![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() [size=18]Is Alain Smetrijns ONPARTIJDIG?[/size]
Beroepsrechter Alain Smetryns van het Beroepshof heeft zijn best gedaan. Een arrest uitschrijven waarvan de lezing 4 volle uren duurt. Il faut le faire,om het in zijn huistaal te zeggen. Mr. le juge behoort tot het uitstervende ras van Franstalige rechters die vele jaren het goed en slecht weer uitmaakten in Gand Français. Het Belgisch establishment kon geen geschikter man aanduiden om een onpartijdige banvloek uit te spreken. In zijn vrije uren is Alain Smetryns namelijk Chairman van de eentalig Franse afdeling van de Lions Club de Gand, die maandelijks "le 1er Mardi" de voeten onder de gedekte tafel steekt in de Hostellerie van het Chateau de Laerne. Tijdens de maandelijkse reünie op dinsdag 4 mei zal er dus een hartig glaasje gedronken worden aan de bar van de Hostellerie.. Een bevordering naar het Cour de Cassation wenkt. Le roi Albert kan beslist niet achterblijven om een dergelijk verdienstelijk persoon tot de adelstand te verheffen.Vive la Belgique... Sherlock |
![]() |
![]() |
#62 |
Vreemdeling
|
![]() Insinuaties, halve waarheden, hele leugens, maar GEEN ENKEL argument.
Rechters (en Smetrijns staat trouwens bekend als een correct magistraat) dienen hun politieke voorkeur langs de kant te schuiven in de rechtszaal en veroordelen enkel een beklaagde op basis van feitenmateriaal dat ze aan de wet toetsen. En blijkbaar worden de twee andere rechters (de drie rechters hebben het VB unaniem veroordeeld) helemaal uit het oog verloren, misschien blijkt uit hun verleden ook wel dat ze nog Vlamingen gemarteld hebben in hun ondergrondse bunker ergens tussen Brussel, Halle en Vilvoorde. Conclusie: de aantijgingen zijn talloos, de argumenten schaars (of eerder onbestaande).
#63 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Eerlijk gezegd denk ik ook wel dat die rechters correct ( lees: volgens de wet ) hebben gehandeld en de wet hebben toegepast.
Maar men heeft natuurlijk niets voor niets de anti racisme wetten herhaaldelijk aangepast om het VB te kunnen "pakken". Schijnbaar zit het arrest goed in elkaar (juridisch gezien) dus ik vrees dat in beroep het vonnis bevestigd zal worden. Het Vlaams Blok zal dan enkele punten moeten "afzweren". Ik denk dat -indien het nodig zal zijn -ze dit best ook doen, zo kan het VB blijven bestaan. Men kan dan nog steeds voluit gaan voor Vlaamse onafhankelijkheid en het vreemdelingen standpunt anders formuleren.
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 |
Minister
|
![]() Galgenlied
Er stonden drie galgen op't galgenveld, de kraaien hebben het voortverteld. En stom blauwden winterse bossen rondom, zij kaatsten 't gekrijs van de kraaien wederom. Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt: drie mannen moesten opgeknoopt. Drie rechters lazen het vonnis voor: de bossen blauwden het na in koor. Eén had in eigen macht geloofd, hij moest het bekopen met zijn hoofd. Eén had gehoopt op een nieuwe tijd, dat was voor het heden een scherp verwijt. Eén had de waarheid te zeer bemind, daarvoor ging hij bengelen in de wind. De kraaien krijsten: kwaad is kwaad. De bossen echoden: haat is haat. De kring van het volk werd enger en enger. 't gelaat van de rechters werd strenger en strenger... Maar toen die koord in de hoogte ging, in elke lus een rechter hing. Het volk stond zwijgzaam opeengehoopt, drie rechters werden opgeknoopt. Eén had zijn eigen volk verraden. Eén had zijn geldkist volgeladen. Eén had de macht om haarzelf bemind. Drie rechters bengelden in de wind, de kraaien krijsten: kwaad is kwaad, de bossen echoden: inderdaad. door Karel Vertommen
#67 |
|
![]() Ik denk dat als het Vlaams Blok op voorhand had geprotesteerd tegen deze rechter, iedereen het Vlaams Blok zou verweten hebben van niet te willen geloven in de rechtsstaat enzovoort.
Tevens zou men al op voorhand een eventuele onafhankelijke rechter tegen zich in het harnas jagen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Iedereen heeft het recht niet akkoord te gaan met een arrest. Daarvoor bestaat juist de mogelijkheid om in beroep te gaan. Maar in dit geval is kritiek gerechtvaardigd omdat het veel gelijkenissen vertoont met uitspraken die terug te vinden zijn tijdens de inquisitie.
In het boek ‘Abrégé du manuel des Inquisiteurs’ van Abbé Morellet, 1762 staat een tekst onder het hoofdstuk: De l’interrogatoire de l’accusé, p. 109 Citaat:
…hij moet nadat hij door de inquisiteur verwittigd is, zijn fouten herstellen, zoniet wordt hij een verstokte ketter zonder berouw. Enkele auteurs vermeldden dat de verwittigingen van een enkele inquisiteur niet voldoende waren. Maar de stelling van de meerderheid, die trouwens moet gevolgd worden, stelt dat de inquisiteur die als rechter aangesteld is, de beschuldigde moet verwittigen dat deze of gene opinie een ketterij is, zelfs indien deze niet openlijk (specifiek) verboden is. De beschuldigde moet deze dwaling herroepen, zoniet wordt hij beschouwd als verstokte ketter. Het boek van Abbé Morellet geeft een overzicht van de methodes van de Inquisitie en haar stellingen welke verschenen in het Directorium Inquisitorum van Nicholau Eimeric. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() …En natuurlijk werd deze ketter naderhand voor de seculiere rechtbank gesleept waar hij tot de zwaarste straffen kon veroordeeld worden.
De Inquisitieraad had veel gelijkenissen met ons Centrum Leman. Het was een rechtbank welke rechtstreeks verantwoording verschuldigd was aan de kroonraad. Bij ons hangt het Inquisitiecentrum van Leman rechtstreeks af van de diensten van de Eerste minister. De Inquisitieraad had geen rechtstreekse macht tot het opleggen van straffen. Dit kon pas nadat de beschuldigde was overgeleverd aan de seculiere rechtbanken. In principe heeft het Belgische Inquisitiecentrum die bevoegdheid ook niet. Maar er zijn gevallen waar ze straffeloos daden heeft gesteld (in de Belgische context) die alleen maar door rechtbanken kunnen genomen worden. En zoals bij de Inquisitie heeft de beschuldigde geen mogelijkheid om in beroep te gaan. Men kan niet naar het Centrum Leman gaan om in beroep te gaan tegen de klacht die zij instelt. Als zij uitgemaakt hebben dat gij of een vereniging ‘niet-politiek-correct' is, dan wordt automatisch klacht ingediend bij de 'seculiere' rechtbanken. |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Die tekst over de inquistie is nog brandend actueel Jean Pierre. Bedankt voor de opmerking.
voor wanneer de eerste brandstapel ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Even een kleine rechtzetting. In wat rest van het artikeltje waarin ik knipte, staat uiteraard niets meer van aanzet tot geweld. Dit misverstand is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat ik mijn mededeling niet liet voorafgaan door *KNIP* zodat het lijkt of mijn aansporing slaat op wat ik erboven intact liet, in een poging om zo weinig mogelijk te censureren. Peter Johan |
||
![]() |
![]() |
#72 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#73 |
|
![]() Peter Johan kneep de katjes in het donker
hij kneep ze bij dag en bij nacht .... Naar Boer Bavo.
![]() |
![]() |
#74 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Ik heb die nickname altijd een beetje raar gevonden voor een liberaal: "Boer Bavo bebouwde plichtlijk zijn land, Hij betaalde belasting aan't vaderland" ![]()
![]() |
#75 |
Parlementslid
|
![]() Het verhaal gaat nu de ronde dat de vader van de heer Smetryns krijgsauditeur was tentijde van de repressie, zo dit verhaal klopt werkt de zoon enkel het werk van zijn vader af. Een nieuwe repressie is ingeluid.
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De heer Smetryns behoort tot het zeer hardnekkige ras van franskiljons die het nooit hebben kunnen verkroppen dat de Vlamingen hun taalrechten hebben opgeeist en dat is de heer smetryns zijn enige reden om het Blok te veroordelen: wraak voor het verloren gegaan zijn van Franstalige voorrechten. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Ik vond die van het centrum trouwens heel grappig, zeker toen ze vanop de andere zijde van de Leie Vlaams Blok rot op stonden te roepen toen de Vlaams Blok top het Justitiepaleis verliet. Wie bedreigt er hier wie, me dunkt? ![]() |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 |
|
![]() Alain Smetryn zou niet de ENIGE franskiljon zijn in die Bloedraad. Weet iemand meer?
|
![]() |