![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Erdogan versterkt alleen maar wat Merkel zei: de multiculturele samenleving is mislukt. Ik ben eigenlijk benieuwd of Erdogan hetzelfde zegt tegen de Koerden in zijn land: Eerst Koerdisch leren en dan pas Turks.
Citaat:
http://www.spiegel.de/international/...748379,00.html Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 6 maart 2011 om 20:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Een gevaarlijk persoon, die Erdogan. Zou de Duitse regering hem niet beter verbieden om nog één voet in hun land te zetten?
Laatst gewijzigd door poekieJ : 6 maart 2011 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een geweldige man. Ben het bijna altijd eens met hem behalve in de deze.
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Wat Erdogan hier zegt over taal spreken is volledig in overeenstemming met de vigerende mening van Turken.
"hoe kan je ooit een vreemde taal leren als je niet eerst je moeder/vader taal spreekt?". Wetenschappelijk onderzoek over het verwerven van twee talen door kinderen, doet niet ter zake. Vandaar dat Turkse kinderen die voor de eerste keer naar school gaan vaak alleen Turks spreken. Als de maatschappij wil dat die kinderen ook een andere taal spreken dan moet de overheid zorgen dat ze die taal op school leren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb tot ik naar de kleuterklas ging alleen Turks gesproken. Vandaag, 40 jaar later, beheers ik de Nederlandse taal nagenoeg perfect. Hetzelfde verhaal geldt voor mijn vijf broers en zussen. Men hoort het ook niet aan ons. Ik heb wel een licht Limburgs accent maar dat schijnt sexy te zijn. Geen ramp dus.
Toen ik acht jaar werd, ontdekte ik de bibliotheek en heb ik massa's boeken verslonden. Ook de strips van Jommeke en Suske & Wiske gingen erin als zoete koek. Het is dus wel belangrijk om er in de lagere school voldoende aandacht aan te schenken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als je in Duitsland woont, en je wilt je kinderen tweetalig opvoeden, dan moet je met niet-Duits (Belgisch bvb ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Boerenlummel.
![]() |
#8 |
|
![]() Ik ben drie-talig opgegroeid, Duits, Nederlands, Engels. Later kwam daar Frans bij toen mijn ouders het huis in F. kochten en daar geen NL allochtonen waren maar alleen Fransen. We zijn daar dus volledig ingeburgerd, mijn zuster trouwde daar een Fransman en is het dus naar mijn idee geen enkel probleem wanneer kinderen meertalig opgroeien. Verre van dat zelfs. En als je familie in Turkije hebt is het vanzelfsprekend dat je ook Turks leert.
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Toen ik naar de kleuterklas ging sprak ik ook niet goed Nederlands. Ma sprak altijd in een andere taal tegen ons. Nederlands leer je heel gemakkelijk. Tegen dat ik in het eerste leerjaar zat sprak ik perfect Nederlands en Marokkaans.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Ha, ha .....
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Neen, ik ben niet van plan daar te gaan wonen. Dat zou je graag willen hé?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 6 maart 2011 om 22:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als dat 10.000 -den worden, dan spring ik een gat in de lucht. ![]() En wat die talen betreft : waar is het goed voor om onder elkaar in het noordafrikaans te blijven klappen, als je toch hier wilt blijven ? Wij, autochtonen, hebben daar geen boodschap aan. Integreer eindelijk eens, zwier je godsdienst over boord, geef je kinderen Vlaamse voornamen, en vergeet de Magreb, daar moeten ze toch niet van jullie hebben. Laatst gewijzigd door den dinges : 6 maart 2011 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Dream on.
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Niks van. Men spreekt Turks waar en wanneer men maar wilt. Uiteraard dient de taal ook gekend te zijn van de plaats waar je leeft.
![]() |
![]() |