![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Van al de andere "diensten" kan of mag ik geen gebruik maken - ik mag er wel voor betalen. En als we het dan toch over die openbare weg hebben... Heb je al eens gezien hoe die miserie er bij ligt ???
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dat je eerst geld leent en dat dan niet terugbetaald klinkt op het eerste zicht krankzinnig wel. Ondanks dat is het toch niet helemaal onzinnig. Het is immers de bedoeling van dat systeem van lenen en het maken van geld op geld dat niet bestaat om een erfschuld te maken want daarmee hou je diegene die de erfschuld heeft in het gareel. Zo kent praktisch de hele wereld ondertussen die erfschuld van geld aan een vreemde mogendheid die in feite het reilen en zeilen van die staten beheersen. Het is een versmachtend juk geworden dat zichzelf mooi in stand heeft weten houden tot op heden maar echter meer en meer onder druk komt te staan door zichzelf. Het is een man-made iets dat hoewel ingenieus opgezet niet fout tolerant is en met ene ingebouwde killswitch; de onverzadigbare hebzucht en drang naar macht. Voorlopig kunnen ze er nog rond dansen maar vroeg of laat barst het gewoon kapot met alle gevolgen vandien.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is dan ook niet onredelijk om te stellen dat de liberaal denkenden verantwoordelijk zijn voor de staatsschuld. Een begroting is een balans tussen inkomsten en uitgaven. Diegene die de inkomsten willen terugdringen zijn evenzeer verantwoordelijk voor een scheeftrekking van de begroting, als diegene die de uitgaven willen opkrikken.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- duurdere overheid. Relatief veel meer ambtenaren. - wafelijzerpolitiek - de steenkoolmijnen / staalindustrie Zaken die volgens mij in het huidige beleid niet meer houdbaar zijn. - economisch onrendabele immigratie - massaal uitstappen uit arbeid voor 60 jaar - pensioenen van vastbenoemde ambtenaren - globaal aantal ambtenaren - twijfelpunt: gezondheidszorg. I.e. ik vind dit zelf een héél moeilijk debat maar met ouder worden nemen medische kosten exponentieel toe met steeds marginalere opbrengst. (Vb verzorgingskosten van demente hoogbejaarden) Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 30 juni 2010 om 00:08. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ja, door de notionele aftrekken stroomt er misschien minder geld binnen, maar dat verloren geld halen ze dubbel en dik terug binnen door extra belastingen bvb. op arbeid (en het zijn nog steeds de rijken die de lonen en dus die belastingen op arbeid) financieren. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem in België is niet de belastingsdruk, maar het feit dat we er geen navenante diensten voor in de plaats krijgen. Als we een beter functionerende staat, een betere sociale zekerheid, beter openbaar vervoer, etc... in de plaats krijgen, wil ik gerust meer belastingen betalen. Maar er moet dan ook iets gedaan worden aan het feit dat de grootste kapitalen nog steeds de belastingen kunnen ontvluchten. Hoe valt het bijvoorbeeld te verantwoorden dat Electrabel geen eurocent belastingen betaalt op haar immense winsten?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
P.30 44.3% België 48.2% Denemarken 47.1% Zweden We zijn de derde in de lijst. Als we vervolgens kijken naar staatsschuld: (bovenstaande drie landen ![]() België 99% Denemarken 38.5% Zweden 43.2% (in vgl met het BNP) Onze staat en met name onze ongelooflijk ingewikkelde en lomp staatssysteem moet weg. In 1 woord: weg. Zo'n klein land en dan nog hebben we 6 regeringen, hebben we dan nog eens provinciale besturen en gemeentelijke besturen. Dat is gewoonweg onbetaalbaar. Daarnaast wordt Electrabel reeds door meer dan 5 organisaties (hun boekhouding althans) gecontroleerd. Electrabel had men gewoonweg niet mogen verkopen en al zeker niet aan een buitenlands bedrijf. Maar nu steeds op de kap van dit bedrijf zitten en zo de discussie afwenden van waar er écht bespaard moet worden (nee Electrabel zal niet 22 miljard sponsoren tegen 2015), lijkt mij vrij irrelevant. Electrabel betaalt trouwens wél (niet evenveel als energiebedrijven in het buitenland maar desalniettemin, ze betalen wel degelijk) |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat zijn pas geweldige vooruitzichten. Bravo, dat ik daar zelf niet op gekomen ben. |
|
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De ware schuldigen zitten niet bij EBL, maar in de politiek. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 juli 2010 om 00:17. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan bent u naief. Als het iets anders was waarom zegt de regering dan niet: beste EBL gelieve uw facturen aan uw klanten met x% te verminderen ipv gelieve zoveel extra belastingen op te hoesten? Als het erom ging de kosten van electriciteit naar beneden te halen zou het eerste effect hebben op uw factuur, het tweede duidelijk niet. Voor EBL zijn beide scenarios net hetzelfde.
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Sinds dat gebeurt is heb ik me factuur van 54€ per maand naar 95€ zien oplopen (zelfde verbruik) !!! En verrast dat ik daar over was amaai.. niet zien aankomen nee hoor. En daar 90% van de mensen het slikt moet ik dat ook maar slikken. Da's de trieste realiteit van vandaag de dag. Wat conspiracies betreft zal ik het nog eens duidelijk proberen te stellen in de hoop dat er toch ene hier eens zich opener instelt; Het is net de bedoeling van diegene die aan de samenzwering doen dat men het merendeel van de bevolking doet geloven dat het theorieën zijn en waanideeën van mentaal gehandicapen of andere "idioten". Conspiracy theorie is dan ook een scheldwoord voor mensen die verder denken dan hun neus lang is en kritisch zijn buiten de goedgekeurde kaders vaak voorzien door de samenzweerders.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Ik zit al een week te wachten op informatie van Electrabel. In de privé loopt alles toch vlot en efficient ja.
on topic : de juiste cijfers weet ik niet maar een pak van haar schulden is onze overheid schuldig aan haar eigen burgers. De schuld niet terug betalen kan dus wel eens nare gevolgen hebben voor veel van de babyboomers. |
![]() |
![]() |
#79 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |