![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds ben ik blij dat ze ontslagen is. Hopelijk voelt ze nu dat wij moslima's niks achter een kassa te doen hebben. Handen uit de mouwen steken en diploma's binnenhalen, dat moeten ze doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw goed recht hoor en ook het goed recht van die Limburgse vrouw, maar Hema hoeft dan natuurlijk ook geen reden te hebben om haar contract niet te verlengen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat weet ze toch? Haar normen waarden komen klaarblijkelijk niet overeen met die van haar collegas en de klanten van de winkel. Hema kan dan kiezen tussen het verder laten verzieken van de werksfeer en het verliezen van klanten of het laten gaan van de werknemer die niet past bij de bedrijfscultuur.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie die vrouwenschaamdoeken steeds maar groter en talrijker worden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Waar ik me wat zorgen over maak is over welke maatschappij we aan het creeren zijn. Onlangs op de Nederlandse televisie een debat gezien met een PVV'er die hoofddoeken op de bus en in overheidsgebouwen wou verbieden... Sorry hoor maar vind je niet dat men de trappers wat aan het verliezen is? Ik vind dat men veel harder mag optreden tegen hangjongeren en mensen die werk weigeren enz... maar dit slaat toch wel heel erg door naar de andere kant vind ik. Ik snap gewoon niet waarom iedereen zich stoort aan symbolen waar eigenlijk niemand last van heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De islam zal nooit deel uitmaken van de moderne, Westerse cultuur. Chapeau voor Hema, om die religieuze achterlijkheid te verbieden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Verder, maak je een punt. Ik hoop dat dit zal leiden tot een inkeer bij die Limburgse.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vind je het ook al storend dat iemand een kruisje draagt? Of een keppeltje? In een democratisch land mogen mensen zich kleden hoe ze willen en denken wat ze willen zolang ze geen overlast veroorzaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Ela, dat staat niet in mijn horoscooplijstje.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Omdat het ook opvalt. Een kettingske met kruisje nee omdat je dat niet ziet (het valt in de décolleté, en er is amper een kat die dat nog doet. Indien het opvalt mag het voor mij ook niet. Anderzijds heeft het niet dezelfde symbolische waarde als de hoofddoek die de minderwaardigheid en onderwerping van de vrouw benadrukt. (De vrouw als eigendom van een macho muzelmanneke) Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Game. Set. Match. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ben je dan een selectieve, kortzichtige democraat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Mijn grootmoeder droeg vroeger ook een hoofddoek (zoals veel vrouwen in die tijd) als ze met haar fiets rond reed, om haar kapsel in vorm te houden. Toen was dat geen probleem. Nu maken verzuurde mensen daar een probleem van want het "stoort" hun. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |