![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Denk aan Kaliningrad,... |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() De FRanstaligen gaan niet meewerken aan het geleidelijk ontmantelen van BE hoor.
|
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Staatskundig is een confederatie een samenwerkingsverband tussen onafhankelijke staten. Een eerste voorwaarde om van een confederatie te spreken is het bestaan van onafhankelijke staten. Men kan staatskundig dus geen confederalist zijn zonder ook seperatist te zijn en vandaar ook dat het onzin is om te stellen dat confederalisme een stap in de richting zou zijn van een onafhankelijk Vlaanderen. Het is een stap er van weg!
Als we het hebben over een federale staat met een zwaartepunt bij de deelstaten (wat staatskundig helemaal geen confederatie is) dan bestaat België feitelijk uiteraard nog steeds maar als we het lijstje overlopen van de bevoegdheden die NVA bij de deelstaten plaatst en bij de centrale federale staat ("confederatie") dan kan men amper nog spreken van België. Het zou een lege doos zijn. Een lege doos waar NVA en co zal proberen op de één of andere manier om Brussel te "heroveren" op de Franstaligen om daarna meteen de confederatie op te zeggen. |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister-President
|
![]() 't Is te zien hoeveel centen ze daarvoor krijgen hoor, ken jij je landgenoten nu nog niet?
#71 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Amerikanen en andere toeristen komen amper verder dan Brussel en Brugge. Als ze al eens een andere taal dan Engels horen, is het vast en zeker Frans. Ik vraag me af of de meeste toeristen (en zakenlui) überhaupt wel weten of hier Nederlands gesproken wordt. Ieper wordt zelfs Ypres en niet gewoon 'Ieper' genoemd in de taal van Shakespeare. Om maar te zeggen dat onafhankelijkheid een droombeeld is, en dat daar in de realiteit heel wat (maar echt heel wat!) bij te kijken komt!
Bart De Wever is te groot voor een klein land als België. Daarom wil hij het splitsen. Laatst gewijzigd door Julianus : 11 mei 2010 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Het is wat paradoxaal: ze zijn er tegen, maar een deel heeft er zich bij 'neergelegd' omdat ze Vlaams separatisme sterk overschatten - het moet gezegd worden. Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 11 mei 2010 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou niet zo van dat geleuter van Brussel is Vlaams, Brussel is frankofoon, jawel, toch niet enz.
Ik hou ook niet van de houding "laat het vuile Brussel met de enorme schuldenberg en finansiële honger maar over aan de frankofonen". Voor mij, als flamingant, moeten de Brusselse Vlamingen blijvend aan ons gelinkt zijn. Maar tegelijk moeten wij van Brussel niet meer opeisen, dan hetgeen nu reeds in handen is van de Gemeenschap (behoudens natuurlijk eventuele bevoegdheidswijzigingen om den boel homogener te maken ... bla bla). Brussel zal dus altijd een spesiaal geval zijn. Dat Brussel en Walenland nader kontakt zouden zoeken en grote samenwerkingsverbanden, grootse samenwerkingsverbanden, zou opzetten: des te beter. Dat Brussel noodgedwongen zal samenwerking zoeken, omwille van de Vlaamse senten, mag als dermate vaststaand beschouwd worden, dat het onmogelijk is om er weddenschappen op af te sluiten. Ik ben er zelfs van overtuigd dat na een onafhankelijkheid van Vlaanderen, en met het spesiaal gedeelte van grondgebied Brussel (zoals hoger geschetst) ook Brussel er enorm op vooruit zal gaan. Het zal even pijn doen omdat ze het Vlaamse manna moeten missen, of maar kunnen bekomen mits hardere en kontroleerbare voorwaarden, ze zullen het gauw beseffen, en rap orde op zaken stellen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat mij betreft wel
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft zelfs slecht een haartje gescheeld of Amerika was Nederlandstalig geweest. Bovendien wordt er aardig wat handel gedreven tussen Nederland en Amerika. Zelf heb ik import gedaan vanuit Amerika en ik geef je het te doen om als Belg een contract voor de verdeling van iets binnen te halen. Hierin zijn onze Noorderburen ons altijd een flinke stap voor. België betekend geen moer meer voor Amerika dan dat Vlaanderen doet. Laatst gewijzigd door Garry : 11 mei 2010 om 20:25. |
|
![]() |