![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Somalische man die gezocht werd voor de moord op een agente is erin geslaagd Groot-Brittannië te verlaten, vermomd als een gesluierde vrouw. Dat schrijft de krant The Times. Op het ogenblik van zijn vlucht was hij een van de meest gezochte mannen in Groot-Brittannië en had hij 21 veroordelingen op zijn naam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die rechtbanken zouden zich beter eens met ernstige zaken bezighouden. Onze jeugd bijvoorbeeld. Pedo's oprollen. En ga zo maar door..
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Soms moet men zich kunne neerleggen bij het professionele oordeel van een ander.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat optreden moeten imans doen want naar ongelovigen ( niet moslims) luisteren fanatieke moslims toch niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Het probleem 'burka' is niet echt een acuut en dringend probleem, dat is waar, maar in bespeur alweer een flauw excuus om er dan maar niets aan te doen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je gaf zelf toe dat het een punt is. http://forum.politics.be/showthread....29#post5435029 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of gij het weet maar een boerkavrouw zou gerust mogen verplicht worden haar boerka naar omhoog te trekken ter identificatie. Doorgaans gebeurt dat ook. In NL bijvoorbeeld mogen deze vrouwen dat doen in de combi zonder pottenkijkers.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de zin van laat maar anders krijgen ze misschien nog meer slaag.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
|
![]() Citaat:
Jij bent nooit misbruikt geweest vandaar dat ge een boerka vergelijkt met een pastoor die jouw leven eens goed door elkaar schudt en jou trauma's tot de kist bezorgt. Ik vind dit trouwens een grote belediging en een kwetsende opmerkingen naar alle mensen die wel een trauma hebben overgehouden aan misbruik/verkrachting.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Ik bespeur iemand die niet weet waar een boerkaverbod goed voor is. Je bent al een hele tijd rond de pot aan het draaien. 'Ja, de experts zeggen dat er een boerkaverbod moet komen, dus ik volg de elite'. Dat is het enige dat ik hieruit afleid.
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet dat uw zaken zij maar een (ook minderjarige) oudere neef heeft mij ooit iets 'voorgesteld' waar ik geen nee op durfde zeggen, dus kleppie houden .. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Uhm de imaams hebben niks te zeggen over hoe ik en andere moslims leven. Dat zijn de laatste die zich met ons leven moeten bemoeien. Ieder is verantwoordelijk voor zn eigen daden. Ondanks dat je misschien wel een beetje gelijk hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het is dan wel niet voorgeschreven door mijn god en zijn profeet maar ik kan het toch nie hebbe dat daar iemand iets over zegt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niets van wat het VB vertelt geeft die indruk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Mijn oprechte excuses mocht ik jou gekwetst hebben. Maar jouw reactie kwam raar over. Alsof u totaal niet inzit met mensen die trauma's hebben overgehouden aan misbruik/verkrachting.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 april 2011 om 20:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik vooral vaststel is dat er zeer vlug naar repressieve maatregelen wordt gegrepen. Het zijn nu eenmaal de goedkoopste maatregelen: smoor het kwaad in de kiem. Bestrijd vooral de symptomen. De oorzaken blijven buiten schot. Het slachtoffer komt paginagroot in de krant. Waar ik het vooral niet mee eens ben. Eva Brems pleit voor godsdienstvrijheid. Als ik haar moet geloven zou bij de meeste boerkadraagsters het dragen van boerka gebeuren op vrijwillige basis. Ik betwijfel dit, of is er iemand die de mening deelt van Eva Brems ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
|
![]() Citaat:
Ik kan ook niet hebben dat forummers mij beledigen, mij extremiste noemen, mij een makak noemen, mij hier buiten willen, niet meer online komen omdat ik als moslima hier reageer. En toch leer ik ermee leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat de slachtoffers maar oordelen (volledig onafhankelijk) wat zij vinden van dit misbruik, de maatschappij heeft daar feitelijkgeen zak mee te maken..en kan zelfs trauma's veroorzaken/verergeren door de feiten te demoniseren en de slachtoffers een schuldgevoel aan te praten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |