![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als men mij van iets beschuldigt en ik zat op het moment van de feiten in Jakkamakka, maar ik weiger mijn mond open te doen, dan moet ik achteraf ook niet komen zeuren dat de rechter daar geen rekening mee hield.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ben ik nu de enige normale nog hier op het forum? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar als het voor u een goeie reden is om voortaan niemand meer vast te houden behalve bij vaststellingen door bevoegde personen op heterdaad, dan neem ik vanaf nu Glokje mee uit wandelen en laat ik mijn madam de deur niet meer openen zonder haar .22 in de hand. Als dat de wereld is waar je in wil leven, voor mij niet gelaten hé.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
en hoe zit het met "zwijgen is toestemmen" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals de zaken er nu voorstaan, steun ik elke maatregel die de wetgeving en strafprocedures stringenter maken. Als je homo bent, dien je je zaak echt niet door begrip te vragen voor pedofielen. Zoiets. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 mei 2009 om 12:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Ik geloof niet dat dat een juridisch begrip is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Dat zich daar niemand aan stoort is toch een teken dat deze maatschappij rot tot op het been is en waarschijnlijk nog zelf de reden is dat zulke toestanden zelfs maar bestaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar we wijken af, het gaat hier over criminelen die in groep een vrouw hebben overvallen en haar ei zo na vermoord hebben. Om het even wie hoeveel keer geschopt en geslagen heeft, in groep uitgevoerd, in groep de doos in, of tegen de muur, daar zou ik alvast geen 30" wakker van liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede: ik ben van mening dat de toestand zo dramatisch aan het worden is, dat zwijgen als recht moet afgeschaft worden (goede tip, ik maak dat over aan bevriende parlementairen), en dat bij agressie in groep iedereen de zwaarste straf moet krijgen als niet precies kan bewezen worden wie voor welk onderdeel verantwoordelijk is. Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 mei 2009 om 12:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() Makkelijk nu weer zo'n discours houden voor strengere aanpak, meer controle, het gerecht is rot etc...
Het gaat om minderjarigen en dan heeft het gerecht heel weinig keus. En als men zich nu niet aan het boekje houdt is het erna geklaag dat de verdediging procedure fouten inroept. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat men uiteindelijk veroordeeld wordt, is niet omwille van het zwijgen, maar omdat men schuldig geacht wordt (hetzij als dader, als mededader, of als medeplichtige) aan het misdrijf. Wie zwijgt voegt niets ter zijner verdediging toe aan hetgeen waarop de rechtbank zich stoelt om over schuld of onschuld te beslissen. De rechters zullen derhalve oordelen op grond van de stukken in het dossier. Kortom, zwijgen (of niet uw verdediging opnemen, zoals u wilt) is weliswaar een recht, maar het is uiteraard zelden in het voordeel van een beklaagde of beschuldigde die wel degelijk nuttige elementen ter zijner verdediging zou kunnen voorbrengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Dat is niet wat de rechter zei na de uitspraak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gaan "we" dit fait divers nu ook nog omwille van allerlei technische juridische spitsvondigheden met de mantel der liefde bedekken? Dan zijn "we" eigenlijk niet meer waard dan overvallen, in elkaar geschopt of vermoord te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben er ook voor te vinden om het jeugdbeschermingsrecht dringend te onderwerpen aan een grondige herziening. Want er is teveel recht en te weinig plicht wanneer we over jeugd spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het kan verkeren, ik kan me vergissen, maar is een forum niet iets waar individuen hun gedachtenkronkels neerpennen? Anders moeten we voortaan met quotes uit het strafwetboek werken? Maar als het u stoort dat dit voorvalletje me in het harnas jaagt..... Laatst gewijzigd door lantjes : 26 mei 2009 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |