![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar infeite is dat even gunstig voor de walen als voor de vlamingen, om een verantwoordelijk een (redelijk) goed werkend overheidsapparaat te hebben dat elektorale verantwoording moet afleggen en NIET een samenkomst en gedwongen compromis moet zijn van aparte democratische entiteiten die niet voor hetzelfde kiespubliek hun verantwoording moeten afleggen (het federale niveau). Vaststellen dat dat niet werkt, omdat men oftewel ingewikkelde compromissen moet maken die eigenlijk niemand tevreden stellen behalve als een van de twee gewoon toegeeft aan de grillen van de andere, en dat willen veranderen, is geen "vlaams voordeel", het is een voordeel voor al de inwoners van dit land. Maar om dat nu voor te stellen als vlaamse eisen, wil dat zeggen dat vlaanderen in ruil voor goed (of beter) bestuur voor de twee, zelf nog eens iets in de plaats moet afgeven in goeie compromis traditie. Als er hier enkelen zijn die aan "het algemeen belang" denken, dan zijn zij het die verregaande/alle bevoegdheden naar de deelregeringen willen zien overgaan. Al de anderen willen gewoon een inefficient machien in gang houden om postjes te bekomen.
![]() |
#63 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Uw arrogantie waarmee ge mij probeert te beschrijven zou aanvaardbaar zijn als ge mijn argument ook maar ietwat inhoudelijk zou geraakt hebben. Laatst gewijzigd door captain jack : 7 januari 2011 om 15:03. |
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn antwoord is wel in verband met uw vraag. Ik bedoelde: de vlaming denkt WEL aan het welzijn van zowel Waal als Vlaming, en weet wel wat daarvoor moet gebeuren, maar lomp als-em is, stelt hij het voor als een Vlaamse eis, waardoor hij, na al eens aan het algemeen belang gedacht te hebben, nog eens extra mag dokken ook. Dubbele winst voor de waal: eerst omdat de vlaming hem een beter functionerende staat geeft, en dan nog eens omdat hij dat moet compenseren om zijn "eis" erdoor te krijgen.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 januari 2011 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Gouverneur
|
![]() Excuses, ik heb het verkeerd opgevat.
Inderdaad, ge hebt gelijk. Door altijd te spreken over de Vlaming wil dit of dat stellen we Vlaamse eisen voor alsof ze niet in het algemene belang kunnen zijn. Dat is een zeer foute taktiek. Laatst gewijzigd door captain jack : 7 januari 2011 om 15:16. |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() En terecht...
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 9 januari 2011 om 23:46. |
|