Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2009, 14:40   #61
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Hij zal niet uitgeleverd worden omdat ie de marokkaanse nationaliteit heeft. Echter zal ie ook niet vrijkomen, de marokkaanse wet is daar zeer duidelijk over. Hij zal zijn straf in Marokko ondergaan en het zal langer duren dan in België.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 14:41   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Door blindelings die mantra's af te ratelen worden hier in dit land enorme blunders gemaakt. Rechten, hoe onvervreemdbaar ze ook mogen zijn, komen soms in conflict met andere ook overvreemdbare rechten.
Het recht op een veilige omgeving voor alle burgers primeert logischerwijs op de individuele rechten van een burger.
Ik wens niet dat anderen beslissen welk recht voorgaat: laat dat mijn keuze.
Citaat:
Het is trouwens perfect legaal dat marokko een van zijn staatsburgers veroordeelt voor misdaden gepleegd in het buitenland. Dit is trouwens niet eens uitzonderlijk, het gebeurt ook hier in de meeste Europese landen.
Akkoord.
Citaat:
Veiligheid is een van de basisvereiste van een democratische rechtsstaat, het is een plicht die een overheid heeft ten aanzien van zijn burgers.
Niet ten koste van burgervrijheden
Citaat:
Over veiligheidsmaatregelen wordt trouwens democratisch beslist.
Dat meen je niet: in 't "beste" geval wordt demagogisch beslist. Veel maatregelen werden gewoon opgelegd door Amerikaanse, NATO- en EU-orders.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 15:59   #63
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Misschien, maar dat verandert fundamenteel niets aan de zaak. Het is niet aan een Marokkaanse rechter, die verantwoording verschuldigd is aan de Marokkaanse samenleving, om te oordelen over een misdaad in België begaan tegen Belgische wetten.
heb je schrik dat hij niet erg genoeg gestraft word ?
zondebok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 16:00   #64
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien, maar dat verandert fundamenteel niets aan de zaak. Het is niet aan een Marokkaanse rechter, die verantwoording verschuldigd is aan de Marokkaanse samenleving, om te oordelen over een misdaad in België begaan tegen Belgische wetten.
Banken overvallen en stelen zijn ook in Marrokko verboden.
Oud 8 augustus 2009, 16:34   #65
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlueThunder Bekijk bericht
van de miserie en de kosten vanaf... zou men met al die gasten moeten doen, ze gaan we l 2 keer nadenken, hier zitten ze in hotels
Misschien die Marokkanen begeleid laten ontsnappen naar hun land.
Geen gevangenissen meer bijbouwen,veel geld uitgespaard,plaats te over,voor degene die nutteloos geweld gebruiken,dat soort mag m'n voor m'n part eeuwig in de gevangenis blijven!
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 17:05   #66
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Banken overvallen en stelen zijn ook in Marrokko verboden.
Mocht stelen verboden zijn, dan waren er geen banken om te overvallen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 17:10   #67
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

De Marokkanen zijn blijkbaar nog minder gediend met het uitschot dat hun volk een slechte naam bezorgt in het buitenland.

Die Johri/Sekkaki zal het dan ook geweten hebben wanneer ze in een Marokkaanse cel belanden voor een paar jaar. Tegenover de cellen daar zijn de gevangenissen hier viersterrenhotels
Oud 8 augustus 2009, 17:11   #68
Dajjal
Minister

Standaard

Trouwens geen wet-Lejeune in Marokko
Oud 8 augustus 2009, 17:31   #69
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Als ik het goed begrijp zullen ze berecht worden voor de bankovervallen ná hun ontsnapping. Maar hoe zit het met de gevangenistijd die ze nog moesten uitzitten voor vorige misdaden ? En wat als ze gewoon naar Marokko gereisd waren na de ontsnapping, zonder die bankovervallen. Zouden ze daar nu dan vrij zijn ?

Laatst gewijzigd door Zucht : 8 augustus 2009 om 17:31.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 17:32   #70
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Als ik het goed begrijp zullen ze berecht worden voor de bankovervallen ná hun ontsnapping. Maar hoe zit het met de gevangenistijd die ze nog moesten uitzitten voor vorige misdaden ? En wat als ze gewoon naar Marokko gereisd waren na de ontsnapping, zonder die bankovervallen. Zouden ze daar nu dan vrij zijn ?
Ik vrees van wel...
Oud 8 augustus 2009, 17:37   #71
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
had jij maar in de tijd van Jezus geleefd, kon je hem helpen om de handelaars uit de tempel te jagen
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 21:56   #72
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Ik vrees van wel...
Ik vrees van niet.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2009, 23:32   #73
zondebok
Banneling

Standaard

Citaat:
Akkoord, bankiers zijn dieven. Maar Marrokkanen hebben hier niet te komen stelen. Ze hebben ginder ook banken, en gevangenissen, en alles wat ze nodig hebben.
Oud 8 augustus 2009, 23:37   #74
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Het is wel erg rustig in de Belgische politiek omtrent de ontsnappingen; op het Nederlandse Binnenhof had de figuurlijke ''beul'' al klaar gestaan voor de betreffende minister. Of is Stefaan De Clerk, blij dat het parlement (inclusief senaat) op reces is?
Oud 9 augustus 2009, 00:13   #75
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zondebok Bekijk bericht
Akkoord, bankiers zijn dieven. Maar Marrokkanen hebben hier niet te komen stelen. Ze hebben ginder ook banken, en gevangenissen, en alles wat ze nodig hebben.
Marokkanen hebben hier niet komen stelen, net zoals Polen, Nederlanders of Belgen dat niet hebben te doen. En als zij hier wél stelen, horen zij voor een Belgische rechtbank te verschijnen en hun straf uit te zitten in een Belgische gevangenis. Ongeacht hun nationaliteit.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 9 augustus 2009, 01:02   #76
Dajjal
Minister

Standaard

Citaat:
Marokkanen hebben hier niet komen stelen, net zoals Polen, Nederlanders of Belgen dat niet hebben te doen. En als zij hier wél stelen, horen zij voor een Belgische rechtbank te verschijnen en hun straf uit te zitten in een Belgische gevangenis. Ongeacht hun nationaliteit.
Er zijn er wel opvallend veel he.... Vergeleken met Turken, Afrikanen, Oost-europeanen (die doen ook wel hun best), Aziaten, Indiers,... Wel pretty much alle kleurkes van de regenboog... Maar de Marokkanen steken er toch met kop en schouders boven uit...

Toppunt is als je naar Marokko gaat, zijn de mensen daar heel snel om te zeggen dat de "Belgische" Marokkanen geen echte Marokkanen zijn, maar het uitschot dat ze in hun eigen land niet meer willen.

Marokko is een heel mooi land, en de mensen daar zijn super !
Oud 9 augustus 2009, 01:15   #77
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Sorry hoor, maar ik vind het triester dat ze überhaupt hebben kunnen ontsnappen, is dit een gevangeniswezen. Volgens de media hebben 'Vlaamse*' en 'Waalse*' (en wat ik nu vergeet )gewesten Justitie behoorlijk uitgekleed, maar betrouwbare gevangenissen lijkt me essentieel en iets wat de gewesten en gemeenschappen overstijgt. Het spijt me dat ik dat ik dat moet zeggen, maar anders worden jullie in Belgie (en Vlaanderen en Wallonië en Brussels Hoofdstedelijk Gewest) toch echt een lachertje, ook voor jullie veiligheid moeten jullie lijkt me dit niet willen. De reactie de laatste tijd lijkt me lauw, maar dat kan ook aan het parlementaire reces liggen; dit lijkt me namelijk iets waar alle Belgen mee zitten en last van kunnen hebben...
Oud 9 augustus 2009, 01:18   #78
Dajjal
Minister

Standaard

Belgie is al heel lang een lachertje op alle gebieden....
Oud 9 augustus 2009, 01:19   #79
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn er wel opvallend veel he.... Vergeleken met Turken, Afrikanen, Oost-europeanen (die doen ook wel hun best), Aziaten, Indiers,... Wel pretty much alle kleurkes van de regenboog... Maar de Marokkanen steken er toch met kop en schouders boven uit...
Marokkanen zijn dan ook de grootste niet-West-Europese groep migranten in België. Waarom zij procentueel oververtegenwoordigd zijn in de gevangenissen, is ook perfect verklaarbaar. Maar het voornaamste dat we daarover kunnen zeggen, is dat de integratie in vele gevallen totaal gefaald heeft. Zowel op cultureel vlak (kennis van de taal, deelname aan het gemeenschapsleven) als op sociaal-economisch vlak (economisch veelal achtergesteld).
Vlaanderen probeert langzaamaan een inburgeringsbeleid uit te werken. In tegenstelling tot het federale niveau dat de problemen liever doodzwijgt.

Citaat:
Toppunt is als je naar Marokko gaat, zijn de mensen daar heel snel om te zeggen dat de "Belgische" Marokkanen geen echte Marokkanen zijn, maar het uitschot dat ze in hun eigen land niet meer willen.
Diegene die naar Europa trekken, zijn veelal Berbers. Berbers maken numeriek dan wel de meerderheid uit van Marokko, toch worden zij tot op vandaag nog steeds achtergesteld in Marokko. De Arabieren voelen zichzelf meestal beter dan de Berbers. Ik vermoed dat die tegenstelling tussen de Arabische Marokkanen (die vooral in de steden leven) en Amazigh-Marokkanen (de meeste migranten) daarin meespeelt.

Citaat:
Marokko is een heel mooi land, en de mensen daar zijn super!
Ik ben er nog niet geweest, maar wil dat best aannemen.
Oud 9 augustus 2009, 01:22   #80
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Sorry hoor, maar ik vind het triester dat ze überhaupt hebben kunnen ontsnappen, is dit een gevangeniswezen. Volgens de media hebben 'Vlaamse*' en 'Waalse*' (en wat ik nu vergeet )gewesten Justitie behoorlijk uitgekleed, maar betrouwbare gevangenissen lijkt me essentieel en iets wat de gewesten en gemeenschappen overstijgt.
Wat heeft het gevangeniswezen met gemeenschappen en gewesten te maken? Dit valt volledig onder federale controle.

Misschien een beetje teveel BUB-lectuur gelezen?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=126624
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be