Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2010, 14:32   #61
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Uw foto van een meneer met het bleekscheterig charisma van een nylon onderlijfje nog even terzijde, en met dank aan Everytime voor de links die mij evenzeer duidelijk maken dat we niets hadden gemist, vind ook ik het lachwekkend dat een gemeentebestuur iets kan hebben tegen een naam van een restaurant, louter omdat die in een andere taal is dan de bestuurstaal van de gemeente.

Straks zullen de eigenaars van een Renault Espace de naam van hun voertuig moeten wijzigen in Renault Ruimte vooraleer ze Halle binnenmogen.

Dat men terecht voet bij stuk wil houden qua bestuurstaal in Vlaanderen begrijp ik volkomen, maar een beetje beter gerichte rationaliteit zou daarbij geen kwaad doen. Taalfutiliteitjes als het hiervoor omschrevene zijn koren op de molen van de franskiljonse belgicisten, nietwaar.
ik denk dat t probleem over de naamgeving van de Espace zich niet meer stelt sinds Renault de fabriek in Vilvoorde koudweg sloot ten voordele van de fabriek in eigen land eerst.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:32   #62
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
oh, maar vandaag al schrijven ze iets over de onverdraagzame Vlamingen hoor, in hun edito. het gaat wel over het woonbeleid in Vlaanderen, maar uiteindelijk is alles goed om hun Vlamingenhaat te kunnen tonen hé.
U bedoelt die Brusselse koppel die niet naar Vlaanderen kan komen wonen? Toch niet normaal!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:32   #63
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
VLD wel he, die zitten in de oppostie op federaal niveau dus die zijn nu Vlaamsgezind he
tss, Anna, je volgt de politiek nie meer hé!
VLD zit in de federale regering maar niet in de Vlaamse...
Oud 5 maart 2010, 14:33   #64
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw foto van een meneer met het bleekscheterig charisma van een nylon onderlijfje nog even terzijde, en met dank aan Everytime voor de links die mij evenzeer duidelijk maken dat we niets hadden gemist, vind ook ik het lachwekkend dat een gemeentebestuur iets kan hebben tegen een naam van een restaurant, louter omdat die in een andere taal is dan de bestuurstaal van de gemeente.

Straks zullen de eigenaars van een Renault Espace de naam van hun voertuig moeten wijzigen in Renault Ruimte vooraleer ze Halle binnenmogen.

Dat men terecht voet bij stuk wil houden qua bestuurstaal in Vlaanderen begrijp ik volkomen, maar een beetje beter gerichte rationaliteit zou daarbij geen kwaad doen. Taalfutiliteitjes als het hiervoor omschrevene zijn koren op de molen van de franskiljonse belgicisten, nietwaar.
Hier ben ik het mee eens. Voor de rest begrijp ik heel die hype rond 'mijn restaurant' niet.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:34   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In feit moet die uitzending even slecht - of slechter - zijn als/dan "La Ferme Célébrités" van TF1! U woont in Frankrijk, u weet dus zeker en vast waarover ik het heb!

Laatst gewijzigd door Everytime : 5 maart 2010 om 14:34.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:36   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
Heb ik dat dan al gedaan misschien? Wauw! En zeggen dat sommigen daar moeite voor moeten doen en ik weet het niet eens meer...

Wat heb je hier gedaan dat een ban verdient misschien?
Kom kom, zó lang is het nog niet geleden. Selectief geheugenverlies?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:36   #67
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Hier ben ik het mee eens. Voor de rest begrijp ik heel die hype rond 'mijn restaurant' niet.
Dat is meestal met "hypes". De reden waarom er veel hypes ontstaan in Vlaanderen heeft alles te maken met de mediaconcentratie waardoor verchillende media er belang bij hebben om bepaalde zaken te "hypen".

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 maart 2010 om 14:37.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:37   #68
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U bedoelt die Brusselse koppel die niet naar Vlaanderen kan komen wonen? Toch niet normaal!
Dat is opnieuw een voorbeeld van de leugenachtige berichtgeving van Le Soir. Le Soir was namelijk 2 zaken vergeten:
1) Er werden eerder ook 2 Nederlandstalige koppels geweigerd.
2) De krant vergat te melden dat het grond -en pandendecreet enkel van toepassing is in woonuitbreidingsgebieden van 69 gemeenten. (met andere woorden een beperkt aantal gronden in een beperkt aantal gemeenten).
Oud 5 maart 2010, 14:37   #69
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
waarom niet normaal? het gaat hier over maar 69 Vlaamse gemeentes (op de 308), waar er op bepaalde stukken grond deze maatregel geldt. ze kunnen dus makkelijk naar Vlaanderen komen wonen hoor.
Oud 5 maart 2010, 14:38   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
tss, Anna, je volgt de politiek nie meer hé!
VLD zit in de federale regering maar niet in de Vlaamse...
idd serieuze lapsus ! my bad
t is hier te druk en teveel stress :s
Oud 5 maart 2010, 14:38   #71
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Taalrel in 'Mijn restaurant'

Vlaamsgezinde Halle moet niet weten van 'Les Deux' van Ludovic en Jurgen.

Read and weep: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GNT2N3V48

Wanneer gaat er eens een einde komen aan het taalfascisme van de flaminganten in dit land? Hoe kleinzielig kan een volkje zijn?
Die flaminganten is een komplete ramp.

Naast die Franse naam zal het ook wel een rol spelen dat de uitbaters homo zijn.

Vraag maar eens aan Filip De Winter wat hij van homo's denkt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:39   #72
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
ik denk dat t probleem over de naamgeving van de Espace zich niet meer stelt sinds Renault de fabriek in Vilvoorde koudweg sloot ten voordele van de fabriek in eigen land eerst.
Tja, er is niet veel gevaar dat België autofabrieken in het buitenland zou sluiten ; daarvoor moet je er eerst hebben, nietwaar.

Wat niet belet dat ook ik uiteraard elke sluiting van een werkverschaffende fabriek erg jammer vind.

Zou het niet kunnen dat de loonkosten in België dermate hoog zijn dat jullie een beetje kwetsbaar zijn op dat vlak ?
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:39   #73
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Het stadsbestuur heeft meer dan gelijk. Vooreerst is er geen enkele reden waarom aan een restaurant zonodig een Franse naam moet gegeven worden. De tijd dat een restaurant zich bij uitstek richtte tot de Frans sprekende bourgeoisie uit Vlaanderen is lang voorbij. Een Franse naam geeft dergelijk etablissement geen enkele meerwaarde. Het getuigt bovendien van weinig respect voor het Nederlands, en dat uitgerekend in Vlaams Brabant waar in bepaalde gemeenten de FDF-francofonie onafgebroken een elitaire en arrogante houding etaleert. Of is het soms de bedoeling van dat koppel om zich vooral tot die Francofonen te richten?
Dus een vlaams bedrijf hoeft ook geen Frantalige website ?
Oud 5 maart 2010, 14:40   #74
stropdrager
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat is meestal met "hypes". De reden waarom er veel hypes ontstaan in Vlaanderen heeft alles te maken met de mediaconcentratie waardoor verchillende media er belang bij hebben om bepaalde zaken te "hypen".
Dat klopt. Ik heb ook vernomen dat de 5 steden die deelnemen aan Mijn Restaurant een som aan VTM betaald hebben om het programma naar hun stad te lokken. Onbegrijpelijk dat er daaraan belastingsgeld wordt verkwist.
Oud 5 maart 2010, 14:42   #75
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
idd serieuze lapsus ! my bad
t is hier te druk en teveel stress :s
Misschien een beetje minder op de man spelen en je wat meer op het onderwerp focussen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 5 maart 2010, 14:42   #76
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan iemand mij zeggen wat "Mijn Restaurant" is?
http://www.vtm.be/mijn-restaurant/
Oud 5 maart 2010, 14:43   #77
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
In feit moet die uitzending even slecht - of slechter - zijn als/dan "La Ferme Célébrités" van TF1! U woont in Frankrijk, u weet dus zeker en vast waarover ik het heb!
Ik weet waar u het over hebt, Everytime, maar ik kijk zò weinig televisie dat ik van dergelijke programma's geen last heb. Als u bedoelt dat TV-pulp overal bestaat, hebt u echter volkomen gelijk. Al is de ene pulp wat beter gemaakt dan de andere, wellicht.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2010, 14:46   #78
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
2) De krant vergat te melden dat het grond -en pandendecreet enkel van toepassing is in woonuitbreidingsgebieden van 69 gemeenten. (met andere woorden een beperkt aantal gronden in een beperkt aantal gemeenten).
Het grond- en pandendecreet is in HEEL Vlaanderen van toepassing, beste.

Citaat:
Oud 5 maart 2010, 14:46   #79
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik die gasten was zei ik het Gemeentebestuur dat het de pot op kan.

Ik zou nog een Menukaart in het Frans buitenhangen. Wat denken die flaminganten wel zeg.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 5 maart 2010 om 14:53.
Oud 5 maart 2010, 14:47   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Misschien een beetje minder op de man spelen en je wat meer op het onderwerp focussen...
mss moet jij bepaalde vaststellingen wat minder op jouw persoon betrekken, en niet zo snel in t defensief gaan ...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be