Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 mei 2009, 09:16   #1
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard Het Belgisch gerecht is de rotste plek van de staat geworden

Slechts één berichtje uit vele:

Citaat:
Tieners vrij die vrouw in coma sloegen

GERAARDSBERGEN (26 mei 2009) - Vijf jongeren tussen 14 en 19 jaar hebben in Geraardsbergen een 64-jarige vrouw in coma geslagen bij een handtasdiefstal.

De politie kon nog dezelfde avond de daders oppakken, maar de bevoegde parketten lieten hen meteen weer vrij. Het slachtoffer vecht nog steeds voor haar leven.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF26052009_022

Elke dag pakken de politiediensten straatrovers, geweldenaars en lastigvallers op, en telkens weer staat het gespuis van dienst dezelfde dag weer op straat.

De redenen die het "gerecht" daarvoor opgeeft zijn de ene keer nog irrelevanter dan de andere. Dit moreel corrupte gerecht is onze samenleving aan het vernietigen.

Het lijkt erop alsof er een soort maatschappijhaat leeft bij een deel van de rechters, dat er toe leidt dat ze de maatschappij zoveel mogelijk willen teisteren en de gemeenschapszin vernietigen.

Het Belgisch gerecht moet drastisch uitgekuist worden:
- Rechters moeten niet meer de mogelijkheid hebben om straatrovers en lastigvallers te laten lopen;
- Het zwaartepunt van strafprocedures moet verschuiven van de crimineel naar het belang van de maatschappij.
- Moreel corrupte rechters moeten eruit.
- Aanvallen tegen personen moeten van de jeugdrechtbanken afgenomen worden en definitief onder de bevoegdheid van gewone strafrechtbanken komen.

Wat mij betreft is dit de prioriteit van de federale én de Vlaamse regering, en ik zal er mijn stem door laten bepalen: enkel de weinige politici die in het verleden lieten merken dat ze dit probleem ernstig nemen, komen in aanmerking.

Naar alle kandidaten die in mijn kiesomschrijving opkomen en van wie ik het mailadres kan vinden, vertrekt vandaag een mail met de vraag wat ze gaan doen om die vijf gasten vastgezet te krijgen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 mei 2009 om 09:44.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 09:20   #2
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Het wordt inderdaad wraakroepend.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 09:28   #3
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Dat zoiets gebeurd in Geraardsbergen vind ik héél erg, het klimaat is hier vollop aan't veranderen,, en niet in de goeie zin.... Ophangen die kiekes verdomme!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 09:36   #4
vercetti
Minister

vercetti's schermafbeelding

Standaard

Het begint tijd te worden voor een opstand. Te beginnen op 7 juni.
Wij zijn dus eigenlijk de enige originele flaminganten.

vercetti is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 09:38   #5
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dat zoiets gebeurd in Geraardsbergen vind ik héél erg, het klimaat is hier vollop aan't veranderen,, en niet in de goeie zin.... Ophangen die kiekes verdomme!
Het zijn imho niet zozeer de daders die moeten opgehangen worden, die pakken maar de ruimte die ze krijgen. Het zijn de moreel corrupte rechters die moeten aangepakt worden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 mei 2009 om 09:38.
Oud 26 mei 2009, 09:46   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
...
- Het zwaartepunt van strafprocedures moet verschuiven van de crimineel naar het belang van de maatschappij.
....
Zeer juist.

En wat mezelf betreft: ik wil daarbij niet in het andere uiterste vervallen.
Bij de minste twijfel, moet die in het voordeel van de verdachte spelen.

Maar neem nu dit geval: zogezegd worden die mensen vrijgelaten, en worden ze later voor de rechtbank geroepen.
Dus: eerst een nachtje in de sel, om voor polisie en onderzoeksrechter/jeugdrechter te kunnen komen, dan weer naar huis, dan voor de rechtbank, dan weer naar huis, en naar ... naar 't gevang (dat laatste natuurlijk niet, tenzij ge je vader en je moeder vermoordt hebt).

Tweede punt: prosedure-regels moeten ook ondergeschikt worden aan het algemeen belang.
Behalve juridisch gezever, wat is nu het belang dat de laatste 5 assisenprosessen opnieuw gedaan worden, omdat nu ineens plots het zo belangrijk is dat de jurie niet alleen ja/neen moet stemmen, maar ook nog eens erbij vertellen "dat van die vingerafdrukken, dat geloof ik niet, maar die dna, dat geloof ik wel, dus ik denk dat hij het gedaan heeft".
Waarom moet men dan niet de prosessen overdoen van de laatste twee jaar? Of van elke assisen-veroordeelde die nog binnen zit ?

Dus: niet vervallen in Amerikaanse toestanden, niet het kind met het badwater weggooien, maar eindelijk eens een duidelijk sinjaal naar de kriminelen: als ge u zo misdraagt, dan gaan wij achter je en we pakken je; ge zult er niet mee wegkomen. Uit eerbied voor het slachtoffer. Uit eerbied voor de 99 persent niet-kriminele mensen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 09:49   #7
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Details over de aanslag (klaarlichte dag, voor haar deur nabij de Muur) en de daders op http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...aan-vrij.dhtml

Ondermeer:

Citaat:
Om de handtas van Christiane De Cremer (64) te bemachtigen - vrijdag op klaarlichte dag, voor haar deur aan de voet van de muur van Geraardsbergen - sloegen en schopten de vijf jongeren haar genadeloos. De hersenen van de vrouw kregen geen zuurstof meer, haar longen klapten in en haar gezicht werd verbrijzeld. Vier dagen na de feiten, die nu pas bekend raakten, vecht de vrouw nog steeds voor haar leven.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 26 mei 2009 om 09:51.
Oud 26 mei 2009, 09:51   #8
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De politie kon nog dezelfde avond de daders oppakken, maar de bevoegde parketten lieten hen meteen weer vrij. Het slachtoffer vecht nog steeds voor haar leven.
Beklagenswaardig! Een mens zou haast denken dat ze het opzettelijk doen om de de bevolking op te jutten.
Oud 26 mei 2009, 09:53   #9
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

En een rechter die een SM-relatie met zijn vrouw heeft kunnen ze dan wel uit zijn beroep ontzetten en ook nog eens de pensioenrechten ontnemen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:01   #10
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Het zal UW moeder maar zijn....
Indien zwart op wit bewezen, tegen de muur met dergelijk gespuis. Het gaat van dag tot dag van kwaad naar erger.
Je vraagt je toch af hoe iemand zover kan komen. Mijn pa had me waarschijnlijk zelf de kop ingeslagen had ik, in mijn jeugd, dergelijke feiten gepleegd.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:36   #11
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Het zijn imho niet zozeer de daders die moeten opgehangen worden, die pakken maar de ruimte die ze krijgen. Het zijn de moreel corrupte rechters die moeten aangepakt worden.
Van mij mogen ze beide aan dezelfde boom hangen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 26 mei 2009, 10:38   #12
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Details over de aanslag (klaarlichte dag, voor haar deur nabij de Muur) en de daders op http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...aan-vrij.dhtml

Ondermeer:
Zeggen dat ik als kind aan de voet van de muur woonde én speelde
Oud 26 mei 2009, 10:38   #13
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Belgie heeft geen bestaansrecht meer in mijn ogen.
Weg ermee, splitsen en Geert Wilders for premier, Vlaanderen terug naar zijn historische achtergrond de Nederlanden. En dat corrupt parket die zoiets flikt ook direct vervangen door rechters met normen en waarden.
Belgie heb ik net gedelete naar de prullenbak.
Oud 26 mei 2009, 10:39   #14
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
En een rechter die een SM-relatie met zijn vrouw heeft kunnen ze dan wel uit zijn beroep ontzetten en ook nog eens de pensioenrechten ontnemen
Jama da zijn véél ergere feiten dan een niets betekenend oud wicht de kop in slaan
Oud 26 mei 2009, 10:40   #15
Dimensie
Banneling

Standaard

Citaat:
Die moreel corrupte rechters handelen natuurlijk naar een moreel corrupte politiek cultuur die ze al 30 jaar in de maag gespitst krijgen.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:41   #16
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeggen dat ik als kind aan de voet van de muur woonde én speelde
Men kan zich in Geraardsbergen maar best eens afvragen waarom dit soort met deze bedoelingen vanuit Brussel en Lessen uitgerekend naar Geraardsbergen afzakt. Toeval is het ondertussen niet meer.

Citaat:
De verdachten zijn jongeren uit Brussel en Lessen, bij Doornik, die naar Geraardsbergen waren afgezakt om een reeks diefstallen te plegen. Er zijn drie verschillende parketten bevoegd voor de feiten, en geen enkel van die parketten vond het blijkbaar nodig om één van de daders aan te houden of naar een instelling te sturen.
Oud 26 mei 2009, 10:42   #17
Parallelle Amplitude
Burger

Parallelle Amplitude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Slechts één berichtje uit vele:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF26052009_022

Elke dag pakken de politiediensten straatrovers, geweldenaars en lastigvallers op, en telkens weer staat het gespuis van dienst dezelfde dag weer op straat.

De redenen die het "gerecht" daarvoor opgeeft zijn de ene keer nog irrelevanter dan de andere. Dit moreel corrupte gerecht is onze samenleving aan het vernietigen.

Het lijkt erop alsof er een soort maatschappijhaat leeft bij een deel van de rechters, dat er toe leidt dat ze de maatschappij zoveel mogelijk willen teisteren en de gemeenschapszin vernietigen.

Het Belgisch gerecht moet drastisch uitgekuist worden:
- Rechters moeten niet meer de mogelijkheid hebben om straatrovers en lastigvallers te laten lopen;
- Moreel corrupte rechters moeten eruit.
- Aanvallen tegen personen moeten van de jeugdrechtbanken afgenomen worden en definitief onder de bevoegdheid van gewone strafrechtbanken komen.

Wat mij betreft is dit de prioriteit van de federale én de Vlaamse regering, en ik zal er mijn stem door laten bepalen: enkel de weinige politici die in het verleden lieten merken dat ze dit probleem ernstig nemen, komen in aanmerking.

Naar alle kandidaten die in mijn kiesomschrijving opkomen en van wie ik het mailadres kan vinden, vertrekt vandaag een mail met de vraag wat ze gaan doen om die vijf gasten vastgezet te krijgen.
Klopt. De politie wordt onterecht alle schuld toegewezen: als justitie zijn werk niet doet, mogen zij er nog zoveel pakken als ze willen...

Laat ons ook de "lijstverbinding" tussen een bepaalde niche politici en justitie niet vergeten... Beide partijen zijn communicerende vaatjes, die van of voor elkaar heel wat "lijken" in't schuifke hebben liggen. M.a.w: de rotzakken zijn aan elkaar gewaagd en dreigen elkaar graag af met nieuwe schandaaltjes...

Dan vind ik die canapébenoemingen van die twee poezen maar slappe koffie.. Ik zou het ook doen wss..

Laatst gewijzigd door Parallelle Amplitude : 26 mei 2009 om 10:42.
Parallelle Amplitude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2009, 10:43   #18
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropkeuh Bekijk bericht
Belgie heeft geen bestaansrecht meer in mijn ogen.
Weg ermee, splitsen en Geert Wilders for premier, Vlaanderen terug naar zijn historische achtergrond de Nederlanden. En dat corrupt parket die zoiets flikt ook direct vervangen door rechters met normen en waarden.
Belgie heb ik net gedelete naar de prullenbak.
Die 'splitsen ermee' reflex van sommigen snap ik dus niet eh, alsof dat er iets aan zou veranderen... de politiek & het gerecht zijn ziek, en bij een splitsing heb je dan een onafhankelijk Vlaanderen met nogsteeds een ziek politiek klimaat én gerecht, net als in Wallonië.

En als ge voor Vlaanderen die boel uitmest kunt ge het evengoed voor België uitmesten, 't wordt tijd dat we de politiekers beginnen persoonlijk verantwoordelijk te stellen voor hun falen ipv er steeds maar weer op te stemmen verdomme
Oud 26 mei 2009, 10:49   #19
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die 'splitsen ermee' reflex van sommigen snap ik dus niet eh, alsof dat er iets aan zou veranderen...
Het is wel de PS die sinds jaren de invoering van een performant jeugdsanctierecht tegenhoudt. Als dat er nu was geweest, hadden de aanvallers van Simon Wijffels kunnen vervolgd worden voor moord, en zouden de "tieners" die de aanslag in Geraardsbergen uitvoerden op zijn minst poging tot doodslag kunnen aangewreven worden.
Oud 26 mei 2009, 10:51   #20
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Men kan zich in Geraardsbergen maar best eens afvragen waarom dit soort met deze bedoelingen vanuit Brussel en Lessen uitgerekend naar Geraardsbergen afzakt. Toeval is het ondertussen niet meer.
Lessen snap ik nog, Geraardsbergen grenst aan Lessen, wat die Brusselaars hier komen te zoeken weet ik ook niet, en waarom Geraardsbergen.... ik weet het echt niet, het is niet dat de mensen die aan de muur & pachterstraat in rijke villa's wonen eh, die wonen in andere straten.

Het valt wel op dat de hoeveelheid hangjongeren hier met het jaar groter wordt, maar die zijn dan vooral aan't station, de markt & de plage te zoeken, ik versta trouwens niet dat niemand dit gezien zou hebben, vooral op klaarlichte dag met goed weer lopen er altijd wel mensen rond & op de muur
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be