Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 mei 2010, 09:16   #61
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Natuurlijk is het mogelijk om met minder tevreden te zijn, zonder direct inbreuk te doen op essentiele dingen. Maar men zal waarschijnlijk wel zijn auto... moeten laten.
Wss wel, maar als iedereen met minder tevreden is, zal er minder geproduceerd moeten worden en minder produceren is minder werk en minder werk is minder inkomsten zowel voor de persoon zelf als voor de overheid, minder inkomsten voor de overheid is minder ziekenzorg minder pensioen .....

Laatst gewijzigd door alberto : 16 mei 2010 om 09:17.
alberto is offline  
Oud 16 mei 2010, 09:17   #62
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is een ferme drogreden die jij daar vertelt.

...
ik heb zelfs geen reden aangehaald en jij noemt hetgeen ik schrijf een drogreden? Je zal waarschijnlijk "evidentie" bedoelen.
speurneus is offline  
Oud 16 mei 2010, 09:19   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard Waarom stemmen de mensen voor verhoging pensioenleeftijd en afbouw sociale rechten?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Ik vraag het mij gewoon af gezien het succes van neoliberale partijen in Vlaanderen in volle economische crisis.

Het lijkt alsof we plots allemaal masochist zijn geworden.
Nu, voor de meeste werkende in de privé is er helemaal geen verhoging van pensioenleeftijd of sociale zekerheid.
Niet voor deze in loondienst en niet voor de zelfstandigen.
De meeste van deze mensen moet minstens 45 jaar arbeid leveren voor ze een volwaardig pensioen kunnen krijgen.

Maar deze mensen weten dat elke vorm van sociale zekerheid door hen moet betaald worden.
Veel van deze kiezers zijn ook ouder dan 35 jaar en hebben nog de tijd gekend dat je dagelijks moest gaan stempelen om dop of leefloon te kunnen krijgen.
En dat je zelfs eerst moest gewerkt hebben om rechten op een sociale uitkering te kunnen hebben.

Ons huidig sociaal systeem is een zuivere vorm van masochisme.
Als werkende mens iedereen die te lui is om te werken en in dit land woont of komt wonen op jou kosten onderhouden en ambtenaren na een periode van 25 tot 30 jaar aanwezigheid op hun kantoor, wegens te hoge werkdruk op hun 50ste op rust laten gaan, dat is pas zelfkastijding.

De meeste mensen beginnen te beseffen dat alle veranderingen van na 1970 en zeker na 1998 geen vooruitgang waren, maar een afbraak van de echte sociale zekerheid.
En de meeste mensen beseffen dat zij nu veranderingen moeten afdwingen of ze anders zelf zullen moeten werken tegen een hongerloon tot ze sterven.

Men wil terug naar het systeem van werken en opbouwen van rechten om van de sociale zekerheid te kunnen genieten en stoppen met voor iedereen sinter-klaas te spelen.

Dat is waar de mensen voor kiezen en voor niets anders.
Jantje is offline  
Oud 16 mei 2010, 09:29   #64
winnezele
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

er moet inderdaad iets fundamenteel veranderen. tijd dat men eindelijk de fortuinen eens gaat activeren. een miljonairstaks op die fortuinen boven het miljoen euro kan 9 miljard opbrengen. als we dan nog eens een crisisbelasting opleggen aan de banken (die we een paar jaar geleden gered hebben) is dit een extra miljard, het afschaffen van de notionele interest-aftrek zou twee miljard opbrengen en een efficiënte aanpak van de fiscale fraude drie miljard. er moet dus inderdaad iets fundamenteel veranderen. laat ons de staat hervormen van een machine om de rijken rijker te maken naar een robin hood die de fortuinen van dat rijk gespuis eindelijk laat renderen voor heel de maatschappij.

redwasp
daarmee alleen zal men het niet redden.
onlangs zat ik op verjaardagsfeest van mijn schoonbroer. 25 man aan wezig waaronder 3 die niet betaald werden door de overheid. dat is het grote probleem.
winnezele is offline  
Oud 16 mei 2010, 11:45   #65
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nu, voor de meeste werkende in de privé is er helemaal geen verhoging van pensioenleeftijd of sociale zekerheid.
Niet voor deze in loondienst en niet voor de zelfstandigen.
De meeste van deze mensen moet minstens 45 jaar arbeid leveren voor ze een volwaardig pensioen kunnen krijgen.

