macht te helpen brengen die een zeer streng vreemdelingenbeleid zou voeren zonder water in de wijn te moeten doen. Nadat er die landen dan rechtse regeringen zijn tot stand gebracht, moeten die landen het vrij verkeer van personen aan banden leggen. Enkel EU-burgers die niet willen leven in een multiculturele samenleving zouden zich dan in die landen mogen vestigen. Vreemdelingen die nog in die rechtse landen zouden wonen, zouden zich uiteraard zonder probleem mogen vestigen in multiculturele EU-landen.
Ik heb een topic willen lanceren met een bijna identieke inhoud.

Het moet voor mensen die niet in een multiculturele samenleving willen wonen mogelijk zijn om die levenswijze ook daadwerkelijk in realiteit om te zetten.

Ik schat dat 50% �* 75% van de bevolking voorstander is van een monoculturele samenleving. Nu worden al die mensen door de multiculturalisten, die momenteel de macht in handen hebben, verplicht om in een multiculturele hel te leven. Of ze dat nu willen of niet.

Ik vind dus ook dat er in Europa monoculturele regio's moeten komen waar autochtonen vrij zichzelf kunnen zijn en die verboden terrein zijn voor allochtonen.

Hoe een en ander in de praktijk moet uitgevoerd worden is echter een ander paar mouwen.

De kans dat dit ooit realiteit wordt acht ik echter klein. De kans op een burgeroorlog waarbij de allochtonen met geweld uit Europa worden verdreven schat ik minstens 100 keer hoger in. Die burgeroorlog zou tegen 2010 misschien al verleden tijd kunnen zijn.

Nu heb ik al veel onzin gelezen, maar dit slaat werkelijk alles! Monoculturen bestaan in Europa niet meer (en elders ook al bijna niet meer); alle Vlamingen zijn zelf het product van multiculturele factoren (en voorouders)... En alle Vlamingen hebben aparte smaken en behoeften enzovoorts... De een zweert bij Belgisch voedesl en Franse wijn; de andere bij duits voedsel en Belgisch bier enzovoorts enzoverder... al onze culturele smaken (muziek, schilderkunst, literatuur, kledij, voedsel, sport, enzovoorts) is multicultureel getint! Enkel de nazi's, de stalinisten, maoisten en de moslims trachten ons een monoculturele samenleving op te dringen. welnu, dat zal niet lukken omdat de geschiedenis zelf multicultureel is geworden!
maar goed, Darwin, niets belet je op een eiland te gana wonen en je bezig te houden met je monokul!

"I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha)
jeanblanquart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 10:10   #74
JoeQpublic
Gouverneur

Standaard

Darwin,
ik weet anders nog wel een lap grond op de oevers van de Maas te koop voor u en uw kleurloos gezelschap: niet duur!
Oud 23 april 2004, 12:10   #75
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JoeQpublic
Darwin,
ik weet anders nog wel een lap grond op de oevers van de Maas te koop voor u en uw kleurloos gezelschap: niet duur!
Tracht ook eens het laatste zinnetje van die quote te lezen.
Oud 23 april 2004, 23:53   #76
Hexa
Vreemdeling

Standaard

@darwin: die tekst van Temsalni gaat toch over allochtonen, en nie over marrokanen, of vergis ik mij? En ik kan toch niet alles terugvinden in die andere topics wat jij hier geschreven hebt.
Hexa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2004, 14:19   #77
Cynicus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Citaat:
Om even concreet te worden, komen onder meer volgende gebieden in aanmerking om overwegend blanke zones te worden : Vlaanderen (eventueel zonder Brussel) met een homogene Vlaams Blok regering, Bayern (coalitie van de rechtervleugel van CSU met FPÖ-inwijkelingen) en gans Scandinavië (coalitie van de locale rechtse partijen met de inwijkelingen van Vlaams Blok, FN, FPÖ, enz). Dat laatste gebied omdat daar nog veel plaats is en er heden nog maar weinig vreemdelingen wonen. Misschien zou zelfs ook Wallonië in aanmerking kunnen komen om te worden omgevormd tot een Front National-staat waar de aanhangers van Le Pen zich zouden thuis voelen onder het Leiderschap van Le Pen zelf. De Waalse PS-aanhangers zouden dan naar Frankrijk kunnen verhuizen om daar dan de Franse PS te versterken. Als het ware een win-win situatie.
En wat als de mensen die in die gebieden wonen, jullie niet willen? Want als jullie in bijvoorbeeld Scandinavië zouden gaan wonen, zijn jullie daar de vreemdelingen, dus heeft de lokale bevolking het recht jullie buiten te gooien. face it, niemand wil jullie...
Daar ben ik nog zo zeker niet van. Zo wil Noorwegen maar al te graag nieuwe mensen aantrekken om de ontvolking van sommige gebieden tegen te gaan. Ze willen echter niet gelijk wie binnenlaten. Ze hadden gedacht aan Vlamingen en Nederlanders omdat zij vrij makkelijk de Noorse taal zouden kunnen aanleren.
Oud 7 mei 2004, 19:24   #78
Cynicus
Banneling

Standaard

Ik heb van dit topic een poll gemaakt.
Oud 7 mei 2004, 19:30   #79
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb van dit topic een poll gemaakt.
En ik heb gestemd.

"neen"

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2004, 09:02   #80
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Europa zijn er reeds zeer veel (legale en illegale) vreemdelingen, en Europa dreigt compleet te worden overspoeld door vreemdelingen zodanig dat het overwegend blanke karakter van Europa compleet verloren dreigt te gaan. In de EU is er vrijheid van verkeer van personen. In principe zou het dus mogelijk zijn dat de rechtse kiezers van de diverse EU-landen zich zouden vestigen in één of in enkele EU-lidstaten om daar een échte rechtse regering aan de macht te helpen brengen die een zeer streng vreemdelingenbeleid zou voeren zonder water in de wijn te moeten doen. Nadat er die landen dan rechtse regeringen zijn tot stand gebracht, moeten die landen het vrij verkeer van personen aan banden leggen. Enkel EU-burgers die niet willen leven in een multiculturele samenleving zouden zich dan in die landen mogen vestigen. Vreemdelingen die nog in die rechtse landen zouden wonen, zouden zich uiteraard zonder probleem mogen vestigen in multiculturele EU-landen.
Je mag de Atlantische oceaan bevolken van mij
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be