Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2009, 23:27   #61
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nee serieus... het is wel zwak.
Het was meer bedoeld om de threadstarter op stang te jagen. Ik ontken het belang van ecologie niet, maar mensen zoals deepeco maken het imo belachelijk.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 23:42   #62
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Waar blijft mijn spaarlamp die me 's avonds als ik wat wil uitpuffen een warm ogend licht geeft zoals ik dat ken van de binnenkort verboden en in ons land reeds zo goed als uitverkochte gloeilamp? Dat soort finesses in ontwikkeling is blijkbaar rocket science...
ALs kind maakte ik booglampen. Recept: je neemt twee oude alkaline batterijen en snijdt ze open zodat de koolstofkern vrijkomt. Je sluit die kernen aan op de 240 volt in serie met een of ander electrisch apparaat (bvb een 2000 of 3000 Wattradiator) een en breng ze dicht bij elkaar tot ze elkaar raken. Dat punt begint dan te gloeien en dan verwijder je de koolstaven van elkaar zodat een vlam(boog) ontstaat. Geeft heel helder wit licht en zelfs UV.
Stinkt wel een beetje als je de koolstaven niet goed reinigt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Booglamp

In 't Engels is er meer uitleg:
http://en.wikipedia.org/wiki/Arc_lamp

Laatst gewijzigd door rikbe : 23 oktober 2009 om 23:47.
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2009, 23:58   #63
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Jij zegt zelf dat er geen partij is die ver genoeg gaat voor jou. Kennelijk zijn er dus maar heel weinig mensen die vrijwillig op zo'n partij zouden willen stemmen. En laat dat nou zijn waar democratie om gaat, niet de partijen, niet het stemrecht, zelfs niet de meerderheid, maar de wil van het volk. Wij (nou ja, mij even uitgezonderd gezien het hier om de Belgische/Vlaamse situatie gaat) moeten samen tot een compromis komen waar iedereen mee kan leven. Als alles naar jou ingedeeld wordt en het overgrote deel van de bevolking is het daar totaal niet mee eens dan is dat toch niet helemaal de bedoeling. Dit maakt ook het verschil met ander immoreel gedrag zoals bijvoorbeeld het opzetten van concentratiekampen voor een kleine minderheid. Dat is geen compromis waar iedereen mee kan leven, er gaan namelijk mensen letterlijk dood aan, en niet een beetje indirect per ongeluk ofzo, ze zijn er dan ook vrij fel tegen. Dat de regering niet verschrikkelijk ecologisch is terwijl jij dat wel zou willen is balen, maar het is niet zo dat je al direct voor je leven moet gaan vrezen ofzo. Dit is het compromis dat we hebben weten te sluiten. Als jij jouw standpunt aan de macht wil zul je het toch echt op de normale manier moeten doen: mensen overhalen, acties organiseren, een partij opzetten, debatteren, oppositie voeren, verkiezingen winnen en beleid maken. Gewoon de rest verbieden is een behoorlijk trollerige oplossing, en bovendien onrealistisch, want hoeveel mensen zouden er voor zo'n verbod stemmen?
tja, al wat ik zie is dat de meerderheid verkeerde keuzes maakt. Ze kiezen de verkeerde partijen en politici. En wat ik hier probeer te doen is jullie te laten zien dat dat immorele keuzes zijn, gebaseerd op egoisme enzo. En jullie zouden dat dan moeten verdervertellen aan anderen die dat weer verder zouden moeten vertellen totdat iedereen overtuigd is van het biocentrisch altruisme en de ecologische rechtvaardigheid. En doen jullie dat niet, tja, dan lag het niet aan mij; ik heb mijn best gedaan. Nu is het jullie verantwoordelijkheid. En als ik zeg dat alle leven intrinsiek waardevol is enzo, dan kun je moeilijk zeggen dat je het niet geweten hebt.
Ondertussen blijf ik verder opkomen voor de rechten van de zwakkeren en de kwetsbaren, zowel niet-menselijk levend wezen als menselijk levend wezen.

En waarom zeggen jullie dat het niet realistisch is om die partijen te verbieden? Punt is dat wij, u en ik, de verantwoordelijkheid hebben om daarnaar te streven. En we mogen niet denken aan winst of verlies, aan haalbaar of niet. Het is een ethische plicht en we mogen ons niet laten afleiden door onze wanhoop of onze interpretaties van de situatie. Het is immers niet 100% uitgesloten dat we zouden winnen. Zolang er al was het maar een piepkleine kans bestaat, moeten we ervoor strijden.
Het verbieden van de nazipartij in 1933, dat is wel onrealistisch, want aan het verleden kunnen we niets meer veranderen. Maar aan de toekomst; dat weten we niet, en zolang we het niet zeker weten, moeten we strijden.

Laatst gewijzigd door Deepeco : 24 oktober 2009 om 00:00.
Deepeco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 00:02   #64
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
??? Het kwade??? wat is dat?
alvast datgene wat niet overeenstemt met diep ecologische waarden (links biocentrisme enzo)
Oud 24 oktober 2009, 00:06   #65
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Binnenkort (relatief gezien) hebben we waarschijnlijk een fusiereactor die rendabel is (niet in belgique natuurlijk want hier wil men de splijtmachines nog tien jaar open houden voor een almoes voor de CD&V zonder enig vooruitzicht op lange termijn). Waar blijft mijn spaarlamp die me 's avonds als ik wat wil uitpuffen een warm ogend licht geeft zoals ik dat ken van de binnenkort verboden en in ons land reeds zo goed als uitverkochte gloeilamp? Dat soort finesses in ontwikkeling is blijkbaar rocket science...
Op de fusiereactor kunnen we niet wachten: we moeten de komende vijf jaar fundamentele keuzes maken en die reactor komt er ten vroegste over 30 jaar.

En over het warm ogende licht
1) hedendaagse spaarlampen hebben ook een warme kleur (ik durf ervoor te wedden dat je het verschil niet ziet.)
2) dat is totaal niet relevant vergeleken met de klimaatcrisis. We mogen niet zagen en klagen over triviale zaken zoals de warmtekleur van het licht van de lamp.
Oud 24 oktober 2009, 00:10   #66
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
alvast datgene wat niet overeenstemt met diep ecologische waarden (links biocentrisme enzo)
Oh, ik snap het, jij bent dus "Het Goede" en de rest is "Het Kwade". Mijn tante nonneke had het ook over zoiets.
Oud 24 oktober 2009, 00:17   #67
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) hedendaagse spaarlampen hebben ook een warme kleur (ik durf ervoor te wedden dat je het verschil niet ziet.)
2) dat is totaal niet relevant vergeleken met de klimaatcrisis. We mogen niet zagen en klagen over triviale zaken zoals de warmtekleur van het licht van de lamp.
Ik heb een paar jaar geleden een aantal lampen door "spaarlampen" vervangen, en nu vervang ik ze terug door normale lampen zodra ze de geest beginnen te geven.
Och ja. Dat herinnert me aan die spaarlamp die we gratis op de post konden gaan afhalen een paar jaar geleden. Kadoke van de regering. Na 3 weken was ze kapot.
Oud 24 oktober 2009, 00:43   #68
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op de fusiereactor kunnen we niet wachten: we moeten de komende vijf jaar fundamentele keuzes maken en die reactor komt er ten vroegste over 30 jaar.

En een paar gloeilampen zijn wèl relevant op gebied van klimaat terwijl er duizenden overbodige straatlantaarns langs de autostrades staan?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 06:36   #69
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad
vandaar dat het tijd is om wat meer te leven volgens ethische principes (links-biocentrisme, ecologische rechtvaardigheid,...). ik denk dat mijn ethiek zowat de tegenpool is van het fascisme.
Bullshit. Uw "ethiek" gaat juist hard buurtjeleen spelen bij het fascisme. "Je mag stemmen op wie je wilt, zolng het maar een partij is die mijn idealen verdedigt, anders verbieden we ze".

