Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2009, 18:42   #61
hotschizodiscocop
Staatssecretaris

hotschizodiscocop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Mainstream geloof ? WTF is dat nu weer ?
Een van de drie monotheistische religies?
hotschizodiscocop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 21:39   #62
Argusx43
Minister

Argusx43's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp wat je bedoelt, maar het is niet omdat hij "geen enkele moeite doet om mensen op andere gedachten te brengen" dat je per definitie enorm veel respect moet hebben voor iemand.

Eigenlijk zou het er nog aan mankeren dat hij andere mensen niet op andere gedachten probeert te brengen.

Daarnaast wil ik opmerken dat ik niet overtuigd ben dat diepgelovige mensen ècht respect kunnen hebben voor andere religies. Diep in zich is ieder overtuigd van zijn superieure religie, en vindt men andere overtuigingen maar zever in pakskes, ook al zal men het niet snel toegeven, of zelfs ten volle beseffen.
U hebt het over uwzelf, voel ik aan. Ieder heeft zijn geloof.
Oud 28 september 2009, 02:08   #63
ultcissqui
Vreemdeling

Standaard

Ik heb je onderwerp. Wat is nuttig innformation voor mijn werk.
Ik ben met u eens. Dat zijn de meest effectieve manier
hebben een gezegende dag
ultcissqui is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 15:13   #64
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Holle woorden.
Niet echt. Wat uw gesprekspartner beweert is zelfs helemaal waar. Intuitie bestaat, en autisten hebben het niet.

Het is zelfs niks bovennatuurlijks. Het komt er gewoon op neer dat je lichaamstaal kan lezen. Als je dat onbewust doet (en dat doen we allemaal, autisten uitgezonderd) dan heet dat intuitie.

Je zegt dan dingen als "mijn intuitie zegt dat die kerel dat meisje niet kan versieren", terwijl je gewoon hebt gezien dat haar voeten naar de deur gericht staan. Weinig mensen kunnen alle signalen definieren, maar we hebben allemaal wel een leven van training daarin achter de rug. Vrouwen trainen zich beter dan mannen en zijn beter geschikt om die signalen te registreren vanwege hun periferale zicht en betere kleuronderscheiding, vandaar de term vrouwelijke intuitie.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 september 2009 om 15:15.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 15:23   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Geloven is alleszins meer fun, en dus gezonder dan voortdurend twijfelen en alles in vraag te stellen. En het hoeft daarvoor niet eens waar te zijn, wat je gelooft. Probeer het eens voor een week, en merk het verschil.

Je moet natuurlijk niet proberen van iets te geloven dat je patent absurd vindt. Maar iets waarvan je intuitie zegt dat het misschien wel eens zou kunnen waar zijn.
Een gemakkelijkheidsoplossing dus?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2009, 23:33   #66
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Een gemakkelijkheidsoplossing dus?
In mijn geval ergens wel, want ik heb me slechts tot de gematigde islam bekeerd omdat ik bang was dat ze anders een stukje van tussen mijn benen zouden wegknippen.
Oud 29 september 2009, 00:31   #67
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Is dat een soort van islam zonder Mohammed Kodo Kodo?

Zoiets als dit?:

Niet de islam is het probleem – het respect voor dat wat de mens overstijgt, noem het Allah of God of het Transcendente – maar wel de mensen die beweren namens God te spreken, en dus eigenlijk zichzelf tot God verheffen. De profeten dus. In Arabië was de islam een vredesbeweging van hanifs of godzoekers die Mohammed voorafging. Onder andere Musaylima van de Banu Hanufa verkondigde een leer van verzoening onder de vechtende bedoeïenen in naam van ar-Rahman ar-Rahim, de Barmhartige Erbarmer. Mohammed heeft die beweging overgenomen in naam van zijn openbaringen – waarschijnlijk hallucinaties tot hij ze zelf ging manipuleren – en de bedoeïenen verenigd door hun agressie naar buiten Arabië te richten, naar het toen nog christelijke noorden (het huidige Egypte, Syrië, Irak enz...). Mohammed heeft van een vredesbeweging dus een oorlogsbeweging gemaakt en door het verrassingseffect van een aanval uit een richting waar niemand hem vandaan verwachtte, heeft dit mohammedanisme zeer snel een wereldrijk weten op te bouwen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2009, 00:45   #68
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Is dat een soort van islam zonder Mohammed Kodo Kodo?

