![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Partijlid
|
![]() Waar gebruik ik dit als argument? Ik stel enkel dat niets 100% of 0% is. En ik stel dat deze markt vrijer is dan de Europese en/of de Chinese.
Laatst gewijzigd door ToonB : 6 november 2011 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Partijlid
|
![]() Dus neen, daar niet alle geld is afgepakt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
oorzaken aan gevolgen koppelen is 1 ding maar jij koppelt alle gevolgen aan 1 oorzaak maar jammer genoeg weer een 100% gedachte namelijk dat de overheid slecht is en ten allen tijde vermeden moet worden, voor de rest zie ik niet echt overtuigende argumenten buiten het verwijt dat ik foeifabeltjes gebruik. Dit is een poging de persoon achter de argumenten aan te vallen en dat wijst op een laatste strohalm. Laatst gewijzigd door ToonB : 6 november 2011 om 17:33. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Niet alle' is een poormans argument. De huidige overheden halen hun inkomsten middels dwang en als Joske Van de Wetstraat een 2 euro munt vindt in de Wetstraat dan heeft u gelijk. De vraag wordt dan wat uw 'gelijk' waard is in de discussie?
Citaat:
En daar houdt het zo een beetje op? Een stelling + argument gaat in de trant van 'Joske had jeuk omdat hij werd geprikt door een mug'. Hetgeen u quote maar waarop u niet reageert. Overheidsbril met selectieve optische eigenschappen en 0 jaar garantie? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat u wèl doet is als een papegaai lelijke beweringen over een vrije marktsituatie op drammerige wijze herhalen. Wat denkt u dat mensen overtuigt? Een uitleg of de papegaai?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 6 november 2011 om 18:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door ToonB : 6 november 2011 om 20:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In zowel het geval van Europa als in het geval van China.
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de Middelleeuwen hadden ze coercive organen die beperkingen op legden. Dus 'geen overheid' is niet hetzelfde als 'de middelleeuwen'. Verder is het niet zomaar 'geen overheid', maar 'geen agressie'; de overheid is een instantie van agressie, dus daaorm moet ze weg. (Dus ook niet de zaken die ze in de Middelleeuwne hadden.)
verder; het stopzetten van een overheid implicieert niets qua welvaartsniveau of geweldsniveau of eender wat geassocieerd met de middelleeuwen. Dus waar heb jij het over? Buiten, natuurlijk, nietszeggende slogans. Daar heb je er wel wat van.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou jij je zelf niet beter wat gaan informeren voor je dit soort zaken zegt?
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een overheid heeft wel degelijk nut.
Onderdrukking, gelegaliseerde diefstal, privileges en monopolies garanderen en meer van die leuke zaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn argument was: "Dat komt door banken die ongehinderd door... overheden spaargeld mochten uitlenen aan gunstintrestjes ingesteld door banken met privileges uitgereikt door... overheden en als dat spaargeld op was het uitlenen verder konden zetten door nieuw geld dat banken met privileges uitgereikt door... overheden mochten creëren. Het resultaat? De huizenmarkt overspoeld onder een tsunami aan middelen en prijzen die uitermate stegen. Maar die tsunami moest het water elders eerst wegtrekken, en aan die sectoren ontbraken de middelen. Resultaat: besparingsrondes (lees dada job) en ook prijsstijgingen daar. Resultaat: mensen die job verliezen en leningen niet meer kunnen aflossen. Resultaat: banken die huizen in beslag nemen en pogen het geld te recupereren door verkoop. Dit gebeurt echter op grote schaal. Het leidt tot dumpen en huizenprijzen die catastrofaal in elkaar storten, met verliezen voor de banken in dezelfde orde. Resultaat: tallozen worden uit hun huis gezet en worden dakloos. Resultaat: grote steden met grote leegstand. Politie die hele wijken van lege huizen afzet met hekkens om vandalisme te voorkomen, terwijl de vroegere bewoners enkele kilometer verder in bidonvilles leven. Mijn uitleg is een draad van oorzaken en gevolgen. Mijn conclusie is dat overheid de primaire oorzaak van daklozen is. Wat heeft u? Een FOEI-labeltje gekoppeld aan 'vrije markt'." ... waar ik dus uitleg hoe overheid oorzaak is van het probleem dat u vermeldde. Het enige waar u op reageerde was de laatste zin. Op de uitleg ging u helemaal niet in. Waarom niet? Waarom niet? Een overheid bevoordeelt een deel van de bevolking met middelen afgepakt van een ander deel. Het eerste deel ziet uiteraard "nut" in overheid. In een vrije markt situatie zou dat eerste deel mensen moeten overtuigen hun brol of lege doos te kopen, via overheid hoeft dat niet. Is dat waarom u de afwezigheid van overheid met het taksprivilege als een slechte zaak ziet? Waarom bent u dan niet eerlijk in de discussie en antwoordt u gewoon iets in de zin van "Ik ben lui en ik wil toch de dingetjes kunnen kopen die anderen produceren"? Dat zou een uitleg/argument geweest zijn dat ik kan begrijpen. U doet dat echter niet. U hangt aan de discussie als het vijfde wiel van de wagen, niet reagerende op enige uitleg/argument en lelijke slogans roepende vanaf de zijlijn. Ik doe mijn best, maar u doet meer uw best om saai dan om interessant te zijn.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een voorbeeld over 'kunstmatige' speculatie. Speculatie die de prijzen opdrijft zonder achterliggende vraag of aanbodsfactoren. Stel dat speculatie niet nodig was: Prijs op tijdstip A is 5 en op tijdstip B is dat ook 5. Speculanten kopen op tijdstip A, de prijs stijgt dus tot boven 5. Speculanten verkopen op tijdstip B, de prijs daalt tot onder 5. Speculanten kopen aan een hoge prijs en verkopen aan een lage prijs, resultaat: verlies. Speculanten gaan failliet en ze doen het geen tweede keer meer. Het is wel mogelijk dat de eerste speculant die opkoopt op tijdstip A en die als eerste verkoopt op tijdstip B wel winst maakt. Maar gemiddeld gezien maken de speculanten als geheel verlies. De eerste kan winst maken, enkel omdat er andere zijn die verlies maken. Dus bij iedere speculatieronde, gaan de slechten (de kuddedieren die achterop lopen) failliet. Uiteindelijk blijven enkel de goede over, degenen die zich (gemiddeld genomen) niet laten misleiden door massahysterie. Als ge dan nog speculeert zonder onderliggende vraag of aanbodsfactoren, gaat (gemiddeld genomen) niemand u nog volgen en gaat ge verlies maken. Enkel de speculanten die goed zijn in het lezen van de onderliggende vraag en aanbodsfactoren, zullen er in slagen om winst te maken. En zo een speculatie is wenselijk. Een praktisch voorbeeld hiervan is om in de zomer strooizout aan te kopen (waardoor de prijs van strooizout in de zomer wanneer niemand het nodig heeft stijgt) en dan het strooizout te verkopen in de winter, zodat wanneer men het echt nodig heeft, het ook in voorraad is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Speculatie heeft een dempend effect op prijzen. Zonder speculatie zouden de prijzen in periodes van overschot veel sterker dalen (en dan hoor je weer iedereen jammeren over hoe dat slecht is voor de derde wereld) en in tijden van schaarste zullen zonder speculatie de prijzen veel sterker stijgen.
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige zaken zijn vrijer in USA, sommigen vrijer in Europa en sommigen vrijer in (bepaalde delen van) China. Enzv. Alle stellingen van "over het algemeen is het vrijer daar of hier" is zever.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tegen betaling; sure.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Partijlid