Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 15:09   #61
djenne
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
hij wil eigenlijk zeggen niks, ... of zo een heel klein beetje, zo in den trant,

van oei dat ben ik nu toch echt vergeten aangeven,...

gij zult dat ook wel al eens "vergeten" zijn zeker Filosoof ?
Gelieve niet iedereen te vernederen! Je komt dom over!

Nog iets => Deurwaarders gaan niet meer bestaan!

Rijkelui's zoontjes en dochtertjes enzo ... Als ze iets willen dat in MIJN geest te hoog gegrepen is voor hen... Belastingen... En niet 21% Maar 80% ofzo

Bvb : Auto boven de 50.000 euro... 80% belast... DUS

Een auto van 50.000 euro kost binnen 5jaar 90.000 euro...
40.000€ PUUR belasting... Staat heeft GELD nodig!!!

Uitkering wordt => 2000€ voor hen die geen werk krijgen of vinden...

Uiteindelijk zullen mensen met een uitkering wel VERPLICHT worden de NATUUR proper te houden...
Dus de 5.000 werkzoekenden in Kortrijk moeten 8u per dag de stad schoonmaken...
Gevolg => Een mooie natuur DANKZIJ de mensen die "niet" willen werken!

djenne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:09   #62
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De AK is wel een Russisch ontwerp maar wordt /werd door véél meer landen dan alleen de USSR geproduceerd: http://en.wikipedia.org/wiki/AK-47#Variants
http://en.wikipedia.org/wiki/AK-47#Licensing

In some countries, prices for AKs are very low; in Somalia, Rwanda, Mozambique, Congo and Ethiopia, prices are between $30 and $125 per weapon, and prices have fallen in the last few decades due to mass counterfeiting.

30$ ? Dan koop ik er ook één.
Ik heb er twee aangeboden gekregen toen ik in Sarajevo was. Voor de spotprijs van 30 DM per stuk. Ongeveer evenveel als een blikje Cola daar toen kostte.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:10   #63
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Want d�*�*r komt kapitalisme op neer : genieten van het resultaat van andermans werk zonder zich zelf in te spannen of risico's te nemen. Een moderne vorm van slavernij dus.
Pure zever!

Zonder kapitalisme zou er geen sociale zekerheid mogelijk zijn. Het heeft op zich niks te maken met slavernij.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:10   #64
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Niet iedereen moet evenveel krijgen. Men moet krijgen wat men nodig heeft en dat is niet voor iedereen hetzelfde. Beschouw het zoals dichter Herman De Coninck het omschreef, als de rode rozen in zijn tuin: ze krijgen allemaal evenveel water en zon en toch groeien ze niet allemaal even hoog.

Dat moet de bedoeling zijn: voor iedereen de optimale omstandigheden creëren zodat iedereen het beste uit zichzelf kan halen.

Wat dat laatste betreft: ik kan me voorstellen dat mensen in zo'n systeem ook geneigd zullen zijn om het beste uit zichzelf te halen. Niet onder druk, niet uit noodzaak, niet omdat het hen bevolen wordt maar omdat ze deel uitmaken van een solidaire gemeenschap die je stimuleert en blij maakt.

Dat sluit natuurlijk niet uit dat er mensen zullen bij zijn die er liever de kantjes afrijden. Maar ik denk dat sociale druk daaraan kan verhelpen.
Dus omdat ik er voor kies van geen kinderen te hebben, mag ik het doen met de helft, en krijg ik geen monovolume van de staat en een klein appartementje, ook al werk ik nog zo hard.

Mijn maat die regelmatig eens thuis moet zijn voor zijn kinderen en niet in het weekend kan komen ook, en alle schoolvakanties moet hebben, krijgt een villa met tuin, een monovolume, (zijn vrouw ook ) en dubbele pre...

WTF

ik denk dat ik mijn AK eens ga invetten, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:15   #65
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus omdat ik er voor kies van geen kinderen te hebben, mag ik het doen met de helft, en krijg ik geen monovolume van de staat en een klein appartementje, ook al werk ik nog zo hard.

Mijn maat die regelmatig eens thuis moet zijn voor zijn kinderen en niet in het weekend kan komen ook, en alle schoolvakanties moet hebben, krijgt een villa met tuin, een monovolume, (zijn vrouw ook ) en dubbele pre...

WTF

ik denk dat ik mijn AK eens ga invetten, ...
1) Het gaat er in het communisme niet om wat je van de staat krijgt aangezien de staat zoals we die nu kennen, niet langer bestaat. De staat is overbodig in het communisme.

2) Misschien heb jij als alleenstaande wel meer plaats nodig dan een gezin omdat je bijvoorbeeld schrijver bent en rust en stilte moet hebben, of een ambachtsman die nood heeft aan een groot atelier of een gestoorde grapjas die veel moet kunnen rondlopen of een filosoof die veel volk moet kunnen ontvangen. Dat zijn allemaal aanvaardbare redenen om de ene anders te behandelen dan de andere. Communisme betekent niet gelijkheid, wel gelijkwaardigheid in de democratische beslissingen over politiek en economie. Dat alles dient zo lokaal mogelijk en zo democratisch mogelijk beslist te worden, buiten de staatsstructuren om, in lokale collectieven waar iedereen evenveel inspraak heeft.

3) Jij denkt nog in termen van auto's maar daar moeten we natuurlijk zo snel mogelijk van af. Je recht op mobiliteit en je vrijheid is niet hetzelfde als het bezit van een auto. Je kan een auto delen of een alternatief aangereikt krijgen zodat je behoefte vervuld is zonder dat je een auto moet bezitten die doorgaans 80% van de tijd stilstaat. Het is één van de meest idiote aankopen die een mens kan doen.

Oud 10 maart 2011, 15:17   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djenne Bekijk bericht
Gelieve niet iedereen te vernederen! Je komt dom over!

Nog iets => Deurwaarders gaan niet meer bestaan!

Rijkelui's zoontjes en dochtertjes enzo ... Als ze iets willen dat in MIJN geest te hoog gegrepen is voor hen... Belastingen... En niet 21% Maar 80% ofzo

Bvb : Auto boven de 50.000 euro... 80% belast... DUS

Een auto van 50.000 euro kost binnen 5jaar 90.000 euro...
40.000€ PUUR belasting... Staat heeft GELD nodig!!!

Uitkering wordt => 2000€ voor hen die geen werk krijgen of vinden...

Uiteindelijk zullen mensen met een uitkering wel VERPLICHT worden de NATUUR proper te houden...
Dus de 5.000 werkzoekenden in Kortrijk moeten 8u per dag de stad schoonmaken...
Gevolg => Een mooie natuur DANKZIJ de mensen die "niet" willen werken!

Vernederen ,... jaja ...

waarom zou jij een auto van 50 000 euro voor 80 % willen belasten ?

afgunsttax of zo, ... kijk het is heel simpel ge kunt 24 uur per dag op uw kloten zitten en denken waarom kan dien eikel daar met ne Porsche rijden en ik niet, ...

Of ge kunt net zoals dien eikel niet 40 maar 80 uur per week gaan werken, ...

nu niemand verplicht u dat te doen , als ge tevreden zijt met 20 uur werken, mij goed, maar kom dan niet zagen dat mijn voituur voor 80 % moet belast worden om uw dop te kunnen betalen.

Ik ken er verschillende die zo een uren kloppen overigens, ... en ik ben niet afgunstig op hun 50" plasma TV, chique villa, 50 000 euro + auto. Ah ja alleen dien ene heeft een chique blonde babe, die andere hun vrouw ziet er normaal uit. Je kan dat ook hebben, maar daar betaal je wel een prijs voor, ... een dag heeft maar 24 uur, ... en ge moet daar niet teveel al slapend of ontspannend van doorbrengen ...
Oud 10 maart 2011, 15:19   #67
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Het gaat er in het communisme niet om wat je van de staat krijgt aangezien de staat zoals we die nu kennen, niet langer bestaat. De staat is overbodig in het communisme.

2) Misschien heb jij als alleenstaande wel meer plaats nodig dan een gezin omdat je bijvoorbeeld schrijver bent en rust en stilte moet hebben, of een ambachtsman die nood heeft aan een groot atelier of een gestoorde grapjas die veel moet kunnen rondlopen of een filosoof die veel volk moet kunnen ontvangen. Dat zijn allemaal aanvaardbare redenen om de ene anders te behandelen dan de andere. Communisme betekent niet gelijkheid, wel gelijkwaardigheid in de democratische beslissingen over politiek en economie. Dat alles dient zo lokaal mogelijk en zo democratisch mogelijk beslist te worden, buiten de staatsstructuren om, in lokale collectieven waar iedereen evenveel inspraak heeft.

3) Jij denkt nog in termen van auto's maar daar moeten we natuurlijk zo snel mogelijk van af. Je recht op mobiliteit en je vrijheid is niet hetzelfde als het bezit van een auto. Je kan een auto delen of een alternatief aangereikt krijgen zodat je behoefte vervuld is zonder dat je een auto moet bezitten die doorgaans 80% van de tijd stilstaat. Het is één van de meest idiote aankopen die een mens kan doen.
Den bus rijdt helaas niet om 2 uur `s nachts, ... en als ik om 2 uur s nachts ergens naartoe wil, ... dan doe ik dat, ook al kost me dat een rib uit mijn lijf het is mijn recht en mijn vrijheid daarvoor te kunnen kiezen.
Oud 10 maart 2011, 15:28   #68
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Communisme is de enige ideologie waarbij 'arbeid' als iets waardevols en eervols wordt gezien.
In het kapitalisme is arbeid herleidt tot iets vies, iets beschamends, een noodzakelijk kwaad... Weggemoffeld achter nietszeggende emtymologische plamuur als 'carrière', 'job', 'uitdaging', 'competitiviteit', 'ambitie', 'dynamisch' etc.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:30   #69
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Den bus rijdt helaas niet om 2 uur `s nachts, ... en als ik om 2 uur s nachts ergens naartoe wil, ... dan doe ik dat, ook al kost me dat een rib uit mijn lijf het is mijn recht en mijn vrijheid daarvoor te kunnen kiezen.
Je hoeft geen auto te bezitten om er mee te kunnen rijden of ergens om 2u 's nachts te geraken. En als zo'n bus van belang is, dan leggen we er toch één in?

Oud 10 maart 2011, 15:35   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Communisme is de enige ideologie waarbij 'arbeid' als iets waardevols en eervols wordt gezien.
Heheh, als u dat zo brengt, prima. maar ik durf toch te zeggen. Kijk eens naar't verschil tussen het china wat puur commie was, zo'n 20 jaar geleden, en de het "economische zones" beleid van nu... Guttegutte, zeer productief, dat pure communisme.
Citaat:
In het kapitalisme is arbeid herleidt tot iets vies, iets beschamends, een noodzakelijk kwaad...
Laat maar eens een loodgieter komen. Je zal snel leren dat geld niet stinkt.
Citaat:
Weggemoffeld achter nietszeggende emtymologische plamuur als 'carrière', 'job', 'uitdaging', 'competitiviteit', 'ambitie', 'dynamisch' etc.
Daar zit iets in. Al die dure woorden om te zeggen dat je moet luisteren naar hen die het kapitaal bijeen hebben gebracht om U een werkomgeving te geven waarin U werk kan verrichten om "hen" rijker te maken.

Simpel op te lossen. Start een eigen zaak "en kel let ter greep ig al leen bvba"; Niks dure woorden in't vakjargon an.
Oud 10 maart 2011, 15:36   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Je hoeft geen auto te bezitten om er mee te kunnen rijden of ergens om 2u 's nachts te geraken. En als zo'n bus van belang is, dan leggen we er toch één in?
En wie zijn "we" om te beslissen welke auto Herr Flick mag gebruiken om 2 uur 's nachts? En is dat een Smartje, of een Hummer I?
Of wie zijn die "we" die beslissen dat het wel de moeite is om die bus voor Herr Flick in te leggen om 2u 's nachts?

Om 2u30 is toch ook goed, want dat komt beter uit, want dan moet de dochter van een andere "we" naar huis, en da's dezelfde kant op.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 maart 2011 om 15:40.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:38   #72
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
De AK is wel een Russisch ontwerp maar wordt /werd door véél meer landen dan alleen de USSR geproduceerd: http://en.wikipedia.org/wiki/AK-47#Variants
http://en.wikipedia.org/wiki/AK-47#Licensing

In some countries, prices for AKs are very low; in Somalia, Rwanda, Mozambique, Congo and Ethiopia, prices are between $30 and $125 per weapon, and prices have fallen in the last few decades due to mass counterfeiting.

30$ ? Dan koop ik er ook één.
Ah ja ? En wat wil jij daar mee doen, met zo een AK , filosoof ? Ben je plotseling pro- Vrije Wapendracht ? Bereid de wet te breken voor uw overtuigingen ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:48   #73
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zult het ooit wel begrijpen....

het gaat om vrijheid, wat voor u iets nutteloos is, is voor mij belangrijk, ...

als ik om 2 uur s nachts 1000 km wil gaan rijden, omdat ik nu eenmaal zo gek ben, dan moet ge mij laten doen, ik vraag niet om mij te laten voeren door nen buschaufeur, ik wil het zelf doen, ik weet zelf niet waar naartoe, ... ik wil gewoon doen waar ik zin in heb, met het geld dat ik voor mezelf verdient heb.
Oud 10 maart 2011, 15:48   #74
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En wie zijn "we" om te beslissen welke auto Herr Flick mag gebruiken om 2 uur 's nachts? En is dat een Smartje, of een Hummer I?
Of wie zijn die "we" die beslissen dat het wel de moeite is om die bus voor Herr Flick in te leggen om 2u 's nachts?

Om 2u30 is toch ook goed, want dat komt beter uit, want dan moet de dochter van een andere "we" naar huis, en da's dezelfde kant op.
think outside the frame

Oud 10 maart 2011, 15:49   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In het kapitalisme is arbeid herleidt tot iets vies, iets beschamends, een noodzakelijk kwaad... Weggemoffeld achter nietszeggende emtymologische plamuur als 'carrière', 'job', 'uitdaging', 'competitiviteit', 'ambitie', 'dynamisch' etc.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet, arbeid wordt ook gezien als kapitaal, ... en uw arbeid kan je ook verkopen volgens de wetten van vraag en aanbod, ...

net een offerte gehad van een schilder, ... ik dacht dak op mijn gat ging vallen,...
Oud 10 maart 2011, 15:50   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
think outside the frame
Wij doen dat voortdurend, want dat brengt op, ...
Oud 10 maart 2011, 15:52   #77
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ge zult het ooit wel begrijpen....

het gaat om vrijheid, wat voor u iets nutteloos is, is voor mij belangrijk, ...

als ik om 2 uur s nachts 1000 km wil gaan rijden, omdat ik nu eenmaal zo gek ben, dan moet ge mij laten doen, ik vraag niet om mij te laten voeren door nen buschaufeur, ik wil het zelf doen, ik weet zelf niet waar naartoe, ... ik wil gewoon doen waar ik zin in heb, met het geld dat ik voor mezelf verdient heb.
Helaas is er aan elke individuele vrijheid een collectieve grens. Als de olie schaarser wordt, zal die niet langer beschikbaar zijn voor dat soort sotternieën, al was het maar omdat ze te duur wordt, gerantsoeneerd is of eenvoudigweg niet langer beschikbaar.

Naarmate de uitstoot van fijn stof en CO2 toeneemt en onze collectieve gezondheid in gevaar brengt, zal er een limiet gesteld worden aan het gebruik van ontploffingsmotoren en het gebruik van fossiele brandstoffen.

Gewoon omdat het collectief belang overweegt op uw fantasieke. Vrijheid is niet algemeen en ze is evenmin ongelimiteerd.

Oud 10 maart 2011, 15:55   #78
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vernederen ,... jaja ...

waarom zou jij een auto van 50 000 euro voor 80 % willen belasten ?

afgunsttax of zo, ... kijk het is heel simpel ge kunt 24 uur per dag op uw kloten zitten en denken waarom kan dien eikel daar met ne Porsche rijden en ik niet, ...

Of ge kunt net zoals dien eikel niet 40 maar 80 uur per week gaan werken, ...

nu niemand verplicht u dat te doen , als ge tevreden zijt met 20 uur werken, mij goed, maar kom dan niet zagen dat mijn voituur voor 80 % moet belast worden om uw dop te kunnen betalen.

Ik ken er verschillende die zo een uren kloppen overigens, ... en ik ben niet afgunstig op hun 50" plasma TV, chique villa, 50 000 euro + auto. Ah ja alleen dien ene heeft een chique blonde babe, die andere hun vrouw ziet er normaal uit. Je kan dat ook hebben, maar daar betaal je wel een prijs voor, ... een dag heeft maar 24 uur, ... en ge moet daar niet teveel al slapend of ontspannend van doorbrengen ...

Je tijd niet-werkend doorbrengen zonder in verveling te vallen, vergt doorgaans een zekere creativiteit.
Uiteraard is dat niet iedereen gegeven.
Sommigen zien een boom en denken: 'Schoon planken kan ik daaruit zagen!'.
Anderen zien een boom en denken: 'Wat een prachtige boom! Ik ga wat uitrusten in zijn schaduw en mooi gedicht schrijven.'
Karikaturen, maar ge begrijpt wat ik bedoel.
Volgens mij kan het eerste type mensen gewoon niet veel aan met vrije tijd. Die zijn pragmatisch aangelegd en hun persoonlijkheid komt al voldoende tot hun recht tijdens productieve arbeid.
Terwijl het tweede type snakt naar vrije tijd omdat dat vaak de enige gelegenheid is om hun (creatieve, maar evengoed scheppende) persoonlijkheid te laten openbloeien.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 15:57   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helaas is er aan elke individuele vrijheid een collectieve grens. Als de olie schaarser wordt, zal die niet langer beschikbaar zijn voor dat soort sotternieën, al was het maar omdat ze te duur wordt, gerantsoeneerd is of eenvoudigweg niet langer beschikbaar.

Naarmate de uitstoot van fijn stof en CO2 toeneemt en onze collectieve gezondheid in gevaar brengt, zal er een limiet gesteld worden aan het gebruik van ontploffingsmotoren en het gebruik van fossiele brandstoffen.

Gewoon omdat het collectief belang overweegt op uw fantasieke. Vrijheid is niet algemeen en ze is evenmin ongelimiteerd.

ik heb vierkant het schijt aan al die commie regelkes die ze mensen proberen op te leggen ik kan zelf ook denken, en zal zelf wel een deal maken of een alternatief verzinnen , u hoeft niet voor mij te denken.

Vrijheid is inderdaad niet ongelimiteeerd, maar zolang ik niemand schade beroken doe ik wat ik wil, en een would be kim jong ill moet mij bijgevolg niet komen zeggen wat ik moet doen of laten.
Oud 10 maart 2011, 16:03   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je tijd niet-werkend doorbrengen zonder in verveling te vallen, vergt doorgaans een zekere creativiteit.
Uiteraard is dat niet iedereen gegeven.
Sommigen zien een boom en denken: 'Schoon planken kan ik daaruit zagen!'.
Anderen zien een boom en denken: 'Wat een prachtige boom! Ik ga wat uitrusten in zijn schaduw en mooi gedicht schrijven.'
Karikaturen, maar ge begrijpt wat ik bedoel.
Volgens mij kan het eerste type mensen gewoon niet veel aan met vrije tijd. Die zijn pragmatisch aangelegd en hun persoonlijkheid komt al voldoende tot hun recht tijdens productieve arbeid.
Terwijl het tweede type snakt naar vrije tijd omdat dat vaak de enige gelegenheid is om hun (creatieve, maar evengoed scheppende) persoonlijkheid te laten openbloeien.
Daar ben ik het mee eens, ... maar tot welke groep je ook behoort,... als uw dichtbundels niet genoeg opbrengen ,... moet ge niet zagen dat die met zijn plankenfabriek veel geld verdient.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be