![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Wat een toffe avond . Ik lees dat 150.000 Noord Fransen komen werken in W-VL.
Klopt, ik heb er een vijf tal onder mij in het bedrijf. Omdat de Walen wonende in Moeskroen ( amper 25 minuten rijden van ons bedrijf) weigeren te komen werken. Moeskroen heeft 19 % werkloosheid. Zelfs in het Waalse Dottenijs moet men Noord Fransen in dienst nemen. Op amper 5 km ligt Moeskroen met 19 % werkloosheid de zonnen in de sociale Belgische hangmat. Ben ik dan “verzuurd” als ik dergelijke dingen opmerk? Moet ik mij de les laten spellen door iemand die in de “Belgische droomwereld “ leeft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die arme man kan dus wegens een taalprobleem niet zetelen - zo vindt hij zelf - in een stemburo.
Stel je nu even voor dat Dekroo zo iemand een mentaal gehandikapte zou noemen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De sociale hangmat is in Belgie dermate comfortabel dat je wel heel erg dom moet zijn om te gaan werken als je eenmaal (al dan niet met zwartwerk) in een prettige uitkering zit. De Franse uitkeringen zijn lager, zijn beperkt in de tijd, en worden reddelijk goed gecontroleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Were you listening to me, Neo? Or were you looking at the woman in the red dress?' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dus jij gelooft ook dat er 150 000 noordfransen in w. vl werken, dat zegt meer of genoeg over uw *IQ*, Neem maar vlug nog zo een blauw pillike, en leef maar verder in uw droomwereld(the matrix) en ja ik denk dat ge verzuurd bent, Ot de melk smakt noar stront, is de koeie oegezoend er zijn ongeveer 25000 noord Fransen aan het werk, leert een koe een koe te noemen en een ezel een ezel maar bij u lukt dat niet zo goed precies. overdrijven is ook uw beste kant geloof ik U bent dus weer uit uw nek aan het lullen . ![]() Laatst gewijzigd door De Waal : 5 juni 2009 om 09:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je de Wiki ter zake leest, http://nl.wikipedia.org/wiki/Taalwet_bestuurszaken Citaat:
Gezien deze man in het Nederlandstalige gebied woont, zal zijn contact met de overheid er enkel in het Nederlands mogen gebeuren. Maar nergens kan men die man dwingen om die taal machtig te zijn. Stel dat een mentaal gehandicapte het Nederlands (noch elke andere taal) machtig is. Staat die dan buiten de wet ? Het is ook juist dat men die man geen "overheidsfunctie" kan laten innemen. In dezelfde mate dat hij geen ambtenaar kan worden in Vlaanderen vanwege zijn onkunde, kan hij ook geen openbare functie, ook al is het maar gedurende 1 dag, opnemen. Maar nu stelt het probleem zich dat hij daar helemaal niet heeft om gevraagd. Aan de andere kant is voorzitter zijn van een stembureau een soort "taak" opgelegd door de overheid, een soort sleur, een last voor de burger, en het is niet omdat men een of andere onkunde ten toon spreidt, dat men zou moeten vrijgesteld worden van die sleur of last. Het is niet omdat men beweert zijn belastingsformulier niet te kunnen lezen, dat men geen belastingen moet betalen, he. We zitten hier dus met de heel grappige situatie van een burger die opgelegd krijgt om een overheidsfunctie te vervullen, en die niet kan vervullen zonder de wet op het taalgebruik te overtreden. Enerzijds zou hem vrijstellen van dienst onfair zijn, want zijn onkunde mag niet een voordeel zijn dat hem toelaat om te ontsnappen aan een last opgelegd door de overheid. Anderzijds kan men hem die functie niet laten vervullen. Voorstellen: - hem laten opdagen, en passief aanwezig zijn, maar een andere, Nederlandskundige, neemt de echte functie over (hij moet daar dan maar de ganse dag op zijn stoel blijven zitten). - hem voorzitter laten zijn, en hem voorzien van een tolk - een ruil voorzien met een stembusvoorzitter in het Brusselse, zodat de man wel in 't frans zijn rol kan vervullen, en een brusselse vlaming in Halle komt. - hem laten komen, maar in een andere rol (geen voorzitter). Wat niet kan, is hem thuis laten blijven en zijn onkunde "belonen". Wat ook niet kan is hem voorzitter laten zijn. Wat tenslotte ook niet kan, is hem straffen omdat hij Nederlands-onkundig is - dat is zijn goede recht. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door De Waal : 5 juni 2009 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie zijn die "jij" en "hij"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Parlementslid
|
![]() In het slachthuis van Dendermonde werken ook Noord-Fransen. Ge moet niet vragen wat die mannen dagelijks afleggen van kilometers.