![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Of co(u)rse...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() En Marx, Begreep die Het Kapitaal?
Engels heeft het moeten herschrijven. En Marx dacht, dat hij een Wet van de Geschiedenis gevonden had, het Dialectisch Materialisme, dat onvermijdelijk en wetmatig tot de overwinning van het communisme zou leiden ![]() Maar dat is allemaal mijn grootste bezwaar niet, Het Kapitaal is ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 17 juni 2011 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
2) Het Kapitaal, Volume 1, Het Productieproces van het Kapitaal, is wat Marx schreef 3) Marx heeft economische voorspelling gedaan: -het inkomensverschil tussen kapitalisten en arbeiders zullen groter worden -steeds meer onafhankelijke producenten zullen worden gedwongen tot het proletariaat toe te treden, waardoor een klein aantal rijke kapitalisten en een grote hoeveelheid arme arbeiders zal overblijven -het loon van de arbeiders zal, kortdurende uitzonderingen daargelaten, net op het niveau van het levensonderhoud blijven -de winstmarge zal kleiner worden -het kapitalisme zal door interne tegenstellingen ineenstorten -de proletarische revolutie zal plaatsvinden in landen die industrieel het meest geavanceerd zijn Meer dan een eeuw nadat Marx deze voorspellingen deed zijn de meeste ervan zo volkomen verkeerd dat men zich zou kunnen afvragen waarom iemand die Marx een warm hart toedraagt ook maar zou kunnen stellen dat zijn grootheid in de wetenschappelijke aspecten van zijn werk ligt. Het lot dat Marx' voorspellingen is beschoren is echter net zo min een reden om zijn ideeën in hun totaliteit te negeren, als het feit dat Jezus dacht dat de wederkomst plaats zou vinden tijdens het leven van degenen tegen wie hij sprak een reden is om aan het christendom verder geen aandacht te schenken. Zulke fouten laten alleen maar zien dat degenen die ze gemaakt hebben feilbaar zijn. Men kan Marx beter als filosoof- in de breedste zin van het woord- beschouwen, dan als wetenschapper. 4) Inderdaad, Marx dacht dat zoals Hegel het al zei, dat de Absolute Geest ooit tevoren zal komen bij de mens, en dat religie en zo enkel dat in de weg staan. En zie, hoe de mens veranderd is. Homofilie wordt meer en meer aanvaard, religie wordt verworpen, het individu eist meer vrijheid, het systeem is aan het exploderen,... 5) Het Kapitaal is saai om te lezen als je een pissige en vijandelijke bril aan hebt. Het Kapitaal is boeiend om te lezen als je een neutrale en aandachtige bril aan hebt. Het Kapitaal saai noemen kan iedereen, maar het is net hetzelfde zeggen als: "Ik vond het een saaie film!" Citaat:
Mara voor een boek constant te bekritiseren moet je niet hier zijn. Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 17 juni 2011 om 20:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() het schijnt dat er geen vijftig mensen op de wereld rondlopen die het Kapitaal helemaal gelezen hebben (en het overleefden)
Maar dat is ook niet nodig, volgens de wet van de geschiedenis gaat het communisme toch overwinnen |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Europese economische samenwerking zou fantastisch zijn.
Tenminste, als we de politieke bende wegdenken die, spijts wat stond in het Verdrag van Lissabon, er een Warschau Pact van heeft gemaakt.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De één heeft de ander evenmin nodig als twee dieven die elk hun eigen gang kunnen gaan. Natuurlijk werkt één en ander wel beter bij samenwerking. Gij pikt van die, ik pik van die. Of ik geef u een steuntje over de muur als gij me zoveel % geeft of mij helpt bij het inladen in de kamionet. Ik hoop dat dit ook al lang geweten is? ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Erdogan is daarvoor, ik denk dat hij er nu, met een versterkt mandaat, werk van zal maken. De Koerden hebben trouwens massaal voor de AKP gekozen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook de macht van de strijdkrachten wordt sterk ingeperkt door Erdogan. Het enige risico dat bestaat is dat Erdogan zelf autoritair zou beginnen te worden, of dat de radicale islamitische vleugel van zijn partij meer macht zou krijgen, maar voorlopig is dat nog niet het geval.(hij heeft sluiers terug toegelaten in universiteiten, dat is zowat zijn meest "islamitische" regeringsdaad). Ik denk dat de EU, net als in Spanje, Portugal en Griekenland, de democratisatie zal versterken. De Islam is een historische godsdient in de Balkan, grote delen van Rusland en de Balkan. DUS een onderdeel van de Europese cultuur of je dat nu leuk vindt of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=156690 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooral heel veel belovend ja.
Met Europa ging het allemaal veel beter gaan. We zien het, het gaat veel beter,...berg af. http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...-armoede.dhtml Ge moet al driedubbel stekeblind zijn om dat niet te zien hoor. Laatst gewijzigd door Garry : 19 juni 2011 om 01:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |