Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 januari 2012, 21:09   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
na 5 verkiezingen als voorzitter van een stemburo kan ik u garanderen op mijn bloot lijf: je kunt frauderen al wat je wilt in belgie op dat verzamelbiljet. Je denkt toch niet zeker als ik een kruiscontroletje 1 stemmetje tekort heb, dat ik die controle dan niet doe kloppen ? En ik kan ook garanderen dat mijn kruiscontrole nog nooit geklopt heeft, dat ik al altijd de stemming heb moeten DOEN KLOPPEN
Of ze nu kloppen of niet, in België blijft het een ondemocratische stemming.
Heb jij gekozen voor Di Rupo als eerste? Nee? Ik ook niet, en geen enkele Vlaming, niet met computer, niet met stemformulier.

Laatst gewijzigd door Garry : 12 januari 2012 om 21:10.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 21:10   #62
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De kans is zeer klein hiertoe. Bovendien is het klein bier in vergelijking van de mogelijke en niet te controleren fraude bij stemcomputers.
Bent jij ooit gaan stemmen tellen die met potlood en papier zijn uitgebracht? Ik heb daar nochtans heel wat 'stoten' ooit meegemaakt! Ben ook blij dat ik aan die komedie mijn tijd niet meer moet verspillen! Allez, als ze er niet terug mee beginnen.
Ik zou ook liefst stemmen van hier achter mijn pc. Maar daar zal ook wel fraude mee gepleegd kunnen worden, denk ik.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 21:12   #63
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Bent jij ooit gaan stemmen tellen die met potlood en papier zijn uitgebracht? Ik heb daar nochtans heel wat 'stoten' ooit meegemaakt! Ben ook blij dat ik aan die komedie mijn tijd niet meer moet verspillen! Allez, als ze er niet terug mee beginnen.
Ik zou ook liefst stemmen van hier achter mijn pc. Maar daar zal ook wel fraude mee gepleegd kunnen worden, denk ik.
Ik ben een paar keer voorzitter geweest van een telbureau. Nu heb ik geweigerd. Dat anderen het maar eens doen. Maar ik heb nooit problemen gehad.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 januari 2012 om 21:15.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 21:34   #64
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

ALS, en echt "als" ze dat geld vinden. Welke computers halen ze dan, en vooral... Bij welke firma?
(toch een Vlaamse firma hoop ik)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 21:39   #65
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In Antwerpen heeft het lang geduurd eer dat man de uitslag kende. Op een gegeven ogenblik duurde het zo lang dat men geknoei vermoedde, vooral ten nadele van het VB. Mocht het al zo zijn geweest, moeilijk om dit nog te controleren.
En waar zat dan het probleem ?
In het verplaatsen van de gegevens van de ene plaats naar de andere.
Zoals iemand anders al aanhaalde moeten die biljetten ook vervoerd worden.
Geen enkel systeem is perfect. Maar die programmatuur voor de stemming zelf is veiliger dan papier. Ooit naar Daens gekeken ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 21:40   #66
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
niet als men elke burger van een token voorziet. In feite heeft u dat al met uw paspoort. Maar hoeveel belgen hebben er niet 1234 als pincode ?
Dat is dan de zwakke plek.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 januari 2012, 21:47   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

En slimme mensen waarom worden de stemmen na het stemburo dan weer verder met de computer verwerkt als die computer kan gefraudeerd worden waarom wordt er dan niet verder in de keting gefraudeerd? ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 12 januari 2012 om 21:48.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 03:41   #68
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Beschaamd om

- de gezondheidszorg
- het duwen, trekken, gekibbel, ... kortom het politieke spel en theater waarbij partijen openlijk bekennen mekaar het leven zo zuur mogelijk te willen maken, wat heel ver staat naar wat volgens mij de grondmotivatie van een politicus moet zijn: streven naar een zo goed mogelijk beleid, zo goed mogelijk voor iedereen en alles die door dit beleid getroffen wordt (cfr. bv. Maggie De Block die haar migratie- en asielbeleidsaanpak voorstelt en CD&V die hierop interpelleert "we gaan je zeker geen cadeaus geven".
Dat noem ik geen politiek meer voeren ...
- De ellenlange regeringsvorming
- De manier waarop Brussel erbij ligt
- Sorry maar ... voor wie er allemaal rondloopt in dit land ... (al menig buitenlander was geshockeerd over het aandeel duidelijk ongeïntegreerde andere buitenlanders in dit land, waarvan ik er één ooit letterlijk hoor zeggen: "ze maken jullie land kapot"...).
- Het verval van sommige steden en stadsdelen geworden zijn, waar politie noch overheid geen enkele autoriteit meer heeft: sint-Joost ten Node, Borgerhout, Anderlecht, Schaarbeek, ... in toenemende mate geheel Brussel, Antwerpen, Gent en zelfs Hasselt en Oostende.
- het ontbreken van het lef om het land te splitsen, liever nog inwoners aan beide kanten van de taalgrens geselen en rare blikken van mede-Europeanen en de rest van de wereld krijgen, omwille van die lange regeringsvorming. Dat terwijl het ene na het andere land onderuit gaat en de gehele Eurozone wankel wordt.
- Het beeld dat het buitenland van België en meerbepaald Vlaanderen heeft, met name door de afwezigheid van Vlaamse stemmen in het buitenland, of Vlamingen die de moeite doen de feiten en hun perceptie naar het Frans, Duits of Engels te vertalen.
- Het gesjoemel, de corruptie, het gefraudeer, ...
- ...
Oud 13 januari 2012, 06:32   #69
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Beschaamd om

- de gezondheidszorg
- het duwen, trekken, gekibbel, ... kortom het politieke spel en theater waarbij partijen openlijk bekennen mekaar het leven zo zuur mogelijk te willen maken, wat heel ver staat naar wat volgens mij de grondmotivatie van een politicus moet zijn: streven naar een zo goed mogelijk beleid, zo goed mogelijk voor iedereen en alles die door dit beleid getroffen wordt (cfr. bv. Maggie De Block die haar migratie- en asielbeleidsaanpak voorstelt en CD&V die hierop interpelleert "we gaan je zeker geen cadeaus geven".
Dat noem ik geen politiek meer voeren ...
- De ellenlange regeringsvorming
- De manier waarop Brussel erbij ligt
- Sorry maar ... voor wie er allemaal rondloopt in dit land ... (al menig buitenlander was geshockeerd over het aandeel duidelijk ongeïntegreerde andere buitenlanders in dit land, waarvan ik er één ooit letterlijk hoor zeggen: "ze maken jullie land kapot"...).
- Het verval van sommige steden en stadsdelen geworden zijn, waar politie noch overheid geen enkele autoriteit meer heeft: sint-Joost ten Node, Borgerhout, Anderlecht, Schaarbeek, ... in toenemende mate geheel Brussel, Antwerpen, Gent en zelfs Hasselt en Oostende.
- het ontbreken van het lef om het land te splitsen, liever nog inwoners aan beide kanten van de taalgrens geselen en rare blikken van mede-Europeanen en de rest van de wereld krijgen, omwille van die lange regeringsvorming. Dat terwijl het ene na het andere land onderuit gaat en de gehele Eurozone wankel wordt.
- Het beeld dat het buitenland van België en meerbepaald Vlaanderen heeft, met name door de afwezigheid van Vlaamse stemmen in het buitenland, of Vlamingen die de moeite doen de feiten en hun perceptie naar het Frans, Duits of Engels te vertalen.
- Het gesjoemel, de corruptie, het gefraudeer, ...
- ...
2nd that
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be