Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2011, 10:16   #61
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het zal idd de dag des oordeels zijn, een dag waarop iedereen zijn persoonlijke verantwoordelijkheid zal moeten nemen, en voor Vlaanderen tot verantwoording geroepen zal worden.
Amen
Oud 24 maart 2011, 16:43   #62
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als ik de analyse van Gerolf lees dan lees ik ook in één moeite de reden waarom de NVA met alle middelen het CS blijft toepassen.
Het was een beetje in de stijl van het ter ziele gegane blad (?) "WelkomECho". Dan snap je ook in één moeite dat natrappen totaal geen vruchten voor het VB heeft afgeworpen. Wat indien de N-VA het cordon zou opblazen?

Laatst gewijzigd door Jakko : 24 maart 2011 om 17:02.
Jakko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 16:52   #63
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Weet je wat er aan schort?

Alle anti Vlaamsbelang propagandisten zijn de eerste om aan te halen dat men niet iedereen over de zelfde kam mag scheren. Men mag niet alle Marokkanen over de zelfde kam scheren, niet alle Turken enz. En dat is waar. Maar waar jullie geen probleem mee hebben is met het al de Vlaams Belang-leden en kiezers over de zelfde kam te scheren.

Wie een moordenaar ter dood brengt, is dat dan zelf geen moordenaar? Geld dat zelfde ook niet voor discriminatie?
De leiding van het VB zou toch - eindelijk - mogen gaan begrijpen dat hun 'stijl' 'geen stijl' is...
Maar ik vrees dat dit te laat is... De 'fatsoenlijken' zijn vertrokken en als de leiding 'fatsoenlijk' wordt, verdwijnen de 'onfatsoenlijken'...
De winter zal nog bar worden voor het VB...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 21:57   #64
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CONDOR2 Bekijk bericht
Het VB was te vet geworden en ondergaat nu een gezonde vermageringskuur.
Zogenaamd fatsoenlijke mensen horen niet thuis in een radikale partij.
Waarom niet? Ik ben fatsoenlijk en hoor thuis in een uiterst radikale partij. Bijvoorbeeld Batasuna.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 01:35   #65
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De leiding van het VB zou toch - eindelijk - mogen gaan begrijpen dat hun 'stijl' 'geen stijl' is...
Maar ik vrees dat dit te laat is... De 'fatsoenlijken' zijn vertrokken en als de leiding 'fatsoenlijk' wordt, verdwijnen de 'onfatsoenlijken'...
Dat denk ik niet. Dat wat men de harde lijn noemt, is er nodig. Stelselmatig wordt ook die lijn harder bij alle andere partijen, en niet alleen hier in Belziek maar ook in Frankrijk en Duitsland en Engeland en en en .

En wat is er niet fatsoenlijk aan de dingen bij zijn naam te noemen?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 01:43   #66
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En wat is er niet fatsoenlijk aan de dingen bij zijn naam te noemen?
Dat is niet politiek correct.

Onderstaande daarentegen is dan weer wel politiek correct.

Citaat:
Bron: GvA
Bourgeois trekt 3 miljoen uit om integratie migranten te bevorderen.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...evorderen.aspx

Laatst gewijzigd door daiwa : 25 maart 2011 om 01:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 09:00   #67
Fieseler

Standaard

Ja wadde...na de kaping annex verkrachting van de begrippen racisme, solidariteit, woord houden, democratie, onverwijld, eer, trouw, enz enz is er nu een nieuw semantisch slachtoffer gevallen: het begrip "fatsoen".

Radikaal woord houden en niet kapituleren ter bescherming van onze westerse en democratische waarden heet nu: "onfatsoenlijk"
Oud 25 maart 2011, 09:58   #68
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja wadde...na de kaping annex verkrachting van de begrippen racisme, solidariteit, woord houden, democratie, onverwijld, eer, trouw, enz enz is er nu een nieuw semantisch slachtoffer gevallen: het begrip "fatsoen".

Radikaal woord houden en niet kapituleren ter bescherming van onze westerse en democratische waarden heet nu: "onfatsoenlijk"
U weet wel beter...
Oud 25 maart 2011, 09:59   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom niet? Ik ben fatsoenlijk en hoor thuis in een uiterst radikale partij. Bijvoorbeeld Batasuna.
en ik sta uiteraard voor de onfatsoenlijke vleugel van een fatsoendelijke partij !

prachtig woord hé fatsoendelijk lang geleden dat ik dat nog hoorde trouwens
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 10:13   #70
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 10:26   #71
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Is er hier eigenlijk geen topic te vinden over de reportage over het VB gisteren?
Oud 25 maart 2011, 10:41   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Is er hier eigenlijk geen topic te vinden over de reportage over het VB gisteren?
welke reportage ? welke zender ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 11:31   #73
plakker
Minister

Standaard

Euhmmm, den vrt... Of canvas
Heb 't gisterenavond bekeken.
Vlaams Belang barst of zo was de titel, 't was niet echt lang hoor.
Allez, 'k vind dat nu nergens terug
Oud 25 maart 2011, 11:57   #74
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Moest het VB nu een voor de andere partijen aanvaarbare koers gaan varen, kan dit onmogelijk met Dewinter en Annemans. Die mannen zijn te verbrand om aanvaard te worden door welke Vlaamse partij dan ook. (NVA inbegrepen) Zij zouden het dus moeten afbollen. Dat is waarschijnlijk de hoofdreden waarom dit duo vierkant tegen een koerswijziging gekant was. Die kerels willen in de politiek en aan de geldruif blijven hangen tenminste tot hun pensioen. En of die partij nu inneenschrompelt tot een mini partijtje zal hen persoonlijke niet erg schaden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 12:03   #75
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
welke reportage ? welke zender ?
Al zappend heb ik er een stukje van gezien, en ik dacht dat het op VTM was.
Men liet de Gentse VB raadsleden aan het woord alsook Koen Dillen.
Allen hadden blijkbaar genoeg van de dictatuur van FDW en Annemans.
Koen Dillen zei, als mijn vader dit had moeten meemaken was hij stande pede een andere partij begonnen.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 12:10   #76
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Koen Dillen zei, als mijn vader dit had moeten meemaken was hij stande pede een andere partij begonnen.
Ah ja, 't was op den VTM

Bedankt Speurneus, 'k begon al aan mezelf te twijfelen, pfiew!
Oud 25 maart 2011, 17:59   #77
Fieseler

Standaard

Citaat:
Moest het VB nu een voor de andere partijen aanvaarbare koers gaan varen, kan dit onmogelijk met Dewinter en Annemans. Die mannen zijn te verbrand om aanvaard te worden door welke Vlaamse partij dan ook. (NVA inbegrepen) Zij zouden het dus moeten afbollen. Dat is waarschijnlijk de hoofdreden waarom dit duo vierkant tegen een koerswijziging gekant was. Die kerels willen in de politiek en aan de geldruif blijven hangen tenminste tot hun pensioen. En of die partij nu inneenschrompelt tot een mini partijtje zal hen persoonlijke niet erg schaden.
Nog zo'n begrippenoorlog: Trouw blijven aan beloftes en programma = "aan de geldruif hangen".

Even extrapoleren: het verraad van Verhofstadt en Leterme noemen we dus: "altruïstisch en voluntaristisch staatsmanschap".

Het trieste aan deze zaak is het feit dat deze leugens zo stakato op de Vlaming worden afgevuurd dat er pipo's zijn die deze schande op den duur nog gaat geloven ook...
Zo kán het dus in Vlaanderen:
- dat er jaarlijks gespeculeerd wordt of hun eindeloos gepromote clubschrijver nu eindelijk de Nobelprijs gaat winnen
- Dat het weggelachen produkt van hun eindeloos gepromote derderangsschrijfstertje "met het vettige haar" als "literatuur" wordt verkocht
- Dat "feministen" opkomen voor de geïnstituionaliseerde onderdrukking van de vrouw
- Dat verraad wordt verkocht als staatsmanschap
- Dat de NVA wordt opgeroepen om zijn woord te breken en alzo "verantwoordelijkheid" te nemen
-
-
.
.
.

(a propos: in dit verband: vindt u ook dat BDW als hij zijn programma trouw blijft "aan de ruif" blijft hangen?
Oud 25 maart 2011, 18:11   #78
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog zo'n begrippenoorlog: Trouw blijven aan beloftes en programma = "aan de geldruif hangen".

Even extrapoleren: het verraad van Verhofstadt en Leterme noemen we dus: "altruïstisch en voluntaristisch staatsmanschap".

Het trieste aan deze zaak is het feit dat deze leugens zo stakato op de Vlaming worden afgevuurd dat er pipo's zijn die deze schande op den duur nog gaat geloven ook...
- dat er jaarlijks gespeculeerd wordt of hun eindeloos gepromote clubschrijver nu eindelijk de Nobelprijs gaat winnen
- Dat het weggelachen produkt van hun eindeloos gepromote derderangsschrijfstertje "met het vettige haar" als "literatuur" wordt verkocht
- Dat "feministen" opkomen voor de geïnstituionaliseerde onderdrukking van de vrouw
- Dat de NVA wordt opgeroepen om zijn woord te breken en alzo "verantwoordelijkheid" te nemen
-
-
.
.
.

(a propos: in dit verband: vindt u ook dat BDW als hij zijn programma trouw blijft "aan de ruif" blijft hangen?
als zelfs F.Van den Eynde (toch niet direct de meest softe onder de VB-ers) Dewinter een probleem vindt.......Als Koen Dillen zegt dat zijn vader direct uit de partij zou stappen indien hij er nog zou zijn geweest...........is het wel ver gekomen.

Laatst gewijzigd door Zipper : 25 maart 2011 om 18:13.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 18:12   #79
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:

-
-
.
.
.

Dat kan allemaal wel kloppen maar vindt U de 'stijl' van de 'Antwerpse gemeenteraad' efficiënt en .... 'fatsoenlijk'?
Als zelfs Francis Van den Rynde (of hoe heet hij juist) daar al problemen mee heeft...
Oud 25 maart 2011, 22:06   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja,... een van de keiharde lijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be