Zoiets als dit?:

Niet de islam is het probleem – het respect voor dat wat de mens overstijgt, noem het Allah of God of het Transcendente – maar wel de mensen die beweren namens God te spreken, en dus eigenlijk zichzelf tot God verheffen. De profeten dus. In Arabië was de islam een vredesbeweging van hanifs of godzoekers die Mohammed voorafging. Onder andere Musaylima van de Banu Hanufa verkondigde een leer van verzoening onder de vechtende bedoeïenen in naam van ar-Rahman ar-Rahim, de Barmhartige Erbarmer. Mohammed heeft die beweging overgenomen in naam van zijn openbaringen – waarschijnlijk hallucinaties tot hij ze zelf ging manipuleren – en de bedoeïenen verenigd door hun agressie naar buiten Arabië te richten, naar het toen nog christelijke noorden (het huidige Egypte, Syrië, Irak enz...). Mohammed heeft van een vredesbeweging dus een oorlogsbeweging gemaakt en door het verrassingseffect van een aanval uit een richting waar niemand hem vandaan verwachtte, heeft dit mohammedanisme zeer snel een wereldrijk weten op te bouwen.
Bijzonder interessant, S! Het is alweer twintig jaar geleden dat ik Maxime Rodinson's "Mahomet" gelezen heb, toen een standaardwerk, en er is sindsdien veel vakkennis bijgekomen, dat zie ik aan jouw post ook weer. Met het Christendom loop ik nog meer achter, begin ik te vrezen.

Achter mijn grapjes over mijn bekering steekt inderdaad ook wel iets ernstigs, en ik zal het je wel eens uitleggen. Ik dacht eigenlijk aan het soefisme, meer bepaald Ibn Arabi. Voorlopig houd ik het echter liever nog eventjes luchtig.

Het concept "bekering" dat de mohammedanen van de christenen hebben overgenomen nadat dezen het hadden geperverteerd, is me strikt genomen wel wezensvreemd hoor.
Oud 6 oktober 2009, 08:22   #69
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Toch een belangerijke vraag.
Doet men de ogen toe en concentreert men dan op...wat?
Wat denken gelovigen dan? "Hmmmm... ik geloof..."?
Geloof verspreid zich als een virus.
webzwerver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2009, 08:25   #70
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Geloven is alleszins meer fun, en dus gezonder dan voortdurend twijfelen en alles in vraag te stellen. En het hoeft daarvoor niet eens waar te zijn, wat je gelooft. Probeer het eens voor een week, en merk het verschil.

Je moet natuurlijk niet proberen van iets te geloven dat je patent absurd vindt. Maar iets waarvan je intuitie zegt dat het misschien wel eens zou kunnen waar zijn.
Dat je vrouw je nooit zou bedriegen bvb.
Oud 6 oktober 2009, 08:25   #71
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Bestaat dat, intuïtie ?
Als je erin gelooft .
Oud 6 oktober 2009, 08:30   #72
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
En waarom neemt men iets voor waarheid zonder bewijs ervoor? Omdat het U bevalt, als men U zegt U bent bijzonder U bent uitverkoren U behoort tot de elite dan heeft de mens de neiging om dit voor waar aan te nemen. Dat behoort nu eenmaal tot de menselijke psychologie.
Mischien. Maar dat zijn niet de enige dingen waar mensen in geloven. In India heb je de paria's, de kaste der onaanraakbaren, die door iedereen veracht worden. Volgens hun religie zijn zij in deze kaste geboren om te boeten voor de misdaden in hun vorige levens. Iedereen gelooft dat, zodat het zelfs slecht bezien word, voor deze mensen enig medelijden te voelen. En weet je wat ? Zélf geloven zij dat ook ! Zij geloven dat ze de hel op aarde verdienen ! En dat duurt nu al 5000 jaar dat religie !
Oud 6 oktober 2009, 08:32   #73
webzwerver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Als men een kind opvoed met de gedachte dat hij de bezitter is van de enigste juiste waarheid en al de rest dwalen en maar varkens zijn zal hij dat graag aannemen, het geeft hem een speciaal status onder de anderen. Een systeem dat al meer dan 2000 jaar met succes is toegepast slaag kans 100%.
Juist.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be