![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of meer in de dertigste eeuw? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat probleem bestond voor de migratie en het zal bestaan zolang men de uitbuiting van de ene mens door de andere een normale zaak vindt.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat klopt maar niet zoals u dit voorstelt. Schooluitval heeft veel te maken met taal, het zou veel helpen mochten ouders ervoor zorgen zelf de taal te beheersen en buiten de school ook Nederlands met hun kinderen te spreken inplaats van de totale taalontwikkeling aan het onderwijs over te laten!. Het heeft ook te maken met het totaal ontbreken van belangstelling en begeleiding thuis, pa in de vzw of Marokko / Turkije en moeder zelfredzaam als een kleuter van vier beperkt kinderen enorm in hun kansen. Opvoeding is te vele gericht op primaire noden,dat beperkt kinderen enorm in hun ontwikkeling. De schooluitval vertaalt zich naar te weinig startkapitaal op de arbeidsmarkt, voeg hierbij weinig sociale vaardigheden, arbeidsattitude en oorzaak en gevolg staan in een ander daglicht dan u dit plaatst. Uw verhaal van samenleving en onrechtvaardigheid geloof ik niet meer na jaren werken in aandachtswijken hoor, de werkelijkheid zit niet politiek correct in mekaar en pas wanneer je dit erkent kun je oplossingen zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Excuses is wel het enige dat we te horen krijgen: ik had een slechte jeugd, ik heb geen deftige opvoeding gekregen, het was de invloed van mijn vrienden en ga zo maar door. De oorzaak van de problemen ligt meestal bij de persoon zelf. Dus iedereen dat het moeilijk heeft en braaf zijn leven probeert zo goed mogelijk op de sporen te krijgen moet dan maar in opstand komen en een bank gaan overvallen of dergelijke??? Het gaat een mooie wereld worden ik hoop voor U dat U geen winkel bezit dat ze komen overvallen omdat ze geld tekort komen. Of de banken overvallen waar ons geld meenemen waar ik en u waarschijnlijk ook zeer hard hebben voor moeten werken? Ik denk met deze stelling dat het vanaf nu beter is om nog enkel nog gevangenissen te bouwen. Aan politieke acties heb je niets, dit zijn ook mensen die enkel hun eigen geldbeugeltje vullen en uiteindelijk toch hun eigen zinnetje doen in onze maatschappij. Beter wat minder politiek kost ons alleen maar veel geld. De samenleving en de ingebakken onrechtvaardigheid oorzaak van armoede??? Oorzaak van armoede is verkeerde beslissingen nemen in het leven, de oorzaak is ook weer meestal bij de persoon zelf te zoeken. Ik kom uit een gezin waarin ik weinig kansen heb gekregen, geen opleiding ik bezit dus helemaal geen diploma. Ik ben nog geen dag werkloos geweest sedert 10 jaar al. Ik ben begonnen als verkoopster en ondertussen werk ik als administratief bediende, mijn partner en ik hebben een huis kunnen komen en wij hebben geen schulden. We zijn zeker niet rijk maar we bezitten wat we moeten hebben. Waar een wil is is een weg! Doorzettingsvermogen en twee handen aan je lijf en je komt er. Hoeveel zijn er niet die zeggen ik vind geen werk? Ze willen mij niet aannemen? Maar hoeveel van die personen gaat wel degelijk op zoek naar werk? Ik ken een aantal mensen (ook Belgen niet alleen allochtonen) die in collectieve schuldbemiddeling zitten, geen geld hebben, hun kinderen amper eten en kledij kunnen geven heel erg en schrijnende situatie om zo op te groeien. Maar papa en mama werken niet en liggen ganse dagen in hun zetel zo geraak je ook niet uit de armoede hoor dat noem ik lui zijn en op de kosten van de werkende mens leven. En straf zij zijn dan diegene die een bank gaan overvallen en met ons geld gaan lopen en dan nog eens door ons in de gevangenis worden onderhouden. Al eens bij stil gestaan hoeveel geld de criminelen in de gevangenissen ons jaarlijks kosten?? Personen zoals bvb Kim De Gelder kunnen onmogelijk nog in de samenleving terug integreren reken maar eens uit wat deze ene persoon de samenleving kost... Iedereen zou beter eens voor zichzelf de hand op de borst leggen en zien wat hij aan zijn leven kan bijdragen om te integreren in een westerse maatschappij. Door altijd maar te veralgemenen en te groeperen wordt het alleen maar erger ieder moet bij zichzelf beginnen om er iets te kunnen aan doen. En zoals alice zegt ben ik er ook volledig mee eens dat de taal een zeer grote factor speelt en hier wordt veel te weinig belang aan gehecht. Hoe kunnen kinderen de taal leren als de ouders het nog niet eens kunnen, we kunnen dit inderdaad niet enkel aan het onderwijs overlaten. Kinderen beginnen trouwens hun taal te ontwikkelen voordat ze met het onderwijs in contact komen. Als ze de taal al niet kennen de moment dat ze in de kleuterschool arriveren hebben deze kinderen al een enorme achterstand. Deze verantwoordelijkheid ligt bij de ouders. Laatst gewijzigd door knuffeltje : 13 april 2010 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ze zijn al veertien eeuwen bezig, en zien al uit naar de eindzege.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet het abstract denken zich ontwikkelen, zonder voldoende taalbeheersing om dit te begrijpen haak je af en zak je weg...allemaal toeval! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Van waar komen de slechte resultaten van migrantenleerlingen in België Culturele handicap, slechte integratie of sociale segregatie? Het PISA-onderzoek toont in België grotere verschillen tussen autochtone en allochtone leerlingen dan elders. Onze studie toont aan dat deze situatie voornamelijk voortvloeit uit de sociale positie van de leerlingen die uit de immigratie komen, en dat de specifiek etnische, culturele en taalkundige factoren zwak zijn (in Vlaanderen) of onbetekenend (in de Franstalige Gemeenschap in België). Dat heeft cruciale implicaties voor de noodzakelijke maatregelen om de weinig benijdenswaardige positie van ons land in de internationale statistieken te counteren." http://www.skolo.org/spip.php?article500&lang=fr |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe heeft die studie de invloed van cultuur en religie onderzocht, of deden ze dit juist niet? Die discussie is al menig keer gevoerd en toch blijf je hiermee aandraven! Laatst gewijzigd door alice : 14 april 2010 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Ja; ik begrijp ook niet dat jij de resultaten van dat onderzoek nog steeds niet ziet/wil zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() Jij kan bijvoorbeeld dat onderzoek lezen.
"Van waar komen de slechte resultaten van migrantenleerlingen in België Culturele handicap, slechte integratie of sociale segregatie? Het PISA-onderzoek toont in België grotere verschillen tussen autochtone en allochtone leerlingen dan elders. Onze studie toont aan dat deze situatie voornamelijk voortvloeit uit de sociale positie van de leerlingen die uit de immigratie komen, en dat de specifiek etnische, culturele en taalkundige factoren zwak zijn (in Vlaanderen) of onbetekenend (in de Franstalige Gemeenschap in België). Dat heeft cruciale implicaties voor de noodzakelijke maatregelen om de weinig benijdenswaardige positie van ons land in de internationale statistieken te counteren." http://www.skolo.org/spip.php?article500&lang=fr |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Waarom duurt dat allemaal zo lang voor je met onderzoeken afkomt? Beretje kicken op nodeloze discussies? Laatst gewijzigd door Cdude : 14 april 2010 om 08:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Zolang de mainstream van onze huidige elite (academici, politici, juristen, journalisten ...) de problemen niet au sérieux neemt of ze afwimpelt als een 'fait divers' zijn we door onze absurde onvoorwaardelijke tolerantie en laksheid een vogel voor de islamitische kat. Tot voor kort werden vele samenlevingsproblemen met onze moslim-medeburgers gewoon onder de mat geveegd. Maar zelfs voor de grootste poco's is het nu moeilijk geworden dit te blijven doen, protesten in universiteitsaula's, hoofddoeken op straat en opzichtige moskeeën laten zich immers niet geruisloos aan de kant duwen. Om nog maar te zwijgen van de baldadigheden en crimineel gedraag dat in naam van Allah en de moslimgemeenschappen in onze contreien wordt gepleegd. Problemen met de islam-vreemdelingen worden nu door de poco's noodgewongen erkend, maar herleid tot een 'fait divers' of onbetekenend feit. Zij blijven overigens met de glimlach beweren dat hun invloed ons dagdagelijkse leven (van niet-moslims) niet beïnvloed en dat we de plicht hebben verdraagzaam te zijn voor hun cultuur en/of religie (in hoeverre die laatste begrippen bij de moslims niet inwisselbaar zijn voor elkaar).
Nogmaals, zolang de poco's het leeuwendeel van het establishment blijven uitmaken, zal er weinig veranderen, ik heb daar geen goede hoop op. Ondanks het gegeven dan 90 % van de autochtone man in de straat het anders wil. Ik heb bijzonder veel respect voor die weinige 'intellectuelen' die wel tegen de waanzinnige multicul-gedachte openlijk durven ingaan en de islam terecht bekritiseren. Uiteraard betalen deze mensen een prijs voor hun openheid en eerlijkheid. Subtiel en soms ook iets minder subtiel worden ze door de mainstream van het establishment uitgesloten, genegeerd, geboycot of kortweg op laffe wijze 'teruggepakt'. En ondertussen gaat de islamisering maar verder en verder ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar ook dat ik schreef "Ja; ik begrijp ook niet dat jij de resultaten van dat onderzoek nog steeds niet ziet/wil zien. " |
|
![]() |
![]() |