![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een simpele oplossing - zeker. En de politiek meest correcte ook. Zo van: "wij zijn immers een vrouwenblad dat recepten en borduurpatroontjes hoog in het vaandel heeft staan, en hoewel de maatschappij verder kan op instorten mag staan, gaan wij toch onversaagd door met het uitwisselen van recepten en borduurpatroontjes." Tja, da's ook een benadering natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 15 augustus 2010 om 00:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ben je dan toch niet goed geïnformeerd?, of is dit een dappere poging om de discussie wat te verleggen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In de naoorlogse periode zo tot en met de jaren tachtig was het hier zeer aangenaam leven, de mensen waren vriendelijk en over politiek werd er amper gesproken. Je hoefde toen ook je deur niet op slot te draaien hoor er was misdaad maar deze was heel miniem. De komst van de islam hier heeft niet alleen gezorgd dat de mensen zich onveilig voelen en/of dat ze op straat overvallen werden door de inwijkelingen, in de gevangenissen was plaats genoeg ook al moest je toen zelfs voor een verkeersboete een week effectief gaan zitten. Nu is dit land in twee grote groepen verdeeld, nml voor of tegen de islam-invatie. Heimwee, enorme heimwee heb ik naar vervlogen tijden. Ik zal maar geen lijstje maken van de nieuwe misdaden die ondertussen ontstaan zijn, dat gaat van handtastrekken tot groepsverkrachting.
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen. Er is dus blijkbaar een verschil tussen wat jij racistisch vindt en wat er werkelijk racistisch is. Paulus. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar het is wel de truc die het VB uithaalt. Na haar veroordeling verving ze "vreemdeling" door "Moslim" in haar discours; terwijl "vreemdeling" strikt genomen ook niet verwijst naar een zogenaamd ras. Om niet telkens te moeten vitten over semantiek; welk woord stel je voor i.p.v. "racisme"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Mijn eerste middenklasse wagen die ik kocht koste nieuw 132 000 Bfr en ik verdiende 32 000 per maand, nu kost die wagen in franken gerekend 1 20O OOO Bfr en hoeveel is een gewoon loon? 60 000 Bfr. Ik moest voor die wagen in jaren zeventig dus een kleine 5 maanden werken, voor dezelfde wagen moet ik nu 20 maanden werken. Vroeger alles beter? Geloof me maar snotneus.
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is een verschil tussen de werkelijke betekenis van het woord "racisme" en een overtreding van de anti-racismewetgeving. De Belgische wetgeving omtrent racisme is een vlag die vele ladingen dekt. Stigmatiseren, dicrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen, valt daat ook onder en is strafbaar. Iemand die bijvoorbeeld geen gehandicapten in zijn commerciële gymzaal wil en hen de toegang ontzegt, is in wezen geen racist, maar is wel in overtreding met de antiracisme wet. Maar dat is natuurlijk iets helemaal anders. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 augustus 2010 om 08:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan je me anders een woord geven die een verzamelnaam is voor : racist, seksist, etnist, culturist, religist,.... (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik ken immers niet het Nederlandse woord voor iemand die een medemens beoordeeld op het criterium etnie, cultuur, religie) Volgens de Belgische wetgeving is niet racisme strafbaar; wel racistische handelingen en oproep tot racisme. Op dit forum mag men racistische uitspraken doen; men mag echter niet oproepen tot racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hou het voorlopig dan maar bij de term 'oogklepper', maar sta open voor andere suggesties.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ligt dat aan uw perceptie, of aan de mond van de mohammedaan? Waarom zou ik het vreemd moeten vinden dat er uit de mond van een mohammedaan ook een woord als 'gelijkheidsbeginsel' komt?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw "persoonlijke mening" over mij klopt niet, en is beledigend, ik beoordeel mensen op hun gedrag, wat helaas bij bepaalde groepen samenlangt met cultuur en levenovertuiging,die vaak onderdrukking van mensen moet "rechtvaardigen". Niemand, zelfs Sus niet, beweert dat allochtonen altijd overal schuld aan hebben, dat lijkt voor mij op Nazipraktijken, tegenover forummers zoals Sus! Wat is dan uw doelstelling hier, een serieuze discissie of mensen het zwijgen opleggen omdat u vindt dat dit moet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In uw plaats zou ik het hebben over een overtreding op de racismewetgeving. Maar dat is geen woord, eerder een bepaling. Citaat:
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 15 augustus 2010 om 09:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Kan je quoten waarin ik stel dat je een racist bent als je een link legt met de culturele uiting van levensovertuiging?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
|
![]() Het ligt in de aard van het beestje om het goede te onthouden en het slechte te vergeten.
Wanneer ik dezelfde rekensom maak komt mijn auto nu goedkoper uit, komt mijn TV veeeeel goedkoper uit, kost mijn Computer een tiende van wat mijn eerste gekost heeft. Om u een voorbeeld te geven: mijn eerste CD speler kostte omgerekend 500€. Nu kunt ge er een krijgen voor 30€
![]() |
#78 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Inderdaad, mij was het ook al opgevallen.
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ten tweede: U bent bijzonder selectief in uw manier van citeren. Zo selectief zelfs dat dat hetgeen u hier doet met een eufemisme "creatief met de waarheid omgaan" genoemd kan worden. U heeft niet eens de beschaafdheid om de hele zin van Alice in zijn geheel te citeren, zodat de context zichtbaar wordt. Uw poging om even snel en goedkoop te scoren is heel erg doorzichtig derhalve. |
|
![]() |
![]() |