Maar deze mensen weten dat elke vorm van sociale zekerheid door hen moet betaald worden.
Veel van deze kiezers zijn ook ouder dan 35 jaar en hebben nog de tijd gekend dat je dagelijks moest gaan stempelen om dop of leefloon te kunnen krijgen.
En dat je zelfs eerst moest gewerkt hebben om rechten op een sociale uitkering te kunnen hebben.

Ons huidig sociaal systeem is een zuivere vorm van masochisme.
Als werkende mens iedereen die te lui is om te werken en in dit land woont of komt wonen op jou kosten onderhouden en ambtenaren na een periode van 25 tot 30 jaar aanwezigheid op hun kantoor, wegens te hoge werkdruk op hun 50ste op rust laten gaan, dat is pas zelfkastijding.

De meeste mensen beginnen te beseffen dat alle veranderingen van na 1970 en zeker na 1998 geen vooruitgang waren, maar een afbraak van de echte sociale zekerheid.
En de meeste mensen beseffen dat zij nu veranderingen moeten afdwingen of ze anders zelf zullen moeten werken tegen een hongerloon tot ze sterven.

Men wil terug naar het systeem van werken en opbouwen van rechten om van de sociale zekerheid te kunnen genieten en stoppen met voor iedereen sinter-klaas te spelen.

Dat is waar de mensen voor kiezen en voor niets anders.
Dat is inderdaad hetgeen ik constant zit te zeggen: als je de neoliberale partijen laat doen gaan de sociale rechten teruggeschroefd worden en de pensioenleeftijd opgetrokken worden aka werken voor een hongerloon tot de dood.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 mei 2010 om 11:45.
Fallen Angel is offline  
Oud 16 mei 2010, 12:30   #66
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad hetgeen ik constant zit te zeggen: als je de neoliberale partijen laat doen gaan de sociale rechten teruggeschroefd worden en de pensioenleeftijd opgetrokken worden aka werken voor een hongerloon tot de dood.
En als we de commie's terug aan de macht laten kunnen we weer beginnen met concentratiekampen. Dat is een gelijkaardige simplistische redenering.
Savatage is offline  
Oud 16 mei 2010, 12:49   #67
born2bewild
Banneling

Standaard

>>Waarom stemmen de mensen voor verhoging pensioenleeftijd en afbouw sociale rechten?

te veel mee-eters
born2bewild is offline  
Oud 16 mei 2010, 12:52   #68
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vraag het mij gewoon af gezien het succes van neoliberale partijen in Vlaanderen in volle economische crisis.

Omdat ik 35 ben en ten volle besef dat het huidige systeem onbetaalbaar is. Het lijkt me dan ook beter om nu de tering naar de nering te zetten, dan het binnen een paar jaar helemaal te laten instorten.
Rr00ttt is offline  
Oud 16 mei 2010, 13:38   #69
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Omdat ik 35 ben en ten volle besef dat het huidige systeem onbetaalbaar is. Het lijkt me dan ook beter om nu de tering naar de nering te zetten, dan het binnen een paar jaar helemaal te laten instorten.

Ik begrijp de jongeren wel die zeggen, fuck ik heb geen zin om de pensioenen te betalen van de generatie die die aan de basis ligt van de huidige problemen.
speurneus is offline  
Oud 16 mei 2010, 13:55   #70
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Omdat de meesten eindelijk tot het inzicht komen dat de huidige verspillingen niet door kunnen gaan en ons enkel dichter bij een faillissement brengen. Ik heb zelf nog een aantal voorstellen om België terug op het rechte pad te krijgen:

- een vergaande privatisering van het onderwijs
- een verhoging van de pensioenleeftijd tot 68 jaar
- het aantal ambtenaren halveren
- een onmiddellijke stopzetting van dopgelden, leeflonen en andere uitkeringen
- geen asielzoekers het land binnen laten en degenen die er nu zijn terugsturen
- ...
ik kan alleen hopen dat dit een cynische grap is. Maar om even iets over dat onderwijs te zeggen, Vlaams Belang is wss de enigste partij ter wereld die ronduit TEGEN onderwijs is. Als ik tenminste de mening van Albrecht Cleymans, VB-voorzitter in Berchem, mag geloven. Waarom zegt hij anders:

"Kon Jantje niet volgen op school, dan was hij dom en ging naar de beroepsschool of op zijn 12 jaar naar de fabriek." Helaas hebben de jaren zestig en de zachte sector ons echter "opgezadeld met een heel andere manier om naar de dingen te kijken. (...) Kan Jantje niet volgen op school, dan heeft hij dyslexie, is superbegaafd of heeft een heel andere manier om naar de dingen te kijken, dus gaat Jantje in therapie of naar een 'leefschooltje' waar kinderen 'zichzelf kunnen zijn' en 'hun persoonlijkheid leren ontplooien' (en niet leren lezen en rekenen, maar dat is een detail)."
Oud 16 mei 2010, 14:05   #71
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
*zucht* ik heb het over de pensioenen.
We gaan onze pensioenen moeten afgeven om onze pensioenen te behouden luidt het neoliberale adagium.

Die staatshervorming heeft daar trouwens niets mee te maken en kan voor mijn part gerust gestolen worden.
Leuke suggestieve vraagstelling, doch 1 advies : als je alleen de antwoorden wilt lezen die je zelf in gedachten had, typ ze dan zelf

U bent ongetwijfeld lid van de fanclub van uzelf

Noorman
Noorman is offline  
Oud 16 mei 2010, 14:38   #72
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nochtans eenvoudig, een coctail van wat des mensens' is, bijvoorbeeld het ontkennen van het onvermijdelijke en je reinste egoïsme.
De meesten menen immers dat niet aan HUN pensioenleeftijd geraakt zal worden en dat HUN sociale rechten niet afgebouwd zullen worden.
Lachen geblazen wanneer het omgekeerde blijken zal.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 16 mei 2010, 14:47   #73
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Succes met het hard werken en belastingen betalen voor geen pensioen.

Ergens anders is er trouwens een draad dat de 500 rijkste mensen zoveel bezitten als de 500 miljoen armsten.

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 mei 2010 om 14:58.
Fallen Angel is offline  
Oud 16 mei 2010, 14:49   #74
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Nochtans eenvoudig, een coctail van wat des mensens' is, bijvoorbeeld het ontkennen van het onvermijdelijke en je reinste egoïsme.
De meesten menen immers dat niet aan HUN pensioenleeftijd geraakt zal worden en dat HUN sociale rechten niet afgebouwd zullen worden.
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Iets zoals met roken. Het zal hen wel geen kwaad kunnen of we moeten toch van iets doodgaan.

Doet me trouwens denken aan dit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Denial

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 mei 2010 om 14:52.
Fallen Angel is offline  
Oud 16 mei 2010, 14:56   #75
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Noorman Bekijk bericht
Leuke suggestieve vraagstelling, doch 1 advies : als je alleen de antwoorden wilt lezen die je zelf in gedachten had, typ ze dan zelf

U bent ongetwijfeld lid van de fanclub van uzelf

Noorman
Nee ik vraag het mij gewoon af. Tot hiertoe heb ik enkel maar mensen horen zeggen dat we moeten inleveren omdat er geen centen zouden zijn. Hetgeen louter herhaling is van liberale spreuken aangezien ze verder de rekensom niet maken van hoeveel geld er werkelijk is en hoeveel er aan de staat zijn neus voorbijgaat.

Fallen Angel is offline  
Oud 16 mei 2010, 15:24   #76
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
hoezo lachen geblazen?? We zaten toch safe dankzij het zilverfonds van den baard?
zeg dat het niet waar is he

Laatst gewijzigd door born2bewild : 16 mei 2010 om 15:27.
born2bewild is offline  
Oud 16 mei 2010, 16:11   #77
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Succes met het hard werken en belastingen betalen voor geen pensioen.
Daar ziet het idd naar uit. Ik ga ervan uit zelf genoeg opzij te moeten zetten, maar sluit emigratie absoluut niet uit. I.e. ik zie niet in welke toekomst belgië mijn generatie - laat staan degenen nog na mij nog kan bieden.

Als die toekomst inhoudt dat je je te pletter kan werken om andere mensen te onderhouden en zelf maar jezelf zal moeten zien te redden... Voeg daar nog aan toe de voor mij nog belangrijkere - want veel moeilijker terug te draaien - verloochening van westerse waarden ten voordele van een multiculturele illusie en de optelsom is snel gemaakt.

Citaat:
Ergens anders is er trouwens een draad dat de 500 rijkste mensen zoveel bezitten als de 500 miljoen armsten.
So? Herverdeling is voor mij geen prioriteit in het beleid en van geen waarde an sich. Het merendeel van de deelnemers komt er bij herverdeling door de overheid nogal bekaaid vanaf in mijn ogen.

Het pyramidesysteem pensioenstelsel of de instroom van gelukszoekers maken voor mij duidelijk dat de overheid een alles behalve betrouwbare beheerder is. Get real, ze beheren al 48% van het BBP en dan nog komen ze altijd geld tekort....

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 mei 2010 om 16:12.
Rr00ttt is offline  
Oud 16 mei 2010, 16:34   #78
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hoezo lachen geblazen?? We zaten toch safe dankzij het zilverfonds van den baard?
zeg dat het niet waar is he
Diezelfde komt nu af met een plan om pensioenen te verhogen met 200€, maar als men vraagt waar die centen vandaan moeten komen, dan doet hij een uitleg, als dit en als dat, en dan binnen 5 jaar...

Met andere woorden: de sossen willen WEER een wissel trekken op de toekomst, ONWETEND hoe die toekomst zal zijn. Hij rekent op een toename van arbeid, maar zal dat werkelijk ook zo zijn?

Dat ze hun plannen maar steken waar de zon niet schijnt, en met hun pollen overal afblijven, vooral van financiën , want dat kost de brave burger toch alleen maar geld. Die sossen denk aan niks anders dan geld uitgeven, cadeautjes uitdelen... Hopelijk beseft de kiezer dat dit het zoveelste sprookje is...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 mei 2010, 16:37   #79
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Diezelfde komt nu af met een plan om pensioenen te verhogen met 200€, maar als men vraagt waar die centen vandaan moeten komen, dan doet hij een uitleg, als dit en als dat, en dan binnen 5 jaar...

Met andere woorden: de sossen willen WEER een wissel trekken op de toekomst, ONWETEND hoe die toekomst zal zijn. Hij rekent op een toename van arbeid, maar zal dat werkelijk ook zo zijn?

Dat ze hun plannen maar steken waar de zon niet schijnt, en met hun pollen overal afblijven, vooral van financiën , want dat kost de brave burger toch alleen maar geld. Die sossen denk aan niks anders dan geld uitgeven, cadeautjes uitdelen... Hopelijk beseft de kiezer dat dit het zoveelste sprookje is...
Tjah achteraf niet komen zagen dat de middenstand verdwijnt en de kloof tussen arm en rijk toeneemt.
De tentenkampen in de VS hebben de mensen daar al wel op andere ideeën gebracht.

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 16 mei 2010 om 16:37.
Fallen Angel is offline  
Oud 16 mei 2010, 16:51   #80
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

in een normaal land moeten zo'n gasten op ballingschap
born2bewild is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be