Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2011, 02:10   #61
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Van Rompuy ziet er zo vreemd uit, is die man veranderd seg.
Ja. deze Van Rampuy ziet er nét iets minder oneerlijk uit dan het origineel met zijn gluiperige gggristelijke boeren- en tuindersmondje waar de hypocrisie en valschheid vanaf druipt:

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 19 maart 2011 om 02:12.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 02:16   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Soms denkt men dat het echt niet erger kan met politiek correcte multiculturele achterlijkheid, totdat het tegendeel voor de zoveelste keer bebewezen wordt:

Kortom: leg de lat nóg lager zodat kindjes van integratieonwilligen toch een diploma halen. Zorg er vooral voor dat ze in hun eigen taaltjes mogen blijven broebelen en stimuleer dit, en al ras zullen de kindjes in Brussel op hetzelfde erbarmelijke niveau zitten als hun soortgenootjes elders. En dat verkopen we vervolgens als een 'opmerkelijke verbetering'.

Een normale, logische aanpak zou zijn geweest om dat soort kindjes verplicht elke dag minstens één uur extra Nederlandse les te laten volgen, het gebruik van hun eigen broebeltaaltjes overal op school en speelplaats verbieden, en de ouders financiëel te korten op het kindergeld indien hun kindjes bij hun intrede op school het Nederlands niet machtig zijn. En een totale immigratiestop voor dat soort volk uiteraard.
Ik heb nooit hulp gehad van mijn ouders met huiswerk. Die Ivoren-Toren-ambtenaren moeten niet zeiken. Huiswerk hoort bij de middelbare school, punt uit. Anders kan men het onderwijs net zo goed afschaffen.

Wel, eigenlijk ben ik voor het afschaffen van de leerplicht. Laat mensen leren als ze dat willen, laat ze dom blijven als ze dat willen. Bij die laatste categorie zal onderwijs toch niets veranderen... des te meer energie blijft er over voor de leergierigen!
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 02:16   #63
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ja. deze Van Rampuy ziet er nét iets minder oneerlijk uit dan het origineel met zijn gluiperige gggristelijke boeren- en tuindersmondje waar de hypocrisie en valschheid vanaf druipt:

't Is net 'n mens èh?
Bijna dan toch ...
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 02:21   #64
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Ik heb nooit hulp gehad van mijn ouders met huiswerk. Die Ivoren-Toren-ambtenaren moeten niet zeiken. Huiswerk hoort bij de middelbare school, punt uit. Anders kan men het onderwijs net zo goed afschaffen.

Wel, eigenlijk ben ik voor het afschaffen van de leerplicht. Laat mensen leren als ze dat willen, laat ze dom blijven als ze dat willen. Bij die laatste categorie zal onderwijs toch niets veranderen... des te meer energie blijft er over voor de leergierigen!
Ja lib, maar wát te doen met degenen die niet willen studeren of leren, leven van uitkeringen, toch kindergeld uitbetalen aan de ouders...hoe zie jij dat?
Oud 19 maart 2011, 02:24   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja lib, maar wát te doen met degenen die niet willen studeren of leren, leven van uitkeringen, toch kindergeld uitbetalen aan de ouders...hoe zie jij dat?
Ik ben liberaal, mij zal je geen uitkeringen, noch kinderbijslag zien verdedigen. Vooral dat tweede niet, omdat dat volgens mij alleen maar een subsidie is voor mensen is die geen kinderen dienen te krijgen.
Oud 19 maart 2011, 02:29   #66
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben liberaal, mij zal je geen uitkeringen, noch kinderbijslag zien verdedigen. Vooral dat tweede niet, omdat dat volgens mij alleen maar een subsidie is voor mensen is die geen kinderen dienen te krijgen.
Zo denk ik er dus ook over.

Maar wát met die 'jongeren', ergens gaan 'hangen', nog meer hangjongeren?
Oud 19 maart 2011, 02:33   #67
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Hangjongeren die voor galg en rad opgroeien... Hmmmz, 1 + 1 = 2.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 02:58   #68
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Oma, het is niet alleen de hulp van de ouders.
Een groot probleem in die doelgroep is plaats.
Jawel, plaats voor een bureau, een eigen kamer, zodat zoon- en dochterlief niet tussen de soep en de patatten of het gekrijs van spelende peuters zijn huiswerk hoeft te maken.

Een zwaar onderschat probleem en dikwijls niet bekend omdat de meesten die hier posten middenklassers zijn die als kind alle faciliteiten hadden.
't is ook niet alleen hulp en plaats, maar ook tijd.
Ik had als kind twee vriendinnetjes uit "lagere milieus".
Als ik thuiskwam van school was het eerst huiswerk maken, eventueel een vraag stellen als ik iets niet kon (en éénmaal heb ik extra uitleg van m'n mama gekregen wegens gewoon totaal niet mee met het idee achter 'breuken'). En dan was er tijd voor leuke dingen.
Dan ging ik bijv. nog eens langs bij één van die vriendinnetjes (fijn als je bij elkaar om de hoek woont). Die waren toen nog belange niet bezig met huiswerk. Afwassen, helpen koken, voor de kleinere kinderen zorgen, het bier naar papa in de zetel brengen,... van die dingen. Dat moesten die doen. Huiswerk, dat was voor 's avonds laat, misschien.

Ook in 't MB had ik zo'n vriendin die meer huishouden moest doen dan iets anders. Studeren voor toetsen, examens, het eindwerk maken,... dat was zoiets voor tussen het koken en de strijk. Ik ging die regelmatig helpen (met huiswerk of den opkuis) want anders kwam die gewoon nie rond. De (alleenstaande) papa heb ik daar niet veel gezien, die was ofwel gaan werken, ofwel op café.

Pas op, die mensen zijn allemaal zeer vaardig geworden in zelfstandigheid en huishouden, maar je beperkt er de toekomst van je kinderen toch mee. Die vriendin van in 't MB was slim genoeg om alles te worden wat ze wou, maar als je nooit eens kan blokken wordt dat ook niks.
Oud 19 maart 2011, 03:15   #69
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Hoe zullen mensen overleven als ze geen uitkering krijgen? Wel, die zullen op eenderwelke wijze aan de slag gaan, zoals het hoort. Ook de jongeren...
Oud 19 maart 2011, 03:57   #70
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zullen mensen overleven als ze geen uitkering krijgen? Wel, die zullen op eenderwelke wijze aan de slag gaan, zoals het hoort. Ook de jongeren...
Ja, aan de 'slag' gaan die 'jongeren' wel, zelfs mét uitkeringen.

Maar de meesten niet zoals 't hoort!
Oud 19 maart 2011, 08:21   #71
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

tja... als je de debielen niet op het niveau krijgt van het gemiddelde, kan je altijd het gemiddelde laten zakken tot de debielen.

Ik vind het nogal ivoren-toren wetenschap, maar het is wel degelijk een manier om "gelijke kansen" te promoten; Het ligt bovendien ook in de trend... ik zie zoveel problemen die de multiculturele samenleving met zich meebrengt

-als vrouw ben je in brussel aangeschoten wild
trein/metro personeel krijgen klop
-zelfs ondergetekende van algerijnse afkomst heeft te maken met berber gespuis in brussel

dat er geen positieve gevolgen kunnen verwacht worden.

Zeg nu zelf... de multicul kost dit land zoveel, maar wat heeft het nu eigenlijk al bijgedragen aan de tolerante, menslievende maatschappij?
Oud 19 maart 2011, 08:55   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
't is ook niet alleen hulp en plaats, maar ook tijd.
Ik had als kind twee vriendinnetjes uit "lagere milieus".
Als ik thuiskwam van school was het eerst huiswerk maken, eventueel een vraag stellen als ik iets niet kon (en éénmaal heb ik extra uitleg van m'n mama gekregen wegens gewoon totaal niet mee met het idee achter 'breuken'). En dan was er tijd voor leuke dingen.
Dan ging ik bijv. nog eens langs bij één van die vriendinnetjes (fijn als je bij elkaar om de hoek woont). Die waren toen nog belange niet bezig met huiswerk. Afwassen, helpen koken, voor de kleinere kinderen zorgen, het bier naar papa in de zetel brengen,... van die dingen. Dat moesten die doen. Huiswerk, dat was voor 's avonds laat, misschien.

Ook in 't MB had ik zo'n vriendin die meer huishouden moest doen dan iets anders. Studeren voor toetsen, examens, het eindwerk maken,... dat was zoiets voor tussen het koken en de strijk. Ik ging die regelmatig helpen (met huiswerk of den opkuis) want anders kwam die gewoon nie rond. De (alleenstaande) papa heb ik daar niet veel gezien, die was ofwel gaan werken, ofwel op café.

Pas op, die mensen zijn allemaal zeer vaardig geworden in zelfstandigheid en huishouden, maar je beperkt er de toekomst van je kinderen toch mee. Die vriendin van in 't MB was slim genoeg om alles te worden wat ze wou, maar als je nooit eens kan blokken wordt dat ook niks.
Dat klopt ook volledig, ja.
Maar toch veroordeel ik huiswerk om twee andere reden:
- Meestal worden mama's en papa's vaardigheden hierdoor getest.
- Kinderen moeten al 7 �* 8 uur in de klas zitten, thuis moeten ze ontspannen.

Huiswerk zou pas vanaf middelbaar gradueel moeten worden opgebouwd
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 09:10   #73
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
tja... als je de debielen niet op het niveau krijgt van het gemiddelde, kan je altijd het gemiddelde laten zakken tot de debielen.
²

Als een beetje huiswerk al teveel gevraagd is, stop dan liever met je schoolcarrière en ga werk zoeken.

Citaat:
Zeg nu zelf... de multicul kost dit land zoveel, maar wat heeft het nu eigenlijk al bijgedragen aan de tolerante, menslievende maatschappij?
Zero. Absoluut niets, nul komma nul.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2011, 11:47   #74
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat klopt ook volledig, ja.
Maar toch veroordeel ik huiswerk om twee andere reden:
- Meestal worden mama's en papa's vaardigheden hierdoor getest.
- Kinderen moeten al 7 �* 8 uur in de klas zitten, thuis moeten ze ontspannen.

Huiswerk zou pas vanaf middelbaar gradueel moeten worden opgebouwd
Ik heb niks tegen huiswerk in 't lager, maar het zou volgens mij vooral gericht moeten zijn op de link tussen 'leven thuis' en 'leven op school'. Leren doe je niet alleen op school, en leren hoeft ook niet per sé inspannend te zijn.

Daarnaast kan huiswerk nuttig zijn om extra te oefenen waar het fout gaat (en kinderen die thuis gestimuleerd worden kunnen dan net hierdoor weer aanhaken), én kan huiswerk ook een gelegenheid zijn om net verder te differentiëren. Ik was zo'n onnozele die graag oefeningskes maakte (vooral rekenen). Het is dan best wel fijn als je van de school oefeningen kunt meekrijgen die aansluiten en verder bouwen op wat je op school ziet.
En die éne keer dat ik de boot eens gemist had (met die breuken - ik had dat stomweg niet meteen door) heb ik thuis ook extra oefeningen gemaakt om dat wél te snappen.

Je moet leerlingen niet iedere avond een stapel huiswerk meegeven, maar het volledig afschaffen vind ik ook erover.

Bovendien is het ook een goeie voorbereiding op 't MB.
Had ik nooit huiswerk moeten maken in 't lager, ik had denk ik niet eens geweten hoe ik er thuis die latijnse woordjes allemaal moest inkrijgen.
Oud 19 maart 2011, 13:41   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Rompuy: "Multiculturele samenleving is niet mislukt"

...eg nie!
Nog èèn van die persoon, "Belgie zal binnen twintig jaar nog niets veranderd zijn."

LOL:
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be