Deepeco of Deepego?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 06:37   #70
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het enige wat het kwade nodig heeft om te zegevieren, is dat goede mensen niets doen.
Gelukkig dan maar dat mensen tegen uw onzin ageren.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 24 oktober 2009, 06:38   #71
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stalin maakte een immorele keuze toen hij die miljoenen ter dood veroordeelde...
En ja, als iemand immorele stellingen poneert, mag je dat verbieden.
Ik mag uw immorele stellingen - waar deze topic bol van staat - dus verbieden?
Oud 24 oktober 2009, 06:40   #72
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bij kernafval ligt het anders: we zadelen toekomstige generaties op met een probleem (bv kosten voor het bewaken en controleren van het afval) terwijl ze er geen voordeel van ondervonden.
Weeral onzin. Een heel deel van de opgewekte energie gaat naar onderzoek en ontwikkeling van zaken die de toekomstige generaties ten goede zullen komen.
Oud 24 oktober 2009, 06:42   #73
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Biocentrisme wil zeggen dat alle leven intrinsieke waarde heeft, det niet ons ego, niet de mens, maar al het leven centraal staat. Dat wil dus concreet zeggen dat we niet zomaar alles mogen doen met levende wezens. Bv. we mogen geen leven doden, tenzij voor onze basisbehoefte (dus niet voor luxe)
Zie www.biocentrisme.net
Maar je mag ze wel het zwijgen gaan opleggen wanneer ze dingen verkondigen die niet stroken met uw grote visie? Dan mag jij je biocentrisme van mijn part in uw gat steken.
Oud 24 oktober 2009, 06:59   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnenkort (relatief gezien) hebben we waarschijnlijk een fusiereactor die rendabel is (niet in belgique natuurlijk want hier wil men de splijtmachines nog tien jaar open houden voor een almoes voor de CD&V zonder enig vooruitzicht op lange termijn). Waar blijft mijn spaarlamp die me 's avonds als ik wat wil uitpuffen een warm ogend licht geeft zoals ik dat ken van de binnenkort verboden en in ons land reeds zo goed als uitverkochte gloeilamp? Dat soort finesses in ontwikkeling is blijkbaar rocket science...
Die fusiereactor vergeet dat even voor 1000 jaar.
als je een kweekreactor uranium volledig verbrandt en niet 3% zoals nu met de huidige reactoren, kom je al 1000 jaar ver.
we spreken nog niet over thoriumreactoren...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 07:01   #75
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALs kind maakte ik booglampen. Recept: je neemt twee oude alkaline batterijen en snijdt ze open zodat de koolstofkern vrijkomt. Je sluit die kernen aan op de 240 volt in serie met een of ander electrisch apparaat (bvb een 2000 of 3000 Wattradiator) een en breng ze dicht bij elkaar tot ze elkaar raken. Dat punt begint dan te gloeien en dan verwijder je de koolstaven van elkaar zodat een vlam(boog) ontstaat. Geeft heel helder wit licht en zelfs UV.

ik snap eigenlijk niet als die Xenon lichten van die auto's zo gevaarlijk zijn voor de ogen waarom ze dan mogen rondrijden ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 07:23   #76
Dajjal
Minister

Dajjal's schermafbeelding

Standaard

Je posts staan bol van het soort kinderlijke naiviteit dat vanzelfsprekend is voor iemand die nog altijd aan mama's tiet hangt.

Zolang je in je veilig nestje zit, niets tekort komt en er vooral zelf niets voor moet doen, is het makkelijk de wereldverbeteraar uit te hangen.

Eens je ZELF in je onderhoud gaat moeten voorzien en je ZELF verantwoordelijkheid hebt om in het onderhoud van anderen (echtgeno(o)t(e) en kinderen) te voorzien zal je merken dat de wereld niet echt de suikerwollen plaats is die je nu in je hoofdje hebt.

Heel je biocentrische zever is een luxe die je je enkel kan veroorloven omdat anderen (niet-biocentrische) keuzes en daden stellen om jou je luxeleventje te geven.

Ik kijk uit naar de dag dat je gaat werken en je je eerste rekeningen en loonbrief krijgt. Dan denk je net zoals al de rest van ons "Wat de neuk ???".

Tenzij je natuurlijk je Grote Bestemming als linkse alternativo waarmaakt en gewoon op den dop gaat staan zodat je zelf Fulltime je Grote Gelijk kan prediken terwijl je parasiteert op zij die hun botten afdraaien om jou die luxe kado te doen.
Oud 24 oktober 2009, 08:12   #77
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Ik denk dat ik toch maar op zoek ga naar een lampentikker. Die man gaat goud verdienen binnenkort.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2009, 09:42   #78
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal Bekijk bericht
Je posts staan bol van het soort kinderlijke naiviteit dat vanzelfsprekend is voor iemand die nog altijd aan mama's tiet hangt.

Zolang je in je veilig nestje zit, niets tekort komt en er vooral zelf niets voor moet doen, is het makkelijk de wereldverbeteraar uit te hangen.

Eens je ZELF in je onderhoud gaat moeten voorzien en je ZELF verantwoordelijkheid hebt om in het onderhoud van anderen (echtgeno(o)t(e) en kinderen) te voorzien zal je merken dat de wereld niet echt de suikerwollen plaats is die je nu in je hoofdje hebt.
het is altijd makkelijk om de wereld te willen verbeteren (tenzij je heel ziek bent ofzo)
Of ik veilig in mijn nestje zit? Ik heb meegevaren in Antarctica tegen de illegale Japanse walvisjacht. dat was zeker niet zonder gevaar voor m'n leven. Ik heb in Afrika vrijwilligerswerk gedaan, alwaar ik malaria kreeg. Ik heb vele acties gedaan en werd vaak geconfronteerd met geweld.
En ik leef en woon ook zelfstandig; ben niet meer afhankelijk van mijn ouders.
En ik voorzie in het onderhoud van anderen (ik werk als vrijwilliger in een opvangcentrum voor vogels en wilde dieren: het meest smerige vieze vuile werk denkbaar)
En wat is een suikerwollen plaats?
Enfin, serieus nu; volgens mij speel je hier op de man, probeer je mij als persoon belachelijk te maken, als strategie om mijn visie belachelijk te maken. Iemand met iet of wat ethisch verstand ziet door die strategie die je hier gebruikt heen.

Citaat:
Heel je biocentrische zever is een luxe die je je enkel kan veroorloven omdat anderen (niet-biocentrische) keuzes en daden stellen om jou je luxeleventje te geven.
hoezo?
meen je dat?
welk luxeleventje?
Zeg toch gewoon dat jij op een aantal vlakken nog graag hebzuchtige keuzes wil maken en dat je geen wezenlijke tegenargumenten hebt tegen het biocentrisme en dat je dan maar ervoor kiest om het belachelijk te maken om zodoende je egoistische belangen te beschermen.

Citaat:
Ik kijk uit naar de dag dat je gaat werken en je je eerste rekeningen en loonbrief krijgt. Dan denk je net zoals al de rest van ons "Wat de neuk ???".
Tenzij je natuurlijk je Grote Bestemming als linkse alternativo waarmaakt en gewoon op den dop gaat staan zodat je zelf Fulltime je Grote Gelijk kan prediken terwijl je parasiteert op zij die hun botten afdraaien om jou die luxe kado te doen
ik werk, ja. Halftijds betaald plus heel veel vrijwilligerswerk onbetaald. Met dat halftijdse kom ik ruimschoots toe om in mijn basisbehoeften te voorzien (zoals gezegd: ik leef erg sober en heb helemaal niet veel nodig).
Oud 24 oktober 2009, 09:46   #79
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Weeral onzin. Een heel deel van de opgewekte energie gaat naar onderzoek en ontwikkeling van zaken die de toekomstige generaties ten goede zullen komen.
1) dat deel was veel te klein
2) we kunnen nu investeren in hernieuwbare energie en dan deel van die hernieuwbare energie gebruiken voor meer onderzoek en ontwikkeling
Kernerergie hebben we daarvoor niet meer nodig.
Oud 24 oktober 2009, 09:53   #80
Deepeco
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Bullshit. Uw "ethiek" gaat juist hard buurtjeleen spelen bij het fascisme. "Je mag stemmen op wie je wilt, zolng het maar een partij is die mijn idealen verdedigt, anders verbieden we ze".

Deepeco of Deepego?
Deepeco, want we moeten ons egoisme net opzij schuiven.

De gelijkenis met het fascisme en met de huidige democratie is dat je op enkele partijen wel en op anderen niet kan stemmen; we zijn dus altijd wat beperkt. (denk eraan: in de huidige democratie zijn ook enkele partijen verboden, namelijk fascistische partijen en hele kleine partijtjes die niet genoeg handtekeningen konden verzamelen.)
Het verschil met het fascisme en met de huidige democratie is dat je enkel nog op links-biocentrische partijen kan stemmen; dus op partijen die niet denken aan eigenbelang, maar opkomen voor de meest kwetsbaren.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be