![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben goed genoeg op de hoogte. Ik volg al lang de politiek. Aan de het niveau van de gemiddelde Vlaams-Nationalist te zien, hoef ik niet veel 'wijsheid' van hen over te nemen, meen ik. |
|||
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() Ik ben ook tegen die mythe in 't geheel, of dat boek. Ik vind Vlaanderen een prachtig land, dat trots mag zijn op haar symboliek en geschiedenis. Alleen ben ik geen Vlaming, en 't voelt haast als annexatie. Als we onze regio nu op z'n minst Brabant-Vlaanderen zouden noemen.
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Omdat Limburg op één gemeente na feitelijk in het huidige Luik ligt. Ga je met de term Vlaanderen ook Frans- en Zeeuws-Vlaanderen opeisen?
|
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
|
![]() Ik ijver voor die nieuwe grondwet, de vraag is alleen, langs welke kant zal het het snelst bereikbaar zijn? In een onafhankelijk Vlaanderen of in België?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Eén reden: Strength in numbers.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Ik wel! Zie het kaartje in mijn "handtekening'. ![]()
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() Er zou in feite niet veel gaan veranderen, het zou vooral meer naar de liberale kant gaan leunen. Met dezelfde politici zal alles gelijkaardig blijven.
|
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Brussel hoort bij Brabant. En zoiets klein als Loon is het vermelden niet waard. Anders zouden we bv. Mechelen en Antwerpen (waartoe ik behoor) ook kunnen vermelden.
|
![]() |
![]() |
#71 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Doodstraf terug invoeren.
|
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Dat is inderdaad ook mijn vrees.
|
|
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Goh, theoretisch, ja. Er zijn materies die een voordeel hebben bij schaalvergroting.
Concreet bestaat er in Belgie geen consensus over het beleid van die materie, en heb je dus 500 mensen die in 1 richting trekken en 500 die in een andere richting trekken. Dat is volgens mij niet te verkiezen boven 500 die in 1 richting trekken. We moeten dus bij de theorie blijven, en dan is een schaalvergroting naar Europa te verkiezen boven een naar Belgie, en valt het argument ook weg. Pas op, ik verkies ook dat Belgie blijft bestaan, maar dat is een zuiver gevoelsmatig argument, een remnant van een zeker Belgisch nationalistisch romantisme veronderstel ik. Vanuit rationele kant wens ik als niet-nationalist bestuurd te worden door het niveau daar op dit moment het beste toe in staat is, en meer hoeft een staat niet te zijn. |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Limburgers bij Luik, ja. Maar dat betekent niet verfransing. Nederlands, Waals en Duits mogen ook daar terug verspreid worden.
Laatst gewijzigd door Albrecht : 18 juli 2011 om 09:34. |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Futiele naampjes-frustratie. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zijn nooit onder Willem geweest? Ben jij een Groot-Nederlander? |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Die Waalse provinciën zullen helemaal niet bij Groot-Nederland willen aansluiten, omdat het Frans dan totaal onbetekenend zou worden in het gemeenschappelijk staatsbestel. De Vlamingen Frans laten spreken lukt nog, maar de Noord-Nederlanders?
Verder werd het Dietstalig (zal ik het hier maar ff noemen) gedeelte van Zuid-Brabant al in 1940 en mss nog eerder, Vlaams-Brabant genoemd. (getuige de Reeks Nederlandse Dialectatlassen, wier deel "Vlaamsch Brabant" verscheen in 1940 dus, ook al werd de provincie Brabant pas officieel in WA en VL-Brabant gesplitst in 1995 en heette de Nederlandstalige Gemeenschap pas sinds +-1980 'Vlaamse Gemeenschap' volgens wikipedia) Dus al minstens 40 jaar voordat men officieel NL-talig België ging betonneren als hetende 'Vlaams', werd het NL-talig deel van Brabant al spontaan 'Vlaams' genoemd.