Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2011, 07:55   #61
dark_lord_of_belgium
Minister-President

dark_lord_of_belgium's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles Bekijk bericht
lol sinds wanneer spreekt gij Fins?
sinds ik veel duvel uithad

live your life your own way because it's too short to live by the rules of others
dark_lord_of_belgium is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 12:39   #62
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Noachiet? Wat is dat?
Quercus, hij volgt de zogenaamde wetten van Noach. Afhankelijk van wie je het vraagt zijn dit eeuwenoude wetten voor alle afstammingen van Noach, of regeltjes verzonnen door de Rabbijnen na de val van de tempel. Hij hangt dus eigenlijk deels het Jodendom aan, zonder echt bekeerd te zijn.
Citaat:
En er loopt hier wel meer dan een jood rond.
Hmm, verwar je Joden niet met zionisten? Of is Liberaal-NL echt een Jood?
Citaat:
Wie zijn die satanisten?
Ik weet nog dat er een tweetal of drietal waren bij een peiling in het godsdienst-forum.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 12:41   #63
Scheet in een fles
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als je met mensen om kan kan je misschien vrijwilligerswerk doen en mensen helpen die hulp kunnen gebruiken. Dat doen veel mensen die zingeving zoeken denk ik.
Dit lijkt me het beste advies in deze draad, Albrecht.
Scheet in een fles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 13:04   #64
Albrecht
Banneling

Standaard

Hmm, ik denk dat ik gewoon beter terug ga vanwaar ik vandaan kwam. Laat ik het nu maar houden bij cultuurkatholiek, of zelfs gewoon terug katholiek. Ik heb een erg opluchtend gesprek gehad erover.

Ik heb al vaak vrijwilligerswerk gedaan, en ik ben van plan dit in de toekomst, wanneer het uitkomt, weer te doen.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2011, 13:15   #65
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Hmm, ik denk dat ik gewoon beter terug ga vanwaar ik vandaan kwam. Laat ik het nu maar houden bij cultuurkatholiek, of zelfs gewoon terug katholiek. Ik heb een erg opluchtend gesprek gehad erover.

Ik heb al vaak vrijwilligerswerk gedaan, en ik ben van plan dit in de toekomst, wanneer het uitkomt, weer te doen.
Een gesprek kan inderdaad opluchten. Je gesprekspartner kan je voor even het gevoel geven waar je naar zocht. Eenmaal de gesprekspersoon vertrekt, thuiskomt en in zn zetel ploft. En jij op je beurt in je eentje begint te reflecteren zit je weer met dezelfde vragen hoogstwaarschijnlijk.

Hoog tijd om je handen uit de mouwen te steken. Ik vind Bovenbuur's reactie heel mooi.

Fijn dat je vrijwilligerswerk verricht (of de intentie bezit om dit te verrichten). Maar vergeet vooral jezelf niet. Soms kan het gebeuren dat je zo opgaat in je vrijwilligerswerk en anderen probeert te dienen maar dat je jezelf aan de kant schuift. Zoek een soort van evenwicht. Je komt er wel, Albrecht.
Oud 22 mei 2011, 13:33   #66
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:

als je je in de katholieke traditie echt thuisvoelt, is taizé misschien iets voor jou. het is geen aparte beweging binnen het christendom, maar een soort spirituele zuurstof die de verschillende christelijke kerken (en ook een occasionele moslim als ondergetekende) af en toe wat ademruimte geeft.

je kunt er naartoe (bijvoorbeeld eind juli, wanneer ook ik er heen ga incha'allah), maar je kunt ook dichter in je buurt af en toe een taizé-viering meemaken. je kunt ook via het internet genieten van de inspiratie die de broeders van taizé je proberen te bieden.

ik hoop incha'allah dat je inderdaad je weg gevonden hebt en dat vreugde en vrede de leegte zullen opvullen.

vrede,

redwasp
Oud 22 mei 2011, 16:12   #67
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Quercus, hij volgt de zogenaamde wetten van Noach. Afhankelijk van wie je het vraagt zijn dit eeuwenoude wetten voor alle afstammingen van Noach, of regeltjes verzonnen door de Rabbijnen na de val van de tempel. Hij hangt dus eigenlijk deels het Jodendom aan, zonder echt bekeerd te zijn.
Hmm, verwar je Joden niet met zionisten? Of is Liberaal-NL echt een Jood?
Ik weet nog dat er een tweetal of drietal waren bij een peiling in het godsdienst-forum.
Liberaal_NL is gewoon een zionist. Ik dacht echt dat er meer waren!
Ik weet wel dat Max Van Dietschland eens een discussie begonnen is tegen een Jood (En die jood was niet de gebruiker "Fiere Jood")
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be