Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 december 2011, 00:34   #61
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik stel M&M voor : Media & Manipulatie.
Gewoon 'Media' volstaat. Interessant idee eigenlijk.
Weyland is offline  
Oud 13 december 2011, 02:52   #62
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoveel alternatieven zijn er niet.
Het VTM Nieuws focust wat mij betreft teveel op klein binnenlands nieuws (ongelukken, branden en dergelijke).
Maar dat belet niet dat ik die berichtgeving zeer kritisch bekijk.
Het VTM nieuws is plat commercieel en sensatie gericht en VRT is te politiek correct met arrogante en partijdige "journalisten" en moderators.
Oplossing is simpel; kijk er niet meer naar of minstens neem het met de nodige grove zoutkorrel. Het enige wat TV nog doet is uw geest lui maken en afstompen. Het is het middel bij uitstek om U intellectueel dom te houden.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 13 december 2011, 07:28   #63
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Oplossing is simpel; kijk er niet meer naar of minstens neem het met de nodige grove zoutkorrel. Het enige wat TV nog doet is uw geest lui maken en afstompen. Het is het middel bij uitstek om U intellectueel dom te houden.
Ik moet ergens mijn informatie halen, ook kranten zijn partijdig.
Het tegengif is om regelmatig hier eens wat rond te hangen, en ook andere stemmen te horen zoals KanaalZ, Knack, de BBC, Nederlandse zenders, Spaanse, ...
Gewoon doordat je dan eens hoort hoe men in het buitenland over problemen denkt.
Dan merk je dat wat hier in het extreem rechtse hoekje geduwd wordt in het buitenland vaak als perfect bespreekbaar te boek staat, of zelfs mainstream is, of door linkse partijen verdedigd wordt!
Oud 13 december 2011, 08:18   #64
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het wordt precies altijd maar erger met de 'duiding' op de VRT.
Net het 'verslag' van het debat in de Senaat gezien.
De VRT begint de laatste tijd steeds meer op de RTBf te gelijken met hun propagandatechnieken.
De RTBf gebruikt namelijk al jaren achtergrondmuziek om een bepaalde sfeer te scheppen en tegelijkertijd de oorspronkelijke inhoud van het getoonde te verdrinken om er een stukje amusement van te maken.

Zo zag ik een paar weken geleden in "De 7e Dag" het verslag over Di Rupo's 'geslaagde' regeringsvorming, dat verdronken werd in de muziek van Indiana Jones.
Deze keer werd een ongetwijfeld interessant debat in de Senaat verdronken in wat muziek van enkele grote tenoren, met dan als toetje het zielige commentaar van Kathleen Cools : "tja, de echte tenoren zijn toch mooier."
Alweer een nieuw dieptepunt in de verslaggeving bij het Rode Fabriekje.
Nu is het nog de schuld van de VRT als de NVA er slecht uitkomt.
Oud 13 december 2011, 08:27   #65
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Kan u mij vertellen waar precies de NVA er slecht uit komt ?
hurricane is offline  
Oud 13 december 2011, 09:05   #66
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Het VTM nieuws is plat commercieel en sensatie gericht en VRT is te politiek correct met arrogante en partijdige "journalisten" en moderators.
De bedoeling moet natuurlijk zijn de vrt onpartijdig te maken...

Het is alleszins bewonderenswaardig dat U als één van de weinigen van links ziet (of tenminste toegeeft) dat de vrt niet correct bezig is...
freelancer is offline  
Oud 13 december 2011, 09:12   #67
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Kan u mij vertellen waar precies de NVA er slecht uit komt ?
De N-VA komt er altijd slecht uit, zelfs al zijn daar geen argumenten voor. Weet je dat nu nog niet?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 13 december 2011, 09:24   #68
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Steeds meer (partij)propaganda en zo goed als geen inhoud, is wat ik vooral op dit forum vaststel.
Ik zou zeggen:

"Verbeter dit forum, begin bij jezelf".

begin
bij
jezelf

Oud 13 december 2011, 09:29   #69
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
je hebt gelijk, het moet eigenlijk "de messias" zijn.
En inhoudelijk heb je natuurlijk weeral niets te vertellen.
Oud 13 december 2011, 10:16   #70
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Eigenlijk wel. De VRT was wel héél selectief in de stukjes die ze lieten zien. Het belangrijkste stukken bv, dat van die timings, hebben ze gewoon weggemoffeld, om maar te zwijgen van Elio's plan B
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 13 december 2011, 10:42   #71
DewareJakob

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De VRT begint de laatste tijd steeds meer op de RTBf te gelijken met hun propagandatechnieken.
De RTBf gebruikt namelijk al jaren achtergrondmuziek om een bepaalde sfeer te scheppen en tegelijkertijd de oorspronkelijke inhoud van het getoonde te verdrinken om er een stukje amusement van te maken.

Zo zag ik een paar weken geleden in "De 7e Dag" het verslag over Di Rupo's 'geslaagde' regeringsvorming, dat verdronken werd in de muziek van Indiana Jones.
Deze keer werd een ongetwijfeld interessant debat in de Senaat verdronken in wat muziek van enkele grote tenoren, met dan als toetje het zielige commentaar van Kathleen Cools : "tja, de echte tenoren zijn toch mooier."
Het wordt intussen wel zo grotesk dat iedereen met wat verstand en niet gebrand op sensatie er 'lossendoor' kijkt.
DewareJakob is offline  
Oud 13 december 2011, 14:47   #72
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Gewoon 'Media' volstaat. Interessant idee eigenlijk.
Mijn zal mij wel een kniesoor vinden maar ik vind 'FOTOSPECIAL' blokletteren over een aanslag waarvan de lijken nog warm zijn behoorlijk wansmakelijk.
Het gaat hier niet over de Grammy Awards ofzo.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111213_146

Enfin, dat soort dingen ook dus.
Mitgard is offline  
Oud 13 december 2011, 14:55   #73
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ceterum censeo VRT esse delendam....

Fie de oudere

Laatst gewijzigd door Fieseler : 13 december 2011 om 14:56.
Fieseler is offline  
Oud 13 december 2011, 15:05   #74
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Mijn zal mij wel een kniesoor vinden maar ik vind 'FOTOSPECIAL' blokletteren over een aanslag waarvan de lijken nog warm zijn behoorlijk wansmakelijk.
Het gaat hier niet over de Grammy Awards ofzo.

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20111213_146

Enfin, dat soort dingen ook dus.
Wacht je vanavond ook maar aan een uitgebreid 'ooggetuigenverslag' in het tv-journaal. Want dat hoort er tegenwoordig natuurlijk ook bij...
SDG is offline  
Oud 13 december 2011, 15:09   #75
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Ik moet ergens mijn informatie halen, ook kranten zijn partijdig.
Het tegengif is om regelmatig hier eens wat rond te hangen, en ook andere stemmen te horen zoals KanaalZ, Knack, de BBC, Nederlandse zenders, Spaanse, ...
Gewoon doordat je dan eens hoort hoe men in het buitenland over problemen denkt.
Dan merk je dat wat hier in het extreem rechtse hoekje geduwd wordt in het buitenland vaak als perfect bespreekbaar te boek staat, of zelfs mainstream is, of door linkse partijen verdedigd wordt!
Uiteraard we moeten de mosterd ergens halen inderdaad maar ik tracht deze zo veel mogelijk onpartijdig te bekomen en kritisch te zijn.
Niet kijken is beetje makkelijk gezegd als er toch enige interesse is in de toekomst en het heden; ik kijk zo nu en dan ook eens het nieuws. Echter vaak lijkt het mij als al die flut-series zoals bv een famillie, wittekerke, FC kampioenen, thuis, sturm der liebe,... waar je eender elk moment in kan springen en 'volgen'. Hoe absurd of afgesneden van de realiteit sommige ook.

Beetje zoals het forum hier is.
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 13 december 2011 om 15:09.
AsGardSGO is offline  
Oud 13 december 2011, 15:13   #76
Jurgen72
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Wacht je vanavond ook maar aan een uitgebreid 'ooggetuigenverslag' in het tv-journaal. Want dat hoort er tegenwoordig natuurlijk ook bij...
op deredactie.be:

Oproep tot ooggetuigen
VRT Nieuws is op zoek naar ooggetuigen van de aanslag in Luik. Hebt u foto's, beelden of een verhaal van het drama, mail het naar [email protected] of bel naar 02/741.66.66

Je zou dus wel eens gelijk kunnen krijgen
Jurgen72 is offline  
Oud 13 december 2011, 15:18   #77
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
De bedoeling moet natuurlijk zijn de vrt onpartijdig te maken...

Het is alleszins bewonderenswaardig dat U als één van de weinigen van links ziet (of tenminste toegeeft) dat de vrt niet correct bezig is...
Beste freelander, we zien verre van in elkaars ogen maar geloof me..
Ik ben NIET LINKS, NIET RECHTS, NIET CENTRUM, ik ben kritisch wat alles betreft maar kan het écht niet hebben dat men mij in politieke hokjes plaats.
Dat is trouwens waarom ik meer overhoop lig met u en anderen hier op het forum; jullie denken bijna exclusief in politieke paradigma's en zoeken antwoorden binnen deze context. Jullie plaatsen anderen dan ook graag hierin om vooral uzelf een gevoel van controle en zekerheid te bieden.

Is trouwens niet de eerste keer dat ik hier mensen van attent moet maken en u zal waarschijnlijk niet de laatste zijn. Net zoals het ook mijn laatste keer niet zal zijn waarschijnlijk.
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 13 december 2011, 16:07   #78
Vigilante VL
Banneling

Standaard

De MSM in Vlaanderen zijn (zoals vrijwel overal elders) het glijmiddel dat een vlotte passage van de voederbuis door uw strot moet verzekeren. Agiteren, preconditioneren, intimideren, "duiding geven" (= in het beste geval wat verwarring zaaien, in het slechste geval gepatenteerde bewustzijnsvernauwing)...

Als je etymologisch gezien het woord 'programma' en 'programmatie' gewoon al wat aandachtiger bekijkt... allez, hoe kan je daar nu nog omheen? Dat geldt allemaal al sowieso voor de MSM in het algemeen.

De Angelsaksische media zijn bv. zeer vernunftig geworden in het misleiden van mensen en zelfs de moeite die ze daarin steken, duidt erop dat ze toch nog enigszins ontzag voor de burger tonen.
In België doet men zelfs die moeite niet. Berichtgeving met gigantische hiaten of bijzonder impertinente vragen zijn de modus operandi. De VRT-redactie kan zich dit allemaal absoluut permiteren, want repercussies van het volk daar moeten ze al helemaal niet van wakker liggen. Bref: als iedereen zijn kop in het zand blijft steken en de rest is te schaapachtig om daar iets aan te doen, welke rechtgeaarde persoon zou dan nog gek genoeg zijn om daartegen iets te ondernemen? We weten al langer dan vandaag hoe er met klokkenluiders en critici omgesprongen wordt: die worden gestraft voor hun burgerzin.

België is een schijndemocratie niveau Balkan en de VRT past perfect binnen dat plaatje. Belga-rije aan de Noordplee... wat een piskuttenland.
Vigilante VL is offline  
Oud 13 december 2011, 16:53   #79
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
De MSM in Vlaanderen zijn (zoals vrijwel overal elders) het glijmiddel dat een vlotte passage van de voederbuis door uw strot moet verzekeren. Agiteren, preconditioneren, intimideren, "duiding geven" (= in het beste geval wat verwarring zaaien, in het slechste geval gepatenteerde bewustzijnsvernauwing)...

Als je etymologisch gezien het woord 'programma' en 'programmatie' gewoon al wat aandachtiger bekijkt... allez, hoe kan je daar nu nog omheen? Dat geldt allemaal al sowieso voor de MSM in het algemeen.

De Angelsaksische media zijn bv. zeer vernunftig geworden in het misleiden van mensen en zelfs de moeite die ze daarin steken, duidt erop dat ze toch nog enigszins ontzag voor de burger tonen.
In België doet men zelfs die moeite niet. Berichtgeving met gigantische hiaten of bijzonder impertinente vragen zijn de modus operandi. De VRT-redactie kan zich dit allemaal absoluut permiteren, want repercussies van het volk daar moeten ze al helemaal niet van wakker liggen. Bref: als iedereen zijn kop in het zand blijft steken en de rest is te schaapachtig om daar iets aan te doen, welke rechtgeaarde persoon zou dan nog gek genoeg zijn om daartegen iets te ondernemen? We weten al langer dan vandaag hoe er met klokkenluiders en critici omgesprongen wordt: die worden gestraft voor hun burgerzin.

België is een schijndemocratie niveau Balkan en de VRT past perfect binnen dat plaatje. Belga-rije aan de Noordplee... wat een piskuttenland.
Stierenoog!
Oud 13 december 2011, 17:37   #80
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Sommigen blijven er zelfs tegen beter weten in naar kijken.
Dat lijkt me wel het grootste probleem.
Frans Oghtendlicht is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be