Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 15 oktober 2011, 12:04   #61
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik geloof er wel in. Volgend jaar en het jaar erop zouden de prijzen stagneren.
Ik zag in het nieuws dat huizen momenteel gekocht worden als investering, omdat al de rest niet meer opbrengt. Een huis dient voor mij nog altijd om in te wonen.
De slechtste soort babyboomers gaat nu voor een prikkie vastgoed in het buitenland kopen. Nog een beetje kapitaal uit ons land exporteren.
Ze hebben verdorie gelijk. Als je hier niet of over een superklein pensioen beschikt is het beste dat je kan doen wel een overstap maken naar het buitenland om daar te gaan rentenieren. Als je een beetje goed kiest, kom je van het geld dat je krijgt toe.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 12:08   #62
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vind dat men moet werken om deze pensioenen te verdienen, lees: 65 jaar en geen dag vroeger, uitgezonderd medische gevallen.

Wilt u eerder op pensioen ? Wel, daar heeft men een spaarrekening voor !
Daar ga ik mee akkoord...
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 12:14   #63
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zag in het nieuws dat huizen momenteel gekocht worden als investering, omdat al de rest niet meer opbrengt. Een huis dient voor mij nog altijd om in te wonen.
De slechtste soort babyboomers gaat nu voor een prikkie vastgoed in het buitenland kopen. Nog een beetje kapitaal uit ons land exporteren.
Tja daar zijn ze al een tijdlang mee bezig hé. Huizen kopen in Argentinië, in Brazilie...enfin noem maar op waar ze nog voor weinig geld vastgoud kunnen kopen in de hoop dat het binnen enkele jaren daar ook verdubbeld.

Tja wie veel heeft kan het lang laten hangen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 14:18   #64
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stalov Bekijk bericht
Wat zeg jij nu? Hoe kun jij dat nu weten niet omdat jij dit deed uitzonderlijk dat studeren tot hun 25ste dat de jongeren van nu dat ook doen.
Ik ging maar tot mijn 14de naar school, maar ik kan wel een fatsoenlijke zin schrijven.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 14:47   #65
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Waar ik u echter niet in volg is uw tirade tegen 'de jongeren'. Als er 1 tirade zou moeten zijn dan is het tegen de 50-ers van nu die blijkbaar - ondanks dat iedereen nu wel weet dat het niet houdbaar is - absoluut onbereid zijn om hun onbetaalbare privileges op te geven.
Oh, tirade... Jullie zijn wel rap op de teentjes getrapt hoor. Ik wou alleen maar wat tegengas geven hoor. Je moet begrijpen dat, vanuit mijn standpunt bekeken, de huidige generatie jongeren behoorlijk verwend is. Maar toegegeven, dat zei mijn vader ook tegen mij en 't was nog waar ook. Hij groeide op in de jaren '20-'30 en dat was andere tabak hoor.

Die onbetaalbare privileges zullen aan mij (als zelfstandige) voorbijgaan dus dat is al één 50plusser die jullie niet zullen moeten onderhouden.

Nu, wat dat betalen betreft: ik ben dus zelfstandige, mijn echtgenote zat in het onderwijs. Wij hadden geen kinderen en verder niemand ten laste. Samen betaalden wij ongeveer 1.000.000 bef aan sociale bijdragen en belastingen per jaar. En dit tientallen jaren aan een stuk. Wij hebben dus onze bijdrage aan de maatschappij geleverd, of vind je van niet misschien?

Fred.
Oud 15 oktober 2011, 15:14   #66
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het domste wat een land kan doen is zich vooral focussen op het verzorgen van hun ouderen en het verwaarlozen van hun jongeren.
Meent ge dat nu? Maar over welke jongeren heb jij het nu eigenlijk: Tieners? Twintigers? Dertigers? Voor mij zijn jongeren tieners en twintigers. Dertigers horen hun plan te kunnen trekken in het leven.

Jongeren dus: Nog nooit heeft de jeugd zoveel aandacht gekregen als tegenwoordig. Tot hun achttiende leven ze op de kosten van hun ouders, en vaak nog veel langer. Als ze al een bijjobke hebben, is het voor zichzelf, om hun studie's te betalen. En nu beginnen ze al te klagen dat ze later zullen moeten bijdragen voor het pensioen van degenen die hen al die mogelijkheden gegeven hebben. Als je onze generatie iets kunt verwijten, dan is het dat ze een generatie egoïsten hebben gekweekt.

Fred.
Oud 15 oktober 2011, 15:27   #67
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Meent ge dat nu? Maar over welke jongeren heb jij het nu eigenlijk: Tieners? Twintigers? Dertigers? Voor mij zijn jongeren tieners en twintigers. Dertigers horen hun plan te kunnen trekken in het leven.

Jongeren dus: Nog nooit heeft de jeugd zoveel aandacht gekregen als tegenwoordig. Tot hun achttiende leven ze op de kosten van hun ouders, en vaak nog veel langer. Als ze al een bijjobke hebben, is het voor zichzelf, om hun studie's te betalen. En nu beginnen ze al te klagen dat ze later zullen moeten bijdragen voor het pensioen van degenen die hen al die mogelijkheden gegeven hebben. Als je onze generatie iets kunt verwijten, dan is het dat ze een generatie egoïsten hebben gekweekt.

Fred.
Oud 15 oktober 2011, 17:20   #68
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De huizenprijzen zullen stabiel blijven, maar verwacht toch maar geen spectaculaire prijsdalingen. Wij hebben indertijd een nieuwbouw gekocht en aangezien ik relatief veel zelf kan hebben wij daarvoor niet echt veel voor moeten lenen en voor wie het niet zelf kan dan waas het ook nog betaalbaar. Als je nu een deftige nieuwbouw woning wil mag je toch rekenen op een budget van minimum 330 000 € met wat afwerking want de standaardafwerking is vaak om te huilen. Toch is een huis kopen zeker niet onbetaalbaar. Renoveer wat en je krijgt enorm veel premies terug.
Oud 15 oktober 2011, 17:25   #69
stalov
Vreemdeling

Standaard

Eindelijk iemand positief.
stalov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 17:31   #70
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frost Bekijk bericht
De huizenprijzen zullen stabiel blijven, maar verwacht toch maar geen spectaculaire prijsdalingen. Wij hebben indertijd een nieuwbouw gekocht en aangezien ik relatief veel zelf kan hebben wij daarvoor niet echt veel voor moeten lenen en voor wie het niet zelf kan dan waas het ook nog betaalbaar. Als je nu een deftige nieuwbouw woning wil mag je toch rekenen op een budget van minimum 330 000 € met wat afwerking want de standaardafwerking is vaak om te huilen. Toch is een huis kopen zeker niet onbetaalbaar. Renoveer wat en je krijgt enorm veel premies terug.
Ik denk dat U zich zwaar vergist... Heel zwaar... maar als U woning afbetaald is - en door U bewoond - is dat geen ramp...
Of die nu 400.000 euro waarde heeft of 200.000... speelt dan immers geen rol (zolang U het niet moet verkopen)...

Laatst gewijzigd door freelancer : 15 oktober 2011 om 17:32.
Oud 15 oktober 2011, 17:34   #71
Marxmannetje
Banneling

Standaard

1. Zijn jullie niet de generatie die aan onze generatie leven, opvoeding etc. schonken?
2. Scheren jullie de jeugd nu niet over een kam?
3. Als wij zo'n kwajongens zijn, waarom hebben jullie dit niet op voorhand kunnen stoppen? Kunnen wij er zelf iets aan doen? Hebben wij ons zelf zo opgevoed en gemaakt misschien?
4. En aan wie moeten jongeren nog deze tijd een voorbeeld nemen?

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 15 oktober 2011 om 17:37.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 17:58   #72
Henkerd
Banneling

Standaard

Men spreekt hier over de jeugd zoals men over allochtonen spreekt...
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 18:14   #73
Quorn
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Vermoedelijk zullen de huizenprijzen ineenstorten...
De 'jeugd van tegenwoordig' moet nog efkens geduld hebben...
Leg dat eens uit rekening houdend met meer volk(importo's) dus vraag, beperkt aanbod
Quorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 18:49   #74
stalov
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quorn Bekijk bericht
Leg dat eens uit rekening houdend met meer volk(importo's) dus vraag, beperkt aanbod
Misschien zullen ze dalen misschien stijgen? Maar ze zullen niet ineen storten.
stalov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 19:26   #75
Zephyr
Burger

Standaard

Citaat:

Fred.
Zephyr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 19:47   #76
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
1. Zijn jullie niet de generatie die aan onze generatie leven, opvoeding etc. schonken?
2. Scheren jullie de jeugd nu niet over een kam?
3. Als wij zo'n kwajongens zijn, waarom hebben jullie dit niet op voorhand kunnen stoppen? Kunnen wij er zelf iets aan doen? Hebben wij ons zelf zo opgevoed en gemaakt misschien?
4. En aan wie moeten jongeren nog deze tijd een voorbeeld nemen?
Oud 15 oktober 2011, 19:49   #77
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dit missen jullie teveel;

Oud 15 oktober 2011, 21:31   #78
Henkerd
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
En dit missen jullie teveel;

Ja, goed zo! Laten we onze kinderen eens beginnen slaan! Laten we terug gaan naar die "goeie ouwe tijd!". Waarom sla jij je eigen oogappels niet als ze eens tegenspreken of in de hoek niet willen staan? Schop jij anders ook niet tegen je hond als hij zijn bakje niet volledig heeft uitgegeten?

Vonden jullie het leuk misschien toen jullie geslagen werden na dat jullie kwajongensstreken uithaalden? Alsof jullie de perfecte jeugd waren. Dit is gewoon weer een hypocriete ouwe-venten draad waar men zijn gal over "den jeugd van tegenweuuuurdig!!!" kan uitspuwen.

Overigens wordt er hier niet anders gedaan dan geklaagd en gezaagd over een generatie dat jullie zelf in handen hadden of tenminste zouden hebben, zonder deftige en humane oplossingen, en niet beginnen afkomen met het idee dat op kinderen slaan weer mag. Of willen we allemaal gasten kweken die dan later als ze oud genoeg zijn eens, op zijn zachtst gezegd, terugslaan op hun vader na al die blauwe plekken van hun "Oh zo toffe jeugd!"?

Laatst gewijzigd door Henkerd : 15 oktober 2011 om 21:35.
Henkerd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2011, 22:44   #79
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henkerd Bekijk bericht
Ja, goed zo! Laten we onze kinderen eens beginnen slaan! Laten we terug gaan naar die "goeie ouwe tijd!". Waarom sla jij je eigen oogappels niet als ze eens tegenspreken of in de hoek niet willen staan? Schop jij anders ook niet tegen je hond als hij zijn bakje niet volledig heeft uitgegeten?

Vonden jullie het leuk misschien toen jullie geslagen werden na dat jullie kwajongensstreken uithaalden? Alsof jullie de perfecte jeugd waren. Dit is gewoon weer een hypocriete ouwe-venten draad waar men zijn gal over "den jeugd van tegenweuuuurdig!!!" kan uitspuwen.

Overigens wordt er hier niet anders gedaan dan geklaagd en gezaagd over een generatie dat jullie zelf in handen hadden of tenminste zouden hebben, zonder deftige en humane oplossingen, en niet beginnen afkomen met het idee dat op kinderen slaan weer mag. Of willen we allemaal gasten kweken die dan later als ze oud genoeg zijn eens, op zijn zachtst gezegd, terugslaan op hun vader na al die blauwe plekken van hun "Oh zo toffe jeugd!"?
Ik ga u eens wat zeggen hé.
Geloven zal je me niet, maar toch ga ik het u zeggen.
Iedere generatie maakt een sprong naar de generatie voor hun generatie.
Niks aan te doen, zo werkt erfelijkheid voor een stuk nu eenmaal.
Dus wat wij met zachte hand hebben verprutst, want dat geef ik toe, dat wij veel van de jonge generatie hebben verprutst door te zacht en te gevoelig te zijn. Zal de komende generatie terug anders aanpakken.
Jullie weten het dat jullie verprutst zijn, dat geven jullie in elk bericht telkens weer.
Jullie weten het dat jullie nozems en luie bastaards zijn, jullie geven dat zelf toe en geven ons daar de schuld voor. Telkens opnieuw en opnieuw.
Dus tenzij jullie een herhaling willen met de volgende generatie, zullen jullie jonge vaders en moeders het toch anders moeten aanpakken.
En vermits onze aanpak niet deugde, zal het die van jullie worden.

Dus voila, je oogst wat je zaait.
Je kan geen worteltjes oogsten als je erwtjes zaait hé?

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 oktober 2011 om 22:56.
Oud 15 oktober 2011, 23:37   #80
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je onze generatie iets kunt verwijten, dan is het dat ze een generatie egoïsten hebben gekweekt.
Zo vader, zo zoon?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be