Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 november 2010, 18:50   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Het bewijst vooral dat dertigjarige juristen niet noodzakelijk met een talenknobbel behept zijn.
Maar het bewijst evenzeer dat, als men debateert in een andere taal, dan zijn moedertaal, men automatisch met een handicap vertrekt.
Bob is offline  
Oud 7 november 2010, 18:50   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
...
Bart kan momenteel maar op één vlak de slimste mens ter wereld worden, en dat is in de politiek.

Schoenmaker blijf bij uw leest, en laat u niet afslachten en misbruiken in een spelleke, dat zogezegd om intelligentie gaat, maar waar het hoogte punt een komisch duo ( urbanus en Focketijn) het decor (moeten) afbreken.
Hebt gij ooit naar dat programma gekeken?
Want dat gaat helemaaal niet om om ter slimst te zijn; dat is van de eerste minuut duidelijk.
Je moet wel op de hoogte zijn (wat helemaal niets te maken heeft met intelligentie) van muziek, film, andere kunsten, politiek, sport, en andere amusante maar populaire dinges zoals keuken, seks, populaire tv-programma's ...., wat maakt dat het spelletje niet "onnozel" is.

Het Weverke kan perfect de beste huidige politieker zijn, èn vriend en vijand verbazen in dat spelletje.

En uiteindelijk zullen zijn kiezers hem wel de rekening presenteren ... (ik voorspel: in goede zin !!)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 november 2010, 18:54   #63
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Maar het bewijst evenzeer dat, als men debateert in een andere taal, dan zijn moedertaal, men automatisch met een handicap vertrekt.
Dan heeft u mij nog nooit in het Nederlands horen debateren, vrees ik.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 7 november 2010, 18:56   #64
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ze mogen kritiek geven op iedereen, maar niet op je NV-A?
Iedereen mag doordachte en redelijke kritiek geven op iedereen, ook op de nva.

Niemand - zelfs onze (s)linkse medemens - mag anderen onderwerpen aan scheld- en haatproza.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 7 november 2010, 18:58   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Daar is iets van aan, maar toch niet helemaal.

In uw eigen vakgebied en met gedegen inwerking enz. zal die handicap grotendeels verdwijnen.

Daarnaast bewijst het ook dat men een groot respect, beleefdheid en goedwillendheid aan de dag moet leggen, als men echt wilt horen wat een anderstalige je wil zeggen in een debat.
(en in het debat van deze ochtend, was dat wijf van ecolo een heks; ik beklaag haar eventuele toekomstige schoonzonen ...)

(en blijkt daar verder ook het kalf gebonden te zijn: de franstaligen zijn geen snars geïnteresseerd in wat Vlamingen denken/willen ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 7 november 2010, 19:05   #66
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

In uw eigen vakgebied en met gedegen inwerking enz. zal die handicap grotendeels verdwijnen.

Daarnaast bewijst het ook dat men een groot respect, beleefdheid en goedwillendheid aan de dag moet leggen, als men echt wilt horen wat een anderstalige je wil zeggen in een debat.
(en in het debat van deze ochtend, was dat wijf van ecolo een heks; ik beklaag haar eventuele toekomstige schoonzonen ...)

(en blijkt daar verder ook het kalf gebonden te zijn: de franstaligen zijn geen snars geïnteresseerd in wat Vlamingen denken/willen ...)
Boh, als we er even vanuit gaan dat de appel niet ver van de boom valt, dan zal ze die wel nooit hebben denk ik. Geen probleem dus.

mvg; Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 7 november 2010, 20:06   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Dan heeft u mij nog nooit in het Nederlands horen debateren, vrees ik.
Weet niet wat Uw moedertaal is ? Maar indien frans of engels..., debateert ge beter in het nederlands dan in deze talen ? Wel voor meer dan 90% van de bevolking is dit niet het geval. Trouwens welke franstalige politieker debateert beter in het nederlands dan in het frans ?
Bob is offline  
Oud 7 november 2010, 20:16   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mits de nodige inspanning, polyglotte aanleg, mits begrip van de tegenpartij... kan deze handicap grotendeels verdwijnen. Maar zelfs dan blijft hij.
Trouwens als ge uw tegenstrever wilt overbluffen (wat voor de meeste politieke discussies nog zacht uitgedrukt is) is dit veel gemakkelijker te doen, als gezelf uw moedertaal kunt spreken. Maw dat in politieke discussies de franstaligen, frans spreken, en de nederlandstaligen, nederlands.
Bob is offline  
Oud 7 november 2010, 22:47   #69
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Natuurlijk, dan wel even dat manifest aanpassen en het van de webstek halen.
Het is natuurlijk ook hun recht om dat te laten staan zodat mensen als jij een onderwerp hebben om te openen op dit forum
Vito is offline  
Oud 7 november 2010, 23:20   #70
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want dat gaat helemaaal niet om om ter slimst te zijn; dat is van de eerste minuut duidelijk.
Je moet wel op de hoogte zijn (wat helemaal niets te maken heeft met intelligentie) van muziek, film, andere kunsten, politiek, sport, en andere amusante maar populaire dinges zoals keuken, seks, populaire tv-programma's ...., wat maakt dat het spelletje niet "onnozel" is.
Het onnozele van het spelletje is, dat men met de kandidaten hun voeten kan spelen.
En het komt er dan niet op aan of je over van alles en nog wat op de hoogte bent, maar hoe men je al dan niet ophemelt of laat afgaan.

Citaat:

Het Weverke kan perfect de beste huidige politieker zijn, èn vriend en vijand verbazen in dat spelletje.
Nee, dat bepaald de VRT zelf.
Zij kiest wie of wat men op zen bord krijgt.
Maw, als ze willen, maken ze het Weverke totaal belachelijk.

Citaat:

En uiteindelijk zullen zijn kiezers hem wel de rekening presenteren ... (ik voorspel: in goede zin !!)
Je onderschat de kracht en de macht van de media toch hoor...
Wat niet wil zeggen dat men hem daar per definitie gaat laten zweten of belachelijk gaat maken.

Maar het risico bestaat, met gevolg dat je er tegen moet gaan strijden.

Het mooiste voorbeeld is de Waalse media, die één of andere psychiater opvoert, waardoor hij nood gedwongen moet gaan tegen procederen.

Laatst gewijzigd door De Prof : 7 november 2010 om 23:23.
De Prof is offline  
Oud 7 november 2010, 23:47   #71
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ben het zowat aardig moe om te zien schrijven hier dat BDW zijn succes te danken zou zijn aan "de slimste mens".

Ik wil daar nog één latste ding over zeggen: Raar dat andere politici dan toch ook aan dat programma meededen en NIET meer dan 30% van de kiezers achter zich wisten te krijgen. (ik ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken op wiki wie er zo allemaal aan heeft meegedaan... )
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 november 2010, 00:03   #72
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik ben het zowat aardig moe om te zien schrijven hier dat BDW zijn succes te danken zou zijn aan "de slimste mens".

Ik wil daar nog één latste ding over zeggen: Raar dat andere politici dan toch ook aan dat programma meededen en NIET meer dan 30% van de kiezers achter zich wisten te krijgen. (ik ben uit nieuwsgierigheid eens gaan kijken op wiki wie er zo allemaal aan heeft meegedaan... )
De Croo sr is daar volledig afgegaan.
Oud 8 november 2010, 00:13   #73
Busse87
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Die man is wereldvreemd .
Busse87 is offline  
Oud 8 november 2010, 00:13   #74
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De Croo senior gaat zowat overal volledig af, alleen is hij zo vol van zichzelf dat hij dat niet inziet.
poekieJ is offline  
Oud 8 november 2010, 00:17   #75
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

Als ik heel eerlijk wil zijn, moet ik zeggen dat Bart de eerste populariteit te danken heeft aan dat programma.
Enerzijds door het forum dat hij daar kreeg en anderzijds door Bart zelf. Niemand kende Bart op de manier waarop hij hier in beeld kwam, zelfrelativerend met zijn droge humor die zo eigen is aan Bart.
Bart kwam daar heel anders in beeld dan dat de mensen Bart plaatsten, denk maar aan het volgende:

Erik Van Looy: 'Ongelooflijk. Je hebt negen van de tien uitwerpselen van dieren herkend.'

Waarop Bart De Wever: 'Je kunt niet de hele dag stront over je heen krijgen zonder er iets van te weten.'

Maw, we hebben inderdaad het één en ander te danken aan de slimste mens ter wereld.

Relativerend: In 2006 heeft Bart voor de eerste maal deelgenomen aan dat spelletje, ik maak me sterk dat Jan modaal zich dat niet kan herinneren.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 8 november 2010 om 00:20.
guido 007 is offline  
Oud 8 november 2010, 00:21   #76
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Busse87 Bekijk bericht
Die man is wereldvreemd .
Ik wil maar zeggen, die man kreeg hetzelfde forum, hij kon het alleen niet invullen.
Oud 8 november 2010, 00:22   #77
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
De Croo senior gaat zowat overal volledig af, alleen is hij zo vol van zichzelf dat hij dat niet inziet.
Inderdaad, ik denk dat junior ook een beetje van die trekken geerfd heeft.
Oud 8 november 2010, 18:17   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Als sp.a of VLD of weetikveelwie dat in zijn programma had staan en dan plots een ommezwaai had gemaakt �* la BDW zou men er zeker ook begrip voor kunnen opbrengen ( ! )
Misschien een verschil tussen een kwis en met een kartonnen bootje met aangeplakte baard de verkiezingen ingaan? Of vond je dat een leuke scene misschien? En voor zover ik weet heeft hij verder nog geen onkieze moppen omtrent wielrennerij of zo zitten te tappen in De Laatste Show.

Ik zie wel degelijk het verschil. Was overigens Bourgeois die het platform voor onderbroekenlol voor politici introduceerde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 november 2010, 18:21   #79
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Afgang is diens tweede naam.

De reden waarom hij een stemmenkanon is, is omdat er nog te veel Vlamingen en zeker in de contreien van Brakel kunnen rekenen op zijn dienstvertoon. Hoe beroept zich daar zelfs op en is er fier op. En natuurlijk dat hij de schoenen van le roi kuist en kust.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 8 november 2010, 18:24   #80
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ik denk dat junior ook een beetje van die trekken geerfd heeft.
Junior is grappig. Na de eclatante overwinning van de N-VA de Vlaamse kaart trekken terwijl senior de verpersoonlijking is van la belgique a papa. Als Jr. het echt meende, dan zou ik graag een vlieg zijn op hun familiefeestjes.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be