![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In afwachting kan je misschien al een klein beetje minder smoren ... alhoewel, gij rookt niet op zo'n wijze dat andere mensen er last van hebben, en dan vind ik wel dat jij doet wat jij wllt natuurlijk ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als al die milieuactivisten (weet nu wel niet, of ge daartoe behoort) nu eens de rokers en andere druggebruikers zouden aanpakken, zoals ze de witteboorden vervuilers keihard aanpakken, dan zouden vele pas wakker schieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verbeter de wereld, begin bij jezelf ?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mooi, nu de daden nog.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Daar hoor ik niet bij.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik nu ook weer niet beweerd. Maar blijft wel dat de witteboord vervuilers door de milieuactivisten (en heel het links gebeuren, met de gesubsidieerde media op kop) veel strenger aangepakt worden dan de drugsgebruikers.
En hier maakt het mij niet uit of het legale of illegale drugs zijn. Het is de veroorzaakte overlast die telt. Maw beweren dat de witteboord vervuilers niet, en de rokers streng, aangepakt worden, is de waarheid geweld aandoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wel even bij de les blijven graag, ook vriendelijke dank. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In de keukens, weliswaar, maar toch ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Zelfgekozen ? Eigenlijk was het helemaal geen " keuze " bij mij : rond mij rookte elke volwassene, en elke puber die volwassen poogde over te komen. Roken was " normaal ". Bier drinken was, net even later, net hetzelfde. De enige keuze die ik zélf gemaakt heb, was daar allemaal mee te stoppen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt, maar net hetzelfde kan je stellen over theelichtjes, kaarsen, friteuzen, fonduebrandertjes, kampvuurtjes, overbelaste elektrische voedingpunten, etc ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eumz sorry, maar dat is meer dan logisch dat men vergelijkingen maakt van zodra jij begint over de negatieve zaken die niet excpliciet verbonden zijn aan dat roken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Sociale druk is echter nog een flink stuk verwijderd van het begrip verplichting. Ik kan me vergissen, maar ik betwijfel of iemand een pistool tegen je hoofd gezet heeft en je verplicht heeft om beginnen te roken. Waar veel rokers zijn, zijn er trouwens bijna altijd een goed aantal rokers die je ontraden om zelf te beginnen. Tenzij het allemaal idioten zijn uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou verdorie een prijs moeten krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Ik zeg het: de electrische vaporizer in sigaret-formaat; het principe van wat ze op sommige vluchten (!) zullen toelaten.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- handige marketingtechnieken aan banden leggen. Mensen moeten niet tot gebruik gemanipuleerd worden. - alle crap die ze bij de tabak draaien meteen verbieden. De lijst is eindeloos en er zitten dingen bij met als enige doel de rook minder "hard" te maken zodat meer mensen open staan voor roken, en bovenal leidt het opfikken van die dingen tot meer miserie dan wat anders. - Stimuleren van andere administratieroutes. Rookloze sigaretten en vaporizers zijn de toekomst want ze geven ruwweg hetzelfde effect maar produceren geen schadelijke rook, wat zowel gunstig is voor de roker als voor de niet-rokers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Welk volk? Het volk der niet-rokers? Mag ik suïcide plegen? Of is dat immoreel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rokers doe alom. Vaak genoeg sta ik buiten met rokers, met een bekerke koffie.
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Klinkt mooi ... op 't eerste gezicht ... mooi van ver maar ver van mooi natuurlijk. Ze doen dus best niet alom in ziekenhuiskamers in hun beddeke. En als ze alom doen buiten, waar gooien ze hun peuken naartoe ? Nog liever zo een meter of vier vijf wegpitsen (om ter verst) dan in een voorziene assenbak. En den assenbak van hun auto liever ledigen langs de weg, dan thuis ... Ze zijn niet proper op hun eigen, die verslaafden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |