![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stap voor stap, langzaam maar zeker....naar de verdoemenis.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#65 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wat is het belangrijkste: De taal leren van het land waar je geboren bent en waar je voor de rest van je leven gaat wonen/werken/... of de taal van een land waar je voorouders vandaan komen.
Ik denk dat als je kiest om Turks te leren voor het Duits dat je dan consequent moet zijn, dat je dan ook voor Turkeye kiest ipv voor Duitsland als je echt zo nationalistisch bent. Of wil je eigenlijk dan gewoon zeggen dat je enkel in Duitsland bent om te profiteren? Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 18 maart 2011 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() De Turken die ik ken zijn hardwerkende mensen. Kunnen in geen enkel opzicht in dezelfde doos worden gestopt als de Arabieren, die niet zo graag een werkzaam leven leiden.
Dus nee, ze komen niet om te profiteren. Maar een stukje feodaliteit ligt nog wel besloten in de Turkse gemeenschap. Een hooggeplaatste ambtenaar vindt het absoluut niet vervelend om met 'Bey' te worden aangeschreven.
![]() |
#68 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De mentaliteit van ik ga hier wonen maar ik ga in mijn eigen taal blijven spreken en heb niet de behoefte om met jullie te communiceren zegt in mijn ogen genoeg over hoe gemotiveerd bepaalde mensen zijn om met de autochtone bevolking samen te wonen. Nationalisme op zich is niet per se slecht maar het plaatst je ook buiten de rest van de maatschappij als je het te extreem doet voor een land waar je niet meer woont en leeft. Als je na de 2e generatie nog niet in staat bent de taal van een bepaald land te spreken dan vraag ik mij af wat je er komt doen in dat land. De taal die je eerst leert zegt in mijn ogen waar je prioriteiten liggen als ouder, het is beschamend dat je kind niet eerst de taal leert van het land waar hij geboren is en zal moeten overleven later (uiteraard zijn er uitzonderingen voor mensen die op reis/... een geboorte meemaken). Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 27 maart 2011 om 11:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Geloof maar dat 98% van de Turken in Duitsland normaal Duits spreken. Idem voor Nederland. Dat ze onderling hun eigen taal spreken, wat is daar verkeerd aan? Ik doe precies hetzelfde als ik met Hollanders, Duitsers of Fransen en Engelsen te maken heb, spreek ik hun eigen taal.
Een ander verhaal is het met de (Noord)Afrikanen. Die spreken veelal hun eigen stamdialect en niet veel anders. Kunnen dus ook niets leren. het valt ze niet eens aant wrijven. Nederland maakt het ze nog makkelijker door alle officiële stukken in hun eigen schotschrift op te dienen weshalve elke aandrang om het lokale jargon te leren al bij voorbaat de kop wordt ingedrukt.
![]() |
#71 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik zie de relevantie van je vraag niet.
Ga je mij beledigen als ik kinderen heb, of wil je ermee bewijzen dat als ik geen kinderen heb ik hier niks over mag zeggen? Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 27 maart 2011 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In een samenleving werkt dat anders, leer je de taal van de samenleving niet dan ben je er geen deel van maar sta je erbuiten. Dat is de realiteit. Met slechtere beheersing van je landstaal ben je bovendien telkens een stap achter op iedereen, je verknoeit dus je eigen kansen op de arbeidsmarkt. Wie denk je dat ze aannemen? Iemand met "gebroken nederlands/duits/frans" omdat het zijn/haar 2e taal is of iemand die het vloeiend spreekt omdat het zijn moedertaal is? Onderling je "eigen taal" spreken is normaal, wat niet normaal is dat je "eigen taal" na meerdere generaties in een land wonen (jouw geboorteland) een verre buitenlandse taal is. Dat is wat ik niet gepast vindt, je marginaliseert alleen jezelf en eventueel ook je kinderen. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 27 maart 2011 om 17:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Op dat punt ben ik het met je eens - en dat zie je heel sterk binnen de groep Marokkanen waar maar een enkeling vlekkeloos Nederlands spreekt. De linkse politiek maakt het ze op dat punt het leven ook erg makkelijk. Voor Marokkanen zijn er Marokkaanse ambtenaren en officiële stukken in hun eigen schrift. Stomweg schandalig.
![]() |
#75 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waarin ik het wel oneens ben met u is dat u de verantwoordelijkheid voor integratie bij 'de maatschappij' legt. In mijn ogen ligt die verantwoordelijkheid bij de ouders. Allochtone ouders die hun kinderen geen nederlands bijbrengen, zorgen ervoor dat hun kinderen met een achterstand beginnen in onze maatschappij. Ik zie niet in waarom ik als autochtone vlaming daarvoor zou moeten opdraaien. I.e. eerder dan dat ik allerlei extra middelen in het bijbrengen van het nederlands aan mensen wil spenderen die daar doelbewust voor gekozen hebben, moet de factuur daarvan naar de ouders. I.e. uw kind spreekt onvoldoende nederlands om mee te kunnen in het onderwijs ondanks het feit dat u hier al decennia woont?, ok het krijgt extra lessen, maar u gaat die betalen. Daarnaast lijkt het mij dat als ik ooit emigreer ik mij zou willen aanpassen en deel gaan uitmaken van mijn nieuwe thuisland. Dat lijkt me niet meer dan elementaire beleefdheid en dank voor het feit dat ik me zou hebben mogen vestigen in dat land. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probleem is wel dat het tegenwoordig in de praktijk niet zo vlotjes loopt. Er zijn dus helaas heel wat kinderen die niet goed NL spreken eens te naar de lagere school gaan, dat lijkt me toch wel een ferm probleem. Te weinig naar de kleuterklas gaan, en in concentratiescholen ook nog het probleem dat de klasgenoten vaak geen NL spreken. Ik zou mijn eigen kinderen in het buitenland in ieder geval niet graag in een klasje steken met bijna alleen maar NL kinderen en kinderen die een andere taal spreken dan de landstaal in kwestie. In een idyllische wereld zouden ze dan nog meer talen leren dan NL en de landstaal maar op een manier geloof ik daar niet zo in. Ik weet niet welke taal je zelf tegen je zoontje spreekt, maar het zou in ieder geval geen 'verplichting' mogen zijn om die als eerste taal Turks te leren. En als je veel contact hebt met je ouders nog is er de ideale kans om het kind van bij de geboorte tweetalig op te voeden (Turks bij de grootouders, NL thuis). In feite lijkt het mij wel dat het generatie op generatie moeilijker zou moeten worden om nog Turks te leren, gezien idealiter die generaties steeds meer vermengd raken met de autochtone bevolking. Ik ken alvast 1 Turk die nu Turkse les volgt omdat zijn Turks te beperkt is om zaken te doen met de Turkse bedrijven waar hij zaken mee wil doen. Mocht ik naar het buitenland verhuizen zou ik alvast niet eisen van m'n kinderen dat ze hun kinderen ook NL leren (maar het zou natuurlijk wel tof zijn). Een betere boodschap van Erdogan zou toch wel geweest zijn: "probeer uw kinderen Turks te leren, maar zorg ervoor dat ze zeker Duits kunnen".
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Wie sjoen os Limburg is begrip toch neemes allein de zuuderling dae Limburg leef is.... ![]()
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet enkel de taak van de school om kinderen Nederlands te leren, die verantwoordelijkheid ligt ook bij ouders, en gezien de rampzalige doorstroming van Turkse en Marokkaanse kinderen richting ASO en hogere studies zal er binnen de Turkse en Marokkaanse gemeenschappen echt wat moeten veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je hiermee de kansen van je kinderen wegkaapt lijkt niet belangrijk te zijn, daar moet immers de school maar voor zorgen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |