![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ambtenaren ook niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is wel heel lang geleden he Piet.
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, gij niet persoonlijk nee. Maar dat sfeertje hier als zouden werknemers uit de privé doodwroeters zijn, en ambtenaren dikke luierikken, komt me wel de strot uit.
VOKA legt wel grotendeels de krijtlijnen uit vd N-VA, wat betreft het socio-economische aspect van hun visie. Zeer doorgedreven liberalisme, dus.
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tegen wie zegdet
![]()
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou het nog even benadrukken, voor de slechte verstaanders.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben dit jaar 50 geworden, binnen 25 jaar ben ik 75.
Dat lijkt me allemaal zo surrealistisch.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het was het resultaat van een studie. Ik beweer geenszins dat alles wat in de krant staat waar is, en studies willen mekaar ook wel eens tegenspreken. Maar in deze heb ik niemand, behalve u dus nu, het horen tegenspreken. De overheid heeft in feite alleen maar voordelen als werkgever: - zeker in de beginfase van uw carriere zijn de lonen wel hoog, hoger dan in de privé. Het duurt jaren om dat in te halen als privé werknemer, en laat het duidelijk zijn dat niet alle privé werknemers daar in slagen. (Ik baseer mij op die studie.) - je draagt veel minder risico op ontslag. Je zou kunnen beweren dat een hoger loon in de privé logisch is, omdat je meer risico draagt, maar dat is dus niet het geval. - je hebt 38 dagen verlof Als ik naar het gemeentehuis ga en dat daar een beschutte werkplaats noem, dan is dat perceptie van mijn kant. Dat u hierop reageert dat ik uit mijn nek aan het lullen ben, kan ik nog begrijpen. Maar die studie wegleuteren met als enig argument "de krant" dat is toch wel een beetje zwak als argument |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, Chipie, de zelfverklaarde werkmier met dagelijks een gemiddelde van 23 berichten.
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb er (na veertig jaar, einde loopbaan dus.) 32. Dat zijn er wel 6 (ofwel een ganse week) minder
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En heel veel ambtenaren zijn luierikken die het zelfs nog niet beseffen. En dat dit uw strot zou uitkomen dan kan me geen ene moer schelen. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De verlofdagen van de nmbs die weet ik wel zeker, en dat is makkelijk te verifieren. |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Burgemeester
|
![]() Oorspronkelijk geplaatst door Demonen :
Citaat:
bejaarden met een zelfstandige loopbaan. Als rustoorden teveel zelfstandigen zouden aannemen zou het rustoord niet meer rendabel zijn. Arme zelfstandigen! |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() 40 uren of meer, afhankelijk van de situatie voor mijn werkgever.
10 uur of meer, afhankelijk van de hoeveelheid werk voor mijn bijberoep. Het afgelopen jaar was het minder omdat ik door de crisis minder werk had. Op zich is werken niet erg als je het graag doet. Ik heb van mijn werk mijn hobby gemaakt. En zelfs toen ik nog geen bijberoep had spendeerde ik heel veel tijd met technische boeken te lezen en dergelijke om bij te blijven. Nu gebeurt dat dus ook en kan ik de kosten die ik daarbij maak aftrekken, en verdien ik nog wat bij ook. Mijn uurloon in bijberoep is hoger dan in mijn hoofdberoep. Ik zoek niet direct volledig zelfstandig te worden omdat ik dan teveel conjunctuur afhankelijk ben. En ik heb niet voldoende klanten. Ik ben technisch heel sterk maar commercieel een nul. |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft er hier al eens een ambtenaar over nagedacht over volgend probleem
ALs ik 2000 euro verdien, en dan een tweede peiler moet sparen 5000euro per jaar bvb, dan ismijn nettoloon niet 24000euro maar 19000euro Omgekeerd als die ambtenaar dan 2200euro pensioen krijgt en ik heb daar zelf moeten voor sparen, dat ik in de privé verplicht ben van 2 maandweddes of 20% extra te verdienen om die tweede pijler te financieren ZOu mijn lieve Raf daar eens een goeie berekening kunnen tegenover zetten ??? |
![]() |