Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2009, 22:17   #61
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Dé oplossing voor het asielprobleem:

De aanvraag wordt ingediend --> voor iedereen dezelfde procedure :

eerste schifting op basis van meerwaarde (diploma, etc..):
afgewezen = verplichte arbeid tot de vliegtuigticketten zijn betaald en terug naar land van herkomst.( en dat zullen er veel zijn!!)
erkend = doorgaan naar tweede schifting na 6 maanden

Tweede schifting op basis van capaciteiten en na het behalen van een bepaald integratieniveau (taal kennen, geen hoofddoeken,...) :
afgewezen : zelfde verwerking als 1.
erkend = doorgaan naar derde schifting na 6 maanden of een jaar.

Derde schifting na 6 maanden of een jaar : geen bewezen legale arbeid verricht + niet voldoende geëintegreerd : idem als 1.

Indien voldaan: mogelijkheid tot integratie met een herbevestiging na 5 jaar en dit driemaal.
Nadien definitief staatsburgerschap mét pensioenrechten vanaf de eerste legale werkdag in België en kinderbijslag voor kinderen geboren in België.

Ik denk dat we dan zelfs plaatsen teveel zullen hebben in de asielcentra.
De ultieme droom....
Ik kan me er redelijk bij aansluiten, behalve wat dat definitief staatsburgerschap betreft. Staatsburgerschap onder voorwaarden (geen criminele feiten plegen, geen familiehereniging met achterblijvers, geen huwelijkspartners importeren, en productief blijven)
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:17   #62
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Laat ze maar verder boeren op deze manier. Over 2 jaar zijn er verkiezingen...
Goed voor het VB en andere Vlaams-nationalistische partijen.

Tegen dan zwijgen ze dat weer allemaal stil...
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2009, 22:31   #63
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Oplossing

Citaat:

afgewezen = verplichte arbeid tot de vliegtuigticketten zijn betaald en terug naar land van herkomst.( en dat zullen er veel zijn!!)

Tweede schifting op basis van capaciteiten en na het behalen van een bepaald integratieniveau (taal kennen, geen hoofddoeken,...) :

Derde schifting na 6 maanden of een jaar : geen bewezen legale arbeid verricht + niet voldoende geëintegreerd : idem als 1.

Indien voldaan: mogelijkheid tot integratie met een herbevestiging na 5 jaar en dit driemaal.
Nadien definitief staatsburgerschap mét pensioenrechten vanaf de eerste legale werkdag in België en kinderbijslag voor kinderen geboren in België.

De ultieme droom....
Jodewa, je oplossing komt goed over, maar...tussen droom en daad staan praktische bezwaren.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 04:15   #64
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

De Werkmens zal vandaag weer met een goed humeur opstaan.
De helft van zijn loon is namelijk in goede handen.
En dat maand op maand. Chapeau.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 11:45   #65
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Laat ze maar verder boeren op deze manier. Over 2 jaar zijn er verkiezingen...
Goed voor het VB en andere Vlaams-nationalistische partijen.

Veel dieper kunnen ze inderdaad niet meer zakken he.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:02   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Veel dieper kunnen ze inderdaad niet meer zakken he.
oharme de marketing van BRT toont dan een gezinnetje die met 5 op één kamer zitten... Doe ik ook al jaren in Mercur hotels, ik heb dan welgeteld 10cm over links en rechts tussen de bedden om ons te bewegen..

Moesten ze nu nog eens met 2 gezinnen op een kamer zitten, zodat je in ploeg moet gaan slapen... zou ik denken, dat is pas om compassie te hebben.

nee prachtige vakantie dat die gasten hier krijgen. Zomaar gratis, door te zeggen dat je asiel zoekt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 12:45   #67
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Drie miljard mensen (beetje veel meer dan 6 miljoen) komen er vooral in de armere zuiderse landen nog bij de komende vijftig jaar. We kunnen Europa helemaal ommuren en om de tweehonderd meter een wachttoren met machinegeweer zetten. Dan kunnen we jaren aan een stuk schieten op een dichte massa en dan heb je nog maar de helft neer. Buiten houden is onmogelijk tenzij door de milieu, economische en politieke problemen in het zuiden aan te pakken en daarvoor onze huidige levenswijze aan te passen. Vermits ik de meerderheid van onze bevolking dat niet zie doen lijkt de toekomst me vrij somber.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 26 augustus 2009 om 12:46.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 13:30   #68
thefishdoesntthink
Gouverneur

thefishdoesntthink's schermafbeelding

Standaard

Al die mensen zo snel mogelijk legaliseren, zodat ze hier kunnen werken en zelf een woonst betalen. Dan moet de staat dat niet meer doen.
Oud 26 augustus 2009, 14:35   #69
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefishdoesntthink Bekijk bericht
Al die mensen zo snel mogelijk legaliseren, zodat ze hier kunnen werken en zelf een woonst betalen. Dan moet de staat dat niet meer doen.

Ik flip nu al door door de overbevolking hier in ons land
Oud 26 augustus 2009, 14:42   #70
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

En met deze crisis zijn we weer tien jaar verloren ! We gaan er allemaal aan.
Oud 26 augustus 2009, 18:19   #71
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

De ultieme droom....
Niets maar dan ook niets in uw voorstel heeft met asiel te maken.
Ook u verwart asiel met migratie.
Oud 26 augustus 2009, 18:37   #72
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Astar;4296468]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht

Andev, ik heb dat nochtans in het verleden al eens toegelicht hoor , en het zijn geen Europese richtlijnen maar een internationale conventie.
Sorry Astar, of ik heb toen niet op forum gegrasduind of ik ben het vergeten...
Maar waarom blijf ik zitten met het idee dat het hier in België erger is dan in veel andere landen? Ook Frankrijk heeft meer dan zijn deel, maar daar hoor ik dan Sarkozy die er eens met de Karcher wil doorlopen, zoiets hier zeggen legt zo ongeveer het land plat!
Zeggen en doen is natuurlijk ook nog iets anders, akkoord... In Engeland verzuipen ze er ook een beetje in, maar ze zijn streng als ze lieden in containers, camions enz ontdekken, en daar wordt niet mee gelachen...
Hier lees je vooral dat velen vijf dagen tijd krijgen om te verdwijnen en vele jaren later hier nog parmantig rondlopen en hun eisen stellen... Is dat overal zo?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 18:52   #73
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Niets maar dan ook niets in uw voorstel heeft met asiel te maken.
Ook u verwart asiel met migratie.
Ja, maar het probleem is de migratie, niet het "asiel", wat dat is voor 90 procent komedie om hun zin te krijgen.
Probleem is dus: de echte asielzoekers opvangen, de rest buiten de grenzen houden! Probleem grotendeels opgelost. Maar...
Wat is het percentage van diegenen die het land zouden moeten verlaten en het ook effectief doen? Of heeft men er in de verste verte geen idee van en geen zicht op? En die massa "nieuwe Belgen"? Wat voor een miskleun is dat?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 18:53   #74
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

[quote=andev;4298510]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astar Bekijk bericht
Sorry Astar, of ik heb toen niet op forum gegrasduind of ik ben het vergeten...
Maar waarom blijf ik zitten met het idee dat het hier in België erger is dan in veel andere landen? Ook Frankrijk heeft meer dan zijn deel, maar daar hoor ik dan Sarkozy die er eens met de Karcher wil doorlopen, zoiets hier zeggen legt zo ongeveer het land plat!
Zeggen en doen is natuurlijk ook nog iets anders, akkoord... In Engeland verzuipen ze er ook een beetje in, maar ze zijn streng als ze lieden in containers, camions enz ontdekken, en daar wordt niet mee gelachen...
Hier lees je vooral dat velen vijf dagen tijd krijgen om te verdwijnen en vele jaren later hier nog parmantig rondlopen en hun eisen stellen... Is dat overal zo?

Neen, en hier heb je gelijk. Het is vooral de laatste 2 jaar onder het nieuwe bewind van onze politici, maar ook gesteund door een brede laag van de publieke opinie en pers dat het in België blijkbaar heeeeel gevoelig ligt om vooral gezinnen te repatriëren. Kijk maar eens hoe de pers en media springt op hongerstakingen, kerk, kraan en openbare gebouwen die bezet worden en de vele demonstraties aan onze gesloten centra.

Mannen, vrouwen en koppels worden nog altijd gerepatrieerd omdat ze opgesloten kunnen worden in onze gesloten repatriëringcentra......maar o wee als daar plots kindjes bij zijn dan mag het niet meer. Ook vanuit de open opvangcentra mag er niet meer gerepatrieerd worden, iets dat in het verleden wel gebeurde.

Het niet meer kunnen repatriëren van gezinnen heeft tot gevolg dat heel wat gezinnen blijven hangen in de opvangcentra omdat er ook een koninklijk besluit is dat de opvangcentra verplicht om die gezinnen met kinderen onder de 18 jaar opvang te geven.
Ook onder stimulans van de nieuwe regularisatie criteria proberen heel veel asielzoekers herhaaldelijk asiel aan te vragen om zo in het opvangsysteem te blijven hangen.

Dat verklaart dan ook al een stuk de overbezetting in de opvangcentra.

Toch nog even zeggen dat in het laatste jaar er nog altijd zo'n 6000 personen gerepatrieerd zijn en zo'n 3000 vrijwillig terug keerde met de Internationale Organisatie voor Migratie.
Oud 26 augustus 2009, 18:57   #75
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ja, maar het probleem is de migratie, niet het "asiel", wat dat is voor 90 procent komedie om hun zin te krijgen.
Probleem is dus: de echte asielzoekers opvangen, de rest buiten de grenzen houden! Probleem grotendeels opgelost. Maar...
Wat is het percentage van diegenen die het land zouden moeten verlaten en het ook effectief doen? Of heeft men er in de verste verte geen idee van en geen zicht op? En die massa "nieuwe Belgen"? Wat voor een miskleun is dat?
Tiens, uw post had toch als hoofding " De oplossing voor het "asielprobleem" ?

U zegt de echte asielzoekers opvangen, u bedoelt waarschijnlijk de echte vluchtelingen opvangen ?

Lees mijn voetnoot eens

Laatst gewijzigd door Astar : 26 augustus 2009 om 19:05.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2009, 20:32   #76
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Drie miljard mensen (beetje veel meer dan 6 miljoen) komen er vooral in de armere zuiderse landen nog bij de komende vijftig jaar. We kunnen Europa helemaal ommuren en om de tweehonderd meter een wachttoren met machinegeweer zetten. Dan kunnen we jaren aan een stuk schieten op een dichte massa en dan heb je nog maar de helft neer. Buiten houden is onmogelijk tenzij door de milieu, economische en politieke problemen in het zuiden aan te pakken en daarvoor onze huidige levenswijze aan te passen. Vermits ik de meerderheid van onze bevolking dat niet zie doen lijkt de toekomst me vrij somber.
Je bent toch akkoord dat 50miljoen allochtonen de limiet is ?
Oud 27 augustus 2009, 05:33   #77
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je bent toch akkoord dat 50miljoen allochtonen de limiet is ?
Wat neerschieten ?
Ik ben met niets akkoord, ik stel alleen vast.
Oud 27 augustus 2009, 06:02   #78
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gewoon terug het oude systeem invoeren.

Asiel en arbeidsvergunning aanvragen in de ambassade in het thuisland.
Wie zonder verblijfsvergunning hier komt, zonder pardon terug sturen op eigen kosten.
Wie illegaal in het land verblijft zonder pardon afleveren op zijn eigen ambassade in ons land.
Wie weigert te vertrekken of een tweede maal illegaal hier verblijft, verplicht 3 jaar legerdienst tegen de voorwaarden van een dienstplichtige uit de jaren 70 van vorige eeuw.

Eens kijken of ze dan nog zo scheutig zijn om naar hier te komen, als ze ervoor moeten werken en een verplichte taal en beroepsopleiding moeten volgen en 3 jaar in dienst van de Europese bevolking moeten werken om de veroorzaakte kosten terug te betalen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2009, 06:33   #79
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Wat neerschieten ?
Ik ben met niets akkoord, ik stel alleen vast.
Je kunt toch maximaal 50miljoen allochtonen integreren in Belgie ?
Oud 27 augustus 2009, 08:00   #80
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Je kunt toch maximaal 50miljoen allochtonen integreren in Belgie ?
Hier zal je toch iets specifieker moeten zijn. Bedoel je dat je maximaal 50 of 60 miljoen mensen kan huisvesten in een regio zo groot als België? En zo ja: vanwaar haal je dat cijfer?

Ikzelf heb in ieder geval het vermoeden dat de demografische limieten veel hoger liggen dan dat, op voorwaarde dat je eindelijk werk maakt van ruimtelijke ordening natuurlijk.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be