Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 06:52   #61
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan nog is het eigen verantwoordelijkheid wat je doet met die opgenomen informatie.
Exact.
Oud 23 augustus 2011, 07:01   #62
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan lees je wat van wat er op het internet gepubliceerd staat, en dat beïnvloedt eventueel je ideeën, je normen en waarden,...
Maar een samenleving waar niet alle meningen geuit kunnen worden, is statisch, en laat geen mogelijkheid open om oppositie te voeren. Op die manier kan slechts zeer zelden iets veranderen. Machthebbers worden machthouders, en het staatsbelang wordt niet langer op de eerste plaats gediend.
Oud 23 augustus 2011, 07:08   #63
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Er zullen inderdaad mensen zijn die XTC maken het, mochten ze het niet op het internet hebben gevonden, niet zouden doen.
Omdat ze het niet kunnen... Ergo, nog steeds eigen verantwoordelijkheid.

Citaat:
Net zoals de boekdrukkunst een enorme invloed heeft gehad op de mensen, is dit ook het geval met het internet.
Dus, de clericus die het lezen wou ontzeggen voor de "gewone man" had gelijk?
Citaat:
Breivik is een recent en extreem voorbeeld, maar vele mensen worden er door beïnvloed.
ik zou bijna denken dat U en uw gelijkgestemden Breivik aanbidden. We moeten dringend een nieuw "Godwin point" gaan uitvinden.

Citaat:
Ik ben zeker dat er mensen zijn die niets tegen vreemdelingen zouden hebben mochten ze niet beïnvloed geweest zijn door de propaganda van het VB.
Dan hadden die "beïnvloedbaren" wel andere propaganda geslikt.

Citaat:
Er zijn vele voorbeelden in onze geschiedenis waar xenofobe propaganda de maatschappij ontwricht hebben.
Klopt. Maar wilt U dan religieuze propaganda niet uitsluiten?
Oud 23 augustus 2011, 08:35   #64
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Maar een samenleving waar niet alle meningen geuit kunnen worden, is statisch, en laat geen mogelijkheid open om oppositie te voeren. Op die manier kan slechts zeer zelden iets veranderen. Machthebbers worden machthouders, en het staatsbelang wordt niet langer op de eerste plaats gediend.
Dit is iets wat mensen die de gangbare ideologie van het establishment aanhangen niet snel begrijpen. Ze willen maar al te graag oppositie-praat muilkorven, maar ze vergeten dat de macht ideologisch kan verschuiven, of totaal omslaan. En dan worden ze van muilkorver de gemuilkorfde, en ze hebben zelf de instrumenten ervoor aangereikt....
Oud 23 augustus 2011, 09:08   #65
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Dit is iets wat mensen die de gangbare ideologie van het establishment aanhangen niet snel begrijpen. Ze willen maar al te graag oppositie-praat muilkorven, maar ze vergeten dat de macht ideologisch kan verschuiven, of totaal omslaan. En dan worden ze van muilkorver de gemuilkorfde, en ze hebben zelf de instrumenten ervoor aangereikt....
Het boemerang-effect.
Oud 23 augustus 2011, 11:51   #66
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Zo is dat! Weg met de vrije meningsuiting en leve de aanpak van dissidente gedachten door middel van heropvoeding!

Hopelijk ben je bij machte om te begrijpen dat hetgeen waar je hier voor pleit, wel eens als een boemerang terug zou kunnen komen, en dan zou jij wel eens degene kunnen zijn die streng aangepakt en heropgevoed moet worden.

Waar spreek ik van heropvoeden? Ik denk dat je dringend een keertje uzelf eens in de spiegel moet gaan bekijken. Ik schreef nergens wat jij hier beweerde. Ik stelde duidelijk dat men indien nodig opleidingen moet voorzien zodoende de forumleiders/webmasters beter gewapend zijn en allemaal dezelfde regels enzo hanteren.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 11:51   #67
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Dictatuur.
Nee verstand.
Oud 23 augustus 2011, 11:56   #68
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Bij mijn weten roepen die niet op anders denkenden/ongelovigen op te sporen, te achtervolgen en te vermoorden zoals de koran doet.
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=39
En moet je soms ook bijbelverzen hebben? Geen probleem, weet je.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 augustus 2011 om 11:57.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:41   #69
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Waar spreek ik van heropvoeden? Ik denk dat je dringend een keertje uzelf eens in de spiegel moet gaan bekijken. Ik schreef nergens wat jij hier beweerde. Ik stelde duidelijk dat men indien nodig opleidingen moet voorzien zodoende de forumleiders/webmasters beter gewapend zijn en allemaal dezelfde regels enzo hanteren.
Je stelde dat helemaal niet duidelijk, want je zei: "Ik denk dat men eerder personen die forums en allerhande media hanteren strenger moet aanpakken en zonodig moet opleiden."
Als je het zo zegt zoals jij zei, kan dat "opleiden" zeer verschillend geïnterpreteerd worden.

Bovendien riekt dat "opleiden" zoals je het hier uitlegt, onmiskenbaar naar een veel te grote bemoeienis van de overheid die gevaarlijk dicht in de buurt van censuur komt.

Laatst gewijzigd door Macchiavelli : 23 augustus 2011 om 12:42.
Macchiavelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 12:48   #70
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dan lees je wat van wat er op het internet gepubliceerd staat, en dat beïnvloedt eventueel je ideeën, je normen en waarden,...
Dat heeft dus niets met opvoeding op zich te maken. Opvoeding is namelijk het proces waarin iemand wordt gevormd naar de normen van diens opvoeder(s) en daarmee meestal de samenleving waarin hij leeft.

Je kunt hoogstens van "internet als deel van een opvoeding" spreken als je als opvoeder degene die je opvoedt bewust bepaalde websites laat lezen.
Anders is het gewoon de zoektocht van het individu naar kennis en informatie, net zoals iemand om dezelfde redenen naar een bibliotheek gaat.
Oud 23 augustus 2011, 12:50   #71
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Je stelde dat helemaal niet duidelijk, want je zei: "Ik denk dat men eerder personen die forums en allerhande media hanteren strenger moet aanpakken en zonodig moet opleiden."
Als je het zo zegt zoals jij zei, kan dat "opleiden" zeer verschillend geïnterpreteerd worden.

Bovendien riekt dat "opleiden" zoals je het hier uitlegt, onmiskenbaar naar een veel te grote bemoeienis van de overheid die gevaarlijk dicht in de buurt van censuur komt.

Dat opleiden heeft geen geurtje, de vele forums en websites die bol staan van leugens en laster wel. Actie geeft reactie, iedereen dient de gevolgen van zijn daden onder ogen durven te zien. De reactie kan perfect verbonden worden met het opleiden van webmasters en moderators, zo kan men hen wapenen en aansporen de juiste regels na te leven.
Oud 23 augustus 2011, 13:09   #72
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Dat opleiden heeft geen geurtje, de vele forums en websites die bol staan van leugens en laster wel. Actie geeft reactie, iedereen dient de gevolgen van zijn daden onder ogen durven te zien. De reactie kan perfect verbonden worden met het opleiden van webmasters en moderators, zo kan men hen wapenen en aansporen de juiste regels na te leven.
En de juiste regels zijn zeker uw regels?
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 13:14   #73
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
En de juiste regels zijn zeker uw regels?

Jozef toch, waarom zou ik die regels moeten maken? Ik denk dat er wel mensen bestaan met de juiste inzichten en veel ervaring terzake die dit kunnen doen. Daarnaast kan men heel veel leren uit de fouten die men nu ziet, heel het parcours dat men gaat afleggen zal een leerschool zijn, 'voor iedereen'.
Oud 23 augustus 2011, 13:17   #74
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:

Jozef toch, waarom zou ik die regels moeten maken? Ik denk dat er wel mensen bestaan met de juiste inzichten en veel ervaring terzake die dit kunnen doen. Daarnaast kan men heel veel leren uit de fouten die men nu ziet, heel het parcours dat men gaat afleggen zal een leerschool zijn, 'voor iedereen'.
Een censuurcommissie dus. Leuk zeg! Mag die ook regels gaan opleggen aan de kranten en weekbladen?
Oud 23 augustus 2011, 13:22   #75
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Een censuurcommissie dus. Leuk zeg! Mag die ook regels gaan opleggen aan de kranten en weekbladen?
Die regels zijn er al. Heb je nog nooit rechtzettingen gezien? Die mogen niet zomaar laster en leugens verkondigen of beledigende uitspraken maken. Dat is net mijn punt Jozef.
Oud 23 augustus 2011, 13:24   #76
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Die regels zijn er al. Heb je nog nooit rechtzettingen gezien? Die mogen niet zomaar laster en leugens verkondigen of beledigende uitspraken maken. Dat is net mijn punt Jozef.
Ik stel voor dat u even de Grondwet ter hand neemt en het artikel leest over het verbod op voorafgaande censuur.

Wat laster en eerroof jegens individuele personen betreft bestaan er inderdaad al meer dan afdoende regels. Waarom wil u dan plotseling nieuwe regels uitvinden?
Oud 23 augustus 2011, 13:30   #77
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat u even de Grondwet ter hand neemt en het artikel leest over het verbod op voorafgaande censuur.

Wat laster en eerroof jegens individuele personen betreft bestaan er inderdaad al meer dan afdoende regels. Waarom wil u dan plotseling nieuwe regels uitvinden?
Lees jij de opening post een keer, ik stel vast dat er genoeg bewijs is dat er oplossingen nodig zijn. Een minimum aan controle en regels is nodig. Voor zij die het niet aankunnen (webmasters/moderators) kan men perfect opleidingen voorzien.
Oud 23 augustus 2011, 13:33   #78
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Lees jij de opening post een keer, ik stel vast dat er genoeg bewijs is dat er oplossingen nodig zijn. Een minimum aan controle en regels is nodig. Voor zij die het niet aankunnen (webmasters/moderators) kan men perfect opleidingen voorzien.
Ik stel voor dat u die openingsthread nog eens herleest. Dan zult u vaststellen dat wat hier geviseerd wordt is dat men bepaalde - al dan niet verwerpelijke - meningen en discussies wil verbieden, NIET laster en eerroof jegens personen. Het gaat dus wel degelijk om inhoudelijke censuur pur sang. Niets is zo gevaarlijk voor de democratie als dat.
Oud 23 augustus 2011, 13:39   #79
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik stel voor dat u die openingsthread nog eens herleest. Dan zult u vaststellen dat wat hier geviseerd wordt is dat men bepaalde - al dan niet verwerpelijke - meningen en discussies wil verbieden, NIET laster en eerroof jegens personen. Het gaat dus wel degelijk om inhoudelijke censuur pur sang. Niets is zo gevaarlijk voor de democratie als dat.

Democratie, waar? Er is veel censuur beste Jozef, trek uw ogen open. Ik ben geen censuurfan, wel ben ik fan van het verwijderen en doorprikken van leugens, laster, beledigen ... Ik denk dat men dit perfect kan bereiken zonder al te veel censuur te moeten gaan toepassen. Wat heeft de maatschapij aan het geloven van leugens? Is dat de vrijeheid die jij wenst?
Oud 23 augustus 2011, 13:45   #80
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Democratie, waar? Er is veel censuur beste Jozef, trek uw ogen open. Ik ben geen censuurfan, wel ben ik fan van het verwijderen en doorprikken van leugens, laster, beledigen ... Ik denk dat men dit perfect kan bereiken zonder al te veel censuur te moeten gaan toepassen. Wat heeft de maatschapij aan het geloven van leugens? Is dat de vrijeheid die jij wenst?
Het doorprikken van leugens dient te gebeuren in het publieke debat. Niet in het kader van censuurreglementering. In een democratie moeten ook beledigingen mogelijk zijn en zeer onaangename meningen. Democratie wil niet zeggen dat we allemaal lief moeten zijn voor elkaar. Democratie heeft open en vrij debat nodig, geen éénheidsworst.

Laatst gewijzigd door Jozef Ostyn : 23 augustus 2011 om 13:45.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be