Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2011, 13:01   #61
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Dat is volledig naast de kwestie. Het is niet de HEMA die problemen had met haar hoofddoek (Ze had trouwens toestemming gevraagd en in eerste instantie ook gekregen) maar de klanten.
Het gaat hier om de bekrompenheid van vele burgers in onze maatschappij die blijkbaar niets beters te doen hebben dan zich te storen aan iemand anders zijn kledij of gewoon zich storen aan iedereen die een beetje anders is.
Laten we eerlijk zijn: we weten niet wat de precieze inhoud van de klachten is. We weten dus niet of het over de hoofddoek alleen is dat er klachten kwamen. Zoals ik al eerder zei, misschien ging het verschijnen van de hoofddoek ook gepaard met andere gedragswijzigingen.
Oud 8 maart 2011, 13:08   #62
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Laten we eerlijk zijn: we weten niet wat de precieze inhoud van de klachten is. We weten dus niet of het over de hoofddoek alleen is dat er klachten kwamen. Zoals ik al eerder zei, misschien ging het verschijnen van de hoofddoek ook gepaard met andere gedragswijzigingen.
Neen hoor. De reden is dat enkele klanten (lees: bekrompen, idiote Vlamingen) graag zagen en klagen over een hoofddoekje en de ernstige onderwerpen waarover echt gediscussieerd dient te worden onder de mat te schuiven.

Anderzijds ben ik blij dat ze ontslagen is. Hopelijk voelt ze nu dat wij moslima's niks achter een kassa te doen hebben. Handen uit de mouwen steken en diploma's binnenhalen, dat moeten ze doen.
Oud 8 maart 2011, 13:15   #63
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik zie geen reden om zich aan te passen aan debiele regels.

Uw goed recht hoor en ook het goed recht van die Limburgse vrouw, maar Hema hoeft dan natuurlijk ook geen reden te hebben om haar contract niet te verlengen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 13:17   #64
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Ja; Dewitte ziet van alles en overal

En wat zou de reden zijn van het niet verlengen van dat contract?
Als werknemer zou ik dat toch heel graag willen weten

Dat weet ze toch? Haar normen waarden komen klaarblijkelijk niet overeen met die van haar collegas en de klanten van de winkel. Hema kan dan kiezen tussen het verder laten verzieken van de werksfeer en het verliezen van klanten of het laten gaan van de werknemer die niet past bij de bedrijfscultuur.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 13:27   #65
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hoor. De reden is dat enkele klanten (lees: bekrompen, idiote Vlamingen) graag zagen en klagen over een hoofddoekje en de ernstige onderwerpen waarover echt gediscussieerd dient te worden onder de mat te schuiven.

Anderzijds ben ik blij dat ze ontslagen is. Hopelijk voelt ze nu dat wij moslima's niks achter een kassa te doen hebben. Handen uit de mouwen steken en diploma's binnenhalen, dat moeten ze doen.
Waarom spreek je van hoofddoekje?
Ik zie die vrouwenschaamdoeken steeds maar groter en talrijker worden?
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 13:27   #66
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Ik heb vanochtend op radio 1 een gesprek gehoord met een Nederlandse woordvoerster van HEMA en het ging wel degelijk om de hoofddoek en de klachten daarover door de Vlaamse klanten.
Waar ik me wat zorgen over maak is over welke maatschappij we aan het creeren zijn. Onlangs op de Nederlandse televisie een debat gezien met een PVV'er die hoofddoeken op de bus en in overheidsgebouwen wou verbieden... Sorry hoor maar vind je niet dat men de trappers wat aan het verliezen is?
Ik vind dat men veel harder mag optreden tegen hangjongeren en mensen die werk weigeren enz... maar dit slaat toch wel heel erg door naar de andere kant vind ik. Ik snap gewoon niet waarom iedereen zich stoort aan symbolen waar eigenlijk niemand last van heeft.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 13:32   #67
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie geen reden om zich aan te passen aan debiele regels.
Voor ons zijn de islamitische schaamteregels voor vrouwen compleet debiel. De maatschappij moet die vrouw-vernederende regels niet aanvaarden. Als jullie moslimvrouwen persé met jullie schaamte te koop willen lopen, staat het u vrij te emigreren naar landen waar het de cultuur is dat vrouwen zich moeten schamen om wie ze zijn.
De islam zal nooit deel uitmaken van de moderne, Westerse cultuur.
Chapeau voor Hema, om die religieuze achterlijkheid te verbieden.
Oud 8 maart 2011, 13:33   #68
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb vanochtend op radio 1 een gesprek gehoord met een Nederlandse woordvoerster van HEMA en het ging wel degelijk om de hoofddoek en de klachten daarover door de Vlaamse klanten.
Waar ik me wat zorgen over maak is over welke maatschappij we aan het creeren zijn. Onlangs op de Nederlandse televisie een debat gezien met een PVV'er die hoofddoeken op de bus en in overheidsgebouwen wou verbieden... Sorry hoor maar vind je niet dat men de trappers wat aan het verliezen is?
Ik vind dat men veel harder mag optreden tegen hangjongeren en mensen die werk weigeren enz... maar dit slaat toch wel heel erg door naar de andere kant vind ik. Ik snap gewoon niet waarom iedereen zich stoort aan symbolen waar eigenlijk niemand last van heeft.
Ik heb daar wel last van. Religieuze achterlijkheid en religieuze vrouwonvriendelijkheid stoort me. Weg ermee. Dat ze het in de privésfeer dragen.
Oud 8 maart 2011, 13:34   #69
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uw goed recht hoor en ook het goed recht van die Limburgse vrouw, maar Hema hoeft dan natuurlijk ook geen reden te hebben om haar contract niet te verlengen.
Ik heb dat recht niet nodig aangezien geen haartje op mn hoofd er ooit aan zou denken van voor den Hema te gaan werken.

Verder, maak je een punt. Ik hoop dat dit zal leiden tot een inkeer bij die Limburgse.
Oud 8 maart 2011, 13:41   #70
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pilleke Bekijk bericht
Ik heb daar wel last van. Religieuze achterlijkheid en religieuze vrouwonvriendelijkheid stoort me. Weg ermee. Dat ze het in de privésfeer dragen.
En religieuze achterlijkheid en vrouwonvriendelijkheid van het katholicisme? Heb jij je daar ook aan gestoord in het verleden of is het toch alleen maar tegen vreemden? En is het eigenlijk een verdoken vorm van racisme?
Vind je het ook al storend dat iemand een kruisje draagt? Of een keppeltje?
In een democratisch land mogen mensen zich kleden hoe ze willen en denken wat ze willen zolang ze geen overlast veroorzaken.
Oud 8 maart 2011, 13:44   #71
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

constructief.
Oud 8 maart 2011, 13:46   #72
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
constructief.
Ela, dat staat niet in mijn horoscooplijstje.
Oud 8 maart 2011, 13:49   #73
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Voor ons zijn de islamitische schaamteregels voor vrouwen compleet debiel. De maatschappij moet die vrouw-vernederende regels niet aanvaarden. Als jullie moslimvrouwen persé met jullie schaamte te koop willen lopen, staat het u vrij te emigreren naar landen waar het de cultuur is dat vrouwen zich moeten schamen om wie ze zijn.
De islam zal nooit deel uitmaken van de moderne, Westerse cultuur.
Chapeau voor Hema, om die religieuze achterlijkheid te verbieden.
Gelieve niet te doen alsof u spreekt voor heel Vlaanderen. Het is niet alleen wij en zij. Ik ben geen moslim, ik heb ook mijn bedenkingen bij de Islam (en alle godsdiensten), maar ik ben wel een democraat. En ik ben blij dat ik in een democratisch land woon waar mensen mogen denken wat ze willen en zich mogen kleden hoe ze willen en ik houd mijn hart vast als kortzichtige mensen alles wat hun stoort willen verbieden.
Oud 8 maart 2011, 13:53   #74
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
En religieuze achterlijkheid en vrouwonvriendelijkheid van het katholicisme? Heb jij je daar ook aan gestoord in het verleden of is het toch alleen maar tegen vreemden?
Ja natuurlijk heb ik me daar aangestoord. Gelukkig heeft de links-progressieve club altijd die achterlijkheid en vrouwonvriendelijkheid aangeklaagd, en de opdringerigheid van de kerk gebroken. Vraag is waarom ze zo hypocriet zijn om dat niet te doen wat de islam betreft.

Citaat:
En is het eigenlijk een verdoken vorm van racisme?
Moslims zijn geenras. Je hoeft die term niet te misbruiken.

Citaat:
Vind je het ook al storend dat iemand een kruisje draagt? Of een keppeltje?
Een keppeltje ja, toch op plaatsen als bedrijven, scholen, openbare fnctie.
Omdat het ook opvalt.
Een kettingske met kruisje nee omdat je dat niet ziet (het valt in de décolleté, en er is amper een kat die dat nog doet. Indien het opvalt mag het voor mij ook niet. Anderzijds heeft het niet dezelfde symbolische waarde als de hoofddoek die de minderwaardigheid en onderwerping van de vrouw benadrukt. (De vrouw als eigendom van een macho muzelmanneke)

Citaat:
In een democratisch land mogen mensen zich kleden hoe ze willen en denken wat ze willen zolang ze geen overlast veroorzaken.
Dat is bullshit. Probeer maar met een cowboyhoed in de klas te zitten. Mag niet. Zelfs een petje mag niet, en daar heb jij je nooit druk omgemaakt. Uit racisme?
Oud 8 maart 2011, 13:53   #75
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
U staat met uw mond vol tanden?
Deze vastelling kan ik dus enkel als een negatief antwoord beschouwen.
Bon: dan is mijn volgende vraag:
Waarom discrimineert u een ideologie die homo's wil vermoorden, de joden uitroeien, scheiding van kerk en staat wil opdoeken, de vrouw wil ontmenselijken, alle non-believers ter wereld wil onderwerpen enz tav een ideologie met identiek dezelfde doelstelingen?

Game. Set. Match.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 13:54   #76
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Gelieve niet te doen alsof u spreekt voor heel Vlaanderen. Het is niet alleen wij en zij. Ik ben geen moslim, ik heb ook mijn bedenkingen bij de Islam (en alle godsdiensten), maar ik ben wel een democraat. En ik ben blij dat ik in een democratisch land woon waar mensen mogen denken wat ze willen en zich mogen kleden hoe ze willen en ik houd mijn hart vast als kortzichtige mensen alles wat hun stoort willen verbieden.
Ik weet niet of jij een democraat bent. Ik heb jou nooit horen klagen toen petjes verboden werden in school- en bedrijvenreglementen.
Ben je dan een selectieve, kortzichtige democraat?
Oud 8 maart 2011, 13:55   #77
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht

Game. Set. Match.
Over die vraag zou Gerre 'als democraat' ook beter eens nadenken.
Oud 8 maart 2011, 14:01   #78
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik weet niet of jij een democraat bent. Ik heb jou nooit horen klagen toen petjes verboden werden in school- en bedrijvenreglementen.
Ben je dan een selectieve, kortzichtige democraat?
en klaskes niet meer binnenmochten in de plaatselijke discotheek.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2011, 14:01   #79
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk heb ik me daar aangestoord. Gelukkig heeft de links-progressieve club altijd die achterlijkheid en vrouwonvriendelijkheid aangeklaagd, en de opdringerigheid van de kerk gebroken. Vraag is waarom ze zo hypocriet zijn om dat niet te doen wat de islam betreft.

Moslims zijn geenras. Je hoeft die term niet te misbruiken.

Een keppeltje ja, toch op plaatsen als bedrijven, scholen, openbare fnctie.
Omdat het ook opvalt.Een kettingske met kruisje nee omdat je dat niet ziet (het valt in de décolleté, en er is amper een kat die dat nog doet. Indien het opvalt mag het voor mij ook niet. Anderzijds heeft het niet dezelfde symbolische waarde als de hoofddoek die de minderwaardigheid en onderwerping van de vrouw benadrukt. (De vrouw als eigendom van een macho muzelmanneke)

Dat is bullshit. Probeer maar met een cowboyhoed in de klas te zitten. Mag niet. Zelfs een petje mag niet, en daar heb jij je nooit druk omgemaakt. Uit racisme?
Dus alles wat opvalt moet maar verboden worden. Iemand die zich appart kleedt moet dan ook maar uit het straatbeeld verwijderd worden. Want anders ga jij je daar ook aan storen waarschijnlijk. Iemand met een piercing zal jou ook wel storen.
Mijn grootmoeder droeg vroeger ook een hoofddoek (zoals veel vrouwen in die tijd) als ze met haar fiets rond reed, om haar kapsel in vorm te houden. Toen was dat geen probleem. Nu maken verzuurde mensen daar een probleem van want het "stoort" hun.
Oud 8 maart 2011, 14:02   #80
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Me dunkt dat ze in Genk wel wat gewend zijn qua multicultuur, die gaan niet snel gaan zagen en klagen over een hoofddoekje. Maar goed, we zullen wachten tot het eerste interview met één van de betrokkenen, zeker?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be