Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 januari 2011, 08:32   #61
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Is de oplossing dan misschien... van België een Bundesland maken met verregaande autonomie? Er zou wél gesaneerd worden, de Franstalige minderheid heeft niets in de pap te brokken en het spelletje van Brussel is uitgespeeld en ze wordt een gewone stad.

Zoow, dat daar nog niemand is opgekomen...
Er is geen oplossing voor België. Tenzij verdwijnen. De enige oplossing is een soevereine Vlaamse staat.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 24 januari 2011 om 08:32.
Txiki is offline  
Oud 24 januari 2011, 09:51   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er is geen oplossing voor België. Tenzij verdwijnen. De enige oplossing is een soevereine Vlaamse staat.
Op korte termijn: confederalisme.
Op lange termijn: een soevereine staat
Boduo is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:03   #63
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Op korte termijn: confederalisme.
Op lange termijn: een soevereine staat
Ik ben lang pro-België geweest maar ik ben sinds een paar jaar ook van mening dat een op de klippen gelopen relatie best vreedzaam beëindigd wordt vóór er klappen vallen
Ars_Nova is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:03   #64
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ik ben lang pro-België geweest maar ik ben sinds een paar jaar ook van mening dat een op de klippen gelopen relatie best vreedzaam beëindigd wordt vóór er klappen vallen
Ik denk dat je niet de eerste bent en ook niet de laatste zult zijn.
Zwartengeel is offline  
Oud 24 januari 2011, 13:16   #65
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
de zwarten waren inderdaad racisten: kozen voor de vijand
Zoek de betekenis van racisme toch nog maar eens op.

Racist is geen algemeen scheldwoord dat je kan gebruiken tegen iedereen die je niet leuk vindt.
Oud 24 januari 2011, 18:07   #66
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad: het voortdurend uitdagen en treiteren van Mielkit, typisch vrouwelijk, heeft er ferm aan geholpen om het "huwelijk" op de klippen te laten lopen.
Boduo is offline  
Oud 24 januari 2011, 18:09   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Zoek de betekenis van racisme toch nog maar eens op.

Racist is geen algemeen scheldwoord dat je kan gebruiken tegen iedereen die je niet leuk vindt.
Net dat hebben ze in Belgie verheven tot een kunstvorm als het ware.
Oud 24 januari 2011, 18:30   #68
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het federaal niveau draait vierkant, Brussel is een mesthoop, de Waalse regering is een vuilnisbelt waar iedereen de grootste hoop schroot voor zichzelf wilt en de Vlaamse regering is, toegegeven, ook niet perfect (we zitten er immers met types �* la Genez).
Eruit geraken lukt al 7 maanden niet en een oplossing zit er niet aan te komen.

Is de oplossing dan misschien... van België een Bundesland maken met verregaande autonomie? Er zou wél gesaneerd worden, de Franstalige minderheid heeft niets in de pap te brokken en het spelletje van Brussel is uitgespeeld en ze wordt een gewone stad.

Zoow, dat daar nog niemand is opgekomen...
Mss kan je dit topic bij K&K plaatsen, want je bent toch niet serieus mag ik hopen ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 24 januari 2011, 19:19   #69
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Mss kan je dit topic bij K&K plaatsen, want je bent toch niet serieus mag ik hopen ?
Uiteraard meen ik dit niet serieus, maar ik vind het wel een leuke denkoefening. Het is eens iets anders dan het gebruikelijke onafhankelijk Vlaanderen of Groot-Nederland.

De reden dat ik het niet bij K&K plaats, is omdat het wel degelijk te maken heeft met de politieke actualiteit, en hier wordt er nog serieus (op een paar posts na) over gediscussieerd. Bij K&K verschijnt de grootste b*llsh*t die niets ter zake doet en het niveau in twee posts herleidt tot kleuterpraat.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 24 januari 2011 om 19:19.
poekieJ is offline  
Oud 24 januari 2011, 19:35   #70
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard meen ik dit niet serieus, maar ik vind het wel een leuke denkoefening. Het is eens iets anders dan het gebruikelijke onafhankelijk Vlaanderen of Groot-Nederland.

De reden dat ik het niet bij K&K plaats, is omdat het wel degelijk te maken heeft met de politieke actualiteit, en hier wordt er nog serieus (op een paar posts na) over gediscussieerd. Bij K&K verschijnt de grootste b*llsh*t die niets ter zake doet en het niveau in twee posts herleidt tot kleuterpraat.
Kijk, je mag het een denkoefening noemen, ik reageer als een vlaams republikein die geboren is na de oorlog.
Het streven naar een onafhankelijk vlaanderen wordt al decenialang gedwarsboomd omdat een "bepaald" deel van de vlaamse beweging den "duits" ne" toffe" vond!
Ik dus niet, en jij gaf met je "denkoefening" dat een beetje aan.

Dus ja ik vind je voorstel "bullshit" en dat hoort thuis bij K&K.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 24 januari 2011, 19:43   #71
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Vlaanderen als een soort satellietstaat van de USA ?
Een extra sterretje op hun vlag en ineens plaats genoeg om op hun eigen grondgebied kernwapens te zetten...
Ook op culinair vlak echt een vooruitgang ...
manta is offline  
Oud 24 januari 2011, 20:11   #72
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk, je mag het een denkoefening noemen, ik reageer als een vlaams republikein die geboren is na de oorlog.
Het streven naar een onafhankelijk vlaanderen wordt al decenialang gedwarsboomd omdat een "bepaald" deel van de vlaamse beweging den "duits" ne" toffe" vond!

Als Vlaamse republikein(soort van) die geboren is na de oorlog begrijp ik je standpunt, maar daarom classeer ik dit nog niet meteen als bullshit.
poekieJ is offline  
Oud 24 januari 2011, 20:35   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je maakt nu zeld de fout door "den duits" van vandaag gelijk te stellen aan "den duits" van toen. Er is vandaag geen sprake van een naziregime, zelfs al zou Vlaanderen een lidstaat worden van de Duitse bond. Of het een goed idee is is een andere kwestie, maar er gaan heus geen concentratiekampen en SS'ers opduiken in uw dorp omdat we parlementsleden naar de Bundestag sturen in plaats van naar de Leuvensesteenweg.
Pelgrim is offline  
Oud 24 januari 2011, 21:43   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Poekie: zo'n "denkoefening" : SHAME ! ! !
Boduo is offline  
Oud 26 januari 2011, 20:40   #75
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als Vlaamse republikein(soort van) die geboren is na de oorlog begrijp ik je standpunt, maar daarom classeer ik dit nog niet meteen als bullshit.
Hier ook van die "soort"

Ik vroeg je of je serieus was ?
Je antwoorde "nee" , waarop ik repliceerde dat zoiets bij K&K hoort.
Jij nam de combinatie van "K&K" en "bullshit" in de mond.
Waarop ik gewoon zei dat je "denkoefening bij "K&K" hoorde, alleen gebruikte ik jouw terminologie !

Bon, ik reageerde omdat er hier mensen op het forum zitten, zoals een Max van Dietsland ofzoiets, die dit dus wel een "serieus" voorstel vinden, en niet alleen maar een "denkoefening" en die gast heeft dus wel wat heimwee naar "vroeger" als je me begrijpt ?
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 26 januari 2011, 20:41   #76
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
alles is beter dan de huidige situatie
u vergeet een totaal unitair B regime. Dat zou erger zijn.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 26 januari 2011, 20:44   #77
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Je maakt nu zeld de fout door "den duits" van vandaag gelijk te stellen aan "den duits" van toen. Er is vandaag geen sprake van een naziregime, zelfs al zou Vlaanderen een lidstaat worden van de Duitse bond. Of het een goed idee is is een andere kwestie, maar er gaan heus geen concentratiekampen en SS'ers opduiken in uw dorp omdat we parlementsleden naar de Bundestag sturen in plaats van naar de Leuvensesteenweg.
Je reactie valt me nogal tegen, had iets beter van je verwacht en had ook verwacht dat je me al beter zou kennen.
Lees mijn antwoord naar poekieJ.
enne nee ik stelde de "duits" van vroeger niet gelijk aan den "duits" van nu.
Maar ik zie begod niet in wat wij als Vlamingen in een "soort" van groot Duitsland moeten gaan doen ! Ik dacht dat zoiets nogal duidelijk was voor een sympathisant van een Europa der volkeren....
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 26 januari 2011, 21:08   #78
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je reactie valt me nogal tegen, had iets beter van je verwacht en had ook verwacht dat je me al beter zou kennen.
Lees mijn antwoord naar poekieJ.
enne nee ik stelde de "duits" van vroeger niet gelijk aan den "duits" van nu.
Maar ik zie begod niet in wat wij als Vlamingen in een "soort" van groot Duitsland moeten gaan doen ! Ik dacht dat zoiets nogal duidelijk was voor een sympathisant van een Europa der volkeren....
Het gaat niet over de vraag of het een goed idee is of niet, maar over de vergelijking met de tijd van het Derde Rijk.
Pelgrim is offline  
Oud 26 januari 2011, 21:10   #79
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stem je dan ook op N-VA?
bgf324 is offline  
Oud 27 januari 2011, 00:07   #80
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Het gaat niet over de vraag of het een goed idee is of niet, maar over de vergelijking met de tijd van het Derde Rijk.
zucht, lees mijn aantwoord naar poekieJ aub.
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be