![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want dat gaat helemaaal niet om om ter slimst te zijn; dat is van de eerste minuut duidelijk. Je moet wel op de hoogte zijn (wat helemaal niets te maken heeft met intelligentie) van muziek, film, andere kunsten, politiek, sport, en andere amusante maar populaire dinges zoals keuken, seks, populaire tv-programma's ...., wat maakt dat het spelletje niet "onnozel" is. Het Weverke kan perfect de beste huidige politieker zijn, èn vriend en vijand verbazen in dat spelletje. En uiteindelijk zullen zijn kiezers hem wel de rekening presenteren ... (ik voorspel: in goede zin !!)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dan heeft u mij nog nooit in het Nederlands horen debateren, vrees ik.
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Niemand - zelfs onze (s)linkse medemens - mag anderen onderwerpen aan scheld- en haatproza. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In uw eigen vakgebied en met gedegen inwerking enz. zal die handicap grotendeels verdwijnen. Daarnaast bewijst het ook dat men een groot respect, beleefdheid en goedwillendheid aan de dag moet leggen, als men echt wilt horen wat een anderstalige je wil zeggen in een debat. (en in het debat van deze ochtend, was dat wijf van ecolo een heks; ik beklaag haar eventuele toekomstige schoonzonen ...) (en blijkt daar verder ook het kalf gebonden te zijn: de franstaligen zijn geen snars geïnteresseerd in wat Vlamingen denken/willen ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
mvg; Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet niet wat Uw moedertaal is ? Maar indien frans of engels..., debateert ge beter in het nederlands dan in deze talen ? Wel voor meer dan 90% van de bevolking is dit niet het geval. Trouwens welke franstalige politieker debateert beter in het nederlands dan in het frans ?
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens als ge uw tegenstrever wilt overbluffen (wat voor de meeste politieke discussies nog zacht uitgedrukt is) is dit veel gemakkelijker te doen, als gezelf uw moedertaal kunt spreken. Maw dat in politieke discussies de franstaligen, frans spreken, en de nederlandstaligen, nederlands. |
|
![]() |
![]() |
#69 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
En het komt er dan niet op aan of je over van alles en nog wat op de hoogte bent, maar hoe men je al dan niet ophemelt of laat afgaan. Citaat:
Zij kiest wie of wat men op zen bord krijgt. Maw, als ze willen, maken ze het Weverke totaal belachelijk. Citaat:
Wat niet wil zeggen dat men hem daar per definitie gaat laten zweten of belachelijk gaat maken. Maar het risico bestaat, met gevolg dat je er tegen moet gaan strijden. Het mooiste voorbeeld is de Waalse media, die één of andere psychiater opvoert, waardoor hij nood gedwongen moet gaan tegen procederen. Laatst gewijzigd door De Prof : 7 november 2010 om 23:23. |
|||
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik wil daar nog één latste ding over zeggen: Raar dat andere politici dan toch ook aan dat programma meededen en NIET meer dan 30% van de kiezers achter zich wisten te krijgen. (ik ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken op wiki wie er zo allemaal aan heeft meegedaan... ![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#73 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds door het forum dat hij daar kreeg en anderzijds door Bart zelf. Niemand kende Bart op de manier waarop hij hier in beeld kwam, zelfrelativerend met zijn droge humor die zo eigen is aan Bart. Bart kwam daar heel anders in beeld dan dat de mensen Bart plaatsten, denk maar aan het volgende: Erik Van Looy: 'Ongelooflijk. Je hebt negen van de tien uitwerpselen van dieren herkend.' Waarop Bart De Wever: 'Je kunt niet de hele dag stront over je heen krijgen zonder er iets van te weten.' Maw, we hebben inderdaad het één en ander te danken aan de slimste mens ter wereld. Relativerend: In 2006 heeft Bart voor de eerste maal deelgenomen aan dat spelletje, ik maak me sterk dat Jan modaal zich dat niet kan herinneren.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 8 november 2010 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil maar zeggen, die man kreeg hetzelfde forum, hij kon het alleen niet invullen.
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, ik denk dat junior ook een beetje van die trekken geerfd heeft.
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie wel degelijk het verschil. Was overigens Bourgeois die het platform voor onderbroekenlol voor politici introduceerde. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afgang is diens tweede naam.
De reden waarom hij een stemmenkanon is, is omdat er nog te veel Vlamingen en zeker in de contreien van Brakel kunnen rekenen op zijn dienstvertoon. Hoe beroept zich daar zelfs op en is er fier op. En natuurlijk dat hij de schoenen van le roi kuist en kust. |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Junior is grappig. Na de eclatante overwinning van de N-VA de Vlaamse kaart trekken terwijl senior de verpersoonlijking is van la belgique a papa. Als Jr. het echt meende, dan zou ik graag een vlieg zijn op hun familiefeestjes.
|
![